اقتصادی

اجرای ۵ پروژه برای تنوع‌بخشی به مصرف نهاده‌های دام و طیور

سرپرست توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای 5 طرح ملی برای تنوع بخشی به مصرف مواد اولیه دام و طیور در کشور خبر داد.

به گزارش تیتر اول، به همت ستاد توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 طرح ملی برای تنوع بخشی به مصرف مواد اولیه دام و طیور در کشور اجرا شده است. برنامه هایی مانند «جایگزینی ذرت و سویا با ضایعات کشاورزی شهری برای خوراک دام، طیور و آبزیان (1500 تن در ماه)»، «تولید خوراک دام از ضایعات نخل (تولید 30 تن خوراک فرآوری شده در روز)»، ساخت تجهیزات پخت و پز و فرآوری ضایعات پروتئینی (ظرفیت تولید 1500 تن پروتئین در سال)، “تصفیه و غنی سازی کود مرغی خوراک دام (40 تن در روز)” و “تحقیقات در مزرعه (تعیین سطح بهینه بهره برداری) . گندم در جیره جوجه های گوشتی).

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، پیش بینی ها نشان می دهد در صورت اجرای کامل برنامه ها، 7 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور حاصل می شود. برنامه هایی که با بودجه 9 میلیارد تن اجرا می شود. البته با مشکلاتی مانند بازار بزرگ واردات، نبود اقتصاد نمونه و مشکلات تامین مواد اولیه مواجه است.

ستاد توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اقداماتی را برای ساماندهی این حوزه انجام می دهد که ممکن است شامل «استفاده از خوراک نیشکر کامل برای خوراک دام»، «استفاده از ضایعات میوه و سبزیجات در خوراک دام»، «خوراک» باشد. تولید «استفاده از ضایعات در خوراک دام»، استفاده از برگ و طوقه چغندر قند در خوراک دام و غیره

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا