بهترین های کسب و کارعمومی

رنگ اپوکسی در دکوراسیون داخلی

اپوکسی چیست؟

رنگ اپوکسی نوعی چسب یا رزین است که با اضافه کردن هاردنر یا سخت کننده شیمیایی به سرعت خشک شده و تبدیل به سطحی صاف، شیشه‌ای، محکم و مناسب برای کف‌پوش، میز آشپزخانه یا هر سطح سخت دیگری می‌شود. با توجه به تطبیق پذیری و انعطاف بالای اپوکسی، این متریال به انتخاب اول برای تکمیل و زیباسازی فضای داخلی تبدیل شده است. انعطاف پذیری رزین اپوکسی به این معنی است که می‌تواند مواد طبیعی را تقلید کند و اشیایی به شکل چینی منحصر به فردی را ایجاد کند که محدودیتی ندارند.

استحکام و عمر طولانی کفپوش اپوکسی و  جوهر رنگ بی‌نهایت آن را، در هیچ فرآورده دیگر مربوط به معماری داخلی نمی‌توانید پیدا کنید. هزینه سنگین استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ مرمر و گرانیت نیز باعث شده که اپوکسی در طراحی داخلی اهمیت زیادی پیدا کند.

پیشرفت اپوکسی در معماری داخلی

روزهایی که از اپوکسی فقط برای کف‌پوش انبارها و پارکینگ‌ها استفاده می‌شد، به سرعت سپری شد و این فرآورده نوین نشان داد که فواید و ویژگی‌های بسیار بیشتری دارد. امروزه کف‌پوش‌های اپوکسی و تاپس کانترهای آشپزخانه، غذاخوری، مبلمان و میز اپوکسی روندی رو به افزایش در طراحی داخلی دارند. این پیشرفت اپوکسی، مدیون کیفیت، دوام و زیبایی منحصر به فردش است.

پوشش‌های اپوکسی ضد آب، بدون شکاف، فوق‌العاده سخت در برابر گرما و فشار و سازگار با معماری داخلی هستند. اگر می‌خواهید یک معماری داخلی مدرن و خلاق داشته باشید که با گذر سال‌ها هیچ تغییری در کیفیت سطوح گسترده در آشپزخانه و پذیرایی اتفاق نیفتد همه کارشناسان معماری به شما اپوکسی را پیشنهاد می‌کنند.

می‌توان در یک جمله گفت که اپوکسی برای حفاظت و دکوراسیون سطوح بتنی و چوبی خانه بهترین گزینه است. خانه‌ای که سطوح داخلی خود را با اپوکسی بپوشاند به یقین، زیباترین و بادوام‌ترین خانه است. مقاومت مکانیکی اپوکسی با بتن قابل رقابت است؛ در حالی که در مقام مقایسه ظاهری، بتن نمی‌تواند به پای اپوکسی برسد.

به فهرست مزیت‌های اپوکسی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و لرزش را نیز اضافه کنید تا ببینید با چه متریالی روبرو هستید. از این‌ها گذشته با وجود سطوح و کف‌پوش اپوکسی در خانه می‌توانید با خیال راحت از انواع دستگاه‌های برقی و الکترونیکی استفاده کنید؛ بی‌آنکه خطری شما یا کودکانتان را تهدید کند. با ما باشید تا بیشتر با فواید اپوکسی در طراحی داخلی آشنا شوید.

مهمترین مصارف اپوکسی در طراحی داخلی

1-    کفپوش تزئینی

۲صفحه رویی کابینت آشپزخانه (Countertops)

۳سطوح تزئینی، میز نهارخوری، مبلمان و آکسسوار کوچک خانگی

اپوکسی در معماری داخلی به عنوان کف‌پوشُ همه نقاط خانه و صفحات رویی کابینت‌های آشپزخانه (کانتر تاپس)، میز غذاخوری و هم در ساخت مبلمان و انواع سطوح تزئینی کاربرد دارد. در ادامه این کاربردهای اپوکسی در طراحی داخلی را بیشتر بررسی می‌کنیم.

فواید اپوکسی به عنوان کفپوش تزیینی چیست؟

به عزیزانی که در حال انتخاب کف‌پوش خانگی از جنس سخت و بادوام هستند‌‍‍، را پیشنهاد می‌کنیم. کف‌پوش اپوکسی به لحاظ ظاهری، می‌تواند بسیار جذاب، زیبا و بادوام باشد. اپوکسی می‌تواند جلوی نشت رطوبت و مواد شیمیایی را برای همیشه بگیرد و در این مورد، ماده‌ای بسیار مطمئن است.

خاصیت تسطیح کنندگی سطوح

اپوکسی خود تسطیح کننده است. اگر شما با یک لایه بتن ترک خورده و آسیب‌دیده در منزلتان مواجه هستید به راحتی نمی‌توانید از کف‌پوش‌هایی مثل لمینیت، کاشی و موکت استفاده کنید. سطوح قدیمی آسیب‌دیده بتنی و سنگی برای بازسازی مشکلات زیاد و هزینه اضافی ایجاد می‌کنند که زمان‌بر هستند. در چنین مواقعی می‌توانید به اپوکسی فکر کنید. اپوکسی نوعی رزین غلیظ است که می‌تواند خود را با نا ترازی‌های سطوح زیرین هماهنگ کرده و لایه کاملاً مسطحی را به شما تحویل دهد. از این جهت به اپوکسی، خود تسطیح کننده گفته می‌شود. اپوکسی را می‌توان روی هر نوع کفی ریخت و سطحی که ایجاد می‌شود، صاف و بدون درز است. سطح جدید تشکیل شده با اپوکسی در برابر سایش، گرما و لغزش، مقاوم و دارای بافت مناسب برای راه رفتن آسان است.

ضد  ایستایی

اپوکسی ضد ایستا انتخاب کنید. اگر فضای کاری شما نیاز کف‌پوش جدید دارد و باید برای نصب تجهیزات الکترونیکی مناسب باشد به فواید اپوکسی در طراحی داخلی بیشتر پی می‌برید. در چنین شرایطی می‌توانید با داشتن اپوکسی ضد ایستا از لوازم الکترونیکی استفاده کنید، بدون آنکه ارت یا اتصال مخربی وسایل شما را تهدید کند. یک‌بار الکترواستاتیک، می‌تواند مسائل زیادی را در فضاهای داخلی کاری به وجود آورد. چنین اتفاقی امکان دارد خطرات زیادی را نیز در فضاهای حاوی لوازم الکترونیکی و آزمایشگاهی به وجود آورد که غیر قابل جبران هستند. اپوکسی ضد ایستا امکان ایجاد بار الکترواستاتیک را ندارد و هر گونه خطر در این رابطه با نصب کف‌پوش اپوکسی مرتفع می‌شود. کفن‌پوش‌های اپوکسی حاوی مواد هادی است که بارهای الکترواستاتیک ایستا را از بین می‌برند.

ضد ضربه بودن اپوکسی

اپوکسی ضد ضربه است. رزین اپوکسی، قوی‌ترین نوع کف‌پوش است و می‌توانید هر چقدر بخواهید آن را مستحکم‌تر سفارش دهید. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای بزرگ با کابینت‌های سنگین داشته باشید و نگران فرو رفتن زیر یخچال و فریزرتان نباشید، اپوکسی سخت سفارش دهید. این نوع اپوکسی با شن کوارتز مخلوط می‌شود و سپس روی زمین کوبیده می‌شود تا به درجه استحکامی بیشتر از سنگ می‌رسد.

قابلیت طراحی با رنگ

ایجاد تصاویر سه بعدی با اپوکسی راحت است. این ویژگی اپوکسی توانست به سرعت، به محبوبیت آن کمک کند. استفاده از طرح‌های سه بعدی با کیفیت و ماندگاری طولانی در حمام، استخرهای خانگی و اتاق‌های کودکان، می‌تواند خیلی جالب توجه باشد. پیشنهاد می‌کنیم از این مزیت اپوکسی بهره بگیرید.

نیاز به مهارت بالا و آشنایی با این محصول دارد که پیشنهاد می‌دهیم حتماً به سراغ متخصصین این زمینه بروید. شرکت منیب می‌تواند با کارشناسان و متخصصین خود در این زمینه به شما کمک کند.

 مزیت اپوکسی به عنوان صفحات روی کانتر و میز چیست؟

صفحه‌های تاپس آشپزخانه، جزیره آشپزخانه و میز نواری مخصوص صبحانه و میز کار اتاق‌ها در طول زمان کوتاهی از زیبایی اولیه خارج شده و فرم و جلای خود را از دست می‌دهند. صفحه‌های کانتر معمولی از جنس ام.دی.اف یا نئوپان روکش شده هستند که در برابر رطوبت و فشار هیچ مقاومتی ندارند و در رنگ و طرح نیز متنوع نیستند. صفحه کانترهای از جنس سنگ، بسیار سنگین بوده و حمل و نصب آن‌ها به خصوص در طبقات بالای ساختمان‌ها مشکلات زیادی دارد.

صفحه‌های اپوکسی در طراحی داخلی، دنیای دیگری را در خانه شما می‌سازند که سطح بالاتری از کیفیت، استحکام و زیبایی هستند. صفحه‌های اپوکسی وقتی میز و آشپزخانه شما را پوشش می‌دهند، می‌توانند احساس واقعی نویی و کیفیت فراتر از سنگ طبیعی را هر روز به شما القا کنند. دیدن میز و کانترهایی که کهنه و خط خطی نمی‌شوند و از هر سنگی محکم‌ترند، اعتمادبه‌نفس صاحبانش را هم بالا می‌برد.

اپوکسی، بهترین گزینه برای صفحههای کانتر

استفاده از رزین اپوکسی راهی مقرون به صرفه برای آشپزخانه، میز نهارخوری و میز کار و مطالعه و وسط مبلی است. با نگاهی به تنوع صفحه‌های اپوکسی، بهتر متوجه این موضوع می‌شوید. ترکیبی متنوع و نامحدود از عناصر رنگی و طرح‌های دلخواه فقط با اپوکسی امکان‌پذیر است. جزئیاتی فراتر از آنچه تصور شماست را می‌توانید به گروه طراحانتان سفارش دهید تا با اپوکسی آن را اجرا کنند.

 راحتی در تمیز کردن

صفحه‌های اپوکسی همیشه تمیز هستند و به ندرت کثیف و لک می‌شوند. حتی در صورت گذشت زمان طولانی کمترین مقدار گرد و غبار جذب اپوکسی می‌شود و به راحتی نمی‌توان یک صفحه ساخته شده از اپوکسی را کثیف کرد. این خاصیت اپوکسی، باعث شده که از آن، برای انواع صفحه تابس در معماری داخلی مانند زیرلیوانی و سینی‌های مجلل استفاده شود. اگر یک دست زیرلیوانی بسیار زیبا با طرح غیر تکراری و شفاف مشاهده کردید، مطمئن باشید که از اپوکسی ساخته شده‌اند. مراقبت و نگهداری از کانتر تاپس‌های فضای داخلی، به پیچیدگی پاک کردن سطوح فلزی و کاشی و سرامیک نیست. آب و صابون خفیف برای پاک کردن هر نوع صفحه اپوکسی کافی است. حتی کفن‌پوش‌های اپوکسی پهن کف آشپزخانه یا حمام و استخرهای خانگی را، می‌توان با کمی آب و صابون تمیز کرد.

اضافه کردن عناصر شخصی به اپوکسی

شما می‌توانید تصاویر خانوادگی، کلاه، گردنبند و هر نوع وسیله شخصی را قبل از خشک شدن رزین به اپوکسی میز یا صفحه کانتر آشپزخانه‌تان اضافه کنید و آن‌ها را برای همیشه تابلو کنید.

دکمه بازگشت به بالا