جامعه

بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده در آخرین حوادث کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش تیتر اول، در اطلاعیه سازمان نظام پزشکی آمده است:

همکاران عزیز

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

سلام

صمیمانه ضمن تشکر از نگرانی های دلسوزانه شما در خصوص حوادث اخیر و لزوم اطلاع رسانی در خصوص اقدامات سازمان نظام پزشکی و اقدامات بعدی مطابق با الزامات ارکان مختلف سازمان و دولت محترم. مسولین پزشکی موارد زیر به اطلاع شما عزیزان می رسد:

1- در پی درگذشت تاسف بار فقید سرکار خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ 1401/06/25 رئیس سازمان در روز یکشنبه مورخ 1401/06/27 از بیمارستان کسری بازدید و با مدیر عامل محترم و کادر فنی محترم دیدار کردند. در بیمارستان مراحل بستری و اقدامات درمانی انجام و پرونده مورد بررسی قرار گرفت و نظرات افراد حاضر در جلسه شنیده شد.

2- رئیس سازمان در تاریخ 28/06/1401 در گفتگوی تلفنی با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور ضمن ابراز نگرانی از جامعه پزشکی خواستار ایجاد یک کمیته حقیقت یاب پزشکی شد.

3- 28.06.1401. در این نامه از وزیر محترم دولت درخواست شد تا کمیسیون حقیقت یاب پزشکی با حضور نمایندگان سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی ذیربط تشکیل شود.

4- در تاریخ 29.06.1401 در جلسه ای با حضور وزیر محترم دولت و معاون محترم امنیتی نیروی انتظامی ضمن بیان دغدغه ها و مطالبات جامعه پزشکی درخواست کتبی جهت ایجاد حقیقت یاب ارائه گردید. کمیته به وزیر محترم دولت ارائه شد که وی پذیرفت.

5- در همان روز مورخ 1401/06/29 پس از نامه دبیر شورای امنیت ملی مبنی بر تشکیل کمیته مذکور، از انجمن های علمی خواسته شد تا نماینده انجمن را به جلسه معرفی کنند.

6- عصر همان روز (29/06/1301) با حضور نمایندگان انجمن های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، ریاست محترم سازمان نظام پزشکی، معاون محترم وزیر. . اولین جلسه وزارت بهداشت و درمان و معاونت محترم کمیسیون بهداشت و درمان صیما با حضور دبیر شورای امنیت کشور و تمامی جوانب و مستندات موضوع برگزار شد. پرونده به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

7. پس از انتشار سی تی اسکن مغز خانم امینی در تاریخ 29.06.1401. سازمان نظام پزشکی از هیئت رادیولوژی خواست نظر علمی خود را درباره نتایج سی تی اسکن اعلام کند.

8- نامه 30.06.1401 به وزیر محترم دولت بر ادامه کار کمیته تا حصول نتیجه نهایی و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم انجمن های علمی تخصصی برای دفاع از حقوق مردم تاکید دارد.

9. پس از درخواست چند تن از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی جهت بررسی صحت و رعایت موازین علمی در رسیدگی به پرونده، این درخواست برای شخص محترم ارسال شد. رئیس سازمان پزشکی قانونی 07/02/1401. مجمع عمومی محترم پاسخی از پزشکی قانونی دریافت شد.

10- پس از نگرانی چند تن از همکاران مبنی بر امکان استفاده غیرپزشکی از آمبولانس و همچنین حمله به آمبولانس در حین ماموریت، 1401/07/06. طی مکاتباتی با دبیر محترم شورای امنیت ملی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تماس های متعدد با مقامات مربوطه ادامه یافت.

11- پس از نامه چند تن از کارکنان محترم پزشکی و روسای ادارات کل نظام پزشکی کشور در خصوص برخی نگرانی ها و پیگیری بیشتر نگرانی ها خطاب به رئیس سازمان، رئیس شورای عالی. و رئيس مجمع عمومي، رئيس سازمان با رئيس مجمع و شوراي عالي كشور تماس گرفته و پس از دريافت نظرات و دستورات آنان و نيز ارائه گزارش پيگيري، به تشريح بيشتر محتواي مذكور پرداختند. حرف. در جلسات متعدد با مقامات امنیتی کشوری، انتظامی و قضایی طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری های رسمی این درخواست ها و نگرانی ها و مواضع سازمان را به صورت علنی بیان کردند.

12- علیرغم تفاسیر برخی همکاران از متن پراکنده مصاحبه، در این مصاحبه به صراحت تاکید شده است:

– برخورد کاملا صادقانه با پرونده خانم امینی
– درمان کلیه مجروحان در کلیه مراکز درمانی بدون تعصب
– استفاده از وسایل نقلیه امدادی با توجه به وظیفه اصلی آنها
– همراه جامعه پزشکی باشید و مطالبات آنها را برآورده کنید و اعتراض خود را به صورت منطقی بیان کنید
– لزوم ایجاد فضای امن برای ابراز انتقاد و اعتراض در کشور
– معترضان و منتقدان مدافع تمامیت ارضی کشور هستند و خواهان پیشرفت کشور هستند.
– جامعه پزشکی با بیان اعتراضات و انتقادات خود مخالف تخریب و تخریب اموال عمومی است.
– استفاده از جدایی طلبان و عوامل مزاحم از این حادثه و برهم زدن فضای تظاهرات مسالمت آمیز غیرقابل قبول و غیرقابل قبول است و لازم است بین اعتراض و اغتشاش از سوی مقامات محترم دولتی مرزبندی شود.

بنابراین در هیچ جای این مصاحبه نشانه ای از آشوب طلب بودن معترضان وجود ندارد.

13- در پی درخواست همکاران جهت پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی در جامعه پزشکی طی نامه ای به دادستان محترم کل کشور و در تماس های فراوان رئیس سازمان با مقامات مختلف امنیتی و قضایی. ، پرونده در جریان است.

14- گزارش فعالیت های انجام شده در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی (7/7/1301) و همچنین در جلسه انجمن های علمی پزشکی تاریخی (20/07/1301) و مورد مذکور. به اطلاع اعضاي محترم رئيس سازمان رسيد.

15- کلیه سطوح فوق به طور کامل و مستند در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان خواهد بود.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

30/07/1401″

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا