فرهنگ و هنر

شعر و موسیقی ایرانی در باغ‌های معلق بابل

جشنواره بین المللی شعر و موسیقی بابلی همزمان با روز جهانی شعر و روزهای اطراف آن برگزار شد.

به گزارش تیتر اول، در این جشنواره که در باغ های معلق بابل و دروازه ایشاری برگزار شد، حمیدرز شکارسری و علیرز بهرامی از ایران به شعرخوانی فارسی پرداختند و ترجمه عربی آن به مترجمان عراقی تقدیم شد.

شاعرانی از قاره ها و کشورهای دیگر مانند کوبا، مصر، آمریکا، فرانسه، سوریه، اتریش، سوئیس، سودان، مراکش، کانادا، اردن، موریتانی، ترکیه، الجزایر و عراق نیز اشعار خود را در نشست های مختلف شعرخوانی ارائه می کنند. . روز جهانی شعر می نوشتند.

گروه ایرانی نیما جوان (از جمله فاطمه دهقانی (عود) و فریده سرسنگی (دربوکا)) نیز در این مراسم یک هفته ای دو بار به اجرای آهنگ های ایرانی و عربی پرداختند.

جشنواره فرهنگ و هنر همچنین بخش های کتاب، ارکستر سمفونیک عراق و اجرای گروه های موسیقی برجسته عراقی را به نمایش گذاشت.

جشنواره بابلی عراق که پس از حمله آمریکا و سقوط صدام در سال 2003 متوقف شد، سال گذشته پس از 18 سال وقفه از سر گرفته شد. به رهبری علی شالا (شاعر و نویسنده عراقی). علیرضا بهرامی و حمیدرز شکارسری نیز به عنوان نمایندگان شعر فارسی با حضور در جشنواره و شعرخوانی تندیس بابل دریافت کردند.

این گزارش می گوید مجموعه اشعار بهرامی علیرز که توسط محمد حمادی و جوزف دابل به عربی ترجمه شده بود، پیش از این در مصر منتشر و در نمایشگاه کتاب قاهره رونمایی شده بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا