اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ داخلی توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

تا به امروز، کارآفرینان ایرانی خارج از کشور بیش از 200 استارت آپ را در ایران راه اندازی کرده اند و برای 2400 فارغ التحصیل داخلی فرصت اشتغال ایجاد کرده اند.

ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از 200 استارت آپ راه اندازی شد.

به گزارش تیتر اول، نقش موثری در ایجاد این استارت آپ ها، سیستم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور است که بستری برای استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور است.

مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال راه حلی در قالب حمایت از طرح های پژوهشی و فناوری مانند تحصیلات پسا دکتری، فرصت های مطالعاتی، بازدید از اساتید، راه اندازی کسب و کار فناورانه و اشتغال در شرکت ها است. برگزاری سخنرانی ها و سمینارهای تخصصی و فناوری به منظور تسهیل ارتباط مؤثر بین کارشناسان و مراکز علمی و فناوری منتخب ملی.

به گفته معاون علمی رئیس‌جمهور، بر این اساس و تحت این سامانه، تاکنون بیش از 2400 کارآفرین ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور همکاری کرده و ایران را در توسعه علم و فناوری یاری کرده‌اند. این برنامه با ارائه خدماتی مانند ایجاد بنگاه های دانش بنیان، انتخاب معلمان، سیستم های وظیفه، فعالیت های فناورانه و غیره از متقاضیان حمایت می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا