جامعه

امروز نتایج قطعی اعتراضات “امتحان نهایی” اعلام می‌شود

نتایج قطعی اعتراضات نسبت به نمره آزمون نهایی خرداد ۱۴۰۲ امروز دوشنبه ۲۶ تیر اعلام می‌شود.

به گزارش تیتر اول، امروز دوشنبه ۲۶ تیر، نتایج قطعی امتحانات نهایی خرداد اعلام می‌شود و داوطلبانی که نسبت به نمرات خود ثبت اعتراض کرده و خواهان تصحیح مجدد برگه‌های امتحانی بودند، می‌توانند از نتیجه و نمره نهایی خود مطلع شوند.

به همین منظور دانش‌آموزان می‌توانند امروز با مراجعه به مدرسه خود که از طریق آن اعتراض خود در خصوص نمرات برگه امتحان نهایی را ثبت کرده بودند، نسبت به نتیجه قطعی اعتراض و نمره نهایی خود مطلع شوند.

به گزارش تیتر اول، امتحانات نهایی خردادماه پایه دوازدهم شاخه نظری امسال از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه داشت.

امسال برگه‌های امتحانی به روش الکترونیکی تصحیح شدند. در روش تصحیح الکترونیکی، پاسخ‌برگ‌ها بدون مشخصات دانش‌آموزان توسط دو مصحح و به‌صورت کاملا مستقل تصحیح می‌شوند و هویت پاسخ‌دهندگان برای مصححان قابل شناسایی نیست.

مهلت ثبت اعتراض نسبت به نمره امتحان نهایی از یکشنبه ۱۸ تیر تا چهارشنبه ۲۱ تیر اعلام شده بود. در این راستا دانش‌آموزان با مراجعه به مدارس روزانه خود و داوطلبان ترمیم نمره و ایجاد سابقه که فارغ‌التحصیل شده‌ بودند، با مراجعه به مدرسه بزرگسالان خود می‌توانستند نسبت به نمراتشان مطلع شوند و در صورت تمایل ثبت اعتراض کنند.

درخواست اعتراض باید توسط خود دانش‌آموز و با پر کردن نمونه برگ معین انجام می‌شد.

اعتراضات به‌ صورت کشوری، تصادفی و به غیر از استان خود دانش‌آموز انجام شد، به این معنا که برگه دانش‌آموز برای تصحیح مجدد به صورت تصادفی به استانی غیر از استان خود دانش‌آموز ارسال شد.

برگه‌های امتحانی برای بررسی و تصحیح مجدد در اختیار مصحح چهارم قرار گرفته و ملاک عمل، نمره مصحح چهارم است؛ از این رو به داوطلبان توصیه شده بود اگر نسبت به ارتقای نمره خود اطمینان دارند، درخواست اعتراض کنند چراکه امکان تنزل نمره وجود دارد و ملاک عمل، نمره اعلامی از سوی مصحح چهارم است.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا