بین الملل

چه تعداد آمریکایی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند؟

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌ها و سیاستمداران غربی هر چند علنا درباره پشتیبانی‌های آمریکا و متحدانش در ناتو از اوکراین صحبت می‌کنند اما به نظر می‌رسد به شبه‌نظامیان خارجی شریک در عملیات اوکراین در میدان نبرد به ویژه زمانی که اجساد آن‌ها را با کیسه به خانه بازمی‌گردانند، توجه چندانی نمی‌کنند.

در ماه مارس ۲۰۲۲ مقام‌های اوکراینی از اینکه حدود ۲۰۰۰۰ نیروی شبه نظامی خارجی برای جنگ برای نیروهای کی‌یف ثبت نام کرده‌اند تمجید کرده و گفتند که بیش از ۳۰۰۰ درخواست از سوی شهروندان آمریکایی تسلیم شده است.

در مقابل هم مقام‌های اوکراینی و هم مقام‌های غربی وقتی مساله مربوط به شمارش اجساد شبه نظامیان خارجی کشته شده در منطقه جنگی اوکراین باشد خیلی ملاحظه‌کارتر عمل کرده و دیگر خبری از تعریف و تمجید آنها نیست.

داده‌های اعلام شده توسط وزارت دفاع روسیه در ژوئیه ۲۰۲۳ حاکی از آن بوده، از زمان شروع جنگ در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، در مجموع ۴۹۹۰ مزدور خارجی که برای کی‌یف می‌جنگیده‌اند کشته شده‌اند و ۴۹۱۰ نفر دیگر از این مزدوران نیز از منطقه جنگی فرار کرده‌اند.

با این حال، وزارت دفاع روسیه به جزئیات دقیقی نظیر اینکه هر یک از این شبه نظامیان کشته شده اهل کدام کشور بوده‌اند، نپرداخته است.

واشنگتن پست در مطلبی که در ۲۹ مه ۲۰۲۳ منتشر ساخت، “به حداقل ۱۶ مورد” از کهنه سربازان ارتش آمریکا که در اوکراین کشته شده‌اند، اشاره می‌کند. شبکه “فاکس ۱۱ لس آنجلس” آمریکا در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ گزارش داد “حداقل ۲۵ آمریکایی” که حدود نیمی از آنها تفنگداران دریایی بازنشسته آمریکایی هستند، در جریان جنگ اوکراین کشته شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در مطلبی محتواهای منابع باز در مورد تلفات آمریکایی‌ها در اثر جنگ در اوکراین را بررسی کرده و جزئیاتی درباره چند تن از این کهنه سربازان آمریکایی کشته شده در اوکراین را منتشر کرده است.

گزارش‌های مربوط به کشته شدن آمریکایی‌ها در منطقه درگیری اوکراین تنها چند هفته پس از تشدید درگیری در رسانه‌ها منتشر شد.

شبکه سی.ان.ان در مقاله‌ای در آوریل ۲۰۲۲ جزئیاتی درباره ویلی جوزف کنسل، دادیار ۲۲ ساله زندان در تنسی و تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا را که مدتی قبل از فوریه ۲۰۲۲ با یک “شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی” قرار داد امضا کرده بود، نوشت کنسل در مارس ۲۰۲۲ از لهستان وارد اوکراین شد تا در چارچوب گروه مردانی از “کشورهای کاملا متفاوت” با نیروهای روس بجنگند اما او حدود یک ماه بعد کشته شد. ربکا کابررا، مادر او، از اینکه هم رزمان پسرش نتوانستند جسد او را بازیابی کنند، شکایت کرد.

مجله رولینگ استون در ژوئن ۲۰۲۲ نوشت، استفان زابیلسکی، کهنه سرباز ۵۲ ساله ارتش آمریکا در ۱۵ مه همان سال در منطقه زاپوریژیا پس از رفتن پایش به روی یک مین کشته شد. بر اساس گزارش‌ها زبیلسکی در منطقه جنگی در اوکراین عضو یک جوخه ۱۳ نفره چند ملیتی به نام Wolverines بوده است. بدین ترتیب رسانه‌های آمریکایی، کنسل و زابیلسکی را به عنوان اولین و دومین شهروند آمریکایی کشته شده در جنگ اوکراین معرفی کردند.

گریدی کورپاسی، کهنه سرباز ۵۰ ساله یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا هم یکی از اعضای یک گروه از شبه نظامیان خارجی است که در عملیات‌ها در اوکراین شرکت داشت. آخرین باری که آنها توسط نیروهای مزدور هم‌قطارشان زنده دیده شدند مربوط به آوریل ۲۰۲۲ است که با یک شبه‌نظامی انگلیسی دیگر برای یک مأموریت دیده‌بانی در نزدیکی یک پست تحت کنترل واحد نظامی آنها رفتند.

اسکلت کورپاسی تنها یک سال بعد از آن کشف و شناسایی و در ماه مه ۲۰۲۳ برای دفن به ایالات متحده فرستاده شد.

شبکه سی.بی.اس نیوز نیز گزاش کرد، دو شهروند آمریکایی به نام‌های لوک لوسیزین و برایان یانگ در ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۲ حین مواجهه با یک تانک روسی کشته شدند.

افسر فرمانده این دو آمریکایی گفت، لوسیزین ظاهرا داوطلب شده بود تا به عنوان پزشک برای نیروهای اوکراینی خدمت کند و ابتدا در گلوله باران مجروح شد. بعد از این اتفاق یانگ و چند نفر دیگر به کمک او رفتند و در نهایت هر دو در اثر آتش تانک روسی کشته شدند. دو شبه نظامی خارجی دیگر شامل یک سوئدی و یک کانادایی نیز در آن حمله کشته شدند.

جاشوا آلن جونز، کهنه سرباز ۲۴ ساله ارتش آمریکا نیز در اوت ۲۰۲۲ در اوکراین در حین نبرد در چارچوب عضو یک واحد شبه نظامی به نام لشگر نورمن متشکل از شبه نظامیان خارجی حامی رژیم کی‌یف می‌جنگید، کشته شد.

رسانه‌های روس در آن زمان گزارش دادند، جونز در عملیاتی در نزدیکی روستای یگورووکا در جمهوری خلق دونتسک کشته شد. چند مقام محلی نیز برای کمک به بازگرداندن جسد این شبه نظامی به کشور اصلی خود اعلام تمایل کردند.

رسانه‌های آمریکایی در اکتبر ۲۰۲۲ کشته شدن سرباز آمریکایی دیگری به نام دن پارتریج را گزارش کردند. پارتریج ۳۴ ساله یک بومی آیداهوی آمریکا و سرباز سابق نیروی زمینی آمریکا و بخشی از یک واحد متشکل از حداقل چند شبه نظامی خارجی دیگر بود که برای رژیم کی‌یف می‌جنگید.

در اکتبر ۲۰۲۲، استیو مونرو و اسکایلر گرگ، دو بومی ایالت واشنگتن آمریکا در منطقه جنگی در اوکراین کشته شدند.

طبق گزارش سیاتل تایمز، مونرو که برای یک شرکت امنیتی خصوصی کار می‌کرد، در زمانی که واحدش با یک جوخه روسی پنهان شده در یک ساختمان درگیر شد، کشته شد.

310310

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا