استان ها

افزایش ۱۴ درصدی تولید شیر با طرح خوراک دام میکونایز فلیک

3321 زهرا ملک منتخب رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا بر خودکفایی محصولات کشاورزی و دامی تاکید کرد و گفت: آنها کاملاً متفاوت و در نتیجه متفاوت هستند درجه هضم نشخوارکنندگان و تک معده ها و جو و ذرت مهمترین غلات مورد استفاده دام، طیور و آبزیان در ایران هستند.

وی افزود: این دانه ها از نظر ماتریکس پروتئین-نشاسته به آنزیم های گوارشی میکروبی و حیوانی مقاوم هستند. به همین دلیل تحقیقات و کاربرد علوم تغذیه دام سعی در تغییر این ساختار با استفاده از روش های طبخ فیزیکی داشته است. در روش‌های پخت فیزیکی، دانه‌هایی که در زمان‌های مختلف مرطوب شده‌اند، در معرض منابع گرمایی قرار می‌گیرند که با تجزیه ماتریکس پروتئین-نشاسته، ظرفیت ژلاتینه شدن نشاسته را افزایش می‌دهد و در نتیجه هضم در واحد زمان افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید:

آزمایشگاه پروژه های تحقیقاتی و علمی محققین

محصول گل محمدی دانشگاه آزاد زیر ذره بین مشتریان خارجی

ایجاد یک بستر محلی، امن و انعطاف پذیر برای تجزیه و تحلیل داده های علمی

تاسیسات تولید مس در انتظار سرمایه گذار است


مبدع طرح خوراک دام Mykonize Flick در اولین نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در خصوص هضم آنزیمی میکروبی به ویژه در نشخوارکنندگان بعد از شکمبه، اثرات مخرب هضم در شکمبه و روده بزرگ را افزایش و کاهش می دهد. .

ملک گفت: بر اساس داده ها و اطلاعات منتشر شده از آزمایشات انجام شده در پروژه آزمایشی خط میکرونیزه کردن فلیک در دانشگاه فردوسی مشهد در رهاورد، قابلیت هضم پروتئین خشک و نشاسته را 20 درصد، 22 درصد افزایش می دهد. و 35٪ گزارش کردند که حداقل 33٪ افزایش در قابلیت هضم کل مواد مغذی می تواند به دست آید.

وی ادامه داد: بر این اساس افزایش راندمان تولید حداقل 14 درصد نسبت به تولید روزانه شیر و یا افزایش قابلیت هضم قابل تصور است. به عنوان مثال، اگر یک گاو به طور متوسط ​​روزانه 36 کیلوگرم شیر تولید کند، استفاده از این دانه باعث افزایش تولید 1.14 برابر می شود. (تقریباً 40 کیلوگرم). یعنی بر اساس افزایش 14 درصدی عملکرد و افزایش قابلیت هضم ماده خشک، حداقل 20 درصد در واردات صرفه جویی می شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن گفت: در کشورهای پیشرفته از بذرهای تیمار شده با رطوبت و امواج گرما در خوراک طیور و آب استفاده می شود. با توجه به وابستگی زیاد صنعت به غلات وارداتی (به ویژه ذرت) و بر اساس تحقیقات انجام شده، به نظر می رسد جایگزینی این غلات در رژیم غذایی روزانه پرندگان و آبزیان گامی موثر در ارتقای راندمان تولید و کاهش واردات غلات باشد. به گفته کارشناسان آبزی پروری، استفاده از غلات فرآوری شده، گرما، رطوبت و امواج را در صنعت ماهیگیری متحول خواهد کرد.

به گزارش آنا، دومین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» با ارائه و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاهی، بستری برای ایجاد نشاط و دانش کارآفرینی مبتنی بر فرصت های شغلی برای دانشجویان در چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناوری و خلاق با شعار هزار تیم تحقیقاتی و زیرساخت برنامه ریزی شده است.

دومین رویداد کشوری (عصر امید) در سال 1401 به مدت چهار روز از ساعت 8 تا 11 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و بخشی از عملیات 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی بود. در زمینه های مختلف آموزش منابع انسانی، فرهنگ و اقتصاد. ، علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و غیره را ارائه خواهد داد

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا