حوادث

ضرورت تامین اعتبارات جمعیت هلال احمر از منابع پایدار

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با توجه به وسعت انتظارات ، سطح پوشش خدمات و ارائه کمک به مردم هلال احمر در صورت بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی ، باید منابع کافی را از منابع پایدار تأمین و تخصیص دهیم.

به گزارش تیتر اول ، مهدی ولی پور وی در دیدار با استاندار و نمایندگان مردم مناطق کرمان ، راورا ، بافتا ، رابر و ارزوئیه اظهار داشت: با توجه به حادثه ملی نیاز به تقویت و ارتقا equipment تجهیزات امدادی و نیروی انسانی آموزش دیده داریم.

وی با اشاره به افزایش وظایف و مسئولیت های جمعیت هلال احمر در برخی موارد که قبلاً بر عهده مردم نبود ، اظهار داشت: برای آمادگی کامل برای کمک به کشور ، باید ناوگان حمل و نقل ، تجهیزات و نیروی کار خود را تقویت و نوسازی کنیم. ما در حال ذخیره سازی منابع انسانی در انبارهای سراسر کشور هستیم و این نیاز به بودجه دارد.

ولی پور با ارزیابی حمایت و توجه اعضای مجلس شورای اسلامی به دغدغه های جمعیت هلال احمر گفت: با برنامه ریزی و مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد امداد و نجات ، برای ارائه کمک های هوایی و زمینی به یک ردیف بودجه ثابت و جداگانه احتیاج داریم. انتظارات و چالش ها

وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات عهده دار مسئولیت های مدیریتی محوله به جمعیت هلال احمر است ، افزود: جمعیت هلال احمر دارای دو بخش داوطلبانه و مدیریت است ، در صورت لزوم در داخل و خارج تدوین می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین اظهار داشت: توسعه و گسترش ناوگان امداد و نجات ، ارائه کمک های هوایی و استقرار تیم های تخصصی امداد و نجات و مراقبت های بهداشتی اضطراری از مهمترین اقدامات انجام شده برای جمعیت هلال احمر در پی زلزله دلخراش باما است. بوده است.

ولی پور با اشاره به کمبود نیروهای امداد و نجات گفت: کمتر از 4000 کارمند در شعب ، پایگاه های امداد و نجات و مراکز EOC در سراسر کشور کار می کنند و باید با توجه به وظایف و مأموریت هایی که به سطح متناسب با انتظارات سپرده شده است ، افزایش یابد.

وی افزود: طبق آخرین تحقیقات در زمینه تقویت و نوسازی ناوگان امدادی و تجهیزات تخصصی ، سازمان امداد و نجات هلال احمر به 14 تریلیون اعتبار نیاز دارد تا بتواند در برابر حوادث مختلف پاسخ دهد.

در ادامه جلسه ، زینی وند ، استاندار کرمان با اشاره به میزان حادثه در استان کرمان گفت: ناوگان امداد و نجات هلال احمر استان نیاز به تقویت دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمان از حامیان استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان است ، اظهار داشت: کرمان به دلیل وسعت و حادثه یکی از خطرناک ترین استان های کشور است که باید دارای ذخایر ذخیره سازی و پایگاه های امداد جمعیت باشد. هلال احمر نیاز به تقویت و به روزرسانی دارد تا بتوانیم از پایگاه تدارکات و پشتیبانی قوی در استان کرمان برخوردار شویم.

زینی وند با اشاره به فعالیت مرکز آموزش ملی ویژه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: یک خلبان آموزش ملی در استان کرمان راه اندازی می شود و ما از استاندار در تحقق این مهم حمایت خواهیم کرد.

وی در راستای روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، با استقبال از سومین سفر رهبر جمعیت هلال احمر به استان کرمان ، اظهار داشت: دولت حمایت کامل خود را از جمعیت هلال احمر انجام می دهد تا در هنگام بروز حوادث مشکلی ایجاد نکنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا