جامعه

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش از اوایل هفته آینده

نماینده مطبوعات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج نهایی داوطلبان آزمون گزینش آموزش و پرورش گفت: آزمون های تعلیم و تربیت پذیرفته شده و نتایج نهایی پذیرفته شدگان از تاریخ اعلام می شود. اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان رتبه بندی.

به گزارش تیتر اولصادق ستاری فرد در گفت و گو با شبکه افق درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون گزینشی آموزش و پرورش گفت: آزمون های آموزش و پرورش به پایان رسیده و نتایج پذیرفته شدگان نهایی از تاریخ اعلام می شود. اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان رتبه بندی

وی همچنین درباره طرح توزیع بسته امنیت غذایی دانش آموزان توضیح داد و گفت: سلامت دانش آموزان مشکل جدی است. طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان مدارس به نام «باغ» از پایان سال تحصیلی گذشته در دو استان به صورت آزمایشی با پوشش 75 هزار دانش آموز اجرا شده است.

نماینده وزارت آموزش و پرورش افزود: در مهرماه این طرح را برای سه تا پنج میلیون دانش آموز در مناطق فقیر، روستایی، عشایری و مرزی اجرا می کنیم.

ستاری فرد با اشاره به اینکه از سال 1388 نظام آموزشی به تدریج تغذیه دانش آموزان را کنار می گذارد و با حمایت دولت و مجلس شایستگی خوبی در این امر پیش بینی می شود، گفت: نیازمند نهادهای حمایتی و انقلابی نیز برای ورود هستیم. طراحی شده و کمک می کند. 1150 میلیارد تومان از یک جا و نزدیک به 800 میلیارد تومان از جای دیگر بودجه در نظر گرفته شده است و دانش آموزان نیازمند را در تمام استان ها تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد: برای ارائه بسته غذایی کامل به دانش آموزان حداقل سه تا چهار هزار میلیارد تومان نیاز است. امیدواریم در سال آینده این برنامه بر اساس قانون برنامه هفتم پیش بینی و توسعه پایدار منابع به تصویب برسد.

نماینده وزارت آموزش و پرورش افزود: تغذیه دانش آموزان نقش مستقیمی در ایجاد موقعیت مناسب یادگیری برای دانش آموزان دارد و به رشد علمی و جسمانی دانش آموزان کمک می کند و می تواند بستر مناسبی برای برقراری عدالت آموزشی باشد. امیدواریم این حمایت ها در تخصیص بودجه ادامه داشته باشد.

ستاری فرد با بیان اینکه این بسته ها در طول سال تحصیلی هفته ای دو تا سه نوبت توزیع می شود، گفت: این بسته شامل شیر غنی شده با ویتامین D و نان غنی شده با روی است. در کنار این موارد سعی می کنیم از ریزمغذی ها به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی استفاده کنیم. در سال های گذشته چاقی کانون توجه بوده و سوء تغذیه، رژیم های غذایی ناسالم و سوء تغذیه نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا