فرهنگ و هنر

اجرای طرح‌های ایرانی بر تی شرت، شال و روسری

رئیس دانشگاه جهادگرای هنر با اعتقاد بر اینکه “بازار با کیفیت و تنوع در طرح هایی رشد کرده است که به اندازه کافی برای جوانان جذابیت دارند ضمن اینکه سازگاری با هویت ایرانی و اسلامی را حفظ می کند” ، گفت: “این طرح ها بسیار زیباتر و زیبا تر هستند از طراحی های خارجی جذاب تر است. اما ما هنوز در تلاش هستیم تا با جایگزینی کامل طرح های محلی مطابق با فرهنگ ملی ، با طراحی های خارجی که احترام به فرهنگ ایرانی نیستند.

به گزارش تیتر اول ، هشتمین جشنواره ملی Rone Tone پروژه هایی از طراحان خلاق و جوان متناسب با فرهنگ ایرانی برگزار می کند و این جشنواره از طریق پتانسیل آکادمیک خود به دنبال بهبود کیفیت کار خود است.

بهزاد رشیدی ، رئیس جهاد دانشگاهی هنر گفت: “لباس هر کشور بخشی از فرهنگ تمدن آن کشور است و ما در جشنواره نقش تنپوش هدف بهبود روسری را داریم.

وی با اعلام خبر تولید بهترین آثار این دوره از جشنواره با کمک چندین مارک و تولید کننده لباس افزود: خوشبختانه کیفیت و تنوع طراحی که ضمن حفظ تعادل با هویت ایرانی و اسلامی ، از جذابیت کافی نیز برخوردار است برای جوانان در بازار. “این طرح ها بسیار زیبا تر و جذاب تر از طرح های خارجی هستند. اما ما هنوز تا جایگزینی کامل طرحهای محلی و مطابق با فرهنگ ملی با طراحی خارجی و به دور از احترام به فرهنگ ایرانی در تلاش هستیم.

راشیدیجا ، که به احترام هشتمین جشنواره ملی نقش بدن صحبت می کرد ، افزود: یکی از تفاوت های دوره جشنواره این بود که هشتمین جشنواره ملی بدن از میانه انتخاب شد. صاحبان بیش از 1000 اثر دریافت شده در جشنواره. این هنرمندان برگزیده برای بهبود کارشان از نظر کیفیت و نزدیک شدن به مزایای بازار و در واقع صاحبان آثار ، با مشاوره این مشاوران ، کارهای انتخاب شده را دوباره طراحی و تکمیل کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این روش مورد استقبال افرادی قرار گرفت که برای تعطیلات انتخاب شده بودند ؛ بیش از 80٪ آنها از این روند مشاوره استفاده کردند که به صورت داوطلبانه به منتخبان ارائه شد.

مدیر جشنواره نقش تن پوش با اشاره به لزوم ایجاد گفتگو و بستر گفتگو و تعامل بین هنرمندان و مراکز و برندهای فعال در زمینه پوشاک ، اظهار داشت: هدف اصلی این رویداد دانشگاهی مدل سازی و اتصال است. دانشگاهیان ، هنرمندان و طراحان جوان در بازار. و مراکز تولید لباس.

بهزاد رشیدی افزایش کیفیت آثار را مهمترین زمان برگزاری جشنواره برشمرد و گفت: از دیگر فعالیت های دبیرخانه در این زمینه هماهنگی و مشاوره در زمینه تهیه و چاپ آثار و دبیرخانه جشنواره با همکاری چندین نفر بود. چاپخانه های معتبر. “وی برای تی شرت ، روسری و شال خام سعی کرد از کمترین کیفیت کار ممکن برخوردار شود.

بهزاد رشیدی

جهاد دانشگاهی مدیر هنری جشنواره نقش تنپوش را یکی از جشنواره های تخصصی و کاملاً کاربردی در زمینه مد و لباس در کشور دانست و فعالان مد و لباس ، دانشجویان هنر ، مارک ها و تولیدکنندگان لباس را به نمایشگاهی از آثار برگزیده دعوت کرد. . این نمایش تا 5 آگوست در خانه هنرمندان برگزار می شود.

رشیدی در پایان به همکاری نزدیک اتحادیه پوشاک تهران با دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و گفت: دستاورد این همکاری دستیابی به هدف اصلی جشنواره یعنی دستیابی به بهترین آثار جشنواره است. بازار و افزود: برای اولین بار در طول جشنواره این اتفاق با همکاری اتحادیه پوشاک تهران در حال رخ دادن است ، که بدون شک می تواند آغاز همکاری قابل توجه و عملی بین بخش دانشگاه و صنعت پوشاک ملی در زمینه ملی تونس باشد. جشنواره نقش

وی با اشاره به دشواری برگزاری جشنواره هنری در زمان تاجگذاری و تعطیلی دانشگاه ها گفت: خوشبختانه همکاران من در گروه فرهنگ جهاد دانشگاهی هنر توانستند محدودیت های تاجگذاری را به افزایش سطح دانش و اطلاعات تبدیل کنند فعالان این حوزه.

شایان ذکر است که هشتمین جشنواره ملی لباس نقش با همکاری دانشگاه های هنر ، اتحادیه لباس تهران ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و کارگروه ملی مد و لباس از 1 تا 5 اوت در خانه ایرانی برگزار می شود . هنرمندان و زیر نظر امین مختاری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا