استان ها

بهینه‌سازی منبعی جدید برای تغذیه دام در کشور

فناوران دولتی دانش فنی را به دست آوردند و فرمولاسیون تولید خوراک دام از صنعت نیشکر را بهینه کردند.

به گزارش تیتر اول ، این فعالان فناوری تولید خوراک دام فرآوری شده از صنعت نیشکر را انجام دادند تا منبع جدیدی از خوراک دام در دسترس قرار گیرد. اهمیت این کار به دلیل کمبود علوفه ، چراگاه ضعیف و دسترسی محدود به خاک حاصلخیز و منابع آبی است.

هر سال این کشور مقدار قابل توجهی از بقایای کشاورزی تولید می کند. منبع غنی که می تواند خوراک اولیه دام را تأمین کند. بقایای نیشکر ، شامل شاخه ، ذغال سنگ نارس ، باگاس و ملاس ، یکی از این ضایعات کشاورزی هستند که در پروژه به عنوان منبع جدید تولید خوراک دام مورد استفاده قرار گرفتند.

این بقایا پس از برداشت روی زمین می مانند و از خاک ورزی جلوگیری می کنند. این یک مشکل بزرگ در زمینه رشد نیشکر است. بسیاری از این زباله ها سوزانده می شوند که به نوبه خود باعث مشکلات زیست محیطی می شود. اما با این راه حل تکنولوژیکی ، علاوه بر حل این مشکلات ، منبع جدیدی از خوراک دام تولید شد.

بخش نیشکر حدود 25 درصد از کل تولید نیشکر مغذی را تشکیل می دهد ، بنابراین پروتئین و انرژی خام بالاتری نسبت به کاه غلات دارد و می تواند به عنوان خوراک متوسط ​​طبقه بندی شود. وقتی نیشکر با مواد آلی و شیمیایی درمان می شود ، ارزش غذایی آن افزایش می یابد و می توان از آن به عنوان منبع مهمی در خوراک دام استفاده کرد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، کلیه مراحل مطالعات ، تحقیقات ، مطالعات ، طراحی ، قطعات و تجهیزات صنعتی برای تولید خوراک نیشکر اکنون توسط محققان و صنعتگران محلی انجام شده است. این خط تولید آزمایشی برای محصول دانش بنیان اولین بار در کشور در استان خوزستان معرفی شد. این پروژه توسط کارگروه توسعه آب ، خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا