سلامت و تندرستی

آیا افراد چاق بیشتر مستعد ابتلا به “کرونای شدید” هستند؟

لازم به ذکر است که وزن افراد نیز عاملی در خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب است. بنابراین سوال این است که آیا افراد چاق نسبت به COVID-19 شدید حساسیت بیشتری دارند؟

به گزارش تیتر اول، لازم به ذکر است که وزن افراد نیز عاملی در خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب است. احتمال ابتلا به کووید-19 شدید و مرگ در افرادی که چاق هستند بیشتر از بزرگسالان سالم است.

تغذیه یکی از مهمترین عوامل در تعیین سطح پاسخ ایمنی است و تغذیه خوب در حمایت از پاسخ ایمنی مهم است. ایمنی ممکن است در افراد مسن، به ویژه در افراد ضعیف و چاق، یا کسانی که سوءتغذیه یا کمبود عناصر کمیاب دارند، مختل شود. اختلالات سیستم ایمنی مرتبط با سوء تغذیه، حساسیت به عفونت ها را افزایش می دهد و عفونت ها را شدیدتر و حتی کشنده می کند. تغذیه خوب همچنین برای ترویج انواع باکتری های مفید روده مهم است که به نوبه خود از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

لازم به ذکر است که بیماری های غیر واگیر (NSAIDs) حدود 70 درصد از کل مرگ و میرها در سراسر جهان را تشکیل می دهند. کرونا در حال حاضر به دلیل مشکلات بهداشتی در سراسر جهان بر توانایی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر تأثیر گذاشته است.

لازم به ذکر است که تغذیه سالم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بالعکس عدم رعایت رژیم غذایی سالم می تواند منجر به تضعیف ایمنی ذاتی و اکتسابی شود و افراد را مستعد ابتلا به عفونت ها کند. با این حال، با تغییر رژیم غذایی می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد. راهنمای سلامت ایمنی برخی ویتامین ها و عناصر کمیاب مانند روی، آهن، سلنیوم و مس را از نظر نقش آنها در عملکرد سیستم ایمنی شناسایی می کند. مطالعات عناصر کمیاب و اثرات آنها بر سیستم ایمنی، نقش ویتامین C، D و روی را در تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به عفونت نشان می دهد. بنابراین، عاقلانه است که از یک رژیم غذایی مغذی برای حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل بیماری زا استفاده کنید.

سوءتغذیه مواد مغذی کافی برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی را فراهم نمی کند و منجر به افزایش حساسیت به عفونت ها و ناتوانی در مبارزه با ویروس ها و باکتری های وارد شده به بدن می شود. در این زمینه، نقش عناصر کمیاب در حمایت از سیستم ایمنی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چندین عنصر کمیاب نقش مهمی در حمایت از پاسخ ایمنی دارند. نقش ویتامین های مختلف مانند A، C و D و مواد معدنی مانند روی، مس و آهن به خوبی بررسی شده است و نشان می دهد که کمبود چندین مورد از این عناصر کمیاب، بسیاری از جنبه های ایمنی و حساسیت ذاتی و اکتسابی را مختل می کند. به بیماری تعداد عفونت ها را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، چندین مطالعه نشان داده اند که سطوح پایین ویتامین D خطر ابتلا به SARS-CoV-2 و افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان با COVID-19 و حتی مرگ را افزایش می دهد. روی، از فعالیت بسیاری از سلول‌های سیستم ایمنی حمایت می‌کند، به کنترل استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند و دارای اثرات ضد ویروسی از جمله مهار رشد کروناویروس‌ها است. منابع مهم روی عبارتند از: گوشت، حبوبات و مغزها.

به گفته دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت، باید در نظر داشت که خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب نیز تحت تأثیر وضعیت وزن فرد است. افراد چاق بیشتر از بزرگسالان سالم در معرض مرگ و میر شدید COVID-19 و COVID-19 هستند. به عنوان مثال، یک بررسی سیستماتیک اخیر و متاآنالیز 22 مطالعه از هفت کشور در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا گزارش داد که چاقی با افزایش 3 برابری خطر ابتلا به علائم شدید COVID-19 مرتبط است. نیاز به بستری در افراد چاق 1.6 برابر، در بخش مراقبت های ویژه 1.3 برابر، در تهویه مکانیکی تهاجمی 1.7 برابر و بروز سندرم دیسترس تنفسی حاد 2.8 برابر بیماران با وزن است. طبیعی است. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا