استان ها

تولید کیت تشخیص دوگانه سرطان روده بزرگ برای نخستین‌بار

این فعال حوزه دانش بنیان به آنا گفت;

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ابتدا از تولید کیت تشخیصی دوگانه سرطان روده بزرگ خبر داد و گفت: همچنین به صورت فعال در حال ساخت و توزیع کیت های تشخیصی ادرار 11 پارامتری، سرطان دهانه رحم و HPV هستیم.

گروه استانی خبرگزاری آنا; بنگاه‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، مانند اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و مبتنی بر علم و توان پژوهشی داخلی، از عناصر سازنده توسعه در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

با تحول علم و دانش، اکتشافات جدید و نتایج اقتصادی، بنگاه های دانش بنیان تأثیر بسزایی در رشد و توسعه کشور دارند، لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان و فعالان دانش بنگاه‌های مستقر، بر اهمیت نقش این بنگاه‌ها در شکوفایی اقتصادی و مقاومتی در اقتصاد تاکید کرده و آن‌ها را مؤثرترین مؤلفه‌های تحقق اقتصاد پایدار برشمردند.

کیت تشخیص دوگانه برای درمان سرطان روده بزرگ برای اولین بار تولید می شود

با توجه به اهمیت بنگاه های دانش بنیان، دانشگاه آزاد اسلامی همواره به حمایت از این بنگاه ها توجه داشته و با تخصیص امکانات و تسهیلات، زمینه پیشرفت و شکوفایی آنها را فراهم کرده است. دو شرکت فناور به تازگی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان شده و در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مستقر شده و نتایج تحقیقات خود را منتشر و تولید می کنند.

مهدی گلابی دیلمقانی، مدیرعامل «پزشکی زیستی هیوا» که یکی از این شرکت های دانش بنیان است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا در ارومیه، در مطلبی از دستاوردهای این شرکت به عنوان مرکز تحقیقات، تحقیقات و تولید، تصریح کرد: شرکتی با فعالیت علمی محققین و محققین کیت های تشخیص دوگانه سرطان کولون، تشخیص ادرار 11 پارامتری، تشخیص سرطان دهانه رحم و HPV به روش الایزا، کیت پاپ اسمیر و پایه مایع را تولید و توزیع می کند. – برس، آنتی بادی، آنزیم و غیره

**قابلیت تشخیص بیماری در 30 تا 40 نفر با تولید کیت تشخیص سرطان رحم

وی با اشاره به اینکه فعالیت اصلی فناوری این شرکت از سال 2018 و همزمان با شیوع بیماری کرونا آغاز شد، افزود: برای اولین بار امکان تولید کیت تشخیص سرطان دهانه رحم و HPV فراهم شد که قبل از این بیماری فقط با میکروسکوپ تشخیص داده شد و احتمال اشتباه وجود داشت.

یک فعال دانش بنیان افزود: کیت تولیدی این شرکت می تواند در زمان کمتر و با هزینه مناسب تری بیماری را در 30 تا 40 نفر تشخیص دهد. HPV یکی از دلایل اصلی سرطان دهانه رحم است که منجر به ناباروری می شود. قبل از تولید کیت این شرکت، این آزمایش به صورت بافتی انجام می شد که با آن تشخیص بیماری در دختران غیرممکن بود.

کیت تشخیص دوگانه برای درمان سرطان روده بزرگ برای اولین بار تولید می شود

گلابی دیلمقانی ابتدا از تولید کیت تشخیصی دوگانه سرطان روده بزرگ خبر داد و اعلام کرد: این کیت دوگانه برای تشخیص خون مخفی در مدفوع و تشخیص سرطان روده بزرگ کاربرد دارد. این کیت دارای ویژگی 98 درصدی است و در کمتر از 10 دقیقه قابل تعیین است. قبل از توسعه این کیت، غربالگری سرطان روده بزرگ هزینه زیادی داشت. اما با کیت تولید شرکت دانشبانیان عموم مردم می توانند در کمترین زمان و در منزل اکران را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع برخی از محصولات این شرکت برای اولین بار است و برخی از آنها با وجود مدل های قبلی از کیفیت بهتر و قیمت کمتری برخوردار بوده و پاسخگوی نیاز برخی افراد است.

**تامین منابع مالی مهم ترین دغدغه شرکت های دانش بنیان است

یک فعال دانش بنیان تامین منابع مالی را مهم ترین دغدغه شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: شرکت های مستقر در پارک ها و مراکز رشد با راه اندازی آزمایشگاه ها و دفاتر تخصصی مشکل دارند و این مشکل برطرف شده است. تا حدودی به شرکت های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی. با این حال همچنان امیدواریم با حمایت مسئولان خاص و نهادهای مرتبط بتوانیم تولید شرکت های دانش بنیان را گسترش دهیم و فرصت های شغلی برای جوانان مستعد فراهم کنیم.

گلابی دیلمقانی با بیان اینکه در حال حاضر پنج نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند، ادامه داد: امیدواریم با گسترش تولید و عرضه بازار هدف، تعداد افراد شاغل در این شرکت به 20 نفر افزایش یابد.

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا