اقتصادی

شاسی بلند جدید تویوتا در راه است

دو منبع مطلع اعلام کردند که تویوتا موتور قصد دارد سومین کارخانه خودروسازی را در هند بسازد و ظرفیت تولید را در این کشور برای اولین‌بار در بیش از یک دهه افزایش دهد زیرا مشارکت آن با سوزوکی موتور باعث افزایش حجم داخلی شده است.

به گزارش تیتر اول، به نقل از افرد مطلع، بزرگترین خودروساز جهان قصد دارد این کارخانه با ظرفیت ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار خودرو در سال راه‌اندازی شود که می‌تواند به حدود ۲۰۰ هزار دستگاه برسد.

ظرفیت اولیه پیشنهادی کارخانه ظرفیت تولید فعلی تویوتا در هند را تا ۳۰ درصد از ۴۰۰ هزار دستگاه در حال حاضر افزایش می‌دهد.

تویوتا همچنین توسعه یک خودروی شاسی بلند (SUV) جدید را برای بازار هند آغاز کرده است که در اوایل سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد و محصولی ثابت برای کارخانه جدید خواهد بود.

فروش تویوتا در هند به دلیل شراکت جهانی با سوزوکی افزایش یافته است. تویوتا که به‌خاطر شاسی‌بلند فورچونر و تویوتا کمری هیبریدی در هند شناخته می‌شود، در اوایل ماه سپتامبر به رویترز گفت که انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ فروش داخلی رکورددار باشد.

دو منبع اظهار کردند که این خودروساز ژاپنی اکنون قصد دارد تا قبل از پایان دهه، ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار خودرو در سال را داشته باشد.

به گزارش تیتر اول، توسعه تویوتا در هند، سومین بازار بزرگ خودروی جهان، زمانی اتفاق می‌افتد که شاهد کاهش رشد در بازارهایی مانند اروپا و آمریکای شمالی و رقابت در آسیای جنوب شرقی از طرف چینی است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا