استان ها

هلال‌احمر آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروز ۱۳۶ عملیات امدادی انجام داد

تیتر اول/ آذربایجان شرقی رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: جمعیت هلال احمر استان در جشنواره نووزو 136 عملیات امدادی انجام داد.

حمید منجیم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در طرح نوروزی امسال و معاون امداد و نجات با انجام 136 عملیات امدادی برای کمک به 1130 مصدوم و گرفتار در حوادث مختلف، گفت: اهالی هلال احمر تحت درمان قرار گرفته اند. 21 قربانی و 37 قربانی، بیماران و زنان باردار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی امدادگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با استفاده از خودروهای امدادی و تجهیزات ویژه امداد و نجات بیش از 10 نفر از هموطنان محبوس شده در بین قطعات آهنی تصادفی خودروها را رها کردند که امدادگران بیش از 136 مسافر را اسکان دادند و کسانی که در امکانات اقامتی ایستگاه های امداد جاده ای گرفتار شده اند.

این ستاره شناس با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال امدادگران هلال احمر 8 نفر را که در حوادث مختلف جان باخته بودند رهاسازی و پس از رهاسازی و کوله بری تحویل مراجع ذیربط دادند، جمعیت هلال احمر سخت و پیچیده است.

وی به تعداد نیروها و خودروهای درگیر در طرح نوروزی هلال احمر آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این طرح که از 25 اسفند 1380 آغاز شد و تا 14 فروردین 1380 ادامه داشت، 30 پایگاه ثابت امدادی جاده ای و کوهستانی و 12 تیر را تامین کرد. خدمات کمک های موقت و فصلی در دسترس بود.

وی ادامه داد: در این پایگاه ها بیش از 418 امدادگر و پرسنل جمعیت هلال احمر در قالب 146 تیم عملیاتی با استفاده از 150 واحد آمبولانس و همچنین یک فروند بالگرد به انجام وظیفه پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از توزیع 1600 سبد معیشت به ارزش 10 میلیارد ریال برای خانواده های نیازمند تحت پوشش جمعیت در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: همه ما توقف ناپذیریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا