جامعه

کسب نشان عالی صلیب سرخ توسط جمعیت هلال احمر کشور

تیتر اول/ همدان رئیس جمعیت هلال احمر کشور از کسب بالاترین نشان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر (هنری دیویسون) توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پیرحسین کولیوند روز شنبه 28 آذرماه در سفر یک روزه خود به استان همدان در تویسرکان با اعلام این مطلب افزود: افتخار بزرگی برای کشور عزیزمان است چرا که نمایندگان 192 کشور در این نشست بین المللی حضور داشتند و ایستادند. به افتخار ایران و جمهوری اسلامی ایران متحد شدند ایران را تشویق کردند.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب جمعیت هلال احمر ایران با شرکای بین المللی آن گفت: این اتفاق به این معناست که کشور تحت شدیدترین تحریم ها همچنان می تواند در اوج باشد و بدرخشد و با وجود این همه فشار و بدبینی. از دشمن، هنوز هم دستاوردهای خوبی در سطح جهانی داشته ایم.

کولیوند بیان کرد: کار هلال احمر خیر و نیکوکاری است و خدمت رسانی در این مجموعه به صورت داوطلبانه و بدون جبران خدمت ارزشمند و بسیج ساز است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در امدادرسانی دیدگاه سیاسی و مذهبی خاصی ندارد و در صورت وقوع حادثه غیرمترقبه همه مردم به یک اندازه با رعایت بی طرفی از خدمات این جمعیت بهره مند می شوند و نکته اصلی این است که مردم را نجات دهد زندگی می کند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: طی جلسه ای که با همکارانمان در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر داشتیم، موفق شدیم در دفاتر هلال احمر بین المللی جمهوری اسلامی ایران کرسی بگیریم. فدراسیون ها و اکنون نمایندگان ما در ژنو، در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

کولیوند همچنین حضور هلال احمر ایران در عملیات های بین المللی را موفقیت آمیز دانست و حضور این گروه در مراسم اربعین و در خاک عراق را نمونه خوبی از فعالیت های داوطلبانه هلال احمر دانست و گفت: امسال تعداد نیروهای امدادی و درمانی ما در عراق چهار برابر سال های گذشته است و در سراسر عراق تعداد زیادی آمبولانس و خودروهای امدادی اعزام شد و مراکز جاده ای و درمانی بسیاری در محورهای تردد زائران که از جنوب غرب و غرب عبور می کردند ایجاد شد. ایران تا کربلا هم مرز است.

وی افزود: در محور نجف به کربلا هر 100 خط عمودی یک مرکز امداد درمانی راه اندازی شد و 6 بیمارستان عراقی نیز در اختیار درمانگران هلال احمر بودند تا خدمات درمانی رایگان به زائران کشورهای مختلف از جمله اتباع ایرانی ارائه کنند. .

کولیوند در ادامه با تشریح عملکرد بین المللی این جمعیت خاطرنشان کرد: هلال احمر کشورمان دارای زیرمجموعه های بزرگ و موفقی در زمینه های دارویی، تجهیزات پزشکی، عرقیات گیاهی و منسوجات است که محصولات آن دارای مزیت های رقابتی در سطح منطقه است. و توانسته ایم مردم کشورها و کمیته صلیب سرخ را تشویق به خرید محصولات کشورمان کرده ایم و هنگام ارسال کمک های بشردوستانه به کشورهای منطقه از محصولات ما استفاده می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر در این خصوص ادامه داد: امسال در راستای کمک به حادثه دیدگان پاکستان، شرکای بین المللی ما پتو و چادر امدادی را از صنایع نساجی هلال ایران خریداری و به آسیب دیدگان پاکستان اهدا کردند.

کولیوند خاطرنشان کرد: در مورد شهرستان تویسرکان ابتدا باید روی کاهش تصادفات رانندگی کار کرد تا اینکه تویسرکان به یک الگوی موفق در کشور در زمینه پیشگیری از حوادث رانندگی تبدیل شود.

وی بیان کرد: ما درگیر مسائل اجتماعی هم هستیم و تصمیم داریم تعداد قابل توجهی از جوانان را به صورت داوطلبانه آموزش دهیم چرا که جوانان و نوجوانان انرژی خوبی دارند و این انرژی باید در جهت مثبت هدایت شود. کردها، جوانان سرمایه انسانی ما هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا