بین الملل

رئیس سابق موساد:سیاست اشتباه نتانیاهو برنامه اتمی ایران را بیشتر پیش برد

به گزارش جروزالم پست تامیر پاردو روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در دانشگاه نتانیاهو گفت: “نتانیاهو در آشکار کردن اختلافات خود با دولت باراک اوباما و جو بایدن یک اشتباه استراتژیک داشته است.”

وی با اشاره به حمایت تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل افزود: در حالی که ایالات متحده سلاح های نظامی و جنگنده های مورد نیاز رژیم صهیونیستی را تأمین می کند ، چگونه نتانیاهو می تواند ادعا کند که واشنگتن را کاملا ترک خواهد کرد؟

پاردو با تکرار ادعاهای بی اساس مقامات اسرائیلی افزود: ما باید همه تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهیم ، اما نتانیاهو مرتکب این اشتباه شده است که با سلاح های هسته ای ایران به عنوان تهدیدی موجود برای رژیم صهیونیستی برخورد کرده است. این گفته به این معنی است که اگر ایران هرگز به سلاح هسته ای دست یافت ، همه یهودیان باید خاورمیانه را ترک کنند.

رئیس سابق ماس با اشاره به استعفای دونالد ترامپ از هیئت مدیره آژانس انرژی هسته ای ، گفت: سیاست نتانیاهو به ترامپ کمک کرد تا از توافق هسته ای ایران یا هیئت آژانس انرژی هسته ای استعفا دهد اما اکنون این اقدام بیش از 60 درصد از غنی سازی اورانیوم ایران فراتر رفته است.

وی با تکرار ادعاهای خود گفت: “ایران قبلاً تصور نمی کرد که بتواند این سطح اورانیوم را غنی کند ، اما فقدان یک سیاست واضح درباره ایران توسط نتانیاهو و ترامپ باعث شد این کشور چند هفته از ساخت بمب اتم فاصله داشته باشد. بر خلاف نتانیاهو دولت های شارون و اولمرت سیاست با ایران با سیاست ایالات متحده همسو بود.

رژیم صهیونیستی همیشه از بورجا ترسیده است. مذاکرات وین و احتمال بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای مقامات اسرائیلی را ترسانده است. در ماههای اخیر ، رژیم طیف وسیعی از اقدامات ، از تروریسم هسته ای گرفته تا گفته های مقامات آمریکایی را برای برهم زدن گفتگوها ، مورد استفاده قرار داده است.

رژیم صهیونیستی بارها ایران را به جستجوی سلاح هسته ای متهم کرده است ، در حالی که مقامات ایرانی اعلام کرده اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل شرکت کرده و سختگیرانه ترین سیستم های راستی آزمایی را اتخاذ کرده اند. با تأیید مجدد آژانس بین المللی انرژی اتمی ، دولت سابق آمریکا به اشتباه تحت تأثیر شورای صهیونیستی قرار گرفته است ، و دونالد ترامپ به طور یک جانبه شورای امنیت سازمان ملل را ترک کرده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا