عمومی

هشدار ایران درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تیتر اول ،

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت هشدار داده است که در صورت محاسبات اشتباه و اقدامات نظامی اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته ای این کشور اشتباه صورت می گیرد.

در نامه سفیر و نماینده دائم ایران به رئیس شورای امنیت در واکنش به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی آمده است: تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه علیه رژیم اسرائیل در ماه های اخیر افزایش یافته است. به طور پیوسته به هشدار دهنده افزایش یافته است ، آمده است. مورد دوم توسط رئیس ستاد رژیم مطرح شد و تهدید کرد که “برنامه های اقدام علیه برنامه هسته ای ایران گسترش می یابد” و “عملیات برای از بین بردن قابلیت های ایران در مناطق مختلف در هر زمان ادامه خواهد یافت”.

اعتراضات ما به تهدیدات گذشته رژیم در سال 2021 در نامه های ما به شورای امنیت سازمان ملل متحد در 1 فوریه ، 12 آوریل ، 27 اوت و 14 سپتامبر منعکس شده است.

چنین تهدیدی سیستماتیک توسط رژیم اسرائیل توسط یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد ، نقض جدی حقوق بین الملل ، به ویژه ماده (4) 2 منشور ملل متحد است.

این واقعیت که رژیم اسرائیل همچنان به “از بین بردن قابلیت های ایران” ادامه می دهد ، بدون شک ثابت می کند که وی مسئول اقدامات تروریستی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ما در گذشته بوده است.

با توجه به سابقه تهدیدآمیز رژیم اسرائیل در زمینه اقدامات بی ثبات کننده در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه علیه برنامه هسته ای ایران ، رژیم باید برای جلوگیری از همه تهدیدها و رفتارهای مخرب مورد توجه قرار گیرد.

ما نسبت به محاسبات اشتباه و ماجراجویی های احتمالی نظامی اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته ای آن هشدار می دهیم.

شورای امنیت باید مسئولیتهای خود را بر اساس منشور انجام دهد و تشخیص دهد که رژیم مسئول عواقب فعالیتهای غیرقانونی خود است. در عین حال ، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع قاطع از خود در برابر هرگونه تهدید یا نقض رژیم اسرائیل محفوظ می دارد.

دکمه بازگشت به بالا