بین الملل

تخت روانچی: تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، آمریکا را به جایی نمی‌رساند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین تیتر اول ، امشب (چهارشنبه) در نیویورک ، سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده دائمی در سازمان ملل “مجید تخت روانچی” در توئیتر در پاسخ به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا. ایالات متحده ادعا می کند که بمب در دادگاه ایران است ، اما دو ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید ، ایالات متحده به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ادامه می دهد.

وی افزود: دولت بایدن اذعان کرد که سیاست فشار حداکثر ترامپ شکست خورده است. با این وجود ، این سیاست هنوز معتبر است.

تخت روانچی یادآور شد: تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران به آمریکا نخواهد رسید.

وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن عصر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: “تا آنجا که به ایران مربوط می شود ، ما به روشنی گفتیم که درهای دیپلماسی باز است” “همانطور که گفتیم ، توپ اکنون در زمین آنها است.” ایران) است. “ما باید ببینیم آیا آنها می خواهند دیپلماسی را ادامه دهند و به توافق برگردند.”

وی افزود: “هنگامی که اتحادیه اروپا به همه اعضای برجام پیشنهاد داد تا نحوه بازگشت به عضویت را بررسی كنند ، ما پاسخ مثبت دادیم ، اما ایران تاكنون ترجیح داده است كه به این عضویت ملحق نشود. (اینجا بخوانید)

شایان ذکر است که اظهارات بلینکن در حالی صورت گرفت که ایالات متحده در 7 مه 2016 از بورخا خارج شد و تحریم های گسترده ای علیه ایران اعمال کرد.

در همین رابطه ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران در تاریخ 16 مارس 2017 ، در پاسخ به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه دیپلماسی با ایران از طریق اروپا است ، گفت: این نام کاربردی است و معنای آن کاملا واضح است شما نمی توانید بگویید که طرفدار دیپلماسی هستید ، اما اجازه نمی دهید وجوه دولت به دولت منتقل شود. شما نمی توانید بگویید که طرفدار دیپلماسی هستید و به جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران و این جنایت ادامه می دهید.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شده است ، هم باید تعهد دهد و هم اقدامات موثری را برای رفع تحریم ها انجام دهد و باید شرایطی را اتخاذ کند که این مسیر را تکرار نکند ، و سپس ما می توانیم در شورای امنیت سازمان ملل صحبت کنید. “

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا