بهترین های کسب و کارعمومی

بهترین بازی‌های اندروید به انتخاب بزرگان

انتخاب بهترین بازی های کار دشواری است. این پلتفرم که امروزه حالا بخش بزرگ‌تری از صنعت بازی‌های کامپیوتری را شامل می‌شود، شاهد بازی‌های قدرت‌مندی در ژانرهای مختلف در چند سال اخیر بوده است. علاوه بر این، برخی از بهترین بازی‌های 2023 کنسول‌ها و کامپیوتر نیز راه خود را به موبایل‌ها و تبلت‌ها باز کرده‌اند و این سبب گرم شدن میدان رقابت برخی از ژانرها شده است. ما در این فهرست سعی کرده‌ایم تا برخی از بهترین بازی های اندروید در ژانرهای مختلف را نام ببریم.
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/8 از 5
• ژانر: کارتی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
• ژانر: نقش‌آفرینی
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
مطمئنا همه تا الان زیاد شنیده‌اید که فرد یا افرادی در ۸۰ و اندی روز بخواهند دور دنیا (کره خاکی) یک دور کامل بزنند. همان‌طور که از نام این مورد لیست بهترین بازی های اندروید ما برمی‌آید، این بازی نیز درباره همین است؛ جایی که شما با وسیله نقلیه انتخابی خودتان (از قطار و بالن گرفته تا شتر و قاطر!) سفر ۸۰ روزه به دور دنیا را آغاز کرده و با رسیدن به هر شهر، درگیر یک قصه به‌خصوص می‌شوید.
جالب است بدانید که این بازی در سال انتشارش (۲۰۱۴) به عنوان بازی سال مجله Time برگزیده شد. همچنین حین سفر شما می‌توانید موقعیت دیگر بازیکن‌ها را نیز به‌صورت زنده ببینید.
بازی Mini Metro
• ژانر: شبیه‌سازی
• نمره گوگل پلی: 4/7 از 5
اگر شهردار بودید و شهرتان مدام در حال توسعه و بزرگ‌تر شدن بود، برای ساده‌سازی رفت‌وآمد مردم چه‌کار می‌کردید؟ می‌بایست مترو بسازید تا روند توسعه شهرتان نیز کند نشود. بازی Mini Metro دقیقا همین کار را برای‌تان می‌کند. جدای از شهرهای غیرواقعی، ۲۰ شهر واقعی نیز در بازی وجود دارند که وظیفه ساختن خط‌های مترو آنها برعهده شماست و می‌بایست این کار را با دقت خاصی انجام دهید و مدام در حال بهبود خطوط رفت‌وآمد باشید.
در این بازی شبیه‌سازی مدیریت شما قابلیت ارتقا منابع و شبکه خطوط رفت‌وآمد خود را دارید و در کنار آن، می‌توانید روزانه نیز در چالش‌های زنده و آنلاین بازی شرکت کنید و با دیگر بازیکن‌ها در دنیا رقابت کنید.
بازی Hidden Folks
یک بازی پازل ساده اما چالش‌برانگیز دیگر، اما این‌بار هدف‌تان از حل کردن پازل‌ها پیدا کردن فرد یا افرادی مخفی‌شده است. در محیط‌ها و موقعیت‌های متفاوت، به شما یک هدف یا یک راهنمایی کوچک داده می‌شود تا بتوانید فرد یا افراد از دید پنهان‌شده را پیدا کنید. با وصل کردن اشیا به یکدیگر، تکه‌پاره کردن‌شان، تکان دادن‌شان و غیره می‌بایست به‌دنبال راه‌هایی برای پیدا کردن افراد مخفی‌شده بگردید. بازی Hidden Folks در واقع یک نوع قایم‌باشک است که در آن زمان پیدا کردن افراد مخفی‌شده خیلی در اولویت قرار ندارد و سبک و ساختار بازی نیز خیلی بزرگ‌تر از قایم‌باشکی است که همگی با آن آشنا هستیم.
در این بازی همه چیز به‌صورت دستی طراحی شده و ۳۲ محیط برای تعامل و پیدا کردن افراد نیز وجود دارد. ناگفته نماند که در بازی بیش از ۳۰۰ هدف و فرد برای پیدا کردن وجود دارد.
• ژانر: ماجراجویی، رانر
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
اما این بازی سونیک در حدی باکیفیت کار شده و سرگرم‌کننده است که ارزش پولی را که صرف خرید آن می‌کنید، داشته باشد.
قابلیت بازی با شخصیت‌های متفاوت (سونیک، تیلز و ناکلز) در مراحل متعدد و متنوع که با ساختار و فضاسازی بازی‌های کلاسیک سونیک طراحی شده‌اند، خودشان گواهی بر لذت‌بخش بودن تجربه این بازی هستند.
بازی PUBG
• ژانر: اکشن، چندنفره
• نمره : 4/2 از 5
بازی پابجی در سال 2017 برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد و در سال 2018 نسخه اندروید و iOS آن توسط شرکت تنسنت عرضه شد. این بازی در سبک بتل رویال است و به صورت چندنفره و آنلاین انجام می‌شود.
از نکات مثبت بازی پابجی می‌توان به انتخاب سبک دید دوربین اشاره کرد. شما می‌توانید هم در حالت اول شخص و هم سوم شخص بازی را پیش ببرید. با وجود این که این بازی رایگان است، مشمول پرداخت درون برنامه‌ای هم می‌شود و شما می‌توانید برای داشتن تجهیزات بهتر از آن استفاده کنید.
• ژانر: اکشن، رانر
• نمره گوگل پلی: 3/7 از 5
بازی سوپر ماریو ران در تاریخ مارس 2017 توسط شرکت نینتندو برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. این بازی در سبک دویدن خودکار و سکوبازی است و شما تنها باید ماریو را از موانع رد کنید. این بازی سه بخش دارد:
• Toad Rally
• World Tour
• Kingdom Builder

 


هر مرحله با توجه به نقشه، زمان مشخصی دارد و شما باید تلاش کنید تا به انتهای مرحله و پرچم برسید. در مسیر بازی دشمنانی وجود دارند که مانع حرکت ماریو می‌شوند. علاوه بر این، باید تلاش کنید سکه‌هایی را که در مسیرتان وجود دارد، جمع‌آوری کنید. سه نوع سکه در بازی وجود دارد:
• سکه بنفش
• سکه صورتی
• سکه سیاه
بازی Temple Run
• ژانر: رانر
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
داستان بازی از این قرار است که عتیقه‌ای باستانی در معبدی وجود دارد و شما آن را برداشته‌اید. این معبد توسط میمون‌های شیطانی کنترل می‌شود و شما باید از دست آن‌ها فرار کنید. در این بازی شخصیت‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها پیشینه مختص به خود دارند:
• Guy Dangerous
• Scarlett Fox
• Barry Bones
• Karma Lee
• و… .
شخصیت شما در بازی در حال دویدن است و شما تنها می‌توانید آن را به سمت چپ یا راست حرکت دهید. در مسیر بازی باید سکه‌ها را جمع‌آوری کنید و از موانع عبور کنید. سه نوع سکه در بازی وجود دارد: طلایی، قرمز، آبی. سکه‌های طلایی یک امتیازی، سکه‌های قرمز دو امتیازی و سکه‌های آبی سه امتیازی هستند. از سکه‌ها برای به‌روز رسانی و ارتقای شخصیت‌های استفاده می‌شود. سکه‌ها را به وسیله پرداخت درون‌برنامه‌ای هم می‌توانید خریداری کنید.
بازی Slither io
حتماً شما هم مار بازی را که در گوشی‌های قدیمی بود، به یاد دارید. حال مدل پیشرفته آن توسط شرکت استیو هاوس (استیو هاوس) عرضه شده است. بازی اسلیتر در مارچ سال 2016 برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. این بازی به صورت آنلاین و چندنفره انجام می‌شود.
شما در این بازی کنترل یک کرم را در بر عهده دارید. در حین بازی باید دانه‌هایی را که در نقشه وجود دارند، جمع‌آوری کنید تا اندازه این کرم بزرگ‌تر شود. علاوه بر این، کرم‌های کوچک‌تر دیگر هم می‌توانید شکار کنید؛ اما باید حواس‌تان باشد تا به سر کرم‌ها برخورد نکنید.
برای حرکت دادن این کرم باید صفحه گوشی را در جهت موردنظر خود لمس کنید. اگر کرمی به سایر کرم‌ها برخورد کند، از بین می‌رود و دانه‌هایی از آن در نقشه پخش می‌شود. این دانه‌ها بزرگ‌تر از دانه‌های پیش‌فرض و معمولی بازی هستند و اگر بتوانید آن‌ها را کسب کنید، زودتر رشد خواهید کرد. آن چه بر هیجان این بازی افزوده است، امکان رقابت با سایر بازیکنان در نقاط دیگر جهان است.
در این بازی شما در کنار خیابان یک بزرگراه قرار دارید، بزرگراهی که پایانی ندارد. شما باید از خیابان رد شوید و از موانعی مانند اتومبیل‌ها، رودخانه، قطار و … عبور کنید. هر چه بیشتر این مسیر را طی کنید، امتیاز بیشتری هم کسب خواهید کرد.
برای رد شدن از برخی موانع باید از المان‌های درون بازی کمک بگیرید. اگر زمان زیادی پشت خط بمانید و وارد مسیر نشوید، یک عقاب کرکتر را می‌رباید و بازی پایان می‌یابد. هر حرکت رو به جلو یک امتیاز دارد. در مسیر بازی سکه‌هایی وجود دارد که با جمع‌آوری آن‌ها می‌توانید سایر شخصیت‌ها را فعال کنید. اکثر شخصیت‌ها را می‌توانید با سکه خریداری کنید. با هر صد سکه می‌توان یک بار از دستگاه قرعه‌کشی کرکترها استفاده کرد. ارز درون بازی را هم با پیش رفتن در بازی، تماشای تبلیغات، به اتمام رساندن مأموریت‌ها و جایزه رایگانی که هر چند ساعت فعال می‌شود، می‌توان به‌دست آورد.
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
این بازی در سبک استراتژیک دفاع از برج است. به این معنی که شما باید تلاش کنید از برج (قصر، خانه و…) خود در برابر دشمن دفاع کنید و اجازه ندهید که دشمن به آن دست پیدا کند. در این بازی شما باید از ملک خود در برابر زامبی‌ها حفاظت کنید. در قسمت اول، شما باید از خانه خود دفاع می‌کردید اما در این قسمت وارد دنیاهای مختلفی مانند غرب وحشی، مصر باستان، شهر گمشده، کشتی دزدان دریایی، سرزمین ژوراسیک و… می‌شوید.
تاکنون پانزده نقشه برای این بازی ساخته شده است. برای مقابله با آن‌ها تنها سلاح شما گیاهانی است که می‌توانید در باغچه و حیاط خود بکارید. این گیاهان انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، برای خرید گیاهان مختلف به خورشیدهایی که آفتابگردان تولید می‌کند، نیاز دارید. برای ساخت دیوار دفاعی باید سیب‌زمینی بکارید.
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
گرافیک بی‌نظیر بازی شاید اولین چیزی باشد که نظر شما را به خود جلب می‌کند. بازی در شرایط آب و هوایی مختلف و در طول شبانه‌روز انجام می‌شود. علاوه بر تنوع در شرایط جوی، بازی آسفالت 8 دارای نقشه‌های بسیار متنوعی است. هر کدام از آن‌ها در کشورهای مختلف هستند. برای این که بتوانید وارد مرحله بعدی شوید، باید ستاره‌های هر مرحله را کسب کنید. با کسب مقام اول تا سوم بازی می‌توانید ستاره کسب کنید. علاوه بر این، انجام بخش‌های چالش‌برانگیز بازی به شما کمک می‌کند ستاره‌های بیشتری جمع کنید. هر چه ستاره‌های شما بیشتر باشد، پول بیشتری هم کسب خواهید کرد. جمع‌آوری پول در این بازی اهمیت زیادی دارد زیرا با آن‌ها می‌توانید اتومبیل جدید بخرید و آن‌ها را ارتقا دهید. علاوه بر این، خرید آیتم‌های تقویت‌کننده مخصوص به اول هر مسابقه هم امکان‌پذیر می‌شود. این بازی شامل دو بخش تک‌نفره و چندنفره می‌شود. در قسمت چندنفره می‌توانید با دوستان خود و سایر رقبا مسابقه دهید.
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
شرکت فینگرسافت (Fingersoft) در سال 2012 یکی از بهترین بازی های اندروید را عرضه کرده است. این بازی در سبک ریسینگ است و دارای دو حالت تک‌نفره و چندنفره است. نکته جالبی که در مورد این بازی وجود دارد این است که قوانین فیزیک بر روند آن تاثیر به‌سزایی دارد.
ممکن است بازی کمی ساده به نظر برسد اما زمانی که وارد جریان آن شوید کاملاً تاثیر قوانین فیزیکی را احساس خواهید کرد. در ابتدا یک نقشه و ماشین به شما داده می‌شود و باید به وسیله آن مسیری را طی کنید. در این مسیر تپه‌ها، موانع و… زیادی وجود دارد که به وسیله پدال گاز ترمز باید از آن‌ها عبور کنید.
در مسیر شما سکه و گالن بنزین وجود دارد. بنزین‌ها بسیار مهم هستند زیرا ماشین شما برای ادامه حرکت به آن نیاز دارد. در قسمت سمت چپ صفحه نوار بنزین دیده می‌شود. این نوار نباید به آخر برسد زیرا ماشین خاموش می‌شود. سکه‌ها هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. با این سکه‌ها می‌توانید ماشین‌های مختلفی بخرید و آن‌ها را ارتقا دهید. در این بازی 23 وسیله نقلیه و 23 مسیر وجود دارد. تنها با رسیدن به امتیاز موردنظر می‌توانید مسیر بعدی را باز کنید.
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
داستان بازی از این قرار است که خوک‌های سبزرنگی تخم پرندگان را دزدیده‌اند. حال پرندگان خشمگین شده‌اند و می‌خواهند تخم‌ها را نجات دهند. خوک‌ها درون سازه‌هایی قرار دارند و شما به کمک یک تیر و کمان باید پرندگان را به سمت آن‌ها پرتاب کنید. برخی از پرندگان دارای ویژگی‌های خاصی هستند. با بالاتر رفتن در مراحل مختلف، می‌توانید پرندگان مختلف را به‌دست آورید. خوک‌ها نیز انواع مختلفی دارند و از بین بردن هر کدام از آن‌ها روش خاص خود را دارد. نشانه‌گیری صحیح مهم‌ترین عنصر این بازی است. هر مرحله سه ستاره دارد که نشان‌دهنده تسلط شما بر آن مرحله است. با کسب یک ستاره هم می‌توانید به مرحله بعدی بروید. این بازی بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. نسخه اندرویدی این بازی در 24 ساعت اولیه بیش از یک میلیون بار دانلود بازی شد.
بازی Quiz of Kings
• ژانر: دانستنی‌ها
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
یکی از بهترین بازی های اندروید ایرانی، بازی کوییز آو کینگز است. این بازی توسط شرکت دانش‌پروران امیرکبیر در سال 1394 منتشر شد. در این بازی می‌توانید اطلاعات عمومی خود را در موضوعات مختلف بسنجید. کافی است یک کاربری در بازی بسازید و وارد بخش‌های مختلف آن شوید. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:
حالت تک‌نفره: شما به تنهایی با رقیب خود مسابقه می‌دهید و به 18 سوال چهار گزینه‌ای پاسخ می‌دهید. موضوعات سوالات را شما و رقیبتان انتخاب خواهید کرد.
لیگ ستاره: در این بخش ده کاربر به 12 سوال چهار گزینه‌ای باید پاسخ دهند و بازیکنی که به سوالات بیشتری در زمان کمتر پاسخ صحیح بدهد، برنده می‌شود.
بازی گروهی: در این حالت ده سوال از هر گروه پرسیده می‌شود. در این بخش حداقل ده و حداکثر 38 بازیکن می‌توانند با یکدیگر مسابقه دهند.
رکورد: در این قسمت نیز باید به صورت انفرادی به سوالات مختلف پاسخ دهید و در نهایت، در فهرست رکورد روزانه و هفتگی قرار بگیرید.
شما برای پاسخ به هر سوال زمان مشخصی دارید. یکی از ویژگی‌های مثبت این بازی این است که کاربران می‌توانند سوالاتی در آن طرح کنند و در صورت تایید شدن سوال، جایزه بگیرند.
بازی پسر خوانده
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی پسر خوانده توسط شرکت پاییزان ساخته شده است. اگر به بازی مافیا علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم پسرخوانده را تجربه کنید. این بازی در سال 1396 برای سیستم عامل اندروید عرضه شد و بازخوردهای مثبتی از جانب منتقدین و جشنواره‌های مختلف کسب کرد.
شما در این بازی ریاست یک باند مافیایی را بر عهده دارید و باید تمام تلاش خود را بکنید تا از بقیه گروه‌ها برتری پیدا کنید. در ابتدای این بازی استراتژیک-کارتی سه شخصیت به شما داده می‌شود. گروه شما شامل خلاف‌کاران مختلفی می‌شود که هر کدام‌شان ویژگی خاصی دارند. هر چه با قدرت بیشتری جلو بروید، صندوق‌های زیادتری به شما تعلق می‌گیرد. از طریق این صندوق‌ها می‌توانید شخصیت‌های دیگر را پیدا کنید.
در این صندوق‌ها سکه، الماس و کارت‌های ویژه ارتقای کرکترها هم موجود است. این بازی دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای است. برای این که سرعت بازی را بیشتر کنید می‌توانید برخی از چیزها را بخرید. موسیقی و صداپیشگی بازی پسرخوانده یکی از بهترین‌ها در میان بازی‌های ایرانی است. مبارزات این بازی به صورت آنلاین انجام می‌شود.
بازی آمیرزا
آمیرزا یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید است که سازندگان ایرانی آن را منتشر کرده‌اند. این بازی در سال 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری نردبان اندیشه فردا برای اندروید عرضه شد. در این بازی باید جدول کلمات را به کمک حروفی که به شما داده می‌شد تکمیل کنید. ممکن است به شما پنج حرف داده شود و به وسیله آن‌ها باید شش کلمه حدس بزنید. تعداد حروف کلمات متفاوت است. ممکن است بعضی از آن‌ها سه‌حرفی، برخی دیگر شش‌حرفی و… باشند. تکمیل کردن هر مرحله، مرحله بعدی برای‌تان باز می‌شود. علاوه بر این، به شما سکه‌هایی تعلق می‌گیرد. از این سکه‌ها برای خرید راهنما می‌توانید استفاده کنید.
در کنار حدس زدن کلمات اصلی، بهتر است کوزه کلمات فرعی را هم پر کنید. اگر واژگان فرعی را به حدنصاب برسانید، می‌توانید سکه کسب کنید. با پرداخت درون‌برنامه‌ای هم می‌توانید سکه خریداری کنید. این بازی بیش از 800 مرحله دارد. در بازی آمیرزا از موسیقی سنتی ایرانی استفاده شده است. از مزیت‌های آمیرزا می‌توان به تقویت حافظه و هوش، بالا بردن اطلاعات عمومی و گسترش دایره لغات اشاره کرد. تاکنون انتقادات مثبتی از این بازی شده است. آمیرزا به عنوان بهترین بازی 1396 انتخاب شده است.
در کودکی نیز پدر و مادر خود را از دست داده است. زمانی که سایر مردان قبیله به جنگ می‌روند و به فکر گسترش هستند، او در خانه می‌ماند و غذا می‌خورد. در نهایت، اعضای قبیله تصمیم می‌گیرند او را در عملی سخت قرار دهند تا آدمار لیاقت و ارزش خود را ثابت کند. او باید وارد جنگل شود و با موجودات درون آن بجنگد. قبل از ورود به این منطقه، فردی به او قارچی جادویی می‌دهد که با خوردن آن، قدرت زیادی به دست می‌آورد. او پس از بازگشت از جنگل، مورد بازخواست قرار می‌گیرد زیرا از جادو استفاده کرده است. ناگهان رعد و برقی به دهکده آن‌ها برخورد می‌کند و تمامی اهالی غیب می‌شوند. حال او تصمیم می‌گیرد اهالی را نجات دهد. جلوه بصری زیبا، موسیقی دل‌نشین، طراحی دقیق و داستان سرگرم‌کننده مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این بازی هستند.
بازی Cut the Rope
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
در این بازی موجودی سبزرنگ شبیه به یک قورباغه وجود دارد که به آبنبات خوردن علاقه زیادی دارد. شما باید به Om Nom کمک کنید تا به آبنباتی که در هر مرحله وجود دارد، دست پیدا کند. علاوه بر این، ستاره‌های هر مرحله را هم باید جمع‌آوری کنید. هر کدام از مراحل سه ستاره دارند که با به دست آوردن آن‌ها می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید.
این بازی نظر منتقدان را به خود جلب کرد و تا کنون نمرات بالایی از آن‌ها و کاربران کسب کرده است. بازی Cut the Rope از ابتدای انتشار تا سال 2018 بیش از یک میلیارد بار دانلود شده و در جشنواره‌های مختلف جوایز زیادی کسب کرده است. این بازی بیش از 350 مرحله گوناگون دارد، مراحلی که به زیبایی تصویرسازی شده‌اند.
• ژانر: ماجراجویی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
نسخه کامل این بازی را باید خریداری کنید؛ زیرا تمامی مراحل در نسخه دمو باز نیستند. فضای بازی کمی غمگین و تاریک طراحی شد است. با این حال، از رنگ‌بندی جذاب و گیرایی برخوردار است. این بازی دارای سه بخش است:
• Single Player: این بخش بیش از صد مرحله دارد و شما باید کلونی‌ها را از سرزمین در حال نابودی نجات دهید.
• Co-op: در این قسمت می‌توانید با دوستان خود مراحل را طی کنید.
• Versus: در این بخش دو تا چهارنفره کسی برنده می‌شود که زمان بیشتری دوام بیاورد.
بازی Bubble Witch 3
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
با اندازه‌گیری دقیق‌تان حباب‌ها را با یکدیگر منطبق کنید تا شما و استلا آن‌ها را منفجر کنید! معماها را حل کنید و ملکه را در این بازی پر از انفجار و ماجراجویی نجات دهید. هدف بگیرید و به مراحل بعدی پیش بروید تا استلا بتواند ستاره جادویی را پیدا کند و خانه‌اش را که توسط ویلبور نابود شده است، بازسازی کند.
همچنین شما می‌توانید با اتصال به دوستان‌تان همراه با آن‌ها به مبارزه با ویلبور بروید و با برداشتن موانع از سر راه‌تان ملکه را نجات دهید.
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
سفری سورئال را در پیش بگیرید. با صدا و موسیقی حرکت کنید و همه چیز را در مسیرتان بشکنید! این تجربه نیازمند تمرکز، حواس‌جمعی و زمان بندی دقیق است تا نه تنها تا جایی که می‌توانید سفر کنید بلکه تمامی اشیا شیشه‌ای اطراف‌تان را نیز خرد و خاکشیر کنید.
در یک بعد زیبا از آینده اهداف و موانع سر راهتان را نابود کنید و بهترین تخریب‌پذیری در موبایل را تجربه کنید. گیم پلی این بازی با موسیقی هماهنگ شده است و در طول بازی با موسیقی و افکت‌های صوتی مواجه می‌شوید که با هر مرحله تناسب دارد و با تغییر تن موسیقی، موانع نیز متعاقبا تغییر می‌کنند. بیش از 50 اتاق مختلف، 11 سبک گرافیکی و هنری مختلف و مکانیک‌های شکستن واقع‌گرایانه‌ در هر مرحله انتظار شما را می‌کشند.
این بازی از لیست بهترین بازی‌های اندروید کاملا رایگان است و هیچ تبلیغات آزاردهنده‌ای ندارد. تنها یک نسخه ویژه و پریمیوم وجود دارد که خرید آن اختیاری‌ست. در صورت خرید این حساب ویژه، برخی آپگرید‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد که بخش‌های جدیدی از بازی را فعال می‌کند و با استفاده از این حساب می‌توانید بازی را روی دستگاه‌های مختلف و متعددی ذخیره کنید.
بازی Reigns
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی در زمان قرون وسطی روایت می‌شود و شما با یک کارت نصیحت و پیشنهاد از طراف مشاوران و وزرا مواجه می‌شوید که پذیرفتن یا رد کردن با چپ و راست کردن انگشت همایونی، عواقبی دارد که روی چهار اصل جامعه یعنی کلیسا، مردم، ارتش و ثروت تاثیر می‌گذارند.
در این میان، دشمنان شما نیز برای تصاحب کاخ و سرزمین‌تان نقشه می‌کشند. هر تصمیمی که می‌گیرید نه تنها روی سلطنت و تخت پادشاهی شما تاثیرگذار است بلکه شما و خاندان‌تان را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. شما باید از قلمرو خود در برابر دشمنان محافظت کنید و در عین حال بین چهار اصل جامعه توازن برقرار کنید تا از شورش داخلی جلوگیری شود.
این بازی به راستی یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی است چرا که هم مبارزات نفس‌گیری را به شما تحویل می‌دهد و هم بازی بسیار مفرح و خلاقی است. دوستان‌تان را دور هم جمع کنید و دشمنان را با بمب‌هایی که در دست دارید، منفجر کنید و اگر دل‌تان کمی کتک خواست، می‌توانید حساب دشمنان را با مشت‌هایتان برسید. شما هم می‌توانید با دوستان‌تان به صورت آنلاین بازی کنید و هم می‌توانید که به شبکه محلی متصل شوید و تجربه مفرحی داشته باشید. مراحل این بازی تنها به انفجار و کتک‌کاری محدود نمی‌شود و از تنوع بالایی برخوردار هستند. برای مثال مراحلی مانند هاکی و فوتبال نیز وجود دارد.
شما حتی می‌توانید کاراکتر‌های بازی را خودتان انتخاب و شخصی‌سازی کنید. بازی از گرافیک بسیار خوبی بهره می‌برد و موسیقی نیز تاثیر به‌سزایی در بازی دارد که آن هم در اختیار شماست. این بازی علاوه بر اندروید، برای مکینتاش هم موجود است.
• ژانر: اکشن، مبارزه‌ای، نقش‌آفرینی
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
در این مجموعه بازی ما شاهد نبرد بین دو شخصیت هستیم که مبارزان از فنون هنرهای رزمی، زره ها و سلاح‌های مرگباری استفاده می‌کنند تا پشت حریف خود را به خاک بزنند. برای طراحی هنری دو بازی اول از تکنیک سیلوئت یا ضد نور استفده شده است و بازی از حیث بصری و شنیداری بسیار چشم نوار و دل نواز می‌باشد. در نسخه سوم دیگر شاهد تکنیک سیلوئت نبودیم و سازندگان از انیمیشن‌ها و محیط سه بعدی استفاده کردند.
نسخه دوم این مجموعه به نوعی داستان‌محور بود و روایتگر جنگجویی بود که پس از باز کردن «دروازه‌ سایه‌ها» به سایه‌ای تبدیل می‌شود و حالا برای برداشتن این طلسم باید از سد دشمنان عبور کند. داستان بازی سوم سال‌ها پس از نسخه پیشین رخ می‌دهد و در این بازی شاهد سه حزب با سلاح‌ها و روش‌های مبارزه مختلف هستیم.
بازی گیم پلی بسیار آرامش‌بخش و مفرحی دارد و علاوه بر آن، روبات‌های کوچولو، بامزه و دوست داشتنی آن نیز شما را مجذوب خود خواهند کرد. موسیقی بازی بسیار دل‌نواز است و به شما حین بازی و تفکر حس خوبی می‌دهد. طراحی محیط بازی با اینکه بسیار چالش برانگیز است اما در عین حال بسیار زیبا و رنگارنگ است و شما را از خودش خسته نمی‌کند. بازیکنان می‌توانند مراحل خود را نیز بسازند و کارت‌هایی را هم از برخی مراحل جمع‌آوری کنند. بازی حجم بسیار کمی دارد و واقعا به همگی پیشنهاد می‌شود.
• ژانر: آرکید، اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
در این بازی سلاح‌های مختلف و متنوعی وجود دارند که باید در طول مراحل چالش برانگیز و سخت از آن‌ها استفاده کنید. بازی بر اساس مدت زمان پایان مراحل و مقدار آیتمی که جمع آوری کرده‌اید به شما پاداش می‌دهد اما در تمام طول لحظات بازی باید دو چیز را به یاد داشته باشید: مخفی‌کاری و مبارزه.
¬
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
انگشت‌تان را روی صفحه حرکت دهید تا میوه‌ها را ببرید ولی مراقب باشید که بمب‌ها را منفجر نکنید. این بازی به این اندازه ساده است و ممکن است که فکر کنید نباید در لیست بهترین بازی‌های اندروید حضور داشته باشد اما همین بازی میوه قاچ کردن توسط میلیاردها بازیکن در سراسر دنیا بازی می‌شود.
اعتیاد به این بازی را با قتل عام میوه‌ها در سه مد اصلی بازی به وسیله چاقو‌های مختلف آغاز کنید. هیجان ثبت رکورد جدید در میان بازیکنان را در حالی که میوه‌ها را تکه تکه می‌کنید و از بمب‌ها خودداری می‌کنید، تجربه کنید. یا اینکه برای کاهش اضطراب و کمی ریلکس کردن به بخش Zen Mode بروید. همچنین این بازی دارای یک مد کلاسیک نیز است که نباید در آن میوه‌ها را بیاندازید. با قدرت‌هایی ویژه می‌توانید زمان اضافی بخرید و میوه‌های اطراف را منفجر کنید.
بازی Polyforge
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/7 از 5
کریستال‌های مختلفی را در سمفونی از صدا، شکل و رنگ تشکیل دهید. به هر سمت و سویی ضربه بزنید تا اجسام و اشکال جدیدی بسازید اما مراقب باشید که به هر سمت دو بار ضربه نزنید! بازی Polyforge دارای بخش بصری ساده و در عین حال زیبا و چشم‌نوازی است که بر جذابیت این بازی افزوده است. بازی از طراحی صوتی بسیار خوبی بهره می‌برد که به ترسیم فضا و اتمسفر بازی کمک کرده است. به بازی بپردازید و در میان سایر بازیکنان در سراسر دنیا برای کسب بالاترین مرحله و امتیاز رقابت کنید.
این بازی هم می‌تواند تجربه مفرح و سرگرم کننده‌ای را برایتان فراهم کند و شما را از خستگی و بی‌حوصلگی نجات داد و هم می‌تواند مراحلی را پیش روی‌تان قرار دهد که عصبانی شوید و از سخت بودن آن ناله کنید. پس بهتر است که این بازی را تجربه کنید چرا که بدون شک با بازی متفاوت و قابل تحسینی مواجه می‌شوید.
بازی Vector
• ژانر: اکشن، مبارزه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
بازی Vector یکی دیگر از آثار استودیو Nekki است که در لیست بهترین بازی‌های اندروید قرار دارد. داستان این بازی، فضایی شبیه به آثار جرج ارول دارد و در یک دنیای دیستوپیایی روایت می‌شود که ذهن مردم توسط حاکمان و ماموران آن‌ها کنترل می‌شود اما مردی به اسم Vector لباس‌هایش را پاره می‌کند و از این زندان ملال‌آور فرار می‌کند. با این حال یکی از ماموران او را تعقیب می‌کند و شما وظیفه دارید که با انجام فنون مختلف پارکور، او را از دست این مامور خطرناک و ترسناک فراری دهید.
اسب‌هایتان را زین کنید و آماده شوید تا با موجودات مختلف سر و کله بزنید. شیر‌ها، ببرها و خرس‌ها حریف کابوی این بازی نمی‌شوند. کلاه کابوی و شلاق‌تان را آماده کنید تا سوار بر بوفالوها، فیل‌ها، شترمرغ و … شوید. این حیوانات چموش را محکم بچسبید تا دل‌شان را بدست آورید. هنگامی که ازدحام گله تمام شود، باغ وحش شروع می‌شود! پس بازی را با دوستان چهارپایتان آغاز کنید.
دره‌ها و صحراها را سوار بر پشت بوفالوها، فیل‌ها و تمام حیوانات بپیمایید و از موانع پیش روی‌تان دوری کنید تا بتوانید به بالاترین امتیاز دست یابید. حیوانات را از هر اندازه و شکلی بگیرید و با آن‌ها دوست شوید تا در باغ وحش خود به نمایش بکشید. شما می‌توانید کلاه‌های مختلفی را جمع آوری کنید تا بپوشید و ظاهر جذاب‌تری داشته باشید. دوستان خود را دعوت کنید تا با نمایش کلکسیون‌تان تحسین آن‌ها را برانگیزید. باغ وحش را مدیریت کنید تا از بازدیدکنندگان این بازی دوی بی‌انتها جوایز بزرگی دست یابید.
• ژانر: مدیریت، شبیه‌سازی
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
هر شخصیتی یک توانایی ویژه دارد که روی تولید منابع مختلف اثر می‌گذارد و شما می‌توانید با فرستادن آن‌ها به اتاق تمرین، توانایی‌شان را افزایش دهید و بهبود بخشید. برای افزایش جمعیت ساکنین یا باید منتظر بازماندگان از دنیای بیرون باشید و یا می‌توانید از ساکنین پناهگاه برای زاد و ولد استفاده کنید تا جمعیت گروه‌تان را زیاد کنید.
• ژانر: رانر، آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
بازی تاکنون از مرز 7/2 میلیارد دانلود گذشته است و از محبوب‌ترین بازی‌های فروشگاه گوگل پلی است. همچنین بازی از پشتیبانی بسیار خوبی بهره می‌برد و در رویدادهای خاصی مانند کریسمس محتوای جدید دارد و به طور مداوم چالش‌های جدیدی را برای بازیکنان به همراه دارد.
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بخش‌های بصری و صوتی بازی برای یک بازی آخرالزمانی و زامبی محور عالی هستند و دنیای این چنینی را به خوبی به تصویر می‌کشند. بازی دارای اسلحه‌ها و مهارت‌های مناسبی می‌باشد که برای بقا به دردتان می‌خورند. همچنین مراحل و چالش‌هایی نیز وجود دارند که گیم پلی بازی را از تکرار خارج می‌کنند. در به‌روزرسانی‌هایی که برای بازی منتشر می‌شود، مد‌ها و محتویات جدیدی به بازی اضافه می‌شوند که باعث می‌شود مخاطبین از پشتیبانی بازی راضی باشند.
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
خاک زمین‌تان را بشناسید و کشاورزی فرا گیرید. غلات بکارید و محصولات خود را دوستان و همسایه‌ها معاوضه کنید. اینجا یک مکان واقعی‌ست که با وجود اینکه هرگز باران نمی‌بارد، محصولات هیچ‌گاه از بین نمی‌روند! محصولات خود را داد و ستد کنید و به خرید و فروش اجناس روی بیاورید. به حیوانات مزرعه رسیدگی کنید و امتیازاتتان را جمع آوری کنید تا سطح خود را ارتقا دهید. سفارش‌ها را انجام دهید و با کامیون یا قایق بفرستید. لنگرگاه را تعمیر کنید و ماهیگیری کنید. روستای خود را بسازید و به بازدیدکنندگان خوشامد بگویید.
این بازی برای دانلود رایگان است اما برخی از ویژگی‌ها و گزینه‌های آن را می‌توانید در فروشگاه بازی با اعتبار درون بازی خریداری کنید.
بازی Nonstop Knight
بازی Nonstop Knight یک بازی نقش آفرینی‌ست که از عناصر بازی‌های اکشن و RPG بهره گرفته است و تجربه بسیار معرکه‌ای را ارائه می‌دهد. این بازی دارای ماجراجویی‌ها و مراحل بسیار جذابی است که شما را خسته نخواهند کرد.
با قهرمانان متحد شوید و ماموریت‌های حماسی را آغاز کنید تا پاداش و تاراج بسیاری بدست آورید. شما هم می‌توانید در مدت زمان طولانی بازی کنید یا اینکه در مدت کوتاه استراحتتان به مبارزه با شمشیر بپردازید. این بازی اکشن و نقش آفرینی بسیار سرگرم‌کننده و در عین حال ساده است و تنها می‎‌توانید با یک انگشت آن را بازی کنید.
در طول ماجراجویی حماسی‌تان دشمنان را شکست دهید و طلا، آیتم‌های متنوع و زره‌های مختلفی را تصاحب کنید و در این راه به توانایی‌های جدید قهرمان‌تان دست یابید تا بتوانید از پس باس‌ها و سیاه‌چاله‌های متعدد بربیایید.
این بازی نیازمند اتصال دائمی به اینترنت نیست و برای بازیکنان آفلاین بسیار مناسب است.
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
گرافیک سه بعدی بازی بسیار خوب کار شده است و همچنین کنترل ماشین، واقع‌گرایانه و روان است. بازی دارای 5 محیط حومه شهر، صحرا، خیابانی، برفی و بارانی است. مد‌های بازی نیز شامل 5 مد بی‌پایان، دو طرفه، زمان محور، تعقیب و گریز پلیس و رانندگی آزادانه هستند. شما می‌توانید ماشین خود را شخصی‌سازی کنید و رنگ و چرخ‌های آن را بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید و تغییر دهید. هرچقدر که سریع‎‌تر رانندگی کنید، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید. NPCهای بازی نیز تنوع بالایی دارند و از کامیون گرفته تا اتوبوس‌ها، همگی در بازی حضور دارند و رد شدن از کنار آن‌ها باعث دریافت امتیاز بیشتری می‌شود.
با ماشین‌هایتان مسابقه دهید و از سلاح‌های نصب شده روی آن استفاده کنید تا رقبا را از میان بردارید. این بازی، ماشین‌های دیوانه‌وار زیادی دارد و با برنده شدن در مسابقات، می‌توانید آن‌ها را به گاراژ ببرید و سلاح‌های قوی‌تری روی آن نصب کنید تا رقابت میان شما و دوستان‌تان دیوانه‌وار و هیجان انگیز‌تر شود. راه‌های مخفی و میان‌بر را پیدا کنید تا مسابقه را زودتر از سایرین به اتمام برسانید. سکه‌ها را به‌دست آورید تا ماشین جدید بخرید و ماشین‌هایتان را ارتقا دهید.
این بازی نسبت به سایر بازی‌های موبایل نرخ فریم خوبی را ارائه می‌دهد که لذت مسابقه را نیز بیشتر می‌کند. بازی دارای 8 مسیر مسابقه، 17 ماشین، 7 مد مسابقه و بیش از 30 رویداد ویژه است.
بازی Sonic Forces
• ژانر: مسابقه‌ای، چندنفره
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
سونیک جوجه تیغی این‌بار در یک بازی مسابقه‌ای و چند نفره برگشته است! او باید در این مسابقات به سرعت بدود و با دیگر بازیکنان در سرتاسر جهان به رقابت بپردازد. او باید به آن‌ها حمله کند و از حملات آن‌ها جای خالی دهد و در این میان مراقب تله‌های دیگر بازیکنان نیز باشد. این بازی رایگان هم اکنون در دسترس است و می‌توانید چند نفره آن را بازی کنید. در جنگل، طبیعت، شهر و آسمان به رقابت بپردازید و همچون برق و باد به سرعت حرکت کنید. بچرخید و مسیرتان را برای پیروزی هموار کنید. جایزه برنده شوید تا بتوانید مسیر‌های مسابقه جدید و چالش برانگیز را باز کنید.
علاوه بر سونیک، شما می‌توانید در نقش ایمی، تیلز، ناکلز، شدو، روگ و سایر شخصیت‌ها نیز به بازی بپردازید و با برنده شدن حلقه‌ها، شخصیت خود را ارتقا دهید و در جمع بازیکنان برتر جهانی این بازی قرار بگیرید.
این بازی از نظر جلوه‌های بصری بسیار خوب عمل کرده و رنگ‌بندی زیبایی را ارائه می‌نماید، همچنین صداگذاری بازی بسیار خوب است و با این بازی می‌توانید ساعت‌ها خود را سرگرم کنید و اوقات خوشی داشته باشید.
• ژانر: چندنفره
• نمره گوگل پلی: 3/6 از 5
بازیکن شیاد باید عادی رفتار کند تا کسی به او شک نکند و در موقعیت مناسب یکی از بازیکن‌ها را از بین ببرد. پس از دیدن جسد یکی از بازیکنان صفحه‌ی چت باز می‌شود و شما می‌توانید در این صفحه باهم چت کنید و رای‌گیری کنید که کدام کاراکتر شیاد است. سپس او از سفینه به بیرون پرت می‌شود و اگر انتخاب درست باشد خدمه پیروز می‌شوند و اگر درست نباشد بازی تا آخر به همین نحو طی می‌شود.
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
شما در این نسخه از مجموعه آسفالت مثل عناوین پیشین می‌توانید به رقابت با هوش مصنوعی بازی بپردازید و اگر از آن هم خسته شدید، قطعا می‌توانید به‌صورت آنلاین و چند نفره با افراد دیگر در سراسر دنیا رقابت کنید و خود را بیشتر به چالش بکشید. با انجام مسابقات فراوان می‌توانید به مرور زمان امتیاز کسب کنید و از این امتیازات در راه شخصی‌سازی یا ارتقا خودروی خود استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با گذشت زمان خودروهای جدیدی را از حالت قفل خارج کنید و با دادن امتیاز آن‌ها را در اختیار بگیرید. شایان ذکر است که برخی ماشین‌ها به‌صورت کاملا لایسنس شده در بازی وجود دارند که به‌طور مثال می‌توان از خودروهای کمپانی لندروور و شورولت نام برد.
این بازی بسیار هیجان‌انگیز است و جلوه‌های بصری و کیفیت ساخت بی‌نظیری دارد. همچنین موسیقی بازی بسیار خوب کار شده و باتوجه به حجم 1 گیگابایتی بازی، انتظارات شما را به نحو احسن برآورده می‌کند.
در این بازی شما می‌توانید از اساسین‌های متفاوتی استفاده کنید که هرکدام ویژگی منحصر به فردی دارند و با استفاده از خصوصیات خاص آن‌ها می‌توانید مراحل را پیش ببرید. مثلا برای درگیری یا بالا رفتن از ساختمان می‌توانید از دو اساسین متفاوت بهره ببرید که هرکدام در یکی از این زمینه‌ها مهارت بیشتری دارند.
• ژانر: ورزشی
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
این بازی شما را در نقش یک بسکتبالیست قرار می‌دهد و شما باید در مسابقات مختلف غیر رسمی شرکت کرده و برای خود اسم و رسمی درست کنید. یکی از ایرادهایی که به این بازی می‌توان وارد کرد، عدم وجود بخش آفلاین است که در این حالت بازیکن در حالت آفلاین تنها می‌تواند به بخش تمرینات بازی دسترسی داشته باشد، البته این موضوع را اگر از زاویه دیگری ببینیم تبدیل به مزیت می‌شود چون در حالت آنلاین رقیب شما یک فرد واقعی است و هوش مصنوعی نیست که پس از مدتی از تجربه بازی خسته شوید.
• ژانر: شبیه‌سازی
• نمره گوگل پلی: 3/8 از 5
اگر در هنگام عبور سربازان پل بدون مشکل باشد و سربازان به سلامت از پل عبور کنند شما آن مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید اما اگر در این میان ایرادی رخ دهد و پل از هم بپاشد باید به فکر تکرار آن مرحله باشید. گاهی در هنگام عبور سربازان حملات دشمن هم جریان خواهد داشت پس باید از سرپوش برای محافظت از سربازان استفاده کنید. دیگر نکته این است که شما باید باتوجه به بودجه دریافتی مصالح مورد نظر خود را انتخاب کنید و اگر قادر به تخمین درست نباشید به دردسر خواهید افتاد و همین نکات است که شما را به فکر وامی‌دارد و خلاقیت شما را به چالش می‌کشد. با عبور از هر مرحله و رسیدن به مرحله بعدی سطح بازی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و باید بیشتر از فکر و خلاقیت‌تان استفاده کنید.
این بازی گرافیک سه‌بعدی زیبایی دارد و صداگذاری به نحو احسن در آن انجام شده است. اگر شغل یا تحصیلاتی در زمینه معماری دارید یا حتی اگر به ساخت و ساز علاقه دارید می‌توانید از این بازی که یکی از بهترین بازی‌های اندروید است استفاده کنید و لذت ببرید.
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
در این نسخه شخصیت جدیدی به بازی اضافه شده که جنی (Jenny) نام دارد و وجود او باعث تنوع بیشتر در روند بازی شده است. همچنین دو حالت جدید به بازی اضافه شده که جلی (Jelly) و باس (Boss) نام دارند. شما در حالت جلی باید آبنبات‌ها و ژله‌ها را در ردیف‌های یکسان قرار دهید تا امتیاز بیشتر بگیرید. در حالت باس شما باید با ملکه‌ی ژله‌ای (Jelly Queen) رقابت کنید و مهارت خود را در مواجهه با او به چالش بکشید. این بازی دارای بخشی برای خرید درون برنامه‌ای است و اگر نمی‌خواهید پول واقعی را خرج کنید می‌توانید مراحل بازی را پشت سر هم طی کنید و امتیازات زیادی به‌دست آورید تا با آن‌ها بتوانید از فروشگاه آیتم‌های دلخواه‌تان را تهیه کنید. قابل ذکر است که این بازی شامل 120 مرحله می‌شود پس نگران تمام شدن این بازی نباشید چون بازی در برخی مراحل به قدری سخت می‌شود که شما را مجبور می‌کند که از راهنمای بازی کمک بگیرید.
شما در هنگام ورود به بخش آنلاین بازی به 7 نفر دیگر وارد رقابت می‌شود که هر کدام از شما 8 نفر باید تلاش کند تا از دیگران دیرتر نوار سلامتی‌اش به اتمام برسد. در این بازی اگر برنده باشید تعداد سکه مشخصی دریافت می‌کنید و از آن سکه‌ها می‌توانید برای ارتقا سطح خود در بازی استفاده کنید.
بازی Duet
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
گاهی برای جدا شدن از مسائل روزمره فقط نیاز به یک بازی موبایلی ساده دارید که نه نیازی به پردازنده قوی دارد و نه گوشی شما را سنگین می‌کند. بازی Duet یک بازی مستقل است که توسط استودیو Kumobius ساخته و منتشر شده است و کاملا برای گذراندن وقت و به چالش کشیدن تمرکز انتخاب مناسبی است.
بازی Duet به‌دلیل سبک خود گرافیک خاصی ندارد ولی صداگذاری در بازی بسیار خوب کار شده و موسیقی بازی بی‌نظیر است، هر مرحله بنا به درجه سختی‌ که دارد دارای موسیقی متفاوتی است. اگر دوست‌ دارید یک بازی جذاب و در عین حال یک گیم‌پلی چالش برانگیز را تجربه کنید این بازی انتخاب مناسبی است.
• ژانر: ورزشی
• نمره گوگل پلی: 3/9 از 5
سبک این بازی ورزشی بوده و در آن شما در نقش یک بازیکن فوتبال ظاهر می‌شوید. بازی گیم‌پلی بسیار ساده و سرراستی دارد و هدف از کل بازی گل کردن توپ است. در این بازی شما باید پشت توپ قرار بگیرید و ضربه آزاد را وارد دروازه کنید. در این میان موانع متعددی از ماشین گرفته تا انسان سد راه شما می‌شوند. با گل کردن توپ‌ها و دریافت سکه و امتیاز می‌توانید به بخش شخصی‌سازی بروید و لباس، توپ و چندین موارد دیگر را به شکلی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید.
بازی گیم‌پلی ساده‌ای دارد و کافی است نمایشگر را لمس کنید و به سمت محلی که می‌خواهید توپ به آن سمت حرکت کند، بکشید و حتی می‌توانید در صورت نیاز به توپ کات بدهید یا توپ را به‌صورت چیپ وارد دروازه کنید.
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
• ژانر: نقش‌آفرینی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی Gods of Rome
این بازی در سبک مبارزه‌ای است و شما در آن می‌توانید از شخصیت‌های تخیلی و خدایان روم باستان یکی را انتخاب کرده و با حریف خود دست و پنجه نرم کنید. شما در ابتدا بازی را با شخصیتی نسبتا ضعیف شروع می‌کنید و به مرور زمان و با بازی‌های بیشتر می‌توانید شخصیت مورد نظر خود را قوی‌تر کنید. شما با گذراندن وقت بیشتر روی بازی می‌توانید پیشرفت کنید و برای مسابقات آنلاین آماده‌تر شوید و در آن بخش می‌توانید خود را بیشتر به چالش بکشید.
بازی Golf Blitz
• ژانر: ورزشی
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
این بازی محیط ساده‌ای دارد و در طول بازی تنها کاری که باید انجام دهید این است که توپ را با ضربات کمتر و در زمانی کوتاه‌تر از رقبای خود به داخل سوراخ بیندازید. در این بازی شما به سه نفر دیگر به رقابت خواهید پرداخت. در حین بازی یک نوار پیروزی را در پایین صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که مربوط به پیروزی شماست و پس از هر راند و باتوجه به عملکرد شما در آن‌ راند این نوار شروع به پر شدن می‌کند. این بازی در عین حال که محیطی ساده دارد به شدت شما را به چالش می‌کشد و همچنین کنترل بازی بسیار راحت است و کافی است انگشت خود را روی صفحه نمایشگر به سمت مسیری که می‌خواهید بکشید تا توپ حرکت کند. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به امکان شخصی سازی کردن بازیکن گلف اشاره کرد که جذابیت بازی را بیشتر می‌کند.
بازی Jelly Defense
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
شما در این بازی به عنوان گروهی از ژله‌های بامزه باید بر سر راه دشمنان‌تان قرار بگیرید و به آن‌ها اجازه ندهید که از دام شما فرار کنند. بازی Jelly Defense به‌شدت مهیج است و گیم‌پلی آن بسیار اعتیادآور است. شما برای پیروز شدن در مراحل این بازی باید از استراتژی‌های متفاوتی استفاده کنید تا دشمن را به زانو درآورید و برنده شوید.
بازی Jelly Defense گرافیک بصری جالب و بامزه‌ای دارد که به تجربه شما در بازی کمک زیادی می‌کند، همچنین صداگذاری در بازی به‌خوبی انجام گرفته و بازی را بیش از پیش جذاب می‌کند. اگر به بازی‌های استراتژیکی علاقمند هستید این بازی که یکی از بهترین بازی‌های اندروید است، انتخاب مناسبی برای شماست.
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی Johnny Trigger
در این بازی شما نقش جانی را برعهده دارید که مثل ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول تصمیم گرفته به تنهایی قانون را اجرا کند و در گروه‌های مافیایی را از بین ببرد. این بازی تقریبا مشابه با بازی‌های سبک Runner است و شما نقشی در هدایت کاراکتر اصلی بازی ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که صفحه نمایشگر را لمس کنید تا بتوانید به سمت دشمنان خود شلیک کنید. سیستم حرکتی بازی به شما چندان انتخاب زیادی نمی‌دهد و حرکات پرش و دیگر حرکات اکشن به‌صورت پیشفرض توسط بازی انجام می‌گیرد و شما فقط باید در زمان مناسب ماشه را بکشید تا کار دشمن را یکسره کنید. اگر شانس‌تان را از دست بدهید و تیرتان خطا برود کارتان تمام است و باید از Checkpoint قبلی خود به بازی ادامه دهید (دکه‌های تلفن عمومی محل Checkpointها هستند).
بازی Johnny Trigger یکی از بهترین بازی‌های اندروید در سبک اکشن است که با داشتن جلوه‌های بصری جذاب و صداگذاری مناسب تجربه‌ای خوب را برای شما به ارمغان می‌آورد.
شما در این بازی کنترل شخصیت دکتر اسمولدر بریواستون را برعهده دارید که کاراکتر آن از روی دواین جانسون (راک) الهام گرفته شده است که احتمالا همه او را به‌دلیل شهرت‌اش از بازیگری گرفته تا ورزش می‌شناسند. همانگونه که پیشتر اشاره شد شما در این بازی باید کاراکترتان را در مسیر به‌ نحوی کنترل کنید که به موانع برخورد نکند. البته شخصیت دکتر اسمولدر تنها کاراکتر قابل بازی نیست و با پیشرفت در بازی می‌توانید از 3 کاراکتر دیگر نیز استفاده کنید که هریک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. همچنین در مسیر می‌توانید به جمع کردن سکه بپردازید و با استفاده از آن‌ها شخصیت خود را شخصی‌سازی کنید.
• ژانر: اکشن، رانر
• نمره گوگل پلی: 4/0 از 5
بازی دارای تنوع محیط وسیعی است و شما محیط‌هایی مانند جنگل، معبد، کوهستان، بیابان و … را تجربه خواهید کرد. تنوع محیط موجب می‌شود که به هیچ وجه از بازی خسته نشوید و ساعات زیادی را پای این عنوان بگذرانید. شما در این بازی سلاح‌های مختلفی مثل کلت و تیر و کمان را نیز امتحان خواهید کرد و همچنین با توجه به موقعیت ممکن است پیاده یا سوار بر یک وسیله نقلیه باشید. قابل ذکر است که به مرور زمان و با کسب امتیازات بیشتر می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا دهید تا در روند بازی به شما کمک بیشتر برسانند.
• ژانر: کارتی
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
در آغاز بازی 4 کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد که با صرف مانا می‌توانید آن‌ها را با هدف حمله یا دفاع در زمین بازی بچینید. بازی به نحوی دنبال می‌شود که هرکس زودتر کریستال‌هایی که در اختیار دارد را تمام کند بازنده بازی خواهد بود.
کارت‌های بازی به دو دسته Spell و Unit تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. کارت‌های Unit از هیروها و فالورها تشکیل شده است که وظیفه حمله را برعهده دارند و تحت شرایط خاصی (مثلا بعد از دوبار حمله) ارتقا پیدا می‌کنند.
این بازی گیم‌پلی خوب و سرگرم‌کننده‌ای دارد و به شما اجازه می‌دهد ساعات خوشی را بدون توجه به گذر زمان تجربه کنید.
گاهی برای فرار از دغدغه‌های زندگی روزمره راهی بجز پناه آوردن به بازی‌های ویدیویی نداریم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی نیست که برای اجرای بازی‌ها حتما به سراغ کامپیوترمان برویم بلکه در جیب هریک از ما یک گوشی هوشمند وجود دارد که هر وقت اراده کنیم، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
این بازی کم حجم و سبک تاکنون بیش از 1 میلیون بار از طریق گوگل‌ پلی دانلود و نصب شده است و با بیش از 15 هزار رای میانگین نمره 4.2 از 5 را کسب کرده که این عنوان از 2ndBoss را به یکی از بهترین بازی‌های اندروید بدل کرده است.
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
سبک مسابقات اتوموبیل‌رانی یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در بین تمام پلتفرم هاست و این بازی‌ها همیشه توانسته‌اند طرفداران زیادی را به سمت خود بکشانند. این نوع بازی‌ها روی تلفن‌های هوشمند نیز از محبوبیت زیادی برخوردارند زیرا تلفن همراه بسیار کوچک‌تر از کنسول است و به‌سادگی می‌توان آن را با خود جابه‌جا کرد.
• ژانر: نقش‌آفرینی
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
برای شروع بازی باید پنج هیرو انتخاب کنید و با کمک آن‌ها که هرکدام‌شان مهارت‌های مختص به خود را دارند در راه پیروزی گام بردارید. بازی محیطی بسیار زیبا و جذاب دارد که در کنار گیم‌پلی خیره کننده‌اش، یک بازی اعتیادآور را برای کاربران به‌وجود آورده است.
• ژانر: استراتژی، بردگیم
• نمره : 4/7 از 5
شما در این بازی در نقش گروهی از وایکینگ‌ها هستید و باید همان کاری را کنید که وایکینگ‌ها در آن تبحر داشتند، یعنی حمله به مناطق مختلف و غارت دارایی ساکنان آن مناطق. بازی به همین سادگی‌ها هم نیست و شما باید مراقب باشید که از منابع‌تان به درستی استفاده کنید تا دچار کمبود نشوید. همچنین بخش شخصی‌سازی بازی به خوبی کار شده است و می‌توانید موارد زیادی را شخصی‌سازی کنید، به‌عنوان مثال می‌توانید یک پرچم منحصر به فرد برای خود‌تان طراحی کنید تا همه شما را با آن بشناسند. توانایی ارتقای محل سکونت نیز از دیگر ویژگی‌های این بازی است.
• ژانر: ماجراجویی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
یوبیسافت برای این که بازی خسته کننده نشود، شخصیت باربارا (دوست وایکینگ ریمن که همیشه با اوست) را به بازی اضافه کرده است و می‌توانید برای طی کردن مراحل از او نیز استفاده کنید.
بازی Rider
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/0 از 5
این بازی محیط ساده‌ای دارد و گیم‌پلی آن بسیار سر راست و در عین حال جذاب است. تنها کافی است انگشت خود را روی صفحه نمایش فشار دهید تا موتورتان به حرکت در بیاید. اما مسئله به همین سادگی‌ها نیست و شیب‌های تندی در طول مسیر پیش‌ روی شما قرار می‌گیرند که عبور را برای شما چالشی می‌کنند. در این بازی می‌توانید با جمع کردن الماس‌ها امتیاز جمع کنید و علاوه‌بر این می‌توانید برای جمع کردن امتیازات بیشتر وقتی پس از پرش در هوا معلق هستید با نگاه داشتن انگشت‌تان روی صفحه نمایش حرکات نمایشی انجام دهید، اما باید مراقب باشید که خیلی این کار را طولانی نکنید زیرا اگر به پشت با زمین برخورد کنید هرچه پیشروی کرده‌اید را باید از نو تکرار کنید.
با امتیازات به‌دست آمده می‌توانید موتورسیکلت‌های جدیدی بخرید که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و به جذاب‌تر شدن و تکراری نشدن بازی کمک زیادی می‌کنند. بازی Rider محیط جذابی دارد که در هر مرحله از نورهای نئونی متفاوتی استفاده شده است تا برای کاربر خسته‌کننده نباشد. پس اگر به‌دنبال یک بازی هستید که کمی از حال و هوای روزمرگی خارج‌تان کند، بازی Rider را در لیست خود قرار دهید.
بازی Sky Children of the Light
این بازی یک شاهکار به تمام معناست و در همان لحظات شروع بازی محیط جذاب و بی‌نظیرش شما را محو خود می‌کند. این بازی نقش آفرینی (RPG) در جهانی به نام Sky جریان دارد که سابقا ساکنان بسیار خوشحالی داشته ولی با یک نفرین‌، ستاره‌هایش که حکم امید و روشنایی را برای مردم این سرزمین داشتند از بین می‌روند. حال این جهان در غم و تاریکی فرو رفته و شما به‌عنوان یکی از فرزندان نور باید به‌دنبال منبع این نفرین بگردید و روشنایی، امید و نشاط را به دنیای خود بازگردانید.
گیم‌پلی بازی باوجود این که اکشن زیادی ندارد ولی بسیار جذاب است و از ویژگی‌های بازی می‌توان به قدرت پرواز اشاره کرد که جذابیت بازی را بیشتر از قبل افزایش می‌دهد. این بازی علاوه‌بر بخش داستانی، به‌صورت چند نفره و آنلاین هم قابل بازی است و می‌توانید با کمک دیگر بازیکن‌های بازی از سراسر دنیا به حل معماها مشغول شوید.
بازی Sky: Children of the Light از نظر بصری حرف ندارد و به حق یک اثر هنری محسوب می‌شود. همچنین صداگذاری و موسیقی بازی هم مانند سایر بخش‌های آن عالی کار شده و تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای‌تان خواهد ساخت. این بازی بدون شک یکی از بهترین بازی های اندروید است که می‌توانید آن را تجربه کنید.
بازی Snipers vs Thieves
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
در این بازی شما فقط کنترل شخصیت مثبت داستان را برعهده ندارید و می‌توانید در نقش دزد نیز قرار بگیرید. بازی به‌صورت آنلاین جریان دارد و در طول هر بازی به‌صورت یکی در میان شما در نقش شکار یا شکارچی قرار می‌گیرید. در نتیجه با حضور بازیکن‌های آنلاین بازی رقابتی‌تر و جذاب‌تر خواهد شد و حتی با ارسال شکلک‌های خاص می‌توانید رقیب خود را در طول بازی اذیت کنید. یکی از مزیت‌های ستودنی این بازی، قرار دادن بازیکن‌های هم سطح در کنار هم است تا اگر تازه کار باشید سریع شکست نخورید و از بازی زده نشوید.
با کسب امتیاز می‌توانید در بازی هرچه بیشتر پیشرفت کنید و سلاح‌های جدیدتری را برای خود تهیه نمایید. بازی Sniper vs Thieves بسیار جذاب و سرگرم کننده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. این بازی بسیار دوست‌داشتنی است که با طراحی خاص خود توانسته به خوبی از عناصر کمدی کمک بگیرد.
• ژانر: ورزشی
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
در این بازی شما چند مهره را در اختیار دارید و با استفاده از آن‌ها باید به رقابت با رقیب‌تان بپردازید. بازی به‌صورت نوبتی پیگیری می‌شود و جریان از این قرار است که شما در نوبت خود باید یکی از مهره‌های‌تان را به سمت توپ پرتاب کنید تا بتوانید دروازه حریف را تهدید کنید و و در مقابل حریف شما نیز همین هدف را دارد پس باید مراقب باشید که همیشه از دروازه‌تان به‌خوبی مراقبت کنید.
این بازی را در حالت آنلاین و با افراد مختلفی در سراسر دنیا می‌توانید انجام دهید و حتی در بازی چندین جمله پیش‌فرض وجود دارد که با ارسال آن‌ها می‌توانید برای هم کری بخوانید. بازی دارای مهره‌های متنوع، با طرح و لوگوی تیم‌های باشگاهی و ملی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با جمع کردن امتیازات بیشتر می‌توانید وارد مسابقات مختلف شده و در این تورنمنت‌ها مهارت خود را بسنجید.
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/0 از 5
با بازی کردن این نسخه می‌توانید به مفهوم واقعی بازی استراتژیکی پی ببرید و اگر هم چندان به انجام این سبک بازی‌ها علاقه ندارید پیشنهاد می‌کنم یک شانس به این بازی بدهید تا به‌راحتی نظرات را تغییر دهد. یک مزیت بسیار خوب این بازی، داشتن حالت کراس پلی است که در این حالت می‌توانید بدون هیچ دردسری بازی را روی هر پلتفرمی که دوست دارید پیش ببرید و هروقت اراده کردید پلتفرم‌تان را تغییر دهید، بدون حتی یک مشکل در بارگذاری سیوها و پیشرفت‌های بازی.
این بازی تنوع بسیار زیادی دارند و شامل بیش از 20 بازی می‌شود. برای نمونه می‌توان به بازی‌هایی نظیر پینگ پونگ، شمشیر بازی، هاکی، مار بازی، پنالتی زدن، سونو، مسابقه اتومبیل سواری، بسکتبال، فوتبال دستی و عناوین بسیار زیاد دیگری اشاره کرد. مزیت این بازی عدم نیازش به برقراری اتصال از طریق وای‌فای یا بلوتوث است که در صرفه‌جویی شارژ موبایل‌تان به شما کمک می‌کند. این نکته قابل ذکر است که با وجود دو نفر بودن بازی‌ها، شما می‌توانید به‌صورت تک نفره هم از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.
پس اگر به‌دنبال یک بازی هستید که در اوقات فراغت در کنار یکی از دوستان‌تان آن را تجربه کنید، ما نه تنها یکی بلکه یک مجموعه‌ بازی را در قالب یک عنوان در لیست بهترین بازی های اندروید به شما پیشنهاد می‌دهیم.
بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links
• ژانر: کارتی
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
در چند سال اخیر اقتباس از روی انیمه ومانگا بیشتر از قبل شده زیرا این بازی‌ها به شدت از جانب کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرند. یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایلی اقتباس‌ شده از مانگا، بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links است که از روی مانگایی به همین نام برگرفته شده است.
همانطور که اشاره شد بازی به شکل کارتی است و شما باید از میان صدها کارت با ویژگی‌های خاص خود، موارد مشخصی را انتخاب کنید و با استراتژی درست به رقابت با رقبا بپردازید. داشتن تعداد کارت‌های زیاد این بازی را تقریبا به یک عنوان تخصصی بدل کرده زیرا شما باید ویژگی تک‌تک کارت‌ها را بلد باشید تا بتوانید در بازی پیشرفت کنید و رقیب‌های خود را شکست دهید.
شما در این بازی می‌توانید به‌صورت آنلاین به کاربرانی از سراسر دنیا متصل شده و با آن‌ها رقابت کنید. بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links عنوانی بسیار جذاب است که فقط باید مدتی به آن زمان بدهید تا بازی را خوب یاد بگیرید، سپس به این نتیجه می‌رسید که این بازی یکی از بهترین بازی های اندروید است که تا به حال تجربه کرده‌اید.
بازی شاه دزد
• ژانر: استراتژی
• نمره کافه بازار: 4/6 از 5
در سال‌های گذشته استودیوهای ایرانی معمولا روند ساخت بازی‌شان به این صورت بود که یک بازی خارجی به موفقیت می‌رسید و همان بازی توسط استودیوهای داخلی به‌سرعت بومی سازی می‌شد که معمولا هم کیفیت نسخه داخلی کمتر از نمونه اصلی بود. اما استودیو کاریزما با ساخت و انتشار بازی شاه دزد ورق را برگرداند.
این بازی مهیج شما را در نقش یک سارق قرار می‌دهد که هدفی جز خالی کردن جیب رقبا ندارد. روند بازی شاه دزد به اینگونه است که شما باید از مسیری که سایر بازیکن‌ها به‌صورت آنلاین آن را تله گذاری کرده‌اند عبور کنید و به گاوصندوق مورد نظر برسید تا بتوانید سکه‌ها و طلاهایی که در آن قرار دارند را به‌دست آورید.
بازی فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود بلکه شما هم باید از گاوصدوق‌تان در مقابل سایر بازیکن‌ها مراقبت کنید تا آن‌ها به شما دستبرد نزنند و همین تنوع حالت بازی موجب می‌شود تا گیم‌پلی به هیچ‌وجه تکراری نشود.
اگر شما در سرقت از کاربری شکست بخورید بخشی از امتیازتان به او منتقل می‌شود و برعکس، اگر دیگران در سرقت از شما ناکام باشند بخشی از امتیاز آن‌ها به شما می‌رسد.‌ با جمع کردن سکه‌ها بیشتر می‌توانید کاراکتر خود را شخصی‌سازی کنید و تله‌هایی با تنوع بیشتر تهیه کنید تا سکه‌های‌تان غیرقابل دسترس‌تر از قبل شوند.
بازی شاه دزد اثری جذاب از استودیوی ایرانی کاریزماست که توانسته مخاطبان زیادی به‌دست آورد و با داشتن گرافیک زیبا و صداگذاری خیلی خوب به یکی از بهترین بازی های اندروید بدل شده است.
• ژانر: رانر، آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
این بازی دارای دو حالت آفلاین و آنلاین (ارتباط با سایر بازیکنان در سراسر دنیا) است. شما باید از نقاط قوت و ضعف ارتش‌تان پی ببرید و از خطرات سرزمین اطراف‌تان آگاه باشید. بازی دارای خریدهای درون برنامه‌ای است که مطابق میل‌تان آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.
بازی Stick Hero
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
علاوه بر حرکت به سمت ستون‌های بعدی، آیتم‌هایی نظیر هندوانه و گیلاس نیز در بازی وجود دارند و در کنار آن نیز می‌توانید با شخصیت‌های جدیدی بازی کنید. این بازی علاوه بر اندروید و آی او اس، برای پی سی نیز قابل دسترس است.
بازی Mr Gun
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
موسیقی بازی و اتمسفر آن شما را وادار به ادامه‌ی نبرد می‌کنند و در این مسیر با دشمنانی مواجه خواهید شد که تنها یک گلوله برای آن‌ها کافی نیست و نبردی طولانی‌تر را برای‌تان به وجود می‌آورند. در طول بازی می‌توانید به تفنگ‌های پیشرفته‌تر و متنوع‌تری دست یابید.
پس از آن‌که اسپایدرمن گرین گابلین را شکست می‌دهد، نیک فیوری به اسپایدرمن می‌گوید که گرین گابلین پُرتالی را به جهان‌های موازی گشوده است و اعضای گروه شش خبیث و تمام همزادهای آن‌ها را کنار هم آورده است. سازمان شیلد نیز از فرصت استفاده کرده است و دیگر اسپایدرمن‌های جهان‌های موازی و قهرمانان عنکبوتی نظیر اسپایدرگرل را گرد هم آورده است تا گرین گابلین و گروه شش خبیث را شکست دهند.
بازی Cube Surfer
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
بازی Cube Surfer یک بازی آرکید سه بعدی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو VOODOO ساخته شده. در این بازی شما باید سوار مکعب‌های مختلف بازی شوید و با آن‌ها برجی بسازید تا از موانع عبور کنید و خطی رنگی از مسیرتان تشکیل دهید. این بازی تجربه‌ی ماجراجویی رنگارنگ و سرگرم‌کننده‌ای‌ست که می‌تواند شما را در مراحل مختلف و با موانع متفاوت‌اش به خود جذب کند. با بدست آوردن الماس‌های درون بازی می‌توانید پوسته‌های جدیدی را کسب کنید و ظاهر شخصیت‌تان را تغییر دهید.
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
همچنین می‌توانید با میلیون‌ها بازیکن این بازی به صورت تیمی به نبرد بروید و گروه‌های مختلفی تشکیل دهید. بازی دارای مدهای چند نفره‌ای‌ست که می‌توانید در آن به صورت گروهی از ویژگی‌های خود بهره ببرید و با یکدیگر همکاری کنید تا دشمنان را شکست دهید.
بازی طراح باشی
• ژانر: تفننی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
شما اهداف را در دوربین سلاح تک تیراندازتان می‌بینید و روش‌های متفاوتی را برای از بین بردن اهداف به کار می‌گیرید و حتی از محیط اطراف نیز در این جهت استفاده می‌کنید. در طول بازی شما به اسلحه‌های قوی‌تر و توانایی‌هایی تازه دست می‌یابید. سازندگان در به‌روزرسانی‌های پس از عرضه‌ی بازی، حالت زامبی، تم هالووین و سلاح‌های جدیدی را به بازی اضافه کردند. بازی در هنگام عرضه‌اش با واکنش‌هایی مثبت مواجه و باعث شناخت بیشتر استودیوی سازنده شد.
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/0 از 5
گیم پلی بازی بسیار ساده و بر اساس سرعت واکنش‌های شما و درستی آن‌هاست. شما در تاریکی گیر افتاده‌اید و سلاحی در دست دارید که می‌توانید هیولاها را از خود دور کند، اما اگر اشتباه تیراندازی کنید، ممکن است یکی از دوستان‌تان را بکشید و امتیاز زیادی از دست بدهید. با بیشتر شدن تعدادتان، هیولاها نیز سرعت و تعدادشان بیشتر می‌شود و باید واکنش‌هایی سریع‌تر و دقیق‌تر از خودتان نشان دهید. با کسب امتیاز بیشتر می‌توانید سلاح‌ها و تجهیزات قوی‌تر و کاربردی‌تری را بدست آورید.
• ژانر: آرکید، اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
بازی انتقام کرگدن
بازی انتقام کرگدن یک بازی رانر و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو ناطور گیمز ساخته شده. شما در این بازی نقش یک کرگدن را دارید که می‌خواهد از شکارچیانی که حیوانات را شکار می‌کند و شاخ‌های کرگدن‌ها را می‌دزدند، انتقام بگیرد. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، شخصیت –همانند سایر بازی‌های رانر- خودش حرکت می‌کند، حال شما می‌توانید با ضربه به سمت چپ باعث پرش او شوید یا با ضربه به راست با شاخ او به شکارچیان حمله کنید. آن‌ها نیز در مسیر شما و سوار بر ماشین‌های مختلف با شما مبارزه و موانع مختلفی ایجاد می‌کنند. بازی دارای مراحل مختلف در محیط‌هایی با آب و هوای متفاوت است و همچنین می‌توانید لباس‌هایی متفاوت را برای این کرگدن خشمگین و مصمم انتخاب کنید.
بازی منچرز (منچ آنلاین)
• ژانر: تفننی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی منچرز (منچ آنلاین) یک بازی تفننی و سرگرم کننده و از بهترین بازی های اندروید است که توسط اینسایتل گیمز ساخته شده. گیم پلی این بازی نوستالژیک همانند منچ فیزیکی‌ست و شما در کنار سه فرد دیگر تاس می‌اندازید و مهره‌های خود را حرکت می‌دهید. بازی حالت آفلاین نیز دارد که با هوش مصنوعی رقابت می‌کنید. شما در این بازی می‌توانید دیگران را به لیست دوستان خود اضافه کرده تا همواره با آن‌ها بازی کنید. جالب است بدانید که مهره‌های بازی نیز قابل شخصی‌سازی‌اند. بازی منچرز (منچ آنلاین) به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است.
بازی Swordigo
• ژانر: نقش‌آفرینی، ماجراجویی
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
بسیاری این بازی را نامه‌ای عاشقانه به بازی‌های زلدا، متروید و کستلونیا می‌دانند. شما در این بازی می‌توانید در سیاه‌چاله‌ها و شهرها به گشت و گذار بپردازید و به دنبال گنج‌های مختلف با هیولاهای شیطانی مبارزه کنید و از سلاح‌ها، آیتم‌ها و جادوهای مختلف بهره ببرید.
بازی گلمراد
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
بازی گلمراد یک بازی جورچین و پازل و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو مدریک گیمز ساخته شده. شما در این بازی در نقش گلمراد بازی می‌کنید که به تازگی با الهام ازدواج کرده است و به خانه‌ی دوران بچگی‌اش بازگشته اما این خانه بسیار قدیمی‌ست و او باید آن را بازسازی و به‌روز کند. برای انجام این کار باید پازل‌های جورکردنی مشابه بازی‌هایی نظیر کندی کراش را حل کرد و با ستاره‌های بدست آمده در آن‌ها، وسایل خانه، دکوراسیون و ظاهر خانه را تغییر داد. بازی دارای آیتم‌هایی‌ست که حل پازل‌ها را راحت‌تر می‌کنند و در به‌روزرسانی‌های اخیر نیز مراحل جدیدی به بازی اضافه شده.
بازی خروس جنگی
• ژانر: مبارزه‌ای
• نمره کافه بازار: 4/6 از 5
خروس جنگی یک بازی مبارزه‌ای آنلاین و از بهترین بازی‌ های اندروید است که توسط استودیو مدریک گیمز ساخته شده. شما در ابتدای این بازی خروس خود را می‌سازید و آن را شخصی‌سازی می‌کنید. در ادامه می‌توانید در بخش داستانی بازی یا در مسابقات آنلاین با دیگران شرکت کنید.
در بخش داستانی بازی به عنوان یک جایزه بگیر ماموریت می‌یابید که صلح را در سرزمین خروس‌نشین برقرار کنید و بدین منظور باید در مناطق مختلف و با خروس‌های مختلفی مبارزه کنید اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شوید، ماموریت سختی در پیش دارید.
در مسابقه‎های آنلاین و تورنومنت‌های بازی نیز با در مکان‌های مختلف با دیگران بازی و مبارزه می‌کنید و همچنین می‌توانید با دوستان‌تان اتحاد تشکیل دهید. سلاح‌ها و آیتم‌های متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانید در بازی از آن‌ها برای مبارزه استفاده کنید.
بازی بزن بهادر
• ژانر: استراتژی، مبارزه‌ای
• نمره کافه بازار: 4/6 از 5
بازی بزن بهادر یک بازی مبارزه‌ای و استراتژی‌ و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو تترا پازل ساخته شده. شما در این بازی در نقش قهرمانان محله بازی می‌کنید که گرد هم آمده‌اند تا مجرمین و شرورهای محله را شکست دهند و بیرون کنند.
بازی دارای حالت آفلاین و آنلاین است. در حالت آنلاین می‌توانید در کنار سایر بازیکنان ایرانی بازی کنید یا در لیگ‌های مختلف شرکت کرده و جوایزی را کسب کنید. شما می‌توانید سه قهرمان را از قهرمانان متعدد بازی انتخاب کنید و با استفاده از قدرت‌های آن‌ها یک تیم قوی و شکست ناپذیر بسازید.
بازی آنسوی باران
از دیگر ویژگی‌های بازی آنسوی باران می‌توان به جلوه‌های دیداری چشم‌نواز و موسیقی فوق‌العاده زیبایش اشاره کرد. ناگفته نماند که این بازی در سال انتشار خود موفق به کاندید شدن و برنده شدن در دسته‌بندی‌های مختلف جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ایران شد.
بازی تکاور
• ژانر: اکشن
• نمره کافه بازار: 4/5 از 5
تکاور یک بازی اکشن و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو گونای ساخته شده. شما در این بازی در نقش یک تکاور به نبرد با نیروهای داعش می‌روید. بخش داستانی بازی دارای 25 مرحله است که در پایان هر مرحله با باس‌های مختلفی مواجه می‌شوید. شما می‌توانید ظاهر تکاور را شخصی‌سازی کنید و سلاح‌ها و تجهیزات او را ارتقا دهید.
بازی 41148
• ژانر: معمایی
• نمره : 4/2 از 5
• نمره کافه بازار: 4/6 از 5
41148 یک بازی معمایی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط مهدی فنائی ساخته شده. داستان بازی درباره‌ی مردی به نام سیناست که گذشته‌ی خود را به یاد نمی‌آورد و در کلیسایی بیدار می‌شود که اجسادی خونین در آن وجود دارد. او رفته رفته پی می‌برد که وارد بازی خطرناک و مرگباری شده است و تلاش می‌کند به پاسخ سوالات‌اش برسد.
داستان بازی در چهار قسمت روایت می‌شود. گیم پلی آن نیز مانند بسیاری از بازی‌های ماجراجویی و اشاره و کلیک است که به مرور در هر قسمت قابلیت‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. هر چهار قسمت این بازی در حال حاضر به‌طور رایگان در دسترس‌اند.
بازی پاپالند: فرار کله‌ها
• ژانر: آرکید
• نمره کافه بازار: 4/4 از 5
پاپالند: فرار کله‌ها یک بازی رکوردزنی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو نووا گیمز ساخته شده. داستان بازی با یک نقاشی سیاه و سفید و بریده شدن تکه‌های کاغذی آغاز می‌شود که سرزمین کله‌ها را تشکیل می‌دهند. کله‌ها در این سرزمین با آرامش زندگی می‌کنند تا وقتی که بیگانه‌ها وارد می‌شوند و بدین ترتیب، کله‌ها متحد می‌شوند تا بیگانه‌ها را از سرزمین‌شان بیرون کنند.
گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، شما یکی از کله‌ها را کنترل می‌کنید و باید او را با پرواز و حرکت به جهات مختلف از شلیک‌های دشمنان فراری دهید. بازی با الگوبرداری از نقاشی‌های کودکانه‌ی سیاه و سفید ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان حس کنند بازی روی یک میز قرار گرفته‌ است.
بازی پرسیتی (PerCity)
پرسیتی یک بازی شهرسازی و مزرعه‌داری و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو تاد ساخته شده. شما در این بازی باید با استفاده از منابع محدودی که در ابتدای بازی در اختیار دارید، یک روستا بسازید و رفته رفته با پیشرفت در بازی به ساخت و مدیریت یک شهر برسید. شما می‌توانید محصولات مختلف تولید کنید، ساختمان‌ بسازید و ارتقا دهید و با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کرده و متحد شوید. در این بازی با تولید، فروش و انجام فعالیت‌ها به امتیاز برای پیشرفت دست می‌یابید اما الماس‌هایی در بازی نیز وجود دارند که با خرید آن‌ها با ارز درون برنامه‌ای می‌توانید پیشرفت کنید.
بازی آفتابه
• ژانر: پازل
• نمره کافه بازار: 4/6 از 5
آفتابه یک بازی معمایی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط گروه درخت ساخته شده. در هر مرحله از این بازی تصاویری را می‌بینید که ترکیب آن‌ها باعث ساخت یک عبارت یا ضرب المثل می‌شود و شما باید آن را حدس بزنید. برای هر مرحله می‌توانید از راهنمایی استفاده کنید که منجر به کسر امتیاز می‌گردد. همچنین می‌توانید سکه‌های درون برنامه را خریدای کنید تا از راهنمایی‌های مرحله بهره ببرید.
بازی شهرزاد
• ژانر: دانستنی‌ها
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
شهرزاد یک بازی معمایی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو باران ساخته شده و توسط مدریک گیمز منتشر. این بازی همان‌طور که از نام‌اش پیداست، به داستان‌های هزار و یک شب می‌پردازد. شما در این بازی با این قصه‌های خاطره‌انگیز و شخصیت‌هایی نظیر سندباد، علی بابا و قارون مواجه می‌شوید. گیم پلی بازی به این شکل است که باید جورچین‌ها و پازل‌های مختلفی را حل کنید؛ گاهی باید اشیاء را در تصویر پیدا کنید، گاهی باید تفاوت دو تصویر را بیابید و گاهی نیز به حل معماها بپردازید.
بازی هزار مشتان
• ژانر: اکشن
• نمره کافه بازار: 4/5 از 5
گیم‌پلی بازی بدین صورت است که با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه، مشت‌هایتان را به دشمنان حواله می‌کنید و می‌توانید از آیتم‌هایی مانند چوب و فنون مختلف نیز در مبارزات خود استفاده کنید. مبارزات بازی در محیط‌هایی مانند سینما و گاراژ صورت می‌گیرند. جالب است بدانید که ارز درون برنامه‌ای این بازی سبیل است!
بازی گشت پلیس ۲
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره کافه بازار: 4/4 از 5
گشت پلیس 2 یک بازی ماشین سواری و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو هنر نور و حرکت ساخته شده. آرش و فرهاد که به تازگی در کنار یکدیگر کارشان را شروع کرده‌اند، با مجرمان و اشرار مبارزه می‌کنند و قصد دارند باندی را که آرامش محله را مختل کرده است، دستگیر کنند. در این بازی مدل‌های مختلف ماشین وجود دارد و می‌توانید در حین تعقیب و گریز به مجرمین تیراندازی یا نیروی پشتیبانی و هلیکوپتر درخواست کنید.
ماشین پلیس در این بازی قبل ارتقاست و باید در حین ماموریت‌ها مراقب بود که صدمه‌ای به آن وارد نشود. سوالات عمومی و تخصصی نیز به بازی اضافه شده‌اند و قابلیتی برای عکاسی در حین بازی و به اشتراک گذاشتن عکس‌ها نیز وجود دارد.
داستان بازی زمانی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی پس از بیدار شدن از خواب نمی‌تواند پدرش را پیدا کند و تنها گردن‌بندی را می‌بیند که از ماهیت آن بی‌خبر است و در نتیجه راهی ماجراجویی مهمی می‌شود.
در جزایر ناشناخته در دنیایی پر از خطرها، معماها و رازهای مختلف به گشت و گذار بپردازید، با هیولاها مبارزه کنید، کار با جادو را یاد بگیرید و گنج‌هایی باستانی را پیدا کنید تا به هدف‌تان برسید. از هیچ تلاشی دریغ نکنید و از مهارت‌تان استفاده کنید تا پرده از رازهای این سرزمین باستانی بگشایید. بازی شباهت بسیاری به بازی‌های زلدا نیز دارد.
بازی Unciv
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی Pocket City
• ژانر: شبیه‌سازی
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
شما می‌توانید هر کاری در این شبیه‌سازی انجام دهید. با به‌دست آوردن XP و انجام دادن مراحل و خواسته‌ها می‌توانید در طول بازی پیشرفت کنید، به آیتم‌ها و قابلیت‌های جدیدی دست یابید و به شهردار بهتری تبدیل شوید. با افراد مختلف شهر تعامل ایجاد کنید و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات و به‌دست آوردن اعتماد و محبوبیت‌شان دریغ نکنید. رضایت مردم در این بازی بسیار مهم است!
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/8 از 5
بازی Triple Town
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی Triple Town یک بازی معمایی و استراتژی با عناصر شهرسازی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Spry Fox ساخته شده. شما در این بازی وظیفه دارید که بزرگ‌ترین شهر ممکن را بسازید و به طبع، امتیاز بیشتری نیز دریافت کنید. بازی از سبک جورچین پیروی می‌کند و با تطابق سه آیتم همسان از بازی می‌توانید به آیتم جدیدی دست یابید و ساخت شهر بزرگ خود را ادامه دهید؛ برای مثال با تطابق سه چمن، یک بوته ساخته می‌شود و با تطابق سه بوته، یک درخت و این روند ادامه خواهد داشت تا به خانه‌ها و قلعه‌ها و … برسید. بازی به سبب نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مکانیزم‌های گیم‌پلی‌اش مورد ستایش قرار گرفت و جوایز بسیاری نیز دریافت کرد.
ژانر: ماجراجویی
نمره گوگل پلی: 4/7 از 5
بازی Gods of Boom
• ژانر: اکشن، چندنفره
• نمره گوگل پلی: 4/0 از 5
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/8 از 5
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/5 از5
هر مکان در این بازی رمز و رموز خودش را دارد و داستان‌های جالب را در خویش پنهان کرده است. هر کدام از این چهار شخصیت متفاوت، قدرتمند و منحصر به‌فرد، سبک مبارزه و چالش‌های خودشان را دارند که تجربه‌ای چالش‌برانگیز را برای بازیکنان ایجاد می‌کند. دشمنان بازی به راحتی از مسیر برداشته نمی‌شوند و برای شکست باس‌ها به برنامه‌ریزی و تصمیات استراتژیک نیاز است. بازی در دنیایی تاریک، مه‌آلود و سرشار از بیماری روایت می‌شود که ماجراجویان در آن خیر و شر و تقابل این دو را مشاهده خواهند کرد.
• ژانر: اکشن، ترس و بقا
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
بازی Temple Run 2
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
داستان بازی در رابطه با زمانی است که سفینه‌های فضایی به زمین حمله کرده‌اند این امر موجب شده است تا زمین ارتباطات ماهواره‌ای خود را از دست بدهد. حال شما باید به پایگاه موجودات فضایی بروید و آنان را نابود کنید. در این مسیر هم باید از سلاح‌های خود استفاده کنید و امتیاز جمع کنید. با جمع‌آوری امتیاز هم می‌توانید به تدریج ماشین خود را ارتقا دهید. ماشین‌های مختلفی در بازی وجود دارد که بازیکن می‌تواند از میان آن‌ها انتخاب کند. بازی به صورت آفلاین است اما با وصل شدن به اینترنت می‌توانید امتیاز سایر کاربران را مشاهده کنید.
• ژانر: اکشن-ماجراجویی
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
در بازی آیکونی برای دوربین وجود دارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید از نینجای خود عکس بگیرید. از دیگر ویژگی‌های این بازی، امکان شخصی‌سازی نینجاها است. شما می‌توانید لباس، کمربند و… نینجا را عوض کنید. نینجاها در ابتدا بسیار دست و پا چلفتی هستند و نمی‌توانند هیچ کاری را درست انجام دهند. در نتیجه این وظیفه شما است که آنان را به خوبی آموزش دهید و تبدیل به نینجایی ماهر کنید. آموزش نینجاها کار آسانی نیست و در بازی وسایلی برای تنبیه کردن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای آموزش استفاده کنید.
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
بازی King of Thieves
• ژانر: ماجراجویی
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
این بازی بیش از 80 مرحله متفاوت دارد و باید بتوانید گنج‌های پنهان شده در کاخ‌های پادشاهان را پیدا کنید. در نهایت هم از قصر فرار کنید. به هیچ عنوان نباید در طول فرار کردن دستگیر شوید. این بازی آنلاین است و نمره 4/4 را از گوگل پلی دریافت کرده است.
برای دریافت پول در بازی از دو بخش story missions و side jobs می‌توانید استفاده کنید. در واقع، شما وظیفه دارید به عنوان یک راننده تاکسی، شخصی خاص را سوار کنید و در زمان مشخص شده، صحیح و سالم به مقصد برسانید. هر مرحله زمان مشخصی دارد و تا پایان یافتن زمان، شما باید مسافر را به مقصدش رسانده باشید.
• ژانر: ورزشی
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
شما می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین و دو نفره تجربه کنید. هم می‌توانید دوستان خود را به چالش بکشید و هم با بازیکنانی دیگر از سراسر جهان رقابت کنید. با برنده شدن در هر بازی به شما سکه‌هایی تعلق می‌گیرد که از آن‌ها می‌توانید برای شخصی‌سازی میز بیلیارد خود استفاده کنید. امکان تمرین کردن نیز در ابتدای بازی وجود دارد. پیشنهاد ما نیز این است که در ابتدا به صورت تمرینی در چند مسابقه شرکت کنید و سپس وارد مسابقات اصلی شوید. علاوه بر این که می‌توانید میز را سفارشی‌سازی کنید، امکان شخصی‌سازی چوب بیلیارد هم وجود دارد.
بازی Deus Ex GO
• ژانر: پازل، معمایی
• نمره گوگل پلی: 4 از 5
دو شیوه‌ای که کاربر در این بازی می‌تواند در پیش بگیرد، شامل هک کردن و پنهان‌کاری می‌شود. کنترل زمان در این بازی بسیار اهمیت دارد. هر روشی را در پیش بگیرید، با چالش‌های مختلفی رو به رو خواهید شد. این بازی بیش از 50 مرحله دارد. داستان فوق‌العاده و گیم‌پلی عالی از دیگر ویژگی‌های است که موجب شده است Deus Ex GO را جز بهترین بازی‌های اندروید بدانیم. این بازی نیز از لحاظ ساختاری شبیه به سایر بازی‌های مجموعه GO است.
بازی DC Legends
این بازی نقش‌آفرینی به خوبی ذهن شما را به چالش می‌کشد. DC Legends جز محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی است و نمره 4/2 از 5 را از گوگل پلی کسب کرده است. شما می‌توانید با سایر بازیکنان از سراسر دنیا بازی کنید و هوش و ذکاوت خود را بسنجید. امکان ارتقای شخصیت‌ها هم وجود دارد و شما در حین بازی باید امتیازاتی کسب کنید تا بتوانید کرکتر خود را ارتقا دهید. علاوه بر این که امکان انتخاب قهرمانان را دارید، می‌توانید تبهکاران و ضدقهرمانان را هم برای بازی انتخاب کنید. این بازی جز بهترین بازی های اندروید در این ژانر است.
• ژانر: اکشن، تیراندازی اول شخص
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
در این بازی علاوه بر این که می‌توانید قهرمانان بازی را کنترل کنید، امکان کنترل ضدقهرمان، ادوارد پیج هم وجود دارد. در چند مرحله می‌توانید با او بازی کنید. در یکی از مراحل می‌توانید گروهبان اندرسون را کنترل کنید. برای کنترل شخصیت‌ها باید از دکمه‌های مجازی که روی صفحه نمایشگر قرار دارند، استفاده کنید. امکان نشستن، سینه‌خیز رفتن، تعویض خشاب، تعویض اسلحه و پرتاب کردن نارنجک هم وجود دارد.
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/3 از 5
بخش بازی چند نفره در سال 2015 اضافه شد زیرا استقبال از این بازی بسیار زیاد بود و در دو سال بیش از 100 میلیون بار دانلود شد. این بازی دارای انواع مختلفی از رقابت‌ها است که شامل موارد زیر می‌شود:
• Race: بازی مسابقه‌ای چندنفره.
• Time Boom: بازی تک نفره که پیش از اتمام زمان باید به مقصد برسید.
• Fruit Splat: بازی تک نفره یا چندنفره (تا سه نفر).
• Versus: بازی دو نفره دارای سه حالت آسان، متوسط و سخت.
• Champion Chase: بعد از سه برد، قفل کرکتری جدید برای شما باز می‌شود. پیش از آن باید در برابر آن کرکتر برنده شوید.
• Slalom: رقابت‌های هفتگی.
هر کدام از این حالت‌ها دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود هستند و شما می‌توانید با سایر بازیکنان هم بازی کنید.
• ژانر: پازل، ماجراجویی
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
هر مرحله تعدادی حرکت مشخص دارد که شما باید با آن تعداد معماها را حل کنید. اگر بتوانید با همان میزان مشخص شده معما را حل کنید، کلیدی به شما تعلق می‌گیرد. این کلیدها بسیار مهم هستند زیرا با آن‌ها می‌توانید جعبه‌ها را باز کنید.
در جعبه‌ها محتویات مختلفی وجود دارد. این محتویات شامل اسکین، لباس، تقویت‌کننده‌ها و… می‌شوند. از تقویت‌کننده‌ها می‌توانید در بخش چند نفره استفاده کنید. این باز بیش از 200 مرحله دارد و شما باید به دنبال افسانه‌های تاریخی بروید و آنان را کشف کنید.
• ژانر: آرکید
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
کافی است مکعب‌ها را به درستی روی هم بچینید و تا جایی که امکان دارد، ساختمان خود را بالا ببرید. ارتفاع ساختمان هر چه بیشتر باشد، امکان برنده شدن شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شاید این کار به نظر ساده برسد اما شما باید ساختمان خود را حرکت دهید تا بتوانید مکعب‌ها را روی هم بچینید. در نتیجه، امکان این وجود دارد که مکعب‌ها به درستی روی هم قرار نگیرند. این بازی تا کنون بیش از ده میلیون بار دانلود شده است و از بازی‌های محبوب کاربران اندرویدی است.
• ژانر: مبارزه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
پس از انتخاب شخصیت موردنظرتان باید با سایر قهرمانان بجنگید و برنده شوید. در این حین باید تلاش کنید قهرمانانی را که توسط کالکتور به کریستال تبدیل شده‌اند، نجات دهید. اسپایدر من، ددپول، هالک، ثور، گامورا، ولورین و… همگی به کریستال تبدیل شده‌اند.
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
سه مکان جدید به این بازی اضافه شده است که این اماکن شامل فضالاب، کاخانه صابون و ساحل می‌شوند. همه پازل‌ها و مراحل رایگان هستند اما بازی دارای تبلیغات درون‌برنامه‌ای است. بازیکن باید شخصیت خود را از آب‌ها و خاک‌های آلوده نجات دهد و او را به آب شیرین و تمیز برساند. این بازی بیش از 100 مرحله دارد و با انجام هر مرحله می‌توانید امتیازاتی برای ارتقای شخصیت‌ها و توانایی‌های آنان کسب کنید.
از دیگر ویژگی‌های این بازی این است که می‌توانید با سایر کاربران به صورت آنلاین بازی کنید و مهارت خود را بسنجید. علاوه بر این، با کسب امتیاز بازی می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا دهید. این بازی میلیون‌ها بار دانلود شده و توانسته است نمره خود 4/3 را از گوگل پلی دریافت کند.
بازی Need for Speed: No Limits
• ژانر: مسابقه‌ای
• نمره گوگل پلی: 4/1 از 5
Need for Speed: No Limits نیز جز لیست بهترین بازی های اندروید ماست. شما باید در خیابان‌ها مسابقه دهید و طوری مراحل را به پایان برسانید که پلیس نتواند شما را دستگیر کند. اگر به شخصی‌سازی ماشین‌ها و طراحی آنان علاقه دارید، در این بازی می‌توانید سلیقه خود را روی اتومبیل‌ها اجرا کنید.
• ژانر: ماجراجویی، رانر
• نمره : 4/2 از 5
انتخاب موسیقی نیز بسیار دقیق انجام شده است و هیجان بازی را دوچندان می‌کند. شما باید از مسیرهای خطرناک و پرپیچ و خم عبور کنید، مکان‌هایی که کیلومترها از سطح زمین فاصله دارند. در این بازی دونده‌های زیادی وجود دارند و شما باید با به اتمام رساندن مراحل، قفل آنان را باز کنید.
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
بازی My Friend Pedro
• ژانر: اکشن
• امتیاز در گوگل پلی: 4.4 از 5
دوست من پدرو بعد از عرضه موفق روی کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر، قدم به دستگاه‌های موبایل گذاشته تا موز داستان ما، در پلتفرم‌هایی جدید انتقام خانواده‌اش را بگیرد. این اکشن سرگرم‌کننده در زیر‌ژانر شوت ام آپ (Shoot em Up) دسته‌بندی می‌شود و شما را مقابل دوربینی خطی قرار می‌دهد تا با حرکات متنوع و اسلحه‌های متنوع و مرگ‌بار، ستاره میدان‌های نبرد باشید.
در این‌بازی شما به دوست‌تان که یک موز سخن‌گو به نام پدرو است، کمک می‌کنید تا تبه‌کاران را به سزای اعمال‌شان برساند. در این بازی اکشنی سرگرم کننده را تجربه می‌کنید که به خوبی روی اندروید پورت شده و در مراحلی که هر کدام تمی خاص دارند، با حرکات پارکور، اسلحه‌ها و اسلو موشنی که شما را یاد مکس پین افسانه‌ای می‌اندازد، به دل دشمنان زده و به صورت مستقیم یا کمانه کردن گلوله‌های‌تان به محیط، به دوست‌تان پدرو در مسیر انتقام یاری می‌رسانید.
• ژانر: ماجراجویی
• امتیاز در گوگل پلی: 4.2 از 5
اپیزود اول این بازی رایگان است، اما سایر اپیزودها را باید خریداری کنید.
• ژانر: اکشن، ماجراجویی، سندباکس
• امتیاز در گوگل پلی: 4.6 از 5
این سند باکس دوست‌ داشتنی مبتنی بر گشت و گذار در جهان و محیط‌های بازی، ساخت و ساز، مبارزات، معدن‌کاری و بقاست که هم می‌توان آن را به صورت تک نفره و هم چندنفره تجربه‌اش کرد. گرافیک بازی از بازی‌های شانزده بیتی کنسول‌های قدیمی نینتندو الهام گرفته شده‌ است. مانند اکثر بازی‌های مبتنی بر ساخت و ساز و بقا، با منابع و ابزارهایی محدود کار خود را شروع می‌کنید و به مرور و با گشت‌وگذار در جهان بازی، هر ابزاری برای زنده ماندن و تقویت خود نیاز دارید را می‌سازید.
علاوه‌ بر گشت‌وگذار، ساخت و ساز و بقا، به اکشن بازی نیز توجه نشان داده شده و نبردهایی سرگرم کننده با دشمنان کوچک و بزرگ و باس‌ فایت‌ها با سلاح‌های سرد متنوع را تجربه می‌کنید.
• ژانر: اکشن، مبارزه‌ا
• امتیاز در گوگل پلی: 4.4 از 5
• ژانر: رانر
• امتیاز در گوگل پلی: 4.4 از 5
مهم‌ترین عنصری که در کنار گیم‌پلی سرگرم کننده سبب ارزشمند‌ بودن این بازی می‌شود. حفظ تم و حال و هوای بازی‌های کرش و جهان‌اش است. در این بازی هم‌چون سایر عنوان‌های کرش، دیوانه وار می‌دوید، جعبه‌ها را خرد می‌کنید و بار دیگر جهان را از دست دکتر دیوانه Neo Cortex نجات می‌دهید. بنابراین اگر از طرفداران این شخصیت دوست داشتنی بوده یا بازی‌های رانر را می‌پسندید، این بازی را از دست ندهید.
• ژانر: استراتژی، MOBA
• امتیاز در گوگل پلی: 4.3 از 5
• ژانر: استراتژی، MOBA
• امتیاز در گوگل پلی: 4.5 از 5
• ژانر: ریسینگ
• امتیاز در گوگل پلی: 4.2 از 5
• ژانر: بازی کارتی
• امتیاز در گوگل پلی: 4.8 از 5
هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که که مینی‌گیمی دوست داشتنی در بازی Witcher 3 بود، محبوبیت‌اش حتی از بعضی شخصیت‌های جانبی بازی نیز بیش‌تر شود. حالا این مینی گیم در قالب بازی با همین نام به کنسول‌ها، کامپیوتر، موبایل‌ها و تبلت‌ها آمده تا تجربه‌ای مستقل از این بازی اعتیاد آور را در اختیارمان قرار دهد.
قوانین این بازی دقیقا همانی‌ست که در مینی گیم Gwent در بازی Witcher 3 شاهدش بودیم. باید در سه راند کارت‌های‌تان، کارت‌های رقیب را شکست دهد تا پیروز مسابقه شوید. علاوه بر انواع گوناگون کارت که برگرفته از شخصیت‌ها و موجودات جهان ویچر هستند، کارت‌هایی نیز وجود دارد که بر وضعیت آب و هوا و در نهایت قدرت کارت‌ها تاثیر می‌گذارند. توسعه دهندگان بازی GWENT تلاش کرده‌اند تا ضمن پیروی از قوانین مینی گیم منبع بازی، هویتی مستقل برای بازی جدید قائل شوند. و نتیجه یکی از بهترین بازی های اندروید در ژانر بازی‌های کارتی شده‌است.
• ژانر: اکشن، ماجراجویی
• امتیاز در گوگل پلی: 4.5 از 5
• ژانر: بازی کارتی
• امتیاز در گوگل پلی: 3.5 از 5
بازی Pokémon GO
• ژانر: ماجراجویی، نقش آفرینی
• امتیاز در گوگل پلی: 3.7 از 5
سال 2016 میلادی بود که بازی Pokemon GO با گیم‌پلی مبتکرانه‌اش، سرهای بسیاری را به سوی خود چرخاند. هنوز تصویر افرادی که به گوشی‌های‌شان زل زده‌اند و در خیابان به دنبال پوکیمان‌ها می‌گردند از خاطرمان نرفته‌‌است. این بازی خود را مثل یک بمب بین بازی دوستان موبایل و تبلت مطرح کرد. کمپانی نینتندو که همواره به نوآوری و ارائه مکانیک‌های خلاقانه در عرصه کنسول‌ها معروف بود، این بار نیز نام خود را کنار اثری نوآورانه مطرح کرد.
در بازی Pokemon GO باید در جهان واقعی و با توجه به موقعیت جغرافیای‌تان در نقشه، پوکیمان‌های مختلف را جمع آوری کرده و با تمرین‌شان، آن‌ها را به مصاف پوکیمان‌های سایر بازیکن‌ها بفرستید. این بازی سبب شد گشت‌وگذار در خیابان‌ها و کوچه‌هایی که هر روز بی تفاوت از آن‌ها عبور می‌کردیم، به امری لذت‌بخش تبدیل شود. این عنوان فضایی جدید در اختیارتان قرار می‌دهد که تجربه‌اش، حتی برای یک بار خالی از لطف نیست.
• ژانر: شبیه ساز، ماجراجویی، نقش آفرینی
• امتیاز در گوگل پلی: 4.7 از 5
می‌توانید در بازی در معادن مختلف شهر و حومه آن به گشت‌وگذار بپردازید و به رازهای آن پی ببرید. اما آگاه باشید که موجوداتی که در این معادن زندگی می‌کنند، چندان روی خوشی به شما نشان نخواهند داد. این اثر که یکی از بهترین بازی ‌های اندروید در ژانر شبیه‌ساز کشاورزی و دام‌داری به طرزی ساده است را از دست ندهید.
• ژانر: ریسینگ
• امتیاز در گوگل پلی: 4.2 از 5
بازی Gris
• ژانر: ماجراجویی، پلتفرمر
• امتیاز در گوگل پلی: 4.5 از 5
بازی Gris سفری احساسی در جهانی زیباست. جایی که مراحل مختلف اندوه جدایی را در هنری‌ترین و زیباترین شکل‌اش لمس خواهید کرد. این بازی به همان جذابیت بصری که در کنسول‌ها و کامپیوتر شاهدش بودیم به موبایل‌ها و تبلت‌ها قدم گذاشته تا دوست‌داران بازی‌های اندروید نیز از آن بی‌نصیب نباشند.
این بازی ماجراجویی زیبا، ترکیبی از پلتفرمر و حل پازل‌های مختلف است. شما در بازی Gris، زنی را کنترل می‌کنید که سفری احساسی را آغاز کرده‌است. از اول تا آخر بازی با شخصیت اصلی و سفر و تجربه‌های‌اش، همراه شده و هر آن‌چه حس می‌کند را حس می‌کنیم، همراه‌اش اشک می‌ریزیم و می‌خندیم.
جهان طراحی شده در بازی Gris، مثال زدنی است و جای جای آن، اسکرین‌شات‌هایی است که می‌توانند به راحتی تبدیل به عکس پیش‌زمینه گوشی‌ها و تبلت‌های‌تان شوند. بازی Gris با تمام زیبای‌های‌اش یکی از بهترین بازی‌ های اندروید در ژانر ماجراجویی و پلتفرمر است. این سفر احساسی را از دست ندهید.
بازی Limbo
• ژانر: ماجراجویی، پلتفرمر
• امتیاز در گوگل پلی: 4.5 از 5
آن‌قدر که عناوین قدرت‌مند در ژانر ماجراجویی و پلتفرمر بازی‌های موبایل و تبلت فراوانند که نمی‌شود بین‌شان دست به انتخاب زد. یکی از این عناوین، بازی Limbo است. یک بازی ماجراجویی پلتفرمر با پازل‌های مختلف که از اولین روز عرضه‌اش برای کنسول‌ و کامپیوتر، به خاطر گرافیک جالب و گیم‌پلی سرگرم کننده‌ و چالش برانگیزش، به سرعت نظرها را به خود جلب کرد.
این بازی با همان ویژگی‌ها به موبایل‌ها و تبلت‌ها آمده و این‌بار با کنترل لمسی بهینه، تجربه‌اش را به عرصه بازی‌های اندروید آورده‌است. گرافیک سیاه و سفید بازی مهم‌ترین چیزی است که در این بازی نظرتان را به خود جلب می‌کند. حس دویدن، پریدن و فرار کردن از دست موجودات بزرگ و ترسناک در جنگل‌ها و باتلاق‌های تاریک که به لطف گرافیک بازی مرموزتر نیز شده‌اند، حسی است که در کمتر بازی به سراغ‌تان خواهد آمد. بازی Limbo یک عنوان ماجراجویی منحصر به فرد است.
• ژانر: ماجراجویی، شبیه ساز، سندباکس
• امتیاز در گوگل پلی: 4.6 از 5
• ژانر: اکشن، ماجراجویی
• امتیاز در گوگل پلی: 4.6 از 5
• ژانر: مبارزه‌ای
• امتیاز در گوگل پلی: 4.4 از 5
• ژانر: ماجراجویی
• امتیاز در گوگل پلی: 4.8 دلار
• ژانر: پازل
• امتیاز در گوگل پلی: 4.5 از 5
بازی Pokémon UNITE
• ژانر: اکشن، MOBA
• امتیاز در گوگل پلی: 4.3 از 5
بازی OXENFREE
• ژانر: ماجراجویی
• امتیاز در گوگل پلی: 4.4 از 5
بازی Oxenfree عنوانی در ژانر ماجراجویی با فضایی رازگونه است که برای اولین بار در سال 2016 برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشتم عرضه شد. این بازی ایندی در زمان عرضه نظرهای علاقه‌مندان به بازی‌های ماجراجویی و عناوین ایندی را به خود جلب کرد. یک‌سال پس از عرضه، این اثر به اندروید نیز پورت شد تا به فهرست بلند بالای بهترین بازی های اندروید در ژانر ماجراجویی اضافه شود.
بازی Oxenfree متشکل از شخصیت‌هایی سه بعدی است که ماجرایی ماورا الطبیعه را در جهان دو بعدی راز آلود بازی تجربه می‌کنند. این بازی ایندی جذاب مکانیک پیچیده‌ای ندارد، بنابراین می‌توانید راحت گوشه‌ای نشسته و در یک بعد از ظهر، داستان جذاب آن را تجربه کنید. فضای مه آلود محیط بازی از ویژگی‌های مثبتی است که به عرضه رازگونه داستان کمک بیش‌تری می‌کند. گرافیک آب‌رنگ گونه بازی Oxenfree از دیگر عناصر مثبت آن است که برای آن سلیقه به خرج داده شده‌ است.
• ژانر: پازل، شبیه‌ ساز
• امتیاز در گوگل پلی: 4.5 از 5
ورود پرتال‌ها و دیگر عناصر گیم‌پلی این مجموعه پرطرفدار به سری بازی Bridge Constructor سبب پیچیده‌تر و جذاب‌تر شدن پازل‌های بازی شده و چالش‌هایی پیش روی بازیکن‌ها قرار می‌دهد که تاکنون در بازی‌های Bridge Constructor تجربه‌اش نکرده‌اند. این بازی نه تنها برای طرفداران شبیه‌سازهای مهندسی، بلکه برای علاقه‌مندان به بازی‌های ژانر پازل نیز تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.
• ژانر: اکشن، ترسناک
• امتیاز در گوگل پلی: 4.6 از 5
• ژانر: ریسینگ
• امتیاز در گوگل پلی: 4.2 از 5
بازی Bloons TD 6
• ژانر: استراتژی، دفاع از قلعه
• امتیاز در گوگل پلی: 4.8 از 5
بازی‌های دفاع از قلعه (Tower Defence) از زیرژانرهای قدیمی استراتژی بوده و بازی‌های خوب بسیاری، چه روی کامپیوتر و کنسول‌ها و چه دستگاه‌های گوشی و تبلت، در این زیرژانر وجود دارد. یکی از بازی‌های محبوب دفاع از قلعه، Bloons TD 6 نام دارد. این عنوان محبوب از سری Bloons TD بار دیگر میمون‌ها را مقابل بالون‌ها قرار می‌دهد تا در محیطی سه بعدی و زاویه دید دو بعدی، با یکدیگر درگیر شوند.
مکانیک‌های گیم‌پلی این بازی ساده است. باید دفاع خود را تقویت کنید تا مانع رد شدن بالون‌های دشمن شوید. بالون‌های متنوع دشمن هر راند بیش‌تر و بیش‌تر می‌شوند و البته دست شما هم خالی نیست. ابزار دفاعی که در بازی Bloons TD 6 در اختیار دارید تنوع قابل قبولی داشته و کارتان را برای دفاع در برابر بالون‌های دشمن راحت‌تر می‌کنند. این عنوان هم‌چون سایر بازی‌های سری Bloons TD، مکانیک‌های دفاع از قلعه را به خوبی به اجرا در آورده و طرفداران بازی‌های استراتژی و دفاع از قلعه از آن لذت خواهند برد.
بازی Exiles
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 3/6 از 5
در لیست بهترین بازی های اندروید تلاش کردیم که بهترین بازی‌ها در هر سبکی را لحاظ کنیم و تا جای ممکن تمامی بازی‌های لیست نسخه اصلی‌شان برای پلتفرم موبایل/اندروید منتشر شده باشد. بازی Exiles برای افرادی ساخته شده که به کنسول یا کامپیوتر خود دسترسی ندارند و دل‌شان یک بازی اکشن، بزرگ و جهان باز می‌خواهد. در Exiles شما در نقش یکی از مامورهای Elite Enforcers قرار می‌گیرید و ماموریت‌تان نیز پرده‌برداری از برنامه‌های شرورانه دولت است؛ دولتی که می‌خواهد از طریق پخش یک ویروس کنترل سیاره شما را به‌دست بگیرد.
در این بازی شما قابلیت انتخاب جنسیت شخصیت و کلاس آن را دارید. همچنین شخصی‌سازی و ارتقای اسلحه‌ها که تنوع خوبی نیز دارند از دیگر ویژگی‌های بازی Exiles است. شخصیت‌تان را انتخاب کرده و اسلحه‌تان را به‌دست بگیرید که قرار است با تهدیدی بزرگ و موجوداتی بیگانه مبارزه کنید.
• ژانر: شبیه‌سازی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی The Room
• ژانر: پازل
• نمره گوگل پلی: 4/8 از 5
در دنیای بازی‌ها یک داستان جذاب و رازآلود می‌توانید راه ساختن یک بازی پازل/معمایی فوق‌العاده را باز کند و بازی The Room یک نمونه از همین نوع بازی‌هاست. یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی های اندروید و بازی‌های معمایی، The Room با جلوه‌های دیداری فوق‌العاده واقع‌گرایانه و چشم‌نواز به شما حس یک جستجوگر و کارآگاه واقعی را القا می‌کند.
هدف اصلی شما در این بازی پشت سر گذاشتن پازل و معماهای متفاوت و متنوع است تا برسید به پازل اصلی که اگر بتوانید آن را حل کنید، پژوهشی گران‌بها در دستان شما قرار خواهد گرفت.
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/7 از 5
بازی Choice of Robots
• ژانر: نقش‌آفرینی
• نمره گوگل پلی: 4/8 از 5
بازی Love You to Bits
• ژانر: ماجراجویی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
Love You to Bits در واقع یک بازی ماجراجویی کلاسیک (اشاره و کلیک) است که در خود شخصیت‌ها، پازل‌ها و ماجراهای رنگارنگ و خاطره‌انگیزی جا داده و ما نیز به همین دلایل تصمیم گرفتیم آن را در لیست بهترین بازی های اندروید جای دهیم.
• ژانر: اکشن
• نمره گوگل پلی: 4/4 از 5
• ژانر: استراتژی
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
بازی کلش آو کلنز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی است که در ماه اکتبر سال 2013 برای این سیستم عامل عرضه شده است. این بازی توسط شرکت سوپرسل (Supercell) توسعه داده شده است.
در این بازی استراتژیک، سرزمین کوچکی در اختیار شما قرار داده می‌شود و شما باید برای ارتقای آن تلاش کنید. تمامی هدف شما باید پیروزی در نبردها و حفظ سرزمین‌تان باشد. در این بازی چهار عنصر وجود دارد که سرنوشت قبیله شما را تعیین می‌کنند:
علاوه بر این موارد، ساختمان‌ها و معادن مهمی در بازی وجود دارند که به پیروزی شما در جنگ‌ها و یافتن منابع بیشتر کمک می‌کنند:
درآمد کلش آو کلنز در این سال به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید. سپس، به تدریج از کاربران این بازی کاسته شد. اکنون، روزانه حدود یک میلیون کاربر فعال دارد.
• ژانر: استراتژی، چندنفره
• بازی آنلاین
• قیمت: رایگان
• نمره گوگل پلی: 4/2 از 5
بازی کلش رویال در سال 2015 توسط سوپرسل منتشر شد. در این بازی استراتژیک باید از سرزمین و غنائم خود محافظت کنید و در عین حال، به دشمن حمله کنید.
در ابتدای بازی هر گروه هشت کارت دارد. هر کارت شامل یک نیرو می‌شود که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی است. برخی از آن‌ها برای حمله و برخی دیگر برای دفاع کردن کاربرد دارند. در مجموع سه نوع کارت در بازی وجود دارد:
• کارت‌های معمولی
• کارت‌های افسانه‌ای
• کارت‌های کمیاب
شما باید از بین این کارت‌ها انتخاب کنید و استراتژی مختص به خود را به کار ببرید. هر گروه دارای یک برج پادشاه و دو برج مراقبت است.
تیم‌ها باید تلاش کنند این برج‌ها را از بین ببرند. در نهایت، باید سه تاج کسب کنید تا پیروز میدان شوید. شما می‌توانید به تدریج و با جمع‌آوری منابع، کارت‌های خود را ارتقا دهید. برای استفاده از هر کارت باید اکسیر مصرف کنید.
زمان بازی سه دقیقه است. در صورتی که هیچ کدام از تیم‌ها پیروز نشوند، یک دقیقه به این زمان اضافه می‌شود و در صورت برنده نشدن هیچ کدام از گروه‌ها، بازی با نتیجه مساوی پایان می‌یابد. با کسب پیروزی سطح شما بالا می‌رود و رقبای سخت‌تری خواهید داشت.
• ژانر: پازل، تفننی
• نمره گوگل پلی: 4/6 از 5
یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید، کندی کراش ساگا است، عنوانی که حتی بسیاری از سلبریتی‌ها هم به آن معتاد شده‌اند. این بازی در ماه دسامبر 2012 توسط شرکت کینگ (King) برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. این بازی در سبک پازل است و شما باید به صورت یک‌نفره مراحل را طی کنید. شما باید آبنبات‌های یک شکل و رنگ را کنار هم بچینید و ردیفی از آن‌ها درست کنید.
به غیر از آبنبات‌های معمولی، موارد دیگری وجود دارند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند. هر مرحله مأموریت‌هایی دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. عملکرد شما در هر مرحله، با ستاره‌هایی مشخص می‌شود. برای این که به مراحل بالاتر بروید باید حداقل یک ستاره کسب کنید.
در کنار طی کردن مراحل اصلی بازی، مأموریت‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را فعال کنید و امتیاز بیشتری کسب کنید. امکان بازی کردن به صورت آنلاین هم وجود دارد. با وصل شدن به اینترنت برخی از جوایز، به ویژه گردونه شانس برای شما فعال می‌شوند. بازی کندی کراش ساگا حدود 273 میلیون کاربر فعال در ماه دارد. این بازی در سال 2015 حدوداً 550 میلیون کاربر فعال داشت و تاکنون جوایز زیادی در جشنواره‌ها کسب کرده است.
بازی Fortnite
• Fortnite Battle Royale
• Fortnite: Save the World
• Fortnite Creative
در هر کدام از این مادها باید برای حفظ بقای خود یا تیم‌تان تلاش کنید، در حین بازی، منابع مختلفی مانند چوب، فلز و آجر جمع‌آوری کنید و از آن‌ها برای دفاع از خود استفاده کنید. بخش بتل رویال فورتنایت حدوداً 78 میلیون کاربر فعال در ماه دارد و تاکنون جوایز زیادی در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.
• ژانر: اکشن، چندنفره
• نمره گوگل پلی: 4/5 از 5
در این بازی می‌توانید به عنوان شخصیت‌های قدیمی و محبوب مجموعه ندای وظیفه یعنی کاپیتان پرایس، گوست، توماس مریک، الکس و دیوید میسون بازی کنید. کرکترهای جدیدی هم به بازی اضافه شده‌اند. این بازی شامل دو ماد بتل رویال و مولتی‌پلیر می‌شود که هر کدام از آن‌ها حالت‌های مختلفی دارند.
این بود لیست بهترین بازی های اندروید که می‌تواند مخصوصا در این روزها خیلی به کارتان بیاید و شما را با بهترین بازی های موبایلی اندروید آشنا کند. امیدواریم از خواندن این لیست لذت برده باشید و با بازی‌هایی که معرفی کردیم نیز سرگرم شده باشید. شما بیشتر کدام‌یک از بازی‌های این لیست را دوست دارید؟ آیا بازی خاصی بوده که ما از این فهرست جا انداخته‌ایم؟ برای‌مان بنویسید.
را در پی اس ارنا مطالعه کنید. اگر به دنبال خواندن فهرست‌ها و لیست‌های بازی بیشتری هستید نیز می‌توانید ربازی های ویدئویی فراگیری زیادی دارند و بسیاری از کاربران از بازی ها لذت می برند و حتی پول زیادی برای این بازی ها خرج می کنند، همینطور کمپانی های تولیدکننده گوشی موبایل سعی دارند تا با تولید ، سهم بیشتری از بازار را بدست بگیرند. سازندگان بازی های ویدئویی هم از این وضعیت سواستفاده می کنند و با ساختن بازی‌های متنوع و هیجان انگیز، بازار این بازی‌ها را داغ‌تر می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم بهترین بازی های اندروید را به شما معرفی کنیم، همراه تکنولایف باشید. توجه داشته باشید که بازی‌های معرفی شده، هیچ ترتیب خاصی ندارند و قرارگیری بازی‌ها نه بر حسب محبوبیت، که کاملا اتفاقی است.
بهترین شبیه ساز های اندرویدی را برای انجام بازی های اندروید نظیر پابجی موبایل، می‌توانید در مطلب زیر پیدا کنید.
بازی جدید Mighty doom
یکی از جدیدترین بازی‌های شوتر که طرفداران زیادی هم پیدا کرده، بازی جذاب Mighty doom از فرنچایز Doom است. گیم پلی این بازی خوب و جدید و هیجان انگیز موبایلی، پلتفرمر است و مانند دیگر بازی‌های شوتر باید با دشمنانی که از همه طرف به شما حمله می‌کنند مبارزه کنید. در ازای کشتن این دشمنان، شما غنائم مختلفی به دست می‌آورید و در بازی می‌توانید پیشروی کنید. اگر هوس یک بازی شوتری جدید کرده‌اید، مطمئن باشید بازی مایتی دوم پشیمانتان نمی‌کند.
اگر با داستان های خون‌آشامی آشنایی دارید، می‌دانید که قرار است با چه مدل شیاطینی مواجه شوید. حواستان باشد که شما هیچ راه فراری در این بازی ندارید و باید با شیاطین و هیولاها نبرد کنید. اگر در حین بازی کشته نشوید و با شکست شیاطین بتوانید اسلحه‌ها و قابلیت های آن‌ها را مال خود کنید، تبدیل به یک جنگجوی قابل خواهید شد.
بازی اپکس لنجدز یک بازی شوتری در سبک بتل رویال است که از زمانی که امد، آن‌قدر طرفدار پیدا کرد و آن‌قدر تعداد زیادی از گیمرها آن را بازی کردند که می‌توانیم آن را یکی از بهترین بازی های جهان بدانیم. طراحی بازی بسیار خوش‌ آب و رنگ است و تحرک زیادی دارد که باید با سرعت و چابکی مراحل بازی را طی کنید و استراتژی مناسبی بچینید تا بر دشمن غالب شوید. البته، خشونت این بازی اکشن زیاد است و اصلا مناسب گیمرهای کم‌سن و سال مناسب نیست. در این بازی، هر یک از شخصیت‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و باید همراه دیگر همرزمان آنلاین خود آن‌قدر با دقت و نقشه پیش بروید که دشمنان شما را از بین نبرند.
بازی کسلوانیا یکی از بهترین بازی های اندروید است که در سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد و تقریبا محال است گیمری پیدا کنید که از این بازی خوشش نیاید! این بازی، یک گیم اکشن است که در ابتدا برای پلی استیشن و سگا تولید شد و کم‌کم نسخه‌های مختلفی از آن برای کنسول‌های مختلف راهی بازار شدند. این بازی، در سبک بازی‌های دو بعدی است.
بازی Monopoly Go!
بازی مونوپولی یکی از بازی‌های شناخته شده است که از گذشته تا به امروز، به‌عنوان یک گیم بورد افراد زیادی آن را بازی می‌کنند. امروزه نسخه‌ی اندرویدی این بازی نیز برای موبایل ساخته شده که همان بازی قبلی است اما آن را در یک فضای گرافیکی در موبایل تجربه‌ خواهید کرد. این بازی، رایگان است و اگر به مونوپولی اعتیاد دارید اما نمی‌توانید مدل صفحه‌ای آن را بازی کنید، به‌راحتی می‌توانید این بازی جذاب را در موبایل خود داشته باشید و لذت ببرید.
بازی PUBG Mobile
اگر با مجموعه نیمیان لجندز آشنا نیستید، باید بگوییم که این بازی یکی از باکیفیت‌ترین بازیهای موبایل در طول سال‌های گذشته است. نسخه برایت‌ریج هم دنباله جدید این مجموعه به‌حساب می‌آید. با یک بازی اوپن ورلد (Open World) با ویژگی‌های نقش آفرینی سر و کار خواهید داشت. بازی تنظیمات گرافیکی مختلفی هم دارد و می‌توانید به صورتی این تنظیمات را انجام دهید که بازی بهتر روی گوشی اجرا شود. اگر گوشی قوی‌ای دارید، پیشنهاد میکنیم که تنظیمات بازی را روی حداکثر قرار بدید.
حتما بازی کال اف دیوتی را روی کامپیوتر یا روی کنسول بازی کرده‌اید. بازی‌ای که واقعا می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های جهان نام برد. حالا نسخه موبایل این مجموعه نه تنها گرافیک خیلی خوبی دارد، بلکه خیلی هم سرگرم کننده و هیجان‌انگیز ساخته شده است. کال اف دیوتی موبایل در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و سریع خودش را به یکی از بهترین بازی‌های موبایلی تبدیل کرد. تا امروز بیشتر از ۲۷۰ میلیون نفر این بازی را دانلود کرده‌اند. اگر یک گوشی قوی و قدرتمند دارید حتما کال اف دیوتی موبایل را تجربه کنید. این بازی روی یه گوشی خیلی قوی، با سرعت ۱۲۰ فریم برثانیه هم اجرا می‌شود.
اگر می‌خواهید روی گوشی هوشمند قوی و جدیدی که خریداری کرده‌اید یک بازی رانندگی خیلی خوب را تجربه کنین، حتما بازی آسفالت ۹ لجندز را نصب کنید. این بازی می‌تواند نهایت قدرت یک گوشی هوشمند را نشان دهد. تازه بازی از HDR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با سرعت ۶۰ فریم برثانیه هم اجرا شود. بیشتر از ۵۰ مدل اتومبیل و بیشتر از ۸۰۰ مدل مسابقه دذ بازی وجود دارد. تازه برای این بازی بخش چند نفره هم طراحی شده است. شک نکنید که اسفالت ۹ لجندز یک بازی گرافیکی عالی برای موبایل محسوب می‌شود.
حالا میخواهیم به شما یک بازی مبارزه‌ای عالی معرفی کنیم، که برای موبایل ساخته شده است. بازی شادو فایت ۳ گرافیک خیلی خوبی دارد و یک بازی عالی با گیم‌پلی سریع و هیجان انگیز خواهد بود. تازه گیم‌پلی بازی یکسری ویژگی‌های نقش آفرینی هم دارد که تجربه بازی را چند برابر بهتر کرده است. شما در این بازی میتوانید قهرمان خودتان را شخصی‌سازی کنید و ظاهری جذاب و زیبا برای او درست کنید. با پیشرفت در داستان بازی هم قدرت‌های بیشتری برای قهرمان اصلی کسب خواهید کرد. این بازی تا امروز بیشتر از ۳ میلیون بار دانلود شده و امتیاز خیلی بالایی هم از گیمرها دریافت کرده. این بازی را می‌توانید روی یک گوشی خیلی قوی با کیفیت تصویر 1440p و با سرعت ۶۰ فریم برثانیه تجربه کنید.
بازی Fortnite
تجربه یک بازی اول-شخص تیراندازی عالی روی موبایل خیلی هیجان انگیز به نظر می‌رسد. برای همین میخواهیم به شما بازی شادوگان لجندز را معرفی کنیم. مجموعه شادوگان روی موبایل خیلی طرفدار دارد و نسخه لجندز سومین نسخه از این مجموعه دوست داشتنی به شمار می‌رود. هر نسخه از این بازی هم کلی جایزه دریافت کرده‌اند. تازه وقتی کیفیت و گرافیک بالای این بازی روی موبایل را مشاهده می‌کنید، دیگرسخت می‌تونیند از آن دل بکنید. اگر یک گوشی قوی داشته باشید می‌توانید شادوگان لجندز را با سرعت ۶۰ فریم برثانیه اجرا کنید. البته اگر تنظیمات گرافیکی بازی را روی بالاترین حالت بگذارید، احتمال داغ شدن گوشی وجود دارد. می‌توانید تنظیمات را به شکلی انتخاب کنید که هم گرافیک خوبی داشته باشند و هم سرعت بازی زیاد شود و هم گوشی داغ نشود.
بد نیست یک بازی رانندگی دیگر هم به شما معرفی کنیم. بازی ریل ریسینگ ۳ از آن بازی‌های رانندگی خوش ساخت و بسیار باکیفیتی است که می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید. یکی از واقعی‌ترین بازیهای رانندگی روی موبایل همین ریل ریسینگ ۳ خواهد بود که تجربه‌ای عالی برا‌یتان خلق میکند. همه چیز خیلی واقعی ساخته شده تا روی موبایل یک بازی خوب را مشاهده کنید. بازی از بخش چندنفره خیلی هیجان انگیزی هم برخوردار است که باعث می‌شود بتوانید با افراد مختلف مسابقه بدهید.
در چند ماه گذشته بازی گنشین ایمپکت حسابی سر و صدا کرده و کلی گیمر هم به دست آورده است. این بازی به شکل اوپن ورد (Open World) ساخته شده و بازیکنان ساعت‌ها ماجراجویی پیش روی خودشان مشاهده می‌کنند. با این بازی می‌توانید ساعت‌ها سرگرم شوید و گذر زمان را هم حس نکنید. حتی اگر ماموریتی هم تو بازی نداشته باشید، گشت‌وگذار در بازی خیلی هیجان انگیز خواهد بود و محیط بازی آنقدر زیباست که میخواهید ساعت‌ها فقط دشت‌ها، کوه‌ها و سرزمین‌های مختلف را ببینید. اگر یک گوشی قوی داشته باشید می‌توانید بازی را با سرعت ۶۰ فریم برثانیه بازی کنید.
این بازی اول نسخه کامپیوتر داشت، اما برای موبایل هم منتشر شد. نسخه موبایل هم مثل نسخه کامپیوتر کیفیت بالایی دارد. این بازی تا امروز بیشتر از ۱۰ میلیون بار دانلود شده و کلی طرفدار کسب کرده‌ است. شما در جزیره‌ای گرفتار شدید که در آن دایناسورها هنوز زندگی میکنند. حالا باید در این جزیره زنده بمانید. این بازی با سرعت ۳۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود، اما مطمئن باشید که کیفیت خیلی بالایی دارد. اگر به دایناسورها علاقه دارید و میخواهید حسابی با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید، این بازی را از دست ندهید.
یکی از بازی های سال 2020 که با فراگیری زیادی در سطح جهان، مخاطبین بسیار زیادی جذب کرد؛ اما متاسفانه بازی امانگ آس روی موبایل به‌صورت آنلاین برای بازیکنان ایرانی در دسترس نیست اما اگر با دوستانتان به یکدیگر متصل شوید، می توانید ساعت ها با یکدیگر بازی کنید. در بازی امانگ آس دو گروه خدمه و شیاد حضور دارند. خدمه باید وظایف مختلفی را برای تعمیر سفینه بر عهده بگیرند و گروه شیاد باید با کشتن خدمه مانع رسیدن آن‌ها به هدف شوند.
پس از مدت ها انتظار، بالاخره استودیو ریوت گیمز نسخه موبایلی بازی لیگ آف لجندز را منتشر کرد. در این بازی می توانید با تیم پنج نفره خود و دوستانتان، به جنگ افراد دیگر بروید. خوشبختانه در نسخه موبایل این بازی لازم نیست پولی بدهید تا قهرمانان بازی را بدست آورید، هر قهرمانی را بخواهید می توانید انتخاب کنید و از قدرت آن ها استفاده کنید.
می توان گفت یکی از نوستالژی ترین بازی های جهان، یعنی کرش بندیکت است؛ بازی ای که برای بسیاری از طرفداران بازی های ویدئویی خاطره ساخته و بسیاری آن را بازی کرده اند. بالاخره این بازی به بهترین نحو و بالاترین گرافیک برای موبایل ها ساخته شد و می توانید به صورت رایگان آن را دانلود کنید و لذت ببرید.کافی است زومجی را کلیک کنید.
یکی از بازی های رایگان در سبک ریسینگ که طرفداران خاص خود را دارد فورزا استریت نام دارد. پنج فرد پولدار مسابقات رانندگی شبانه راه انداخته اند و با یکدیگر رقابت می کنند. در این بازی کافیت کنترل فرمان را بدست بگیرید؛ کنترل گاز با خوود بازی است. این بازی از گرافیک نسبتا خوبی برخوردار است.
یکی از بازی های کارتی محبوب از کمپانی ریوت گیمز که سبک آن مانند لیگ آف لجنز است. در این بازی هر بازیکن 20 جان دارد و هدف نهایی مسابقه صفر شدن جان یکی از طرفین رقابت است. کارت‌های بازی در مجموعه به سه دسته یونیت، قهرمان و طلسم تقسیم‌ می‌شود که هر کدام توانایی مختص به خود را دارد.
هرچند المپیک 2020 توکیو به‌ دلیل شیوع بیماری کوید 19 به تعویق افتاد، اما هنوزهم همراهی شخصیت‌های مجموعه سونیک در رقابت‌های تنگا‌تنگ المپیک می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. سونیک هم مانند کرش بندیکت یکی از بازی های نوستالژی در کنسول سونی وان بود و محبوبیت بالایی را بدست آورد. در این بازی قادر به کنترل کردن سونیک و دوستانش در رقابت‌های ورزشی هستید. بعد از تسخیر شهر توکیو توسط دکتر اگ‌من شیطانی، سونیک و همراهانش سعی دارند تا مسابقات المپیک را نجات دهند.
بازی Sky: Children of the Light‏
سرزمینی که نوری در آن وجود ندارد و شما وظیفه دارید با حل کردن معماها نور را به این سرزمین برگردانید. بازی Sky دارای هفت سرزمین است جذاب و متنوع است که باید معماهای آن ها را حل کنید و به مقصد برسید. این بازی دارای گرافیک و محیط بازی جذاب و پر از جزئیات در عین سادگی است.
یکی از بازی های محبوب و معروف کمپانی سوپرسل، کلش رویال نام دارد، یک بازی در سبک استراتژی که باید با کمک کارت هایی که مشخص کرده اید، برج های حریف را نابود کنید و پیروز شوید. این کارت ها توسط اکسیر صورتی آماده می شوند که هر کارت اکسیر مشخصی را صرف می کند. این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی های سبک استراتژی است و دانلود آن را به شما پیشنهاد می کنیم.
یکی دیگر از بازی های کمپانی سوپرسل که قبل از کلش رویال معرفی شد و تا سال ها پرطرفدار ترین بازی موبایلی در گوگل پلی بود. در این بازی باید شهر خود را بسازید و از نظر دفاعی غیرقابل نفوذش کنید. نیروهای خود را تمرین دهید و منابع زمین های دیگر را غارت کنید. در اینت بازی قابلیت کلن وار وجود دارد که بدین ترتیب می توانید طی مسابقات چند روزی منابع به دست آورید و قدرت نمایی کنید.
بازی Gods of Boom
گانز اف بوم یا با نام سابق آن Guns of Boom یک بازی اکشن اول شخص است که در جریان آن بازیکنان باید در دو گروه به نبرد رودررو با یک دیگر بروند. اسلحه های خود را ارتقا دهید و نیروهای خود را آماده جنگ کنید. در این بازی می توانید با دوستان خود ساعت ها به بازی سرگرم شوید.
انواع دسته مخصوص بازی را می توانید از تکنولایف بخرید:
بازی Pokemon GO
اعتیادآور ترین بازی سال 2017 بدون شک بازی پوکمون گو بود. پوکمون گو یکی از متفاوت‌ترین و البته موفق‌ترین بازی‌های منتشر شده برای تلفن‌های هوشمند است. در این بازی در نقش یک آموزش‌دهنده پوکمون به ماجراجویی در خیابان می‌پردازید. سازندگان پارک‌ها و مکان‌های شناخته شده شهرها در سراسر جهان را به فروشگاه‌ها و باشگاه‌های مجازی تبدیل کرده‌اند که با نزدیک شدن به آن‌ها می‌توانید اقدام به خرید یا نبرد در باشگاه‌های پوکمون کنید.
یکی از بازی های جذاب و نوستالژی بدون شک ماریو یا همان قارچ خور بود، حالا استودیو نینتندو نسخه ماریو کارت تور را برای موبایل ها عرضه کرده تا کاربران را دوباره به سال‌ها قبل برگرداند. در این بازی می توانید با استفاده از آیتم‌های درون زمین مسابقه، به پیروزی نزدیکتر شوید و ماشین خود را ارتقا دهید.

بازی Limbo
یکی از بازی های معمایی و هیجان انگیز، با موزیک پس زمینه دلهره آور بازی لیمبو است. در این بازی شما نقش یک پسر جوان را دارید که خواهرش در جنگل گم شده و شما باید به دنبال او از موانع سخت بازی عبور کنید. این بازی با تم سیاه سفید نیازمند صبر بالا و ذهن خلاق است.
بازی Vector
بازی وکتور در سبک رانر و الهام گرفته از ورزش پارکور است. شما در نقش یک فرد پارکور کار باید از موانع عبور کنید و ویژگی های ورزشی خود را بهبود ببخشید. بخش اول این بازی 20 مرحله دارد که در صورت خریداری نسخه دیلاکس بازی می‌توانید تعداد آن‌ها را به 40 برسانید. نسخه دوم وکتور با حفظ سبک نسخه اول به‌سراغ ویژگی‌هایی از جمله استفاده از تجهیزات رفته است که روند بازی را نسبت به نسخه اول جذاب‌تر می‌کند.
اگر نیاز به ریکاوری گوشی خود دارید، مطلب را بخوانید.
بازی Need for Speed No Limits
بازی ترافیک رایدر یک بازی موتورسواری جذاب قدیمی است که با توجه به قدیمی بودن آن گرافیک خیلی بالایی ندارد، اما به دلیل گیم پلی بسیار جذاب هنوز هم بهترین بازی موتور سواری اندروید محسوب می‌شود. این بازی دوربین اول شخص دارد و شما به وسیله موتوری که انتخاب می کنید باید در میان ترافیک خیابان‌ها امتیاز کسب کنید و به مراحل بالاتر بروید.
در این بازی شما نقش یک شاهزاده را دارید که درون یک برج با ارتفاع زیاد زندانی شده و توسط گابلین‌ها و اژدهای محافظ تسخیر شده است. راه فرار شما در پایین ترین نقطه برج است و شما باید با رد شدن از موانع مختلف گذر کنید. این بازی علاوه بر چالشی بودن، یک بخش رکورد زنی هم دارد.
یک بازی چند نفره آنلاین در سبک زامبی و اکشن که یک قاتل دارد و سایرین بازمانده هستند. شما باید از دست قاتل فرارکنید و زنده بمانید. در جریان بازی، افرادی که بازمانده هستند باید با کمک یک دیگر راهی را برای روشن کردن موتورهای برق پیدا کنند تا دروازه برای فرار باز شود. بازیکنی که نقش قاتل دارد باید با سلاخی کردن بازمانده‌ها از رسیدن آن‌ها به هدف جلوگیری کند. بازیکنانی که گرفتار قاتل می‌شوند هنوز هم امکان نجات توسط سایر بازمانده‌ها را خواهند داشت.
یکی از سخت ترین بازی های معمایی در اندروید بی شک بازی آقای کدو است. وارد یک شهر مرموز می شوید اما خارج شدن از آن بسیار سخت و دشوار است. در این بازی شما باید با گوش دادن به حرف های ساکنین شهر مسائل را حل کنید و از این شهر جان سالم به در ببرید.
یک بازی برعکس پینگ پنگ به نام آنتی پینگ پنگ که درآن باید مواظب باشید توپ به آجرهای رنگی شما برخورد نکند. شاید این بازی آسان و ساده به نظر بیاید، اما می تواند با بالاتر رفتن مراحل سخت تر شود و شما را به چالش بکشد. اگر گوشی دارای رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی است، این بازی از نمایشگر های 120 هرتز هم پشتیبانی می کند.
بهترین بازی های اندروید: بازی آمیرزا
اگر می خواهید سطح اطلاعات عمومی و ادبیات خود را محک بزنید، آمیرزا بهترین پیشنهاد ما به شما است. در این بازی با به یکدیگر متصل کردن حروف باید کلمه مورد نظر را پیدا کنید و سکه جمع آوری کنید. این بازی در هر مرحله سخت تر می شود و در بعضی مراحل نیاز به کمک بازی دارید، در این مواقع با سکه هایی که جمع کرده اید بازی را آسان تر کنید تا به مرحله بعد بروید.

نبرد تایتان بازی جدید، کم نظیر و خارق العاده در سبک بازی های اکشن، هک اند اسلش و نقش آفرینی از استودیوی بازیسازی DotEmu برای اندروید است. این بازی شما را وارد سرزمین های یونان و مصر باستان می کند تا به عنوان یک قهرمان بتوانید این سرزمین را از وجود موجودات عظیم الجثه و خطرناک پاک کنید؛ جهان از موجودات و جانورانی که باعث ترس و وحشت در میان مردم می شوند، معابد را به آتش می کشند، مکان های مقدس را تخریب می کنند، به شهرها و گورستان ها یورش برده و شهرها را به محاصره خود در می آورند پر شده است.
بازی V4
وی چهار نام یک بازی نقش آفرینی اندروید است و به صورت جهان باز می باشد که در آن بیش از پنجاه نوع قهرمان وجود دارد و شما می توانید یکی را برای خود انتخاب کنید و با استفاده از آیتم و جزئیات بالا آن را سفارشی سازی کنید. به ماجراجویی در یک دنیا با مناظر خیره کننده بپردازید و همچنین می توانید به همراه دوستان خود به صورت چند نفره چه با آنانی که از طریق گوشی و چه آنانی که از طریق ویندوز بازی را اجرا می کنند به صورت تیمی به کاوش و رقابت بپردازید.
بهترین بازی های اندروید: بازی Infinity Ops
بازی JYDGE
در بازی جایج کنترل شخصیت اصلی در دستان شما است و شما به عنوان کارکتری قدرتمند که با نام “پلیس” وجود دارد باید به ایفای نقش بپردازید. با سلاح هایی که بازی در اختیار شما می گذارد، دشمنان را از بین ببرید و ده ها ماموریت خاص را پشت سر بگذارید. نبرد های شما در انواع مکان ها و محیط های مختلف صورت می گیرد و امکان شخصی سازی کارکتر، سلاح ها و … نیز برای شما مهیا شده است. اگر از علاقه مندان به بازی های اکشن باشید بدون شک JYDGE با دارا بودن یک گیم پلی فوق العاده زیبا و اعتیاداور، صداگذاری مهیج با پخش موسیقی های فوق العاده، کنترلرهای لمسی قابل قبول برای هدایت کارکتر و انجام دیگر کارها، شامل بودن ده ها ماموریت خاص و به طور کلی ساخت خوب بازی نظرتان را جلب می کند.
بهترین بازی های اندروید: بازی GRIS
گریس (دنیای خاکستری) یک اثر هنری شگفت انگیز در قالب یک بازی از ژانر ماجراجویانه برای موبایل ها و تبلت های اندرویدی است که بعد از انتشار نسخه کامپیوتری آن در اواخر سال 2018، بالاخره بعد از انتظارها و قول های سازندگان، نسخه موبایلی این بازی نیز در آوریل 2020 توسعه داده شد.
بازی GRIS مثل خیلی دیگر از بازی های خلاقانه در سبک ماجراجویی-اکشن، بیشتر از اینکه یک بازی ساده به نظر برسد، یک اثر هنری زیبا و تأثیرگذار می باشد. این بازی با ماهیتی انتزاعی و سوررئال ساخته شده و ماجراهای آن بسیار مرموز و پیچیده هستند و به نظر می رسد پیغام های بسیاری در داخل این بازی و بخش های مختلف آن نهفته است. ماجرای این بازی به دختری جوان به نام گریس (GRIS) مربوط می شود که در دنیای خیالی خودش غرق شده و در دنیایی از رنج و دردها گم شده است. انتخاب نام بازی بسیار هوشمندانه بوده است؛ GRIS هم نام شخصیت اصلی بازی است و این کلمه همچنین به معنی خاکستری می باشد و تلفیق بی نظیر دنیای خاکستری و غم انگیز این دختر جوان را به خوبی نشان می دهد.
بازی جدید و فوق العاده زیبا با گرافیک خیره کننده در سبک بازی های ریسینگ از استودیوی Vector Unit برای اندروید است. در این بازی جت اسکی سواران بر روی آب های خروشان با سرعت بالا حرکت می کنند و با عبور از آبشارها با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و در راه های آبی عمومی پلیس را فریب می دهند. شما نیز یک جت اسکی سوار هستید که به صورت غیر قانونی در لیگ های آبی به مسابقه می پردازید و موج ها را بر هم میریزید.
پس از عرضه بازی پی اس 2018، 2019 و 2020 شاهد عرضه نسخه 2021 این بازی در سایت کونامی هستیم؛ در این بازی همانند نسخه 2018 و 2019 و 2020 شما می توانید تیم مورد علاقه خود از باشگاه های مختلف را انتخاب کنید و تجربه یکی از زیباترین و فوق العاده ترین بازی های ورزشی فوتبال را در دیوایس اندرویدی تان به ارمغان بیاورید.
طراحی فوق العاده بازیکن ها، ترکیب واقعی و به روز تیم ها، حضور ستاره های معروف، گرافیک خیره کننده، کنترلرهای لمسی عالی به همراه کنترل کلاسیک (دکمه ای)، صداگذاری فوق العاده، طراحی بی نظیر و… همگی ویژگی هایی هستند که باعث می شوند شما نتوانید این بازی فوق العاده را نادیده بگیرید.
بررسی تخصصی نسخه جدید PES:
بهترین بازی های اندروید: بازی MLB 9 Innings 2021
در این بازی جذاب، در ابتدا به جزیره ای خواهید رفت که تاکنون مثل مانند آنجا را ندیده اید. گفتنی است که ورود با خودتان است اما خروج از جزیره به دست خودتان نیست و برای آنکه بتوانید زنده از آنجا خارج شوید، نیاز است تا وارد مبارزه ای مرگبار شده و تا سر حد مرگ از جان خود دفاع کنید. هر بازی 10 دقیقه ای شما را در مقابل 49 بازیکن دیگر قرار می دهد که همه به دنبال بقا هستند. بازیکنان آزادانه نقطه شروع خود را با چتر نجات انتخاب می کنند و هدفشان این است که تا حد امکان در منطقه امن بمانند. وسایل نقلیه را برای کشف نقشه وسیع پیدا کنید و برای پنهان کردن آن‌ها را به درون سنگرها یا در زیر چمن ها استتار کنید. کمین زدن، تیراندازی با دقت، زنده ماندن در نبردهای تن به تن و در نهایت رسیدن به تنها هدف موجود یعنی زنده ماندن و غلبه بر دیگر بازیکنان.
بهترین بازی های اندروید: بازی The Room: Old Sins
این بازی نسخه چهارم از بازی معمایی فوق العاده زیبا و خارق العاده به نام اتاق از استودیوی بازیسازی Fireproof Studios برای دستگاه های اندروید است. نسخه چهارم بازی اتاق که The Room: Old Sins نام دارد همانند نسخه های قبل به صورت سه بعدی و اول شخص طراحی و ساخته شده است، داستان بازی The Room: Old Sins از آنجایی شروع می شود که ارتباط آقای لاکوود با اعضای انجمن قطع شده و شما برای حل معمای ناپدید شدن آقا و خانم لاکوود به عمارت بزرگ آن ها رفته اید و در اتاق زیرشیروانی این عمارت قرار دارید. اگر حس کارآگاهی شما فعال است پیشنهاد می کنیم این بازی را دانلود و نصب کنید.
بازی Tiny Room Stories: Town Mystery
در Tiny Room Stories: Town Mystery شما باید به نقاط زیادی از شهر بروید و مدارک و شواهد مختلفی را به دست بیاورید. بخش مهم و اصلی این بازی شامل پیدا کردن اشیاء مخفی و همچنین حل کردن پازل ها و معماهایی است که غالباً برای افراد حرفه ای طراحی شده اند. بعضی از این پازل ها واقعاً چالش برانگیز هستند و حسابی می توانند فکر و تمرکز شما را درگیر کنند. از نظر بصری، این بازی با مدل سازی های کاملاً سه بعدی طراحی شده است. مراحل بازی همگی شبیه به یک پلتفرم مکعب شکل معلق هستند که برای انجام آن ها و پیدا کردن آیتم های مورد نیاز مجبور هستید تا این پلتفرم معلق را در زوایای دیگر بچرخانید تا گوشه ای دیگر از تصویر را که در ابتدا پنهان است ببینید.
بهترین بازی های اندروید: بازی Exploding Kittens
گربه های انفجاری یک بازی محبوب، سرگرم کننده و جالب در سبک بازی های کارتی و رومیزی برای اندروید است که با قیمت 1.99 دلار در گوگل پلی عرضه شده و تا به امروز حدود 500 هزار بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان خریداری شده و از محبوب ترین بازی های رومیزی به شمار می رود. بازی پرطرفدارExploding Kittens را دو تا پنج نفر قادرند تجربه کنند و هر راند آن حدود پانزده دقیقه طول می کشد. تمام بازی یک هدف دارد و آن هم نکشیدن کارت گربه انفجاری است. در ابتدا دسته کارت ها روی میز قرار می گیرد و بازیکنان به نوبت، کارت می کشند , اگر بازیکنی یک کارت مشکی یا همان گربه انفجاری را بکشد، به سرعت منفجر شده و از بازی خارج می شود. این بازیکن تنها در صورتی می تواند به بازی خود ادامه دهد که یک کارت خنثی کننده بمب داشته باشد، در این صورت او کارت خنثی کننده را استفاده می کند و کارت گربه انفجاری را بدون اینکه دیگر بازیکنان ببینند، درون دسته کارت ها و در مکان دلخواه قرار می‌دهد. به غیر از کارت های گربه انفجاری و کارت خنثی کردن، کارت های دیگری مثل کارت های اکشن در بازی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند به بردن نزدیکتر شوید.
بازی Wordsmyth
این بازی یکی از کلاسیک ترین بازی های جستجوی کلمات است اما هیچ تبلیغ، تایمر و فشاری شما را آزار نمی دهد. این یک بازی کاملاً عالی و بی نظیر برای یافتن کلمات است که به شما امکان می دهد هر زمان که به استراحت نیاز داشتید، مغز خود را باز کرده و تمرین دهید. این بازی با طراحی مینیمالیستی و روحیه بازی های مستقل، یکی از آن بازی های کمیاب است که به شما کمک می کند تا سال های سال آرام و بدون استرس باشید.
بازی Repulze
Repulze یک بازی فوق العاده زیبا با گرافیکی خیره کننده در سبک بازی های رسینگ این بار از نوع سفینه های فضایی برای سیستم عامل اندروید می باشد که با نصب آن برروی اسمارت فون و یا تبلتتان می توانید خود را برای انجام یکی از سریع ترین، هیجان برانگیزترین و نفسگیر ترین بازی مسابقه ای آماده کنید. در این بازی بسیار مهیج شما در نقش خلبان انواع سفینه های فضایی باید برای تست، وسیله را در انواع مسابقات و مسیر های مختلف با سرعت های بالا به حرکت در آورید تا برای انجام ماموریت خود آماده شود.
موج های سینوسی یک بازی به شدت زیبا و فوق العاده خوش ساخت با ایده ای ساده اما بی نهایت سرگرم کننده است که در عین سادگی می تواند خارق العاده چالش برانگیز باشد. این بازی در قالب یک عنوان پرمیوم و پولی با قیمت 2.99 دلار توسط استودیوی Lonely Vertex کشور جمهوری چک در گوگل پلی به معرض فروش قرار داده شده است.
در این بازی شما کنترل یک نمودار موجی سینوسی را دارید و باید آن را در یک دنیای انتزاعی و پر از مانع هدایت کنید. این موج سینوسی قادر است تا درست طبق قوانین ریاضیات و سینوس ها، تغییر شکل دهد و مثل نمودارها با تغییر زاویه تغییر شکل دهد و به همین صورت بتوان آن را در شرایط مختلفی در نقاط گوناگون هدایت کرد.
بازی Pumped BMX 3
Pumped BMX 3 یکی از بی نظیرترین بازی های پیشنهادی در سبک ورزش دوچرخه سواری است. در این بازی شما می توانید هیجان فوق العاده دوچرخه سواری و انجام حرکات نمایشی و پرشی را به خوبی تجربه کنید. تعداد بسیار زیاد مراحل و وجود چالش ها و مکان های مختلف در طول بازی باعث شده تا Pumped BMX 3 برای مدت های طولانی شما را سرگرم کند. این بازی بسیار زیبا تنها در مدتی کوتاه بعد از انتشار توانست بیشتر از 50 هزار بار در گوگل پلی خریداری و دانلود شود. همچنین این بازی امتیاز عالی 4.7 از 5.0 را نیز به دست آورده است.
بهترین بازی های اندروید: بازی Leo’s Fortune
بهترین بازی های اندروید: بازی Threes
یک نوع بازی هیجان انگیز بوده که مغز شما را به چالش می کشاند. در این بازی شما بایستی از مغز خود کمک گرفته و با جمع کردن اعداد تا هنگامی که تمامی خانه های جدول پر نشده است بر امتیازات خود بیافزایید. از قابلیت اصلی این بازی می توان به وجود انیمیشن های متعدد، به چالش کشاندن دوستان، موسیقی متن حرفه ای و گیم پلی فانتزی اشاره داشت. اگر از ذهن خوبی برخوردار هستید پیشنهاد می کنیم حتما این بازی را دانلود کنید.
بهترین بازی های اندروید: بازی Keedo Plus
Keedo Plus نام یک بازی اکشن و جذاب از استودیوی بازی سازی Sylphv برای سیستم عامل اندروید بوده که هماهنگی دست و چشم را به نمایش می گذارد. برای اینکه در این بازی جذاب و هیجانی موفق شوید باید میان دستان و چشمان خود یک هماهنگی خیلی خوبی را به وجود آورید. این بازی برای تمامی سنین و هر جنسی مناسب و کاربردی و سرگرم کننده می باشد. این بازی از یک سیستم کنترل منحصر به فردی پشتیبانی کرده که هیجان آن را دو چندان کرده است. دستاوردهای خود را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک گذاشته وامتیازات متعدد و فراوانی را نیز به دست آورید.
در این بازی اندرویدی شما باید اژدها پرورش دهید، به آن ها آموزش دهید و در نبردهای مختلف شرکت کنید. با اژدهایانی که بزرگ می کنید می توانید وارد جنگ های 6 به 6 شوید. صدها اژدها به دست آورید و از آن ها نگهداری کنید و پرورش دهید تا به یک اژدهای افسانه ای تبدیل شوند. برای غذا دادن به اژدهایتان، محصولات خود را در مزارع پرورش دهید تا بتوانید آن ها را تغذیه کنید. اژدها را در نبردهای 6 در 6 در برابر دشمنان بزرگ قرار دهید و آن ها را شکست دهید و اژدهایان کمیاب و نادر جمع آوری کنید.
بازی 2048
2048 از آن دسته بازی های فکری و اعتیاد آور می باشد که طرفداران بی شماری پیدا کرده و توانسته امتیاز 4.4 را در گوگل پلی به دست آورد. محیط این بازی شامل 16 خانه خالی می باشد که 2 تا از آن ها پر شده است و شما باید سعی کنید تا اعداد یکسان را در کنار یکدیگر قرار دهید تا با ضرب آن ها بتوانید به عدد اصلی و هدف نهایی بازی یعنی 2048 دست یابید. حرکات شما باید دقیق و پیش بینی شده باشند زیرا پس از اتمام خانه ها دیگر نمی توانید شانس خود را امتحان کنید.
بهترین بازی های اندروید: بازی Crying Suns
‏‏یک بازی تفننی ساده و در عین حال جالب که در آن باید توپ تان را به سمت چارخانه های رنگی پرتاب کرده و امتیاز بگیرید، چارخانه ها همین طور پایین می آیند و شما باید سعی کنید قبل از آنکه از صفحه خارج شوند توپ تان را به آن ها بزنید. ‏روی هر کدام از چارخانه ها عددی نوشته شده که در واقع امتیازی است که در صورت از بین رفتن آن چارخانه به شما تعلق میگیرد. ضمنا میتوانید از آیتم های کمکی نیز استفاده کنید و البته قفل توپ های جدیدی را نیز در بازی باز کنید. بعد از هر مرحله سطح چارخانه ها بالاتر میرود و از بین بردشان مشکل تر میشود. یادتان باشد میتوانید از دیواره ها نیز برای هدف گرفتن چارخانه هایی که به صورت مستقیم در دسترس نیستند استفاده کنید. انجام این بازی شاید در ابتدا آسان باشد ولی به تدریج مشکل و مشکل تر میشود.
در این بازی برای شما گیاهان متنوعی را قرار داده شده که هر کدام قابلیت خاص خود را در جنگ با زامبی ها دارند. سعی کنید همه آن ها را جع آوری کنید، چراکه به همه آن ها نیاز خواهید داشت. یکی دیگر از قابلیت های جذاب این بازی امکان رشد گیاهان مختلف است. با پیشرفت در طول بازی و به دست آوردن بذرهای مختلف می توانید گیاهان خود را بکارید. همچنین می توانید با اتصال به اینترنت با افراد از سراسر جهان و در استادیوم ها مختلف مبارزه کنید. این بازی یکی از بازی های بسیار جذاب و پر مخاطب برای آیفون و اندروید است که شماره های بسیار مختلفی از آن عرضه شده است.
بازی Chicken Police یک ماجراجویی روایت محور است که با یک سیستم بازجویی پیچیده و یک گیم‌پلی کاراگاه محور برای شما فراهم شده است. بازی رمز و رازهای بسیاری دارد و باید بتوانید از طریق شم کاراگاهی خود، بسیاری از معماها و رازها را حل کنید. در این بازی داستان جذاب و گیرایی را می‌بینیم که در سبک فیلم‌های کلاسیک دنبال می‌شود. گرافیک سیاه و سفید بازی نیز نشان دهنده‌ی اتمسفر چنین جهانی است و بیش از ۸ ساعت گفتگو با صدا پیشه‌های حرفه‌ای را در این اثر خواهیم داشت. جهان بازی با دقت فراوانی ساخته شده است و رنگ‌های بی‌نظیری در آن دیده می‌شود.
بزرگترین احضارگر، نجات جهان به شما بستگی دارد، بازی ترکیبی باورنکردنی از بهترین عناصر اکشن و دهها قهرمان با توانایی ها و شخصیت های منحصر به فرد در کنار شما هستند. شما یک استاد واقعی از تاکتیک ها برای جمع آوری تیمی خواهید بود که می توانید بر همه موانع غلبه کنید، رئیس های قدرتمند را شکست داده و به فینال بزرگ برسید تا سرنوشت این جهان را شکل دهید. با داشتن شخصیت های قهرمان و هیولاهای با دقت طراحی شده، همراه با مهارت ها و اقدامات مبارزانه طنزآمیز، این یک بازی نقش آفرینی با طراحی شگفت انگیز است که سرگرمی و لذت شما را به همراه خواهد داشت.
بهترین بازی های اندروید: بازی Suzy Cube
بازی استاردیو ولی تاکنون بیشتر از 1 میلیون بار توسط کاربران اندرویدی سراسر دنیا خریداری شده و توانسته امتیاز خوب 4.8 از 5.0 را از مجموع رای هزاران نفر کسب نماید و این آمار برای یک بازی پولی فوق العاده است. در این بازی شما می توانید حیوانات مختلف را پرورش دهید، مزارع زیبا بسازید، خانه خود را سفارشی کنید، بخشی از جامعه باشید و با شرکت در جشنواره های مختلف ماموریت های جذابی را انجام دهید و از زندگی در یک مزرعه به دور از زندگی مدرن لذت ببرید.
بهترین بازی های اندروید: بازی Skullgirls
در این بازی کنترل ها عامل تعیین کننده ای محسوب می شوند. مار شما به صورت خودکار حرکت می‌ کند اما برای حرکت به چپ و راست باید از جوی استیک مجازی که در قسمت پایین و سمت چپ صفحه نمایش قرار داده شده است استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از دکمه مجازی که در قسمت پایین و سمت راست صفحه نمایش قرار داده شده است استفاده کنید و سرعت مار را افزایش دهید. اما به خاطر داشته باشید، این دکمه دارای انرژی محدود است و با هر بار استفاده باید صبر کنید تا مجدداً انرژی به دست بیاورد و قابل استفاده شود. این بازی را می توانید به صورت تک نفره و چند نفره و همچنین در حالت های مختلف تجربه کنید و لحظات سرگرم‌ کننده ای را رقم بزنید. از لحاظ بصری نیز، فضای گرافیکی بازی بسیار زیبا و چشم نواز است و طراحی هنری خارق العاده ای دار. این بازی با بیش از 1.000.000 نصب توانسته امتیاز 3.8 از 5.0 را در گوگل پلی به خود اختصاص دهد.
بهترین بازی های اندروید: بازی Tiles Hop
بازی Bike Rush
به زندگی گچا خوش آمدید. آیا آماده شروع یک ماجراجویی جدید هستید؟ شخصیت های انیمیشنی خود را ایجاد کنید و آن ها را با لباس های مورد علاقه خود تزیین نمایید. صدها لباس، پیراهن، مدل مو، سلاح و … را انتخاب کنید. پس از طراحی شخصیت ها، به استودیو وارد شوید و هر صحنه ای را که می توانید تصور کنید ایجاد کنید. برای ایجاد یک داستان کامل از بیش صد زمینه استفاده نمایید. در حالت زندگی جدید برای کشف مناطق مختلف و ملاقات با دوستان جدید در طول مسیر وارد شوید و پس گپ زدن با آنها و کسب اطلاعات بیشتر در موردشان، بازی های مورد علاقه خود را از مینی بازی ها با جمع آوری جواهرات کامل کنید و مجموعه خود را را با امکانات بی پایان بسازید و شخصیت های خود را ایجاد کنید.
بازی Dr. Driving
Dr. Driving – دکتر درایوینگ (رانندگی در شهر) بازی محبوب و پرطرفدار در سبک بازیهای ماشین سواری و رانندگی از استودیوی بازیسازی SUD Inc برای اندروید است که تا به امروز ده ها میلیون بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان دریافت گردیده است. با نصب Dr. Driving برروی تبلت و یا گوشی اندرویدی تان می توانید یک بازی رانندگی ساده و در عین حال جالب با گرافیکی خوب، مراحلی چالش برانگیز و امکان بازی چند نفره به صورت آنلاین را تجربه کنید! وقت آن رسیده که با ماشین خود وارد خیابان های شهر شوید و ببینید چه کسی سریع تر از همه رانندگی می کند. انواع ماموریت های مختلف مثل پارک ماشین بر عهده شما قرار میگیرد که باید آن ها را با سرعتی بالا و البته دقتی زیاد پشت سر بگذارید. با جمع آوری پول و امتیاز می توانید ماشین تان را ارتقا دهید. گیم پلی و ساخت بازی Dr. Driving بی نظیر است اما جلوه های گرافیکی در آن دیده نمی شود که خود ضعف بزرگی است و شاید سازنده برای کم حجم بودن بازی اش زیاد روی گرافیک کار نکرده است.
بهترین بازی های اندروید: بازی Pixel Dungeon
بازی Pixel Dungeon در نگاه اول یک اثر روگ لایک (Roguelike) و ساده به نظر می‌رسد، اما کافی است مدتی آن را تجربه کنید تا ببینید با چه اثر پیچیده و جذابی روبه‌رو هستید. در این بازی هدف شما پیدا کردن یک طلسم خاص است. بازی Pixel Dungeon شما را مجبور می‌کند با غول‌ها و موش‌های مختلف بجنگید. البته به دست آوردن گنجینه‌‌ها و پاداش‌های مختلف نیز می‌تواند در مسیر به شما قوت قلب بدهد. هرچند باس‌های بازی Pixel Dungeon کار را به شدت برای‌تان سخت می‌کنند. مکانسیم‌های این اثر را نمی‌توانید در سایر نمونه‌های هم‌سبک پیدا کنید و در نتیجه کشف و تجربه آن‌ها می‌تواند حسابی سرگرم‌کننده باشد. در بازی Pixel Dungeon مراحلی وجود دارد که عبور از آن‌ها به شجاعت شما بستگی دارد. همچنین ریسک‌پذیر بودن یا محافظه‌کار بودن نیز در روند بازی تاثیرگذار است.
بهترین بازی های اندروید: بازی To The Moon
بازی To The Moon یک داستان کاملا احساسی را روایت می‌کند. داستان این بازی زمان آینده را به تصویر می‌کشد. جایی که بشر موفق شده به تکنولوژی خاصی دست پیدا کند. این تکنولوژی قابلیت تغییر حافظه را به انسان می‌دهد. با این فناوری افراد می‌توانند وارد ذهن دیگران شده و با ایجاد تغییراتی، درک‌شان از اتفاقات گذشته را تغییر دهند. در این بازی یک پیرمرد وجود دارد. او از شما می‌خواهد وارد ذهن‌اش شده و کاری کنید فکر کند در گذشته یک فضانورد بوده . از همین نقطه است که بازی To The Moon متفاوت بودن خود را نشان می‌دهد.
شما وارد ذهن او می‌شوید و با اولین خاطرات‌اش در زمان کودکی مواجه خواهید شد. این داستان جوری پیش می‌رود که شما کاملا در آن غرق می‌شوید. پیاده‌سازی چنین ایده‌هایی در بازی‌های موبایلی کار ساده‌ای نیست، اما سازندگان بازی To The Moon به خوبی توانسته‌اند از عهده این کار برآیند.
بهترین بازی های اندروید: بازی Chrono Trigger
کشتن این حیوانات کار ساده‌ای نیست. در حقیقت برای تکمیل کردن کار باید مراحل مختلفی را طی کنید. اگر توانستید به خوبی این اقدامات را پشت سر هم اجرا کنید، باید به خودتان لقب «نابغه بد ذات» بدهید.
بهترین بازی های اندروید: بازی UnCiv
بازی UnCiv تمام امکانات را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید یک تمدن را ساخته و آن را پرورش دهید و دست به گسترش آن بزنید. این بستگی به شما دارد که می‌خواهید این کار را به صورت صلح‌طلبانه انجام دهید یا با به راه انداختن آتش جنگ. به هر حال این اثر می‌تواند برای دوست‌داران سبک استراتژی کاملا رضایت‌بخش باشد.
بازی سمش هیت در ابتدا به شما 25 توپ فلزی می‌دهد. شما باید روی تصویر هدف‌گیری کرده و شلیک کنید. باید مراقب باشید که توپ‌های‌تان را بدون دلیل هدر ندهید، وگرنه با تمام شدن توپ‌ها شکست خواهید خورد.
در مسیر شما موانع مختلفی قرار می‌گیرند که باید از برخورد با آن‌ها اجتناب کنید. حتی برخی از آن‌ها متحرک‌اند و این موضوع به چالش‌برانگیزتر شدن حرکات کمک می‌کند. در صورتی که به یکی از آن‌ها برخورد کنید، 10 توپ خود را از دست خواهید داد. بسیاری از این موانع از جنس شیشه هستند و می‌توانید آن‌ها را بشکنید. اما برخی دیگر از موانع را نمی‌توانید با این روش از پیش رو بردارید و باید با زدن یک کلیک، آن‌ها را جابه‌جا کنید.
بازی پاداش‌های مختلفی نیز برای کاربران در نظر گرفته است. مثلا ممکن است شما برای مدت زمانی بتوانید از توپ‌های نامحدود استفاده کنید. همچنین گاهی بازی توپ‌های قابل انفجار را در اختیارتان قرار می‌دهد. از دیگر پاداش‌ها می‌توان به کند شدن حرکات برای زمان محدودی اشاره کرد.
این اثر در ابتدا ساده به نظر می‌رسد و می‌توانید مراحل را یکی پس از دیگری طی کنید. اما رفته رفته دشوارتر خواهد شد. در حدی که برخی اوقات اعصاب‌تان را خرد می‌کند. این بازی در واقع صبر و تحمل کاربر و پشتکارش را به چالش می‌کشد.
این بازی در عین نیاز به تمرکز بالا، به دلیل موسیقی بسیار جذاب و هیپنوتیزم کننده‌اش، به شدت آرام بخش است. همین موسیقی شما را به طور خودکار مجبور می‌کند که بازی را بارها و بارها برای غلبه بر تلاش‌های قبلی خود تکرار کنید. این اثر در حال حاضر بیش از 100 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده و نمره کاربران به آن، امتیاز 4.6 از 5 را نشان می‌دهد که یعنی مورد قبول مخاطبان واقع شده است.
بازی Implosion: Never Lose Hope
کنترل‌های سریع، انیمیشن‌های گاها خشونت‌آمیز، انواع مختلف دشمنان، چالش‌های مبارزه با باس‌ها و انفجار از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بازی جذاب است. طراحی هر سطح به گونه‌ای است که تنها 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد، ولی حالت‌های مختلفی وجود دارند که نه تنها زمان بازی را طولانی‌تر کرده، بلکه آن را جذاب‌تر نیز ساخته‌اند.
بازی Implosion: Never Lose Hope تاکنون بیش از 5 میلیون بار از پلی استور دانلود شده است. همچنین این اثر از نزدیک به 300 هزار امتیاز، میانگین نمره 3.8 از 5 را به دست آورده است. در نتیجه می‌توان آن را یک اثر موفق در نظر گرفت. اگر به آثار علمی-تخیلی و اکشن علاقه دارید، حتما به سراغ این بازی بروید.
بهترین بازی های اندروید: بازی ICEY
سیستم کنترل این اثر بسیار ساده است و می‌تواند بسیاری از کاربران را جذب بازی کند. در طول اثر همین‌طور که به جنگیدن و دویدن در مراحل مختلف ادامه می‌دهید، احساس لذت‌بخشی از جنگ و نزاع و غلبه بر دشمنان را تجربه می‌کنید.
در بازی ICEY ما شاهد شکستن دیوار چهارم خواهیم بود و می‌توانیم از راهنمایی‌ها خود اثر کمک بگیریم. در واقع در این بازی، یک راوی وجود دارد که دوستانه اطلاعات مفیدی درباره راه‌های صحیح به شما ارائه می‌دهد. اگر تصمیم بگیرید راوی را نادیده بگیرید و مسیرهای دیگری را دنبال کنید، در سطح پنهانی گیر خواهید کرد که داستان‌های جذابی برای کشف کردن پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. همین نکته پنهان بازی است که آن را به یکی از بهترین بازی های اندروید تبدیل کرده است. در بازی آیسی یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که اجازه ندهید تا پیشنهادهای راوی شما را گمراه کند. تاکید می‌کنیم که در صورت جست‌وجوی عمیق‌تر، چیزهای بیشتری کشف خواهید کرد.
این بازی توانست در بین منتقدین مقبولیت قابل توجهی به دست آورد و اکثر کارشناسان ادعا می‌کردند که این اثر در نوع خود یک تجربه بسیار خوب را به رامغان می‌آورد. بازی ICEY تا این لحظه بالغ بر 100 هزار بار در گوگل پلی دانلود شده و از میانگین بیش از 8 هزار رای، توانسته نمره فوق‌العاده 4.7 از 5 را کسب کند.
بازی Mini Metro
در این اثر کاربران باید بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین شهرهای دنیا را به یک سیستم حمل و نقل گسترده مجهز کنند. شما از همان ابتدا که دست به تجربه این بازی می‌زنید، بدون شک سرگرم‌کننده بوده‌اش جذب‌تان خواهد کرد. بازی Mini Metro به نوعی یک اثر در سبک پازل به حساب می‌آید، زیرا در آن باید مسیرهای مناسب را پیدا کنید. طراحی مینیمال این اثر بسیار چشم‌نواز است و هر بازی‌دوستی را جذب می‌کند. به همین دلیل روی هر دستگاه مبتنی بر اندرویدی که این اثر را تجربه کنید، از آن لذت خواهید برد. پس فرقی ندارد که تبلت دارید یا گوشی موبایل، به هر حال می‌توانید با نصب این بازی ویدیویی اندرویی، ساعت‌ها خود را سرگرم کنید.
اگر دوست دارید زمان‌تان را برای پیدا کردن مسیرهای مناسب جهت حرکت قطارها صرف کنید، بازی Mini Metro بهترین انتخاب برای‌تان خواهد بود. شاید ظاهر بازی کمی گول‌زننده باشد، اما باید بدانید که این اثر مخاطب را به چالش خواهد کشید.
تغییر دادن نقشه‌های دو بعدی در بازی Mini Metro حرف اول را می‌زند. در واقع جذابیت‌های متعدد این اثر موجب شده که ما آن را یکی از بهترین بازی های اندروید به حساب آوریم. مراحل در این بازی بر اساس شهرهای واقعی طراحی شده‌اند و ایستگاه‌ها و مسافران نیز به صورت الگوریتمی و خودکار ایجاد می‌شوند. رنگ‌ها در بازی Mini Metro اهمیت زیادی دارند و این اثر از یک سیستم صوتی برای تولید صدا استفاده می‌کند. این سیستم صوتی تولید صدا را بر اساس اقدامات کاربران و شبکه حمل و نقل انجام می‌دهد. ریتم و صدای این بازی با الهام از موسیقی مینیمال تولید شده‌اند. در نتیجه این مورد از بازی های سرگرم کننده اندروید هم از نظر بصری و هم از لحاظ موسیقیایی یک اثر مینیمال است. بازی Mini Metro مورد تعریف و تمجید بسیاری از افراد قرار گرفت. رابط بصری، سادگی گیم‌پلی و رویکرد مینیمالیستی از جمله مواردی بودند که توسط کاربران ستایش شدند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های قابل توجه این بازی اشاره می‌کنیم:
• توسعه الگورتیمی و اتفاقی شهرها به این معنا است که هر بازی منحصر به فرد خواهد بود
• این اثر از بهترین گیم های اندروید، تعداد زیادی از شهرهای واقعی دنیا را در دسترس‌تان قرار می‌دهد تا مهارت‌های‌تان را با آزمایش کردن برنامه‌های‌تان روی آن‌ها، محک بزنید
• قابلیت ارتقا قابل توجه که می‌تواند به تنظیم شبکه‌ها کمک کند
• وجود حالت‌های مختلف؛ حالت Normal برای کسب امتیاز سریع، حالت Endless برای احساس آرامش پیدا کردن و حالت Extreme برای این که خود را شدیدا به چالش بکشید
• شما می‌توانید به لطف حالت Creative خط متروی خود را دقیقا هر طور که دوست دارید، طراحی کنید
• می‌توانید با Daily Challenge هر روز در مقابل سایر کاربران رقابت کنید
• وجود حالت Colorblind و Night
• موسیقی جذاب
اگر برای نصب بهترین بازی ها به سراغ این مقاله آمده‌اید، می‌توانید از لینک زیر برای نصب بازی Mini Metro استفاده کنید:
بازی Does not commute
اگر می‌خواهید به سراغ دانلود بهترین بازی جهان بروید، باید بگوییم که بازی Does not commute بدون شک یکی از آن‌ها به حساب می‌آید و می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های اندروید دانست. کاربران در این اثر آرکیدی و پازل‌محور با مشکل ترافیک در یک شهر کوچک مواجه می‌شوند. یک ماشین وارد صفحه می‌شود و شما باید مشخص کنید که باید به کجا برود. در واقع شما باید با استفاده از نشانگرهای جهت‌نما به سادگی وسیله نقلیه را هدایت کنید.
البته پس از کمی صرف وقت در این شهر، متوجه یک مورد عجیب می‌شوید. در حقیقت هر حرکت، با مورد قبلی تداخل پیدا می‌کند. این یعنی باید از هر تغییر مسیری استفاده کنید تا مانع از برخورد ماشین‌ها با هم شوید. می‌توان گفت که همان خودرویی که چند دقیقه قبل به راحتی آن را جا به جا کرده‌اید، ممکن است برای حرکت ماشین جدید دردسرساز باشد. جالب است بدانید که این مورد از خفن ترین بازی های اندروید شامل خط داستانی و چند کاراکتر نیز می‌شود که محیط‌های متنوع آن حضور دارند. شاید بتوان گفت تنها مشکل اصلی بازی Does not commute این است که مجبور هستید تمامی مراحل آن را پشت سر هم تکمیل کنید.
هدف کاربران در این بازی چیزی نیست جز حل معماهای مختلف. پازل‌ها و معماهای بازی به نوعی به هم مرتبط هستند و همین موضوع موجب جذاب‌تر شدن این اثر شده است. از آن جایی که برخی از چالش‌های آن بسیار دشوار هستند، می‌توان بازی ماشیناریوم را یک بازی مرحله ای هیجانی بزرگسالان نیز قلمداد کرد.
بازی Roblox
بازی Roblox اثری رایگان است، اما دارای بخش خریدهای درون‌برنامه‌ای بوده و کاربران می‌توانند با استفاده از یک ارز مجازی به نام Robux دست به خرید آیتم‌های مختلف بزنند. جالب است بدانید که این اثر در آگوست 2020 بیش از 164 میلیون کاربر فعال داشت. در این بین بالغ بر نیمی از کودکان زیر 16 سال آمریکایی حضور داشتند.
بازی Roblox از جهات مختلفی مورد تعریف و تمجید منتقدان قرار گرفت. مثلا توازن، سیستم ریز پرداخت‌ها و رویکرد مناسب‌اش برای کودکان توسط اکثر افراد ستوده شد. این اثر از قابلیت کراس پلتفرم بهره می‌برد. یعنی شما می‌توانید با سایر دوستان‌تان که این اثر را روی پی سی، موبایل، ایکس باکس وان یا هدست واقعیت مجازی دارند، به بازی کردن مشغول شوید. اگر به دنبال دانلود بازی های کامپیوتر برای اندروید هستید، Roblox یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.
این بازی تاکنون بالغ بر 500 میلیون بار در پلی استور دانلود شده و نزدیک به 29 میلیون نفر به آن امتیاز داده‌اند که حالا می‌توانید نمره 4.5 از 5 را در مقابل نام آن در گوگل پلی ببینید. در نتیجه حضور آن در لیست بهترین بازی های اندروید اجتناب ناپذیر است.
بازی Bloons TD 6
این بازی پس از عرضه توانست توجه بسیاری از افراد را جلب کند و به محبوبیت زیادی رسید. بازی Bloons TD 6 تاکنون بیش از یک میلیون بار از پلی استور دانلود شده و امتیاز آن از حدود 300 هزار رای، عدد 4.8 از 5 را نشان می‌دهد که نمره‌ی چشم‌گیری است. علت قرار گرفتن آن در لیست بهترین بازی های اندروید نیز کسب همین موفقیت‌ها است.
این بازی 2.5 بعدی مشابه نسخه‌های پیشین است. این اثر که جدیدترین نسخه از فرنچایز Bloods TD محسوب می‌شود، تجربه‌ی جالبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در بازی Bloons TD 6 همان‌طور که انتظار می‌رود، باید یک قلعه را مدیریت کرده و از هجوم دشمنان به سمت آن جلوگیری کنید. این اثر دارای نقشه‌های مختلفی است و سطوح ارتقا متنوعی دارد. در این اثر که یکی از بازی های خفن اندروید است، کاربران با هیروهای گوناگونی رو به رو خواهند شد. بازی Bloons TD 6 چندین قلعه متفاوت دارد که می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلف ارتقا دهید. این اثر حالت‌های گیم‌پلی گوناگونی دارد و می‌تواند حسابی کاربران را به چالش بکشد. پس اگر به دنبال بازی های کامپیوتر برای اندروید هستید، ما بازی Bloons TD 6 را به شما توصیه می‌کنیم. در ادامه با برخی از ویژگی‌های برجسته این اثر آشنا خواهید شد:
• حالت کوآپ 4 نفره
• وجود رویدادهای مختلف که در آن‌ها می‌توانید با باس‌های مختلف رقابت کنید
• امکان بازی کردن در نقشه‌های مختلف
• قابلیت دریافت تروفی و شخصی‌سازی بخش‌های مختلف
• می‌توانید Challenges و Odysseys خاص خود را بسازید و آن‌ها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید
• وجود 22 مورد از Monkey Towerهای قدرتمند که هر یک را می‌توانید به سه روش مختلف و منحصر به فرد ارتقا دهید
• وجود 14 هیروی گوناگون که می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید و اسکین‌های جدید را برای‌شان آنلاک کنید
• قابلیت تجربه بازی به صورت آفلاین
• وجود 60 نقشه متنوع که در هر یک باید تاکتیک متفاوتی را مد نظر قرار دهید
در بازه های قیمتی متنوع، بهترین گوشی های بازار را بشناسید:
در این مورد از بهترین بازی های اندروید شما می‌توانید از بین چندین کاراکتر مختلف یکی را انتخاب کرده و شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توان به سراغ سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف رفت و از آن‌ها برای تجربه منحصربه‌فرد مرحله‌ها استفاده کرد. در مجموع باید گفت که اگر به دنبال یک اثر متفاوت هستید، بد نیست به سراغ این بازی بروید.
این بازی نرخ فریم بالایی را ارائه می‌دهد و عملکردی پایدار دارد که باعث می‌شود گیمرها از تجربه روان بازی حسابی رضایت داشته باشند. حتی پس از پایان بخش اصلی بازی شما می‌توانید به سراغ بسته الحاقی بازی هم بروید و در مجموع بالغ بر 30 ساعت خود را سرگرم کنید.
بازی Kentucky Route Zero
داستان این اثر از این قرار است که در زیر منطقه Kentucky راهی مخفی وجود دارد و شما باید در آن جا به کاوش بپردازید. در این بین با شخصیت‌های مختلفی آشنا خواهید شد و داستان عجیبی را تجربه خواهید کرد که واقعا ارزش صرف وقت را دارد.
این بود لیست بهترین بازی های اندروید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشند. نظر شما درباره بازی‌های این لیست چیست؟ شما کدام مورد را بیشتر دوست دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.
سؤالات متداول
بهترین بازی های اندروید کدام‌ها هستند؟
کدام گوشی ها برای انجام 145 بازی اندرویدی مناسب هستند؟
به‌طوری کلی اکثر گوشی‌هایی که در کلاس گوشی های میان‌رده و پرچمدار قرار دارند به‌سادگی می‌توانند این بازی‌ها را اجرا کنند، همچنین گوشی های اقتصادی‌تر نیز قادر به اجرا این بازی‌ها هستند اما باید گرافیک بازی‌ها روی Low و Medium قرار دهید.
چرا اندروید برای گیمینگ بهتر است؟
بازی‌هایی که برای اندروید وجود دارند بسیار بیشتر از بازی‌هایی هستند که در اپ استور وجود دارند و با داشتن گزینه‌های بیشتر برای انتخاب، بازی کردن جذاب تر خواهد بود.
می‌خواهید لپ تاپ اپل خود را بفروشید یا به تنظیمات کارخانه برگردانید؟ مطلب زیربازی‌های اندروید بخش بزرگی از جهان گیمینگ هستند که کاربران زیادی می‌توانند حتی در حال حرکت آن‌ها را تجربه کنند. علیرغم اینکه کارشناسان بسیاری پلتفرم موبایل را در جمع پلتفرم‌های مهم برای بازی مانند PC و کنسول‌های خانگی نمی‌دانند، اما این موضوع باعث عدم پیشرفت آن نشده است و همه ساله شاهد عرضه بهترین بازی های آفلاین اندروید برای آن هستیم.
خیلی از گیمرهایی که نمی‌توانند هزینه بازی روی پلتفرم‌های گران‌تر را بدهند، رو به اندروید آورده و با هزینه بسیار کم و حتی رایگان، بازی‌های مورد علاقه خود را تجربه می‌کنند. در این بین، یک سری از بازی‌ها را هم داریم که نیازی به اتصال اینترنت ندارند.
بیشتر بخوانید:
از آن‌جایی که ما موبایل خود را ممکن است به هر جایی ببریم، آنلاین بودن بازی‌ها یک دردسر همیشگی است و می‌تواند روی تجربه راحت و بدون دغدغه ما تاثیر بگذارد. به جای آن، شما می‌توانید به سراغ بازی‌های آفلاین رفته و بدون افت سرعت و منتظر ماندن‌های زیاد، گیم‌پلی و مراحل متنوع آن را تجربه کنید.
ما در ادامه فهرستی را به شما معرفی خواهیم کرد که بهترین بازی‌های آفلاین اندروید را معرفی کرده و توضیحات تکمیلی را نیز برای‌شان ارائه خواهیم کرد. سعی خواهیم کرد که این لیست مرتبا به‌روزرسانی شده و بازی‌های جدید آفلاین هم به آن اضافه شوند. شما نیز در انتها می‌توانید از بازی‌های مورد علاقه خود برای‌مان بگویید.
یک سری از این بازی‌ها به‌صورت اختصاصی برای پلتفرم موبایل توسعه داده شده‌اند و احتمالا با خیلی از آن‌ها آشنا هستید. اما برخی از بازی‌ها را هم خواهیم داشت که در واقع پورت شده از نسخه‌های کنسولی و کامپیوتری هستند و سازندگان تلاش کرده‌اند که گیمرهای موبایل را نیز به جامعه آماری خودشان اضافه کنند.
از آن‌جایی که این بازی به‌صورت آفلاین در اختیار شما قرار می‌گیرند، احتمالا آثار داستانی و طولانی مدت بسیاری در این لیست وجود دارد و مدت‌ها می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. آثاری هم در این لیست وجود دارند که قابلیت‌ تکرارشان بالا است و بارها می‌توانید چالش اعتیادآور آن‌ها را تجربه کنید.
بازی‌های آفلاین روی پلتفرم اندروید چندین حسن دارند. شما نیازی به صرف هزینه اینترنت نخواهید داشت و حتی قطع و وصل شدن و کیفیت ضعیف اینترنت هم تاثیری روی تجربه شما نمی‌گذارد. سرعت گیم‌پلی به همین واسطه بالا خواهد بود و می‌توانید فریم ریت بازی را هم ثابت نگاه دارید.
نسخه‌های ماد این بازی‌ها هم به واسطه عدم دسترسی به اینترنت، با احتمال بیشتری وجود دارند و در صورت دلخواه می‌توانید از چیت‌های مختلف درون بازی استفاده کنید.
لیست بهترین بازی‌های آفلاین برای اندروید
• Dead Cells
• Super Hexagon
• Stardew Valley
• Civilization VI
• Castlevania: Symphony of the Night
• Grid Autosport
• Grimvalor
• Rush Rally Origins
• Battle Chasers: Nightwar
در ادامه همه این بازی‌ها را به‌صورت مفصل برای شما معرفی خواهیم کرد و می‌توانید یک انتخاب عالی از بین آن‌ها داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که اوقات فراغت خود را بدون مشکل خاصی با آن‌ها سپری کرده و با خاموش کردن اینترنت خود، در مصرف باتری و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.
بیشتر بخوانید:
در انتهای مطلب هم می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و بگویید که چه بازی‌های دیگری می‌توانستند به این لیست اضافه شوند.
________________________________________

آن‌دسته از بازی‌هایی که به رفلکس سریع و کنترل خوب نیاز دارند، گاهی اوقات امکان پورت آن‌ها روی پلتفرم موبایل هم وجود دارد. صفحه نمایش لمسی، قطعا تجربه بهتری در قبال چنین بازی‌هایی خواهد داشت و بازیکن می‌تواند همچنان همان تعامل خوب نسبت به نسخه کنسولی را داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
با مرگ، همه چیز خود را از دست می‌دهید و باید برای کسب سلاح‌ها و توانایی‌های قوی‌تر در راندهای بعدی تلاش کنید. شما حتی توانایی‌های جدیدی با گذر از مراحل متنوع‌تر پیدا خواهید کرد و با حرکت در مسیرهای جدید این دنیای پیچیده، می‌توانید از توانایی خود برای غلبه بر دشمنان اصلی خود استفاده کنید.
دنیای بازی در حال فروپاشی است. شما نتیجه یک آزمایش کیمیاگری هستید و قدرتی به‌دست آورده‌اید که به واسطه آن، می‌توانید از روی اجساد ریخته شده از بیماری طاعون حرکت کنید. این وضعیت ایده‌آلی برای کاراکتر ما نیست، اما رفته رفته باید اوضاع را بهتر کرده و این دنیا را به همان روزهای شکوه اولیه بازگرداند.
شما این قدرت را پیدا کرده‌اید که قیام کرده و دشمنان ظالمی که در مسیرتان هستند را نابود سازید. این کار در ابتدا کمی آسان است تا گیم‌پلی بازی را یاد بگیرید. اما رفته رفته توسعه دهندگان درجه سختی اصلی بازی را به شما نمایش می‌دهند.
شما در میان انبوهی از دشمنان عجیب و غریب گرفتار شده‌اید. آن‌ها ممکن است انسان نماهایی باشند که مثل شما قدرت پیدا کرده‌اند؛ یا اینکه موجودات عظیم الجثه و عجیبی خواهند بود که قدرت‌های ماورایی دارند. باید رفته رفته پیشروی کرده و به باس‌های اصلی و چالش‌های ناشی از آن‌ها برسید.
حتی این باس‌ها هم آخر ماجرا نیستند و باس نهایی بازی سخت‌ترین نبرد‌تان خواهد بود. پس از اینکه کارتان را به درستی انجام دادید، می‌توانید به سطح بعدی رفته و همین چرخه را تا انتها ادامه دهید.
رفته رفته منابع کمتری به دست خواهید آورد و همین یک پالس ذهنی در شما ایجاد می‌کند که در مراحل نهایی بازی هستید. شما در این بازی مانند دونده‌ای در یک مسیر سخت هستید و کم کم که از پا می‌افتید، چالش‌های اصلی از راه خواهند رسید. با وجود وضعیتی که در این جهان ایجاد شده است، هنوز هم همه چیز فوق‌العاده زیبا طراحی شده است.
بازی از هنر پیکسلی فوق‌العاده زیبایی تشکیل شده و منظره‌هایی را می‌بینیم که واقعا دوست داشتنی هستند. حتی زمانی که در فاضلاب و در بین کرم‌ها و هیولاهای مختلف انفجاری هستید، این زیبایی را حس خواهید کرد. ظاهر و گرافیک عالی بازی سبب می‌شود که ترکیبی صحیح بین گیم‌پلی شاهکار آن ایجاد شود.
بیشتر بخوانید:
بخش موسیقی بازی هم همین میزان از کیفیت را دارد. با حضور در مناطق مختلف و نبرد با باس‌های خاص، ریتم موسیقی تغییر کرده و آهنگ‌های جدیدی را خواهید شنید. این آهنگ‌ها هرگز خسته کننده نیستند و فضای دلهره‌آور منطقه را به‌خوبی به تصویر می‌کشد.
البته این موسیقی به‌نوعی یادآور مرگ زودهنگام کاراکتر تان هم خواهد بود، اما در کل تجربه زیبایی است و سازندگان در این زمینه هم چشمگیر عمل کرده‌اند. فراموش نکنید که بازی به‌خاطر ایده‌های ناب زیبایی شناسی خود، جوایز زیادی دریافت کرده است و هرگز در تجربه خود این موضوع را فراموش نکنید.
گاهی اوقات این دو سلاح می‌توانند شمشیرهای غول پیکر یا یک سپر سنگین باشند. گاهی اوقات هم کمان‌های انفجاری و کفش‌های فانتزی همراه با شما در این مسیر خطرناک خواهند بود. هر سلاح بازی با سه وضعیت مشخص می‌شود و در ادامه امکان این را خواهید داشت که سلاح خود را ارتقا داده و این سه وضعیت را بهینه‌سازی کنید.
در مسیر خود می‌توانید طومارهایی را پیدا کنید که برای بالا بردن سطح سلاح‌تان کاربرد دارند. انتخاب آن‌ها کاملا اختیاری است و بر حسب سبک بازی خود می‌توانید بخشی از این سه وضعیت را توسعه دهید. با ارتقا این بخش‌ها، می‌توانید میزان آسیب‌گذاری سلاح را بالا برده و هم اینکه سلامت خود را تقویت کنید.
هر چه قدر که کاراکتر شما دیرتر بمیرد، شانس حفظ تمام منابع شما هم بالا خواهد بود. این بدان معنی است که به لطف سلاح‌هایی که به کاراکتر شما متصل شده است، می‌توانید توانایی زنده ماندن خود را گسترش داده و صرفا با توجه به علاقه خودتان آن‌ها را ارتقا دهید.
در کنار سلاح‌های اولیه خود، تله‌هایی هم خواهید داشت که هر کدام به یکی از این وضعیت‌ها ارتباط پیدا می‌کند. بنابراین، هر چه قدر که طومارهای بیشتری برای ارتقا پیدا کنید، قدرت این تله‌ها هم بیشتر خواهد شد و همین می‌تواند دلیلی باشد که بیشتر در جهان بازی به دنبال ارتقای سلاح‌های خود باشید.
بیشتر بخوانید:
تنوع ساختمان‌های بازی هم بسیار بالا است و همین می‌تواند یکی از دلایل اصلی شما برای تجربه چندباره بازی باشد. بازی گیم‌پلی اعتیاد آوری به واسطه همین المان‌ها دارد و بازیکنان مختلف ۲۰ بار یک تجربه را تکرار کرده و هر بار نکات جالبی از بازی را کشف کنند. این ساخت و سازهای متنوع باعث شده است که عمق مراحل بسیار بالا باشد.
شما به‌راحتی می‌توانید این بازی را مدام برای چند روز و بدون نیاز به انجام کار تکراری انجام دهید. هر چه قدر که بیشتر بازی کنید، گزینه‌های پیشروی زیادتر شده و می‌توانید به نوبه خود بازی را جذاب‌تر از قبل کنید. همین موارد پنهان و عمیق بازی هستند که آن را با سایر آثار مشابه متمایز کرده است. باس‌ها به‌شدت قوی هستند و شما باید واکنش‌های بی‌نقص و حتی شانس عالی داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را از بین ببرید.
گاهی اوقات ممکن است کنترلر بازی را در نسخه موبایل تغییر دهید تا صفحه لمسی گوشی آسیب نبیند. چرا که مدام باید روی صفحه ضربه بزنید تا با دشمنان بازی روبرو شوید. قابلیتی برای خودکار کردن ضربات وجود دارد و کاراکتر شما در این وضعیت با نزدیک شدن به دشمن، به‌صورت خودکار ضرباتی را به وی وارد خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
کنترل‌های لمسی در اکثر مواقع به‌خوبی کار می‌کنند و گیم‌پلی بازی هم ترکیبی از سبک مبارزه و ماهیت کلی کاراکتر خواهد بود. داستان اصلی بازی آن‌قدر سرگرم کننده است که مرتبا حس خواهید کرد زیاد بازی کرده‌اید و باتری گوشی‌تان در حال تمام شدن است. بازی گرافیک به شدت زیبایی دارد و گیم‌پلی باورنکردنی آن هم یک ترکیب ایده‌آل برای تجربه را در اختیار شما قرار داده است.
قابلیت دیگر که همان قابلیت تکرار بی‌نهایت بازی است، سبب می‌شود این اثر را ماه‌ها در گوشی خود نگه داشته و اوقات فراغت خود آن را بازی کنید. از نکات منفی بازی هم می‌توانیم به یک‌سری ایرادات جزئی در کنترلرها و گرفتگی دست به‌دلیل سخت‌بودن گیم‌پلی بازی اشاره کنیم.
________________________________________
اگر قسمت جلویی مثلث شما به دیوار برخورد کند، بازی همان‌جا تمام خواهد شد و باید مرحله را از ابتدا شروع کنید. مثلث شما در مرکز صفحه قرار می‌گیرد و حول یک شش ضلعی استرس‌زا می‌چرخد.
تنها کنترلی که شما در اختیار دارید، چرخیدن به چپ و راست است. با لمس سمت چپ صفحه نمایش، مثلث به سمت چپ حرکت خواهد کرد و روند برای سمت دیگر هم برقرار است. شش مرحله در بازی وجود دارد که سه مرحله ابتدایی آن، هگزاگون، هگزاگونر و هگزاگونیست است.
بیشتر بخوانید:
سه مرحله انتهایی بازی هم هایپر نامیده شده است که به‌معنای سریع‌ترین و نامنظم‌ترین خواهد بود و یقینا از سه مرحله ابتدایی سخت‌تر است. هر کدام از مراحل بخش هایپر، یک مرحله اصلی دارد که ابتدا باید آن را انجام داده و سپس به آن راه پیدا کنید.
همین یک دقیقه آن‌قدر سخت است که یقینا چندین ساعت و چند روز درگیر آن خواهید بود. هر مرحله از نظر فنی به شش سطح نقطه، خط، مثلث، مربع، پنج ضلعی و شش ضلعی تقسیم می‌شود و در فواصل زمانی معینی به آن‌ها خواهید رسید.
به‌عنوان مثال، در ده ثانیه اول خط خواهید بود و همین‌طور تا انتها ادامه خواهد داشت. با این حال، وقتی که بازی را شروع می‌کنید، احتمالا حتی تا پنج ضلعی هم دوام نخواهید داشت و با شکست از اول شروع می‌کنید. تمام طول راهی که پیموده بودید از بین رفته و از صفر شروع خواهید کرد.
بازی چک‌پوینت ندارد و اگر نشانگر خاصی در خلال مراحل دیدید، نباید به اشتباه بیفتید. نکته باورنکردنی در مورد بازی این است که ویژگی‌های اعتیادآور آن بر تمام مشکلاتش چیره شده است و شما همچنان دوست خواهید داشت که بازی را در سطحی حرفه‌ای دنبال کنید.
بیشتر بخوانید:
وقتی که بازی را مدام تجربه کنید، این حس اعتماد به نفس در شما ایجاد می‌شود که اگر یک‌بار توانسته‌اید مرحله‌ای را تمام کنید، باز هم توانایی آن را خواهید داشت. بازی مانند رشد پیدا کردن می‌ماند و شمایی که در ابتدا آن را شروع کرده‌اید، یک ساعت بعد مهارت خود را توسعه داده‌اید و می‌توانید از رفلکس بالای خود برای کسب امتیازات بیشتر استفاده کنید.
مراحلی که در آن‌ها تسلط پیدا کرده‌اید، تنها یک دقیقه برای اتمام به زمان نیاز دارند و بعد از گذر، باید خود را آماده مراحلی کنید که کاملا برای شما تازگی دارند. شما از صرف زمان زیاد برای بازی ناامید نخواهید شد و تنها شکست است و سبب می‌شود بار دیگر از ابتدا شروع کرده و شانس خود را امتحان کنید.
علاوه بر این، امتحان مجدد یک مرحله، به سادگی کلیک کردن روی صفحه است و بلافاصله مرحله شروع می‌شود. چنین امری سبب شده است که هیچ تبلیغ اضافی یا مزاحمی در بازی وجود نداشته باشد و شما فرصتی برای فکر کردن به انجام یک بازی دیگر نخواهید داشت، چرا که قبل از اینکه فکرتان به آن‌جا برسد، روی شروع مجدد مرحله کلیک کرده‌اید.
گیم‌پلی ساده آن در کنار این طراحی مینیمالیسم، تمام چیزی است که بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای به‌دنبال آن هستند. اگر از بازی‌های کنسولی و کامپیوتری خسته شده‌اید، زمان آن رسیده است که چالش تازه‌ای را با انگشتان خود تجربه کرده و نشان دهید که در هر پلتفرمی می‌توانید قدرت همیشگی خود را نشان دهید.
برای نشان دادن مهارت خود به دوستان، مراحل بازی را یک به یک طی کرده و امتیاز خود را به آن‌ها نشان دهید. بهترین زمان برای تجربه بازی در هنگام شب است و باید در تمرکز حواس کامل به انگشتان خود اعتماد کرده و در سکوت، هر یک دقیقه مراحل بازی را سپری کنید.
بیشتر بخوانید:
بهرحال، بازی بدون روایت خاصی موفق شده است که لحظات خاصی را در اختیار بازیکنان خود گذارد و این واقعا ارزشمند است. فراموش نکنید که تا حدودی این بازی شبیه به DOOM عمل کرده است و نبردهای سنگین و بدون رحم را در لحظات آن خواهید داشت.
نیازی به برقراری ارتباط عاطفی با کاراکترهای بازی ندارید و تنها این تجربه و مهارت شما است که شکل دهنده تفاوت بین شما و دوستان‌تان خواهد بود. رویدادهایی در بازی وجود دارد که به نوبه خود دوست داشتنی و لذت بخش هستند. تمام کردن یک مرحله حس خوب اعتماد به نفس دارد و بهتر است که شما نیز این حس را دریافت کنید.
تکمیل شش مرحله کوتاه بازی‌ها روزها به زمان نیاز دارد و حتی اگر آن‌ها را تمام کنید، همچنان این حس در شما وجود خواهد داشت که دوباره به اول بازگشته و رکورد خود را تقویت کنید. این بازی نمونه‌ای عالی از یک بازی اکشن است.
توسعه دهندگان از المان‌های ضروری آثار اکشن الهام گرفته‌اند و تجربه‌ای به شما می‌دهند که باورنکردنی بوده و حتی در مراحل ابتدایی هم بسیار بی‌رحم و شیطانی است. گیم‌پلی بازی واکنش‌محور است و ذهن شما باید سریع دستان شما دستور دهد که حرکتی را انجام دهید.
بیشتر بخوانید:
________________________________________

فصل پرباری از کشاورزی در پلتفرم اندروید در انتظار شما است و می‌توانید تجربه‌ای جذاب و دلنشین داشته باشید. بازی از خیلی جهات به‌عنوان یک بازی موفق آفلاین در اندروید شناخته می‌شود و در ادامه به آن می‌پردازیم.
بیشتر بخوانید:
این بازی مانند یک اثر RPG همراه محتواها و حلقه‌های گیم‌پلی اعتیادآور می‌تواند نکات جذابی برای عرضه داشته باشد و این پتانسیل در آن فراهم شده است که برای همیشه به تجربه آن بنشینید. علاوه بر مسئولیت‌های کشاورزی که به دوش شما افتاده است، باید در جامعه با افراد متنوعی ارتباط برقرار کرده و در شهر، خانه خود را بنا کنید.
ساعات‌های بی‌پایانی می‌توانید به ماهی‌گیری و پرسه زدن در ساحل مشغول شده و تجربه‌ای فراموش نشدنی داشته باشید. این بازی اعتیادآور را می‌توانید ساعت‌ها ادامه داده و خسته نشوید. باید به سراغ مواد کمیاب رفته و کشف‌های دیگری هم در جهان بازی داشته باشید. داستان کلی بازی مربوط به یک بازسازی مرکز اجتماعی در شهر است و حتی می‌توانید با شرکت‌های بزرگ قرارداد امضا کرده و در قلب شهر جوجا مارت، کسب و کار خودتان را راه بیندازید.
فراموش نکنید که همسایگان جدید شما می‌توانند متحدی باشند که برای توسعه کسب و کار به آن‌ها نیاز دارید. بازی روی یک سیستم تقویت شده است و روال کاری روزانه شما هم این خواهد بود که هر فصل یک سری رویدادهای اجتماعی را انجام داده و کسب درآمد داشته باشید.
در پایان هر روز، دوباره باید برای روز بعد آماده شده و تا زمانی که به تخت خواب می‌روید، برنامه کاری روز بعد خود را هم بنویسید. این روند تا انتها ادامه‌دار خواهد بود و می‌توانید با انرژی محدود روزانه خود تجربه سریعی را رقم زده و از گیم‌پلی چرخشی بازی لذت ببرید. ساعت‌ها، روزها و حتی هفته به این بازی مشغول می‌شوید و توجه به گذر زمان نخواهید داشت.
بیشتر بخوانید:
با توجه به تعداد زیادی از کارهایی که بازی باید برای شما ارائه دهد، یک تجربه آهسته را شاهد هستیم که اجازه می‌دهد که به تمام کارهای خود برسید. کارهای تکراری سبب نمی‌شود که شما از بازی خسته شوید. چرا که در عین تکرار، المان‌های جدید از راه می‌رسند و شما باید برای آن زمان صرف کنید.
بخش چند نفره و کوآپ بازی هم در طی سال گذشته راه‌اندازی شده است و سبب می‌شود که همگام با بازیکنان پلتفرم‌های کامپیوتر و کنسول‌های خانگی حرکت کنید. نسخه موبایلی تا حدی توسعه پیدا کرده است که به ابزارهای کامل دسترسی داشته و با گیم‌پلی آسان آن، توانایی رقابت را با دوستان کنسولی داشته باشید.
گرافیک پیکسلی بازی عالی پیاده‌سازی شده است و آهنگ‌های آرامش بخشی را هم می‌شنویم که در کنار محتواهای اضافی بازی می‌توانند دوست داشتنی باشند.
این بازی یقینا یکی از بهترین بازی های آفلاین اندروید است که در پلی‌استور ارائه شده است. شما رویایی برای ساخت مزرعه اصلی خودتان در شهر خواهید داشت و به‌همان شکلی پیاده‌سازی شده است که گویا در سخت افزار پیشرفته‌ای آن را تجربه می‌کنید. مشکل گرافیکی خاصی در این بازی وجود ندارد و توسعه دهندگان موفق شده‌اند که یک پورت عالی روی اندروید انجام دهند.
استودیو این بازی در لندن مستقر شده است و به‌نوعی توانسته است که این بازی بزرگ را اقتباس کرده و جذابیت بیشتری به واسطه محتواهای اصلی با کیفیت به آن اضافه کند. با توجه به اینکه نسخه نینتندو سوییچ ابتدا با مشکلات عملکردی ارائه شده بود، توسعه دهندگان از آن درس گرفته و نسخه موبایل را با دقت بیشتری پورت کرده‌اند. نسخه موبایل از یک قابلیت اضافه مانند ذخیره خودکار بهره می‌برد و نسخه اصلی کنسول‌ها این قابلیت را ندارد.
بیشتر بخوانید:
فعالیت‌های بیشتری به واسطه آپدیت‌های جدید به این بازی اضافه شده است. می‌توانید با یک سری استراتژی‌ها، در مصرف منابع خود صرفه‌جویی کنید. به‌طور مثال، آبیاری محصولات خود را می‌توانید به روش مدرن انجام داده یا اینکه حمل و نقل ماهی‌های پرورش داده شده خود را به واسطه قطار انجام دهید تا هزینه کمتری برای شما داشته باشد.
این روند کمک می‌کند که زودتر به خانه بازگشته و هنگام آمدن قطار به ایستگاه، محموله خود را دریافت کنید. جالب است بدانید که می‌توانید سیوهای خود از نسخه‌های کنسولی، کامپیوتر یا مک بوک را هم به نسخه اندرویدی اضافه کرده و از این پلتفرم به بازی ادامه دهید.
بنابراین، اگر صدها ساعت زمان برای کشت یک قطعه زمین صرف کرده‌اید، می‌توانید میزان پیشرفت خود را به نسخه اندرویدی یا تبلت خود منتقل کنید. با این حال، توسعه دهندگان هنوز امکان آوردن ذخیره‌های ابری را فراهم نکرده است. می‌توانید با کپی و پیست کردن فایل‌های ذخیره شده خود در این سرورها، آن‌ها را به موبایل انتقال داده و همچنان بازی خود را ادامه دید.
بیشتر بخوانید:
البته این کار با هر دستگاهی امکان پذیر نیست و باید دانش و مهارت لازم را در این زمینه داشته باشید. تغییر دیگری که در این بازی انجام شده است تا مخصوص نسخه موبایلی شود، امکان اجرای گیم‌پلی بازی در صفحه نمایش لمسی است.
طراحی کنترلی بازی از ابتدا برای نسخه اندروید و iOS بازسازی شده است. توسعه دهندگان کار تحسین برانگیزی در تغییر کنترلر از موس و کیبورد به صفحه نمایش لمسی انجام داده‌اند و می‌توانید بدون مشکل چندان خاصی این تجربه را روی پلتفرم موبایل داشته باشید. ۸ طرح کنترلی مختلف هم در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید از دکمه‌های مجازی و جوی استیک هم برای این منظور استفاده کنید.
حتی امکان پیاده‌سازی حرکات خودکار یا ترکیبی از هر کدام وجود دارد و می‌توانید از چنین تجربه‌ای لذت ببرید. به‌صورت پیش فرض، شما می‌توانید روشن شدن دستگاه‌های خود و حرکت را به‌صورت خودکار انجام دهید تا فشاری به صفحه نمایش وارد نشود.
با زدن یک مربع کوچک روی صفحه می‌توانید آبیاری کرده، درختی را قطع یا یک دستگاه را روشن کنید. فعلا این تجربه با کامل شدن فاصله زیادی دارد و علیرغم اضافه شدن مزیت‌های اضافی کوچکی برای زوم کردن در نمایشگرهای کوچک تلفن، باز هم ممکن است دست‌تان اشتباهی به یکی بخش‌های بازی خورده و یک فاجعه بد را در زمین شما ایجاد کند.
ممکن است با بیل یک جای اشتباه را کنده و بخشی از سرمایه گران‌بهای خود را از دست بدهید. همین روند سبب خواهد شد که درصد نارضایتی شما از بازی بیشتر شود.
روند پیمایش در نقشه بازی هم ثابت است، چرا که برای رفتن به نواحی مختلف سرزمین خود باید لبه‌ها را لمس کنید. این روند ممکن است طاقت‌فرسا باشد، چرا که مسیرهایی را احتمالا مدام باید جا به جا شوید تا بتوانید کارهای خود را انجام دهید.
ابتدا باید یک بار روی صفحه ضربه بزنید و منتظر بمانید تا آواتار شما به لبه برسد. صفحه نمایش تنها دو شبکه اضافی در سرزمین جا به جا می‌شود و همین ممکن است سرعت کاری شما را مختل کند. با این حال، همین سیستم اکثر گیم‌پلی بازی را پوشش داده است و می‌توانید در بخش‌های مبارزه‌ای، داستان کاملا متفاوتی را داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
گیم‌پلی بازی در این بخش غیر قابل اعتماد است و باید با تمرین و تکرار بالاخره بتوانید از چنین نبردهایی جان سالم به در ببرید. دکمه‌های مجازی و کنترلرهای جوی استیک در نبردها کمی بهتر عمل می‌کنند، اما برای هر کاری باید همین روند را تکرار کرده و دکمه‌ها را سفارشی سازی کنید.
بهترین گزینه این است که از یک کنترلر بلوتوثی استفاده کنید. چرا که پشتیبانی از گیم پد در این بازی گنجانده شده است و به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای می‌توانید از چنین قابلیتی هم در بازی استفاده کنید. البته بدیهی است که پلتفرم موبایل برای بازی در هنگام حرکت و پرتابل ساخته شده است و استفاده از یک کنترلر می‌تواند چنین امری را نقض کند.
اگر با کنترلر راحت‌تر هستید، احتمالا بهترین گزینه تجربه بازی روی کامپیوتر یا کنسول‌های خانگی خواهد بود. بازی نفس تازه‌ای در پلتفرم موبایل پیدا کرده است و در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.
بیشتر بخوانید:
این بازی به‌دلیل المان‌های کلاسیکی که در پس ویژگی‌های مدرنش به‌همراه دارد، قشر عظیمی از بازیکنان جدید و قدیم را به خود جذب می‌کند. کاملا می‌توانید به آن اعتماد کرده و زمان خود را پای آن بگذارید. گوگل پلی‌استور به واسطه ویژگی‌هایش، به‌خوبی در پورت موفقیت آمیز این بازی خوب عمل کرده است و تا حدودی می‌تواند جادوی موبایل را به نمایش گذارد.
به لطف خلاقیت توسعه دهندگان، هیچ محتوایی از دست نرفته است و همان تجربه همیشگی روی کنسول‌های خانگی را خواهید داشت که اتفاقا رفته رفته هم بهبود پیدا می‌کند.
________________________________________

اگر قبلا نسخه کامپیوتری این بازی را تجربه کرده‌اید، به‌راحتی می‌توانید با تمام قابلیت‌های آن آشنا باشید. گیم‌پلی بازی شباهت زیادی به این نسخه دارد و شما باید در ابتدا یکی از ۱۹ تمدن را انتخاب کرده و جلو بروید. همه این ۱۹ تمدن به‌صورت دی ال سی برای نسخه‌های کامپیوتری عرضه شده بود و حال شما می‌توانید همه آن‌ها را یک‌ جا در پلتفرم اندروید داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
کشورهای نسبتا ناشناخته هم در بازی حضور دارند و همین سبب شده است که تنوع بالایی در بازی وجود داشته باشد. هر کدام از تمدن‌ها از واحد، ساختمان و سرباز هایی با توانایی منحصربه‌فرد برخوردار است و می‌توانید تجربه خود را زیباتر کنید.
توسعه دهنده بازی انتخاب عجیبی برای کشورهای حاضر در بازی انجام داده است و مشخص نیست که چرا در جایی که برزیل در بازی حضور دارد، نباید شاهد کشوری مانند پرتغال باشیم. این بازی به‌صورت استاندارد در ۴ هزار سال قبل از میلاد جریان دارد و احتمالا تا ۲۰۵۰ سال بعد از میلاد هم ادامه دارد. این سال‌ها را می‌توانید در تنظیمات به شکل متفاوتی تنظیم کنید.
گیم‌پلی بازی مبتنی بر نوبت بوده و نقشه‌ای دارد که با سیستم هگزا طراحی شده است و به‌صورت کاملا تصادفی تولید می‌شوند. استفاده موثر از بخش‌ها منجر به پیروزی شما خواهد بود و فراموش نکنید که انواع مختلفی از زمین‌ها و منابع اضافی هم خواهید داشت.
با فتح زمین‌های بیشتر، می‌توانید پاداش‌هایی را کسب کرده و از این پاداش‌ها برای مدیریت بهتر سرزمین استفاده کنید. فراموش نکنید که هر تمدن انواع خاصی از زمین‌های اختصاصی خودش را هم دارد که فتح‌شان را ارزشمندتر می‌کند. به‌عنوان مثال، مصر برای قراردادن سازه‌ها در دشت‌های سیلابی پاداش ارائه خواهد داد و می‌توانید نقاط قوت و ضعف هر کشور را شناسایی کرده و از آن‌ها برای ضربه زدن یا کسب موفقیت‌های بیشتر استفاده کنید.
باید ماهیت بازی را شناخته و یک رهبری عالی داشته باشید. سرنوشت امپراتوری‌ها در دستان شما است و باید با ساخت و ساز و کاوش در جهان آن‌ها، پیشروی خود را ادامه دهید.
توجه داشته باشید که پنج شرط مهم برای پیروزی و هدایت صحیح امپراطوری‌ها وجود دارد و احتمالا با رعایت کردن همه آن‌ها، یک شرط ششم هم پدیدار می‌شود که شما می‌توانید از آن برای فتح کردن جهان استفاده کنید. می‌توانید به تسلط فرهنگی دست پیدا کرده و امپراطوری خود را به اولین موردی تبدیل کنید که به ثبات دست پیدا کرده است و می‌تواند در تمامی بخش‌ها یک پیروز تمام عیار باشد.
این شما هستید که باید زمین‌های اطراف امپراطوری خود را تحت یک پرچم متحد کرده و به بالاترین امتیاز دست پیدا کنید. نقاط قوت و ضعف بازی در چنین مواقعی بیشتر پدیدار خواهند شد.
تمدن‌های مختلف شرایط پیروزی متفاوتی دارند. مصر انتخابی عالی برای پیروزی در زمینه فرهنگی است. عربستان شرایط ویژه‌ای در دین دارد و رومیان و سکاها نیز می‌توانند مدعیان بزرگ‌تری برای تسلط بر کل جهان باشند. با این حال، شما باید در یک جهت خاص تمرکز کرده و اجازه ندهید که مابقی قسمت‌ها فراموش شوند.
بیشتر بخوانید:
باید بتوانید همچنان همین روند را ادامه داده و حواس‌تان به تمامی بخش‌ها هم باشد. بازیکنانی که ارتش خود را نادیده بگیرند، احتمالا توسط کشورهای بیشتری با حمله روبرو شده و بیشتر در معرض خطر نابودی قرار خواهند داشت. بنابراین، حتما به مواضع دفاعی خود اهمیت بیشتری قائل شوید.
در آن‌سوی ماجرا، جامعه‌ای هم که تنها به جنگ فکر کرده و از مابقی بخش‌ها مانند اقتصاد غافل شود، دچار جنگ داخلی خواهد شد و نمی‌تواند پایه‌های استوار کشور را همچنان حفظ کند. باید پاداش‌های منحصربه‌فردی را برای اتحاد با دولت شهرها، کشورهای کوچک و موارد مشابه اختصاص دهید تا در سرزمین خودتان شانس زنده ماندن و حفظ امپراطوری را حفظ کنید.
در اواخر بازی، سیاست اغلب مهم‌تر از قدرت نظامی است و شما با افکار خلاقانه خودتان بهتر می‌توانید بر رقبا چیره شوید و کار خود را ادامه دهید.
توسعه دهنده موفق شده است که آن‌ها به چهار بخش کلی در نسخه اندروید تقسیم کرده و مشکلات موجود در این زمینه را حل کند. همچنان اطلاعات مهم بازی به واسطه این تغییرات در رابط کاربری ارائه می‌شود و کم و کاستی در این زمینه نخواهید داشت. هر زمان که نیاز بود می‌توانید با چند کلیک اضافه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.
متاسفانه همه چیز در بهترین شرایط قرار ندارد و گاهی اوقات مشکلاتی وجود دارد که صرفا به‌دلیل پورت نامناسب بازی روی پلتفرم اندروید است. گاهی اوقات انتخاب یک واحد نیرو در بازی کمی دشوار است و صدا پیشگی کاراکترها نیز قدری افت کیفیت داشته‌اند.
اکثر روایت‌های سینمایی هم از بازی حذف شده است و گویا امکان پیاده‌سازی آن‌ها در اندروید فراهم نشده است. گرافیک بازی هم چند نسل عقب‌تر است و مشخصا پلتفرم اندروید هنوز فاصله زیادی با رسیدن به کیفیت اصلی کنسول‌ها دارد. به هر حال گرافیک در سطح این پلتفرم عالی است و هنوز هم زرق و برق لازم را برای تحت تاثیر قرار دادن شما دارد.
مسائل دیگری هم وجود دارد که بهتر است به آن‌ها اشاره کنیم. اجرای این بازی چند دقیقه به زبان نیاز دارد و بعد از اجرا شدن، مشکلی در سرعت آن وجود ندارد. بنابراین، تنها کافی است که این مدت زمان را صبر کرده و سپس بدون مشکل از بازی خود لذت ببرید. چند گزارش از برخی کاربران وجود داشته است که گویا لودینگ وقت بیشتری در گوشی‌ آن‌ها برده است.
بیشتر بخوانید:
این عنوان باتری گوشی شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی زمانی که گوشی به شارژ متصل باشد، باز هم کاهش عمر باتری وجود خواهد داشت. مشکل دیگر این بازی، سیوهای قدیمی است که به هنگام پورت تجربه نسخه آزمایشی رایگان بازی، نمی‌توانید آن‌ها را از کنسول یا کامپیوتر به این نسخه انتقال دهید.
علاوه بر این، پشتیبانی هم پاسخ چندان درستی به این دسته از ایرادها نداده است و احتمالا باید منتظر بمانیم تا این قبیل مشکلات برطرف شوند. ما وقتی از اجرای عالی بازی صحبت می‌کنیم، منظورمان در حد و اندازه‌های همین پلتفرم است.
یقینا برای لذت بردن بیشتر از بازی باید به نسخه‌های کنسولی و کامپیوتری بروید. عدم توانایی نسخه پورت شده در اشتراک گذاری ذخیره بازی به واسطه فضای ابری سبب شده است که مشکلات زیادی برای بازیکنان ایجاد شود و به‌نوعی قابلیت حمل موبایل برای اجرای بازی را هم با مشکل مواجه می‌کند.
این موارد سبب شده است که موبایل به‌عنوان یک پلتفرم قابل حمل، نتواند از این قابلیت خود خود برای فروش بیشتر بازی استفاده کند. این یک بازی استراتژیک مبتنی بر نوبت بسیار عالی است که از ان به عنوان بهترین بازی های آفلاین اندروید می توان یاد کرد و شما می‌توانید در گوشی موبایل خود بدون نیاز به خرید کنسول‌ها و کامپیوترهای گران قیمت تجربه کنید.
________________________________________
قطعا انتشار این بازی روی پلتفرم‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی خبر خوبی برای طرفداران بوده است. خیلی‌ها از بچگی عاشق این مجموعه هستند و آن‌قدر خاطرات خوبی با آن دارند که بدشان نمی‌آید دوباره آن را این‌بار روی پلتفرم‌های موبایل تجربه کنند.
این بازی بیاد ماندنی و تاثیرگذار، همراه با بازی سوپر متروید توانست تعریف کاملی از یک زیر ژانر بازی‌ها را ارائه داده و تجربه‌ای اغلب خوب را فراهم کند. نمونه این بازی تاکنون تکرار نشده است و طرفداران به‌خوبی با قابلیت‌های خاص آن آشنا هستند.
این بازی داستان جالبی همراه با گیم‌پلی غیر خطی را روایت می‌کند و شما برای کاوش در مسیری رو به جلو کاملا آزاد خواهید باشد. در گذشته شاهد انتشار مجدد و نسخه‌های به‌روزرسانی شده روی PSP و کنسول‌های پلی‌استیشن بوده‌ایم، اما این اولین باری است که تجربه بازی روی موبایل در این مرحله فراهم شده است.
این بدان معنی است که هم‌اکنون افراد بیشتری می‌توانند به دنیای بازی رهسپار شده و مطمئن باشند که شرایط بسیار خوبی را تجربه خواهند کرد. کونامی با انتشار این بازی روی موبایل، بسیاری از گیمرها را هیجان‌زده کرده است. بررسی‌های انجام شده از بازی اغلب مثبت بوده است و نشان می‌دهد که بدون مشکل خاصی می‌توانید همان تجربه لذت بخش را داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
هیجان و نوستالژی بازیکنان برای این بازی کاملا صحیح پاسخ داده شده است و یقینا دلایل بسیاری برای خرید و تجربه بازی خواهید داشت. از آن‌جایی که با یک بازی قدیمی روبرو هستیم، احتمالا تکرار داستان و بحث در مورد المان‌های آن، می‌تواند برای خیلی‌ها تازگی داشته باشد. بازی به سادگی می‌تواند یکی از آثار مورد علاقه‌تان در پلتفرم اندروید باشد.
فراموش نکنید که شما دیگر هر جا بروید این بازی در اختیار شما است و بدون محدودیت اینترنت می‌توانید آن را تجربه کنید. بازی از دو طرح کنترلی استفاده کرده است و می‌توانید صفحه نمایش لمسی و کنترلر را بنا به راحتی خود انتخاب کنید.
علاوه بر این موارد فنی، تجربه داستان بازی هم به شدت تجربه خوبی است. این تجربه زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم روی پلتفرم موبایل در حال تجربه آن هستیم. بازی فریم ریت ثابتی دارد و حتی یک بار هم این فریم ریت افت پیدا نمی‌کند.
شما به‌اندازه کافی با ثبات شگفت انگیز گرافیک محیط روبرو خواهید شد. فارغ از این موضوع، هیچ نشانه‌ای از پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم در بازی وجود ندارد. شما تنها ۳ دلار در ابتدا پرداخت می‌کنید و می‌توانید کل بازی را تا انتها تجربه کنید.
چندین گزینه عالی هم برای زیرنویس‌ها وجود دارد و همین روال می‌تواند دسترسی بهتری به بازیکنان بیشتر بدهد تا آن‌ها نیز بتوانند به این نسخه بیایند. آن دسته از کاربرانی که نسخه اصلی را تجربه کرده‌اند، متوجه خواهند شد که ترجمه‌های خنده‌دار آن دوران کاملا برطرف شده است و هم‌اکنون می‌توانند بخشی متفاوت از جذابیت نسخه ۱۹۹۷ بازی را با رفع تمامی باگ‌ها تجربه کنند.
بیشتر بخوانید:
اگر بخواهیم کمی هم در مورد مشکلات بازی صحبت کنیم، چند نکته قابل تامل در این زمینه وجود دارد. اگر کنترلر یا پایه گوشی ندارید، مجبور خواهید بود که با کنترلر لمسی این تجربه را تکرار کنید. این کنترل‌های لمسی به هیچ عنوان بد نیستند، اما آن دسته از کاربرانی که چندان با این روند آشنا نیستند، ممکن است کمی با مشکل مواجه باشند.
قسمت‌هایی از صفحه نمایش با این کنترل‌ها پوشیده شده است و کمی هم بیش از اندازه در کنار هم قرار دارند و این موارد ممکن است که روی دید شما و تجربه گیم‌پلی تاثیر گذار باشند. این روند حتی در گوشی‌هایی که اندازه چندان کوچکی ندارند هم وجود دارد.
شما در نهایت به کنترل‌ها عادت خواهید کرد، اما ممکن است که تا آن زمان اشتباهی از حالت تدافعی یا حرکت مخفیانه خارج شده و زمانی که قصد پرش را داشتید، در موقعیت دیگری قرار بگیرد. اگر به بررسی‌های منتشر شده این بازی نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که برخی از کاربران گوشی‌های پیکسل ۴ مشکلاتی را گزارش داده‌اند و گویا از نرم نبودن صفحه نمایش شکایت داشتند.
برخی از کاربران موفق شده‌اند که فریم ریت بالایی را در گوشی خودشان دریافت کنند، اما همزمان یک سری ناهنجاری‌ها هم وجود داشته است که این فریم ریت بالا را کمی خراب می‌کند. محصولاتی مانند پیکسل 4 XL به نظر هیچ مشکلی با نمایشگر نرم و اجرا روی ۹۰ هرتز ندارد.
اگر جزو کاربرانی هستید که همه سیوها و اطلاعات خود را روی فضای ابری نگهداری می‌کنید، این مشکل می‌تواند برای شما بزرگ باشد. این مشکل معمولا در همه آثار قدیمی که روی اندروید پورت می‌شوند وجود دارد و یک راه حل کلی باید برای آن پیدا شود.
این بازی قطعا ارزش پرداخت هزینه ۳ دلاری را دارد و حتی هزینه بیشتر هم یقینا برای آن ارزشمند است. یک پورت عالی از بازی روی موبایل صورت گرفته است و همه چیز در بهترین شرایط قرار دارد. این بازی حرفه‌ای را می‌توانید در یک گوشی معمولی هم تجربه کنید.
بیشتر بخوانید:
از زمانی که این بازی در پلی‌استور قرار گرفته است، طرفداران بسیاری آن را تجربه کرده‌اند و کاملا رضایت داشتند. با این آثار نظر گیمرهای بیشتری به سمت موبایل جمع خواهد شد و همین کافی است که آثار مهم دیگری در آینده به این پلتفرم پورت شوند.
جالب است بدانید که این بازی همزمان با فصل سوم انیمه کسلوانیا برای موبایل پورت شده است و همین سبب شده است که توجهات بیشتری در زمان درست به سوی آن وجود داشته باشد. با تجربه این بازی دلیل بیشتری برای تماشای انیمیشن خواهید داشت و احتمالا به جمع خیل عظیم تماشاگران سریال اضافه می‌شوید.
بیشتر بخوانید:
________________________________________

این بازی در نوامبر سال ۲۰۱۹ برای اندروید و iOS منتشر شد. پس از موفقیت گسترده آن روی رایانه‌های شخصی، حال این بازی پا به پلتفرم موبایل گذاشته است و پیشرفته‌ترین مسابقات گرافیکی را در پلتفرم موبایل ارائه می‌کند. در این بازی شما می‌توانید تیم‌ها، رقابت‌ها و مسابقات متنوع را داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
همچنان نکات منفی هم در این بازی وجود دارد و بالاخره محدودیت‌های پلتفرم موبایل باعث به‌وجود آمدن چنین نکاتی می‌شود. ما در ادامه ضمن تمجید از جلوه‌های بصری و هندلینگ واقعی بازی، به جنبه‌های منفی هم اشاره می‌کنیم تا کاملا در جریان اثری که خریداری می‌کنید، قرار بگیرید.
رقابت‌هایی نفس‌گیر در انتظار شما است و همان هیاهوی بزرگ مسابقات اتومبیل‌رانی را می‌توانید با سطحی واقعی از جزئیات در این بازی داشته باشید. واقع گرایی بسیار جالبی روی پلتفرم موبایل پیاده‌سازی شده است و اگر چه با نسخه کامپیوتر قابل قیاس نیست، اما همچنان از آن رضایت خواهید داشت.
بیشتر بخوانید:
دسترسی به همه محتویات بسیار جالب است و شامل تمام حالت‌های بازی و حتی DLC ها می‌شود. برخی از بازیکنان ممکن است که نسبت به قیمت اعتراض داشته باشند، اما از آن‌جایی که شما به ۱۲ حالت رایگان دسترسی خواهید داشت و محتواهای قابل دانلود به‌صورت کاملا آفلاین در اختیار شما قرار داده شده است، با قیمت منصفانه‌ای روبرو هستیم.
بازی از یک حالت سفارشی سازی جالب هم استفاده می‌کند که همه بازیکنان آن را دوست داشتند. در این حالت، برای مدتی می‌توانید کنترل همه چیز را برعهده گرفته و قوانین مسابقات را تغییر دهید. می‌توانید سختی هوش مصنوعی را نیز تغییر داده و مسابقات را در چنین حالتی تجربه کنید. حتی می‌توانید آب و هوای شبانه روز را تغییر داده و در نقشه‌های دلخواه مسابقه بدهید.
همه چیز به انتخاب شما خواهد بود و حتی می‌توانید دورهای مسابقات را کم یا زیاد کنید. حتی می‌توانید همه تنظیمات را تصادفی انتخاب کرده و این‌بار تجربه‌ای متفاوت از دنیای حرفه‌ای را داشته باشید. این بخش هم جذاب و سرگرم کننده ظاهر می‌شود.
برخلاف تمام بازی‌های مسابقه‌ای که تاکنون تجربه کرده بودید، در این بازی امکان فعال کردن ویژگی‌هایی مانند شتاب‌گیری و ترمز خودکار وجود ندارد و همه چیز را باید خودتان برعهده داشته باشید. حال ممکن است که برخی‌ها اصلا موافق چنین تنظیماتی باشند.
بیشتر بخوانید:
بنابرین، علیرغم اینکه این مورد چندان از جنبه‌های منفی بازی نیست، اما ممکن است خیلی‌ها از بازی لذت نبرند. چرا که باید زمان زیادی را صرف این کنند که ابتدا گیم‌پلی بازی را یاد گرفته و سپس شانس پیروزی در مسابقات را داشته باشند. اگر قصد دارید که برای مدت طولانی این بازی را تجربه کنید، بهتر است ابتدا از همان سطوح پایین‌تر شروع کرده و همه چیز را یاد بگیرید.
بخش دیگری از کنترل کامل ماشین، مربوط به هندلینگ می‌شود. بسیاری از ماشین‌های موجود در این بازی هندلینگ وحشتناکی دارند که سبب می‌شود که با کوچک‌ترین چرخشی کنترل خود را از دست بدهند. تنظیمات کنترلی بازی هنگام تنظیم صحیح هندلینگ ماشین، با نوع کنترل دلخواه شما چندان مفید نخواهند بود. برخی از ماشین‌ها با چسبندگی محکم اصلا مشکلی ندارند، اما اکثریت نمی‌توانند این شرایط را به درستی در مسابقه پیاده‌سازی کنند.
این بخش برای کسی که با رانندگی آشنا باشد و بداند که کجا باید آن را فعال کند، مشکل چندان خاصی نیست، اما بسیاری تنها یک مسابقه دهنده آرکید هستند و نمی‌توانند به‌صورت شبیه‌ساز همه جای ماشین را کنترل کنند. این بخش بدین ترتیب ممکن است همان ابتدا ناامید کننده ظاهر شود. دوربین دید عقب هم می‌توانست کمی بهتر باشد.
بیشتر بخوانید:
سازندگان پورت این بازی را به شکلی عالی به سرانجام رسانده‌اند و همین سبب می‌شود که طرفداران بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای تصمیم بگیرند یک بار دیگر این بازی را با هزینه کمتری روی پلتفرم اندروید تجربه کنید.
جنبه‌های منفی بازی ممکن است کمی تجربه شما را با ناراحتی همراه کند و این ایرادات یقینا برای مسابقات واقع گرایانه بازی یک ایراد بزرگ محسوب می‌شوند.
________________________________________

این بازی کاملا متفاوت عمل کرده و می‌تواند شما را جذب کند. کیفیت بالاتر آن نسبت به آثار دیگر سبب شده است که بازیکنان زیادی به‌صورت حرفه‌ای به آن پرداخته و امتیازات بالای خودشان را با دوستان خود به اشتراک گذارند.
این بازی در سبک پلتفرمر ارائه شده است و شباهت‌هایی به سری دارک سولز دارد. از المان‌های مهم بازی می‌توانیم به امکان پیشرفت در تمام سطوح، باز کردن قفل درها و حمله به دشمنان اشاره کنیم. همان المان‌های نوستالژیک که در بازی‌های قدیمی دیده بودید را می‌توانید در این اثر هم داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
داستان بازی هم بسیار جالب است و بعد از کشت و کشتار بسیار به باس‌هایی خواهید رسید که اصلا قرار نیست ساده از کنار آن‌ها عبور کنید. با هر بار تلاش می‌توانید شانس خود را برای زنده ماندن امتحان کرده و در صورت شکست، از تجربیات خود برای راند بعدی استفاده کنید.
از همان ابتدا متوجه خواهید شد که این بازی با سایر آثار پلتفرمر اندروید فرق دارد. بازی هیچ گونه تبلیغی ندارد و به‌صورت آفلاین می‌توانید آن را انجام دهید. شباهت آن به بازی‌های کامپیوتری کاملا مشخص و مبرهن است و تنها باید به گیم‌پلی بازی عادت کنید.
جزئیات سطوح هم کاملا عالی هستند و به‌نظر می‌رسد که سازندگان در این اثر از فناوری‌های گرافیکی و رندر برای ارائه یک بازی با کیفیت کنسولی روی دستگاه‌های موبایل استفاده کرده‌اند. بازی بدون مشکل خاصی روی گوشی‌های بالارده اجرا می‌شود و به‌طور مثال، با تجربه بازی گوشی S10 سامسونگ، سطوح خیره کننده‌ای جزئیات پدیدار شده و هیچ گونه لگ و کندی در گیم‌پلی نداشتیم.
مکانیسم بازی هم ساده است و می‌توانید از کنترلرهای ساده‌ای برای حرکت به‌سمت جلو و عقب استفاده کنید. حملات کاملا روان و بدون مشکل انجام می‌شوند و اگر نگاهی به انیمیشن آن‌ها بیندازید، توان تشخیص آن از یک اثر کنسولی برای‌تان سخت خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
این مهارت‌ها برای تنظیم دقیق کاراکتر شما مورد نیاز هستند و باید حتما به آن‌ها توجه کنید. این بازی برای مدتی طولانی روی گوشی شما وجود خواهد داشت و تا زمانی که بخش داستانی آن را تمام نکرده‌اید، احتمالا همچنان انگیزه بالای خود را برای تجربه آن حفظ می‌کنید.
بازی محتوای زیادی دارد و ارزش پرداخت هزینه برای‌شان را خواهد داشت. اضطراب خاصی هنگام مواجه شدن با باس‌ها وجود دارد و بعد از گذر از آن‌ها، مرحله جدیدی شروع می‌شود و به‌نوعی یک پیشروی دوباره به سمت باس بعدی است. این بازی را می‌توانید در گوگل‌پلی و اپ‌استور دریافت کرده و از آن لذت ببرید.
________________________________________
این بازی هم احساس راحتی بیشتری دارد و هم به‌دلیل دسترسی آسان، بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. می‌توانید با همان صفحه لمسی گوشی خود بهترین تجربه را در این اثر داشته باشید. این بازی تفاوت‌های آشکاری با آثار دیگر دارد و حس بهتری در هندلینگ ماشین فراهم خواهد کرد.
البته در این تجربه قدری کم و کاستی هم دیده می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. وقتی که یک مسابقه جدید در این بازی شروع می‌شود، احتمالا طرفداران رالی هیجان‌زده خواهند شد، چرا که این مسابقات کاملا روح‌بخش بوده و به شکل واقع‌ گرایانه‌ای شما را در فضای مسابقه قرار می‌دهد.
هیچ موسیقی متن خاصی در بازی وجود ندارد و رانندگان با صدای یکنواخت می‌توانند در پیچ و تاب‌های مسیر حرکت کنند. سر خوردن در اطراف مسیر هنوز هم همان لذت همیشگی را دارد و بهتر از هر بازی دیگری در گوگل‌پلی می‌توانید آن را تجربه کنید. همه ماشین‌ها در بازی از نوع طراحی شده‌اند تا از نظر بصری و گرافیکی نیز حس خوبی داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
بازی را می‌توانید با گیم‌پلی بالا به پایین تجربه کرده و حتی از نماهای دیگری مانند تعقیب هلیکوپتری هم استفاده کنید. این بخش توانسته است که نمایش سینماتیک بسیاری خوبی را نشان داده و بازیکنان را برای ادامه دادن هیجان‌زده کند.
سیستم ایزومتریک گیم‌پلی بازی کمی در ابتدا سخت حس می‌شود، اما با گذشت زمان و تسلط بیشتر، یقینا آن را دوست خواهید داشت. باید طراحی خاص و قابل توجهی برای ماشین خود انتخاب کرده و سپس در دورهای تمرینی هم شرکت کنید تا به این هندلینگ عادت کرده و در مسابقه اصلی مشکلی نداشته باشید.
دیگر خبری از احساسات بیشتر برای بخش‌های متنوع بازی نیست و صرفا رقابت‌هایی را خواهید داشت که بیشتر در نسخه سوم تحسین شده بود و احتمالا همین روند در مورد این بازی هم تکرار خواهد شد. کاهش ویژگی‌های بازی تنها مربوط به حالت‌ها نمی‌شوند و حتی گزینه‌های دسترسی را هم در بر می‌گیرند.
امکان استفاده از کمک ترمز، گاز خودکار و خطوط مسابقه‌ای بیشتر که در نسخه سوم وجود داشتند، در این نسخه دیگر وجود ندارند. البته مواردی مانند کنترل ترمز دستی یا گزینه‌های مربوط به جعبه دنده دستی همچنان به قوت خودشان باقی هستند.
بیشتر بخوانید:
سازندگان از ابتدا هم گفته بودند که قصد دارند بازی را ساده‌تر کرده و روی بخش‌های مهم آن کار کنند، بنابراین می توان گفت این بازی یکی از بهترین بازی های آفلاین اندروید است.
مسابقات هنوز هم حس خوبی دارند و اگر هوس مسیرهای جدید برای مسابقه را داشتید، می‌توانید بخشی از آن‌ها را در این بازی شبیه‌سازی شده داشته باشید. این بازی از ۳۶ مرحله تشکیل یافته است و حتی می‌توانید افکت‌های آب و هوا و زمان‌شان را تغییر دهید. می‌توانید به مکان‌هایی بروید که تنوع بصری و طراحی خوبی دارند و حتی نسبت به نسخه سوم توسعه پیدا کرده‌اند.
در این بخش می‌توانید از یک نمای دوربین ایزومتریک دوم هم استفاده کنید که ماشین شما را از هر سمتی به نمایش می‌گذارد. می‌توانید از بین درختان با گرد و غبار خاصی عبور کرده و همچنان مسیر را در دید خود بیاورید. استفاده از موتور گرافیکی پیشرفته سبب شده است که صحنه‌ها حتی از نسخه سوم هم زیباتر دیده ‌شوند.
همه چیز در فریم ریت فوق‌العاده ۶۰ اجرا می‌شوند و این تنظیمات فوق‌العاده‌ای برای پلتفرم موبایل محسوب می‌شوند. تجربه گیم‌پلی بازی ساده‌تر از همتایان خود است. این گیم‌پلی پایدار بوده و مسابقات رالی در کشورهای مختلف را ساده‌تر از قبل جلوه می‌دهد.
می‌توانید از نزدیک با کنش‌های مسابقات همراه شده و مراحل عالی رالی را ادامه دهید. تمام سطوح بازی به‌صورت رویه‌ای تولید شده و بیش از ۱۰۰ پارامتر روی آن‌ها تاثیرگذار هستند. می‌توانید مسابقات را بالا یا پایین تپه‌ها تجربه کنید.
بیشتر بخوانید:
دنیایی که بازی به شما نمایش می‌دهد، آرامش و اطمینان خاصی به‌همراه دارد و مانند آثار کنسولی لذت بخش است. رانندگی با ماشین‌ها سرگرم کننده بوده و فیزیک خودرو نیز کم کم دست‌تان خواهد آمد. می‌توانید شتاب خود را توزیع کرده و حس رضایت بخشی از کنترل حرفه‌ای آن‌ها داشته باشید.
نرخ تازه‌سازی در بازی بسیار نرم است و همه چیز کاملا سر جایش قرار دارد. استحکام عالی ماشین‌ها را در این بازی خواهید دید و گویا همه چیز سر جایش قرار دارد. این بازی همان تجربه هیجان انگیز نسخه سوییچ را خواهد داد و سازندگان تلاش کرده‌اند که پورت بازی همراه با تمام ویژگی‌های جذابش باشد.
________________________________________
این بازی دقیقا همان‌چیزی است که طرفداران سبک نقش آفرینی انتظار داشتند. المان‌های مدرن و همه جانبه‌ای برای این بازی ارائه شده است و می‌توانید در کنار تمام ویژگی‌های خیره کننده به سراغش بروید. اگر به دنبال یک ماجراجویی تمام عیار در گوشی هوشمند خود هستید، می‌توانید این اثر کلاسیک را دنبال کرده و داستان آن را دنبال کنید.
این بازی همراه با صحنه‌های سینمایی دنبال خواهد شد و المان‌های هنری آن از آثار کمیک و وسترن الهام گرفته شده است. صداپیشگی فوق‌العاده کاراکترها را در آن می‌بینیم که جزئی از زیبایی‌های بازی هستند. داستان دختر جوانی به‌نام گالی را هم در بازی دنبال خواهید کرد که در جستجوی پدرش است و همین آغازی برای ماجرای ما خواهد بود.
داستان بازی رفته رفته عمق بیشتری به خود پیدا می‌کند و قرار است که از همان لحظه اول، غافلگیری بزرگی روی دهد. مناظر اصلی بازی از فضای فانتزی و وسترن الهام گرفته است و مملو از مکان‌های است که باید در بخش فرعی بازی آن‌ها را کاوش کنید.
خود شخصیت‌ها خیره کننده‌تر ظاهر شده‌اند و به طرز شگفت انگیز جزئیات بسیار جالبی به‌همراه دارند. آن‌ها با حرکات روان خودشان مسیر را ادامه داده و سطحی عالی از جزئیات را ارائه می‌کنند. اگر نگاهی به پرتره کاراکترها بیندازید، کاملا متوجه این جزئیات خیره کننده خواهید بود.
نسخه موبایلی بازی به‌بهترین شکل ممکن از نسخه کنسولی پورت شده است و این جزئیات نشان دهنده مهارت عالی سازندگان در این زمینه بوده است. این بازی یکی از بهترین بازی های آفلاین اندروید است که با گیم‌پلی نوبتی و در سبک RPG دنبال می‌شود و در ادامه یک فرا جهان را کشف خواهید کرد که ارتباط زیادی به داستان بازی هم دارد.
سازندگان از این شیوه برای سوق دادن آسان بازیکنان به اهداف بعدی‌شان استفاده کرده‌اند. یک صفحه کنترلی ساده روی گوشی شما هک می‌بندد و می‌توانید از آن برای پیشروی در طول مسیر استفاده کنید. می‌توانید روی هر کدام از این آیکون‌ها کلیک کرده و در مسیر خودتان با موجودات هیولایی مبارزه کنید.
مبارزات همان جایی است که گیم‌پلی بازی می‌درخشد و می‌توانید از درخت مهارت همه کاراکترها استفاده کرده و آن‌ها را برای نبرد نهایی قدرتمندتر سازید. تیم شما ممکن است در ابتدا تعادل مناسبی نداشته باشد،‌ اما کم کم پیشرفت خواهید کرد و درخت مهارت‌تان تکمیل می‌شود.
بیشتر بخوانید:
سعی کنید ارتقاهای بازی را برای همه کاراکترهای خود یکسان در نظر بگیرید تا امکان پیشروی بهتر برای تیم شما فراهم شود. می‌توانید با کاوش بیشتر در سیاه چال، مسیر خود را در طول بازی باز کرده و با هیولاهای بیشتری مبارزه کنید. در نگاه اول ممکن است چنین روندی آشنا به نظر برسد، اما تغییرات جالبی ایجاد شده است و بازی را سایر آثار نقش آفرینی روی پلتفرم موبایل متفاوت جلوه می‌دهد.
تلاش زیادی برای شکست دشمنان نیاز خواهید داشت و استراتژی را باید با تفکر خودتان در زمین بازی پیاده‌سازی کنید. در غیر این‌صورت، دشمنان معمولا قدرت بیشتری نسبت به شما خواهند داشت. پس همیشه ابتدا فکر کرده و بهترین ارتقاها را برای درخت مهارت کاراکترهای خود فراهم کنید.
امکان Burst نیروها هم در بازی فراهم شده است و می‌توانید منابع خود را به اشتراک گذارید تا دیگر نیروهای تیم شما بتوانند از آن استفاده کنند. هر شخصیتی می‌تواند برای آزاد کردن یک توانایی از آن استفاده کند. حملات سینمایی و قدرتمندی را می‌بینیم که عاشق تماشای آن خواهید شد.
قرار است که آسیب زیادی به دشمنان‌تان وارد شود و با انتخاب زمان صحیح برای استفاده از Burst، می‌توانید پرواز کرده و با استراتژی جلو بروید. باید بین گزینه‌های متنوع مبارزه و گیم‌پلی خودتان انتخاب کرده و از مهارت‌های خود برای سرپا ماندن نیروها استفاده کنید.
آثار هنری زیبایی را می‌بینیم که همراه با موسیقی هیجان انگیز، حس و حال حضور در چنین جهانی را زیباتر می‌کنند.گاهی اوقات صفحه نمایش به ورودی‌ها پاسخ نمی‌دهد و همین ممکن است گیم‌پلی بازی را کمی با مشکل مواجه کند. بازی برای پلتفرم موبایل بومی‌سازی شده است و علیرغم اینکه این مشکلات اهمیت چندان زیادی ندارند، اما در دراز مدت ممکن است خسته کننده شوند.
سازندگان توجه محبت آمیزی به بازیکنان پلتفرم موبایل داشته‌اند و سعی کرده‌اند که تجربه مشابه کنسولی را برای شما فراهم کنند. نسخه موبایلی این بازی به وضوح موفق عمل کرده است و تنها با تجربه آن به این اطمینان دست پیدا می‌کنید.
بیشتر بخوانید:
این بازی یک گزینه فوق‌العاده است و یقینا از تجربه آن ناامید نخواهید شد. کافی است که کمی با گیم‌پلی آن تمرین کرده و رفلکس سریع با آن را یاد بگیرید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید در بازی پیش بروید.
کلام آخر
در نهایت می‌توانید نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک گذارید. شما کدام بازی را برای تجربه انتخاب می‌کنید. چه خاطراتی از انجام این بازی‌ها روی پلتفرم اندروید دارید؟ چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم که در آینده بازی‌های آفلاین بیشتری روی پلتفرم موبایل عرضه شوند؟
شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به و مراجعه کنید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 111
هنوز امتیازی ثبت نشده
را بخوانید:
وی کلیک کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا