اعتراف دیرهنگام پمپئو درباره ایران

مایک پومپئو روز چهارشنبه در پاسخ به سؤالی درباره جلسه شورای امنیت روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهاراتی را بیان کرد و اینکه آیا آنها هنوز هم فکر می کنند متحدینشان مانند اروپایی ها از پیشنهاد ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت خواهند کرد.

او ادامه داد: ما این اختیار را داریم که آنچه را می خواهیم انجام دهیم. ما به عنوان یک عضو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ، ما کاملاً متقاعد شده ایم که ما این حق را داریم.

وزیر امور خارجه آمریكا با بیان اینکه اولویت اصلی آنها استفاده از فرایند ماشه نیست ، افزود: امیدواریم كه شورای امنیت ، چین و روسیه و سایر شرکا ببینند كه به نفع آنها است كه ایران را از بهره‌برداری از مزایا باز دارد. به آن

پمپئو ادعا كرد: ایران رفتار خود را تغییر نداده است ، امیدوارم بدون حضور در وضعیت سخت و دشوار سازمان ملل متحد بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان این که منتظر تصویب این قطعنامه در ماه های آینده است ، گفت: “ما فکر می کنیم که می توانیم بر آن غلبه کنیم.” با انقضا ، جهان خواهد دید که آیا شهروندان آن ، که در بروکسل یا آتن زندگی می کنند ، واقعاً می خواهند دولت ایران تجهیزات اساسی چینی را داشته باشد. من اینطور فکر نمی کنم.

وی گفت: “فکر می کنم دولت یونان رویکرد مشابهی خواهد داشت.” اگر در فنلاند نشسته اید و برای خود برنامه ریزی می کنید ، این ایده برای روسیه خوب است که شریک دیگری برای فروش اسلحه پیدا کند؟

پمپئو افزود: “من فکر می کنم هر کشوری به این نتیجه می رسد که این یک ایده بد است.” آنها ابراز پشیمانی می کنند که به بورجا اجازه داده شد این ممنوعیت را پایان دهد و اکنون آنها به ما ملحق می شوند.

وی گفت: “این یک گام بسیار دیپلماتیک برای ما برای ترغیب جهان از حقیقت است.” نه تنها ایالات متحده ، بلکه اگر با شرکای ما در عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و کویت صحبت کنید ، آنها می دانند که اگر ایران اجازه تجارت اسلحه را داشته باشد ، بی ثباتی در خاورمیانه باز خواهد گشت.

311311

دکمه بازگشت به بالا