سلامت و تندرستی

درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش شفافاین متخصص گوش و حلق و بینی گفت: طبق مشاهدات بالینی ، علائم جدیدی از گلودرد و درد شدید یک طرفه در بیماران مبتلا به بیماری انسداد عروق کرونا قلب مشاهده شده است.

دکتر کامرانس خدکارامی با اشاره به مشاهدات بالینی چندین متخصص گوش و حلق و بینی گفت: از ابتدای اردیبهشت طبق مشاهدات بالینی ، چندین otolaryngologist که به گروه های علمی معرفی شده اند ، علائم جدیدی از گلو درد و درد شدید دارند. نیمی از آنها در بیماران مشکوک به بیماری عروق کرونا قلب مشاهده شد.

وی افزود: این علائم ، که گاه با سردردهای بسیار شدید یا سایر علائم تاج همراه است ، در صورت عدم وجود مشکلاتی مانند ریفلاکس اسید و زخم دهان مشاهده شده است ؛ هیچ علائمی از قرمزی یا التهاب در گلو یا لوزه ها روی این افراد مشاهده نشده است. قرمزی جزئی که نمی تواند درد شدید را توجیه کند.

خدکارمی ادامه داد: بیش از نیمی از این بیماران برای انجام تاج گذاری مثبت ارزیابی کردند و برخی از این افراد علائم کرونا دیگری نیز مانند درد بدن ، سردرد ، علائم دستگاه گوارش و علائم عصبی مانند نوسانات خلقی داشتند.

وی افزود: یکی دیگر از علائم بالینی که این روزها دیده می شود وجود تیروئیدیت (التهاب دردناک غده تیروئید) در برخی از افراد است ؛ به دلیل این که تیروئیدیت در این فصل شایع نیست و بیماران مورد مطالعه از نظر سن و جنس به تیروئیدیت حساس نبودند. ممکن است یک علامت احتمالی کرونا محسوب شود.

این متخصص گوش ، بینی و گلو توضیح داد: اگر فردی دچار درد شدید گلو و گوش شود ، بیش از چهار یا پنج روز ادامه دارد و دلایل دیگری مانند بیماری ریفلاکس معده دستگاه گوارش ، عفونت ویروسی گلو ، گلو درد یا زبان و درد وجود دارد. “” و هیچ التهاب مفصل دندان یا فک و غیره وجود نداشت. ممکن است به تاج شک کنید.

خداکارمی با بیان اینکه افراد مبتلا به گوش یک طرفه و شدید گوش و گلودرد باید از مراقبت ویژه ای برخوردار باشند ، گفت: این افراد باید ماسک بپوشند و از تماس با دیگران خودداری کنند و با مراجعه به پزشک معالجه شوند.

دکمه بازگشت به بالا