استان ها

معتادان هم به کرونا مبتلا می‌شوند

تیتر اول / کردستان یک متخصص ریه ، آسم و آلرژی در استان کردستان گفت: افراد معتاد مانند افراد عادی از بیماری ویروس کرونا قلب رنج می برند اما علائم کمتری دارند.

صباح حسنی در گفت وگو با تیتر اول ، درباره اینکه آیا معتادان به ویروس کرونا مبتلا می شوند یا خیر ، اظهار داشت: افراد معتاد مانند افراد دیگر به ویروس کرونا مبتلا می شوند ، اما به دلیل اینکه خود آنها دارای مشکلات ریوی هستند و بدن آنها به تحمل کم اکسیژن عادت کرده است. در صورت آلوده شدن ، علائم آنها کمتر از افراد دیگر است.

وی افزود: اکثر افراد معتاد مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب علائم بسیار خفیفی دارند که باعث می شود از آلودگی خود بی اطلاع باشند.

یک متخصص ریه ، آسم و آلرژی در استان کردستان با اشاره به اینکه آسم و آلرژی در استان شایع است ، اظهار داشت: اگر یکی از اعضای خانواده به آسم مبتلا باشد خطر بیماری عروق ویروس کرونا قلب وجود دارد بنابراین محیط و سبک زندگی از فاکتورهای بسیار مهم است. بد می ماند

حسنی با اشاره به راه های جلوگیری از بیماری های تنفسی گفت: بیماری های باکتریایی و ویروسی ناشی از قطرات ویروسی است که می تواند منبع عفونت باشد و در بین انسان شیوع پیدا کند و در واقع شیوع این بیماری ها به حدی است که فرد آلوده می تواند در محیط زندگی کند. بیماری را به افراد دیگر منتقل کنید.

وی گفت: خلط خونی یکی از خطرناک ترین علائم بیماری عروق ویروس کرونا قلب است. “مهمترین علائم بیماری ویروس کرونا قلب ضعف و تب در افراد مبتلا به اسهال ، استفراغ ، سردرد ، سردرد و درد شدید پا است. پس از یک هفته علائم تنفسی.” این بیماری به صورت سرفه یا درد قفسه سینه ظاهر می شود ، که گاهی اوقات با خلط خونی در گردن همراه است.

به گفته یک متخصص ریه ، آسم و آلرژی در استان کردستان ، اگر طبق توموگرافی کامپیوتری ، 50٪ از افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا در ریه ها درگیر شود ، می پذیریم که این فرد درگیری جدی داشته است.

حسنی اظهار داشت: در طی دو روز ، تاج كودك می تواند به صورت تب و اسهال باشد و دیگر علامتی نیست و می تواند بهبود یابد ، اما در سنین پیری ضعف نشان می دهد و فرد می تواند بیهوش شود.

وی تغییر رنگ ، کبودی ، از دست دادن هوشیاری ، خواب آلودگی ، استفراغ و اسهال شدید در افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب را بسیار خطرناک توصیف کرد.

یک متخصص ریه ، آسم و آلرژی در استان کردستان گفت: زنان باردار ، مبتلایان به دیابت نوع 1 یا 2 ، بیماران قلبی عروقی ، بیماران با نارسایی مزمن کلیه و کبد از جمله افراد خطرناک و خطرناک هستند که در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا ، به مراکز بهداشتی بروید. به درمان مراجعه کنید.

حسنی گفت: افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب به دلیل حساسیت ریه بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند و بیماران بستری در بیمارستان می گویند بسیاری از آنها در اپیدمی اول و دومی در اپیدمی آی سی به راحتی آلوده می شوند. جو در بیمارستان بستری بود و بیشتر رنج می برد.

وی به تزریق واکسن اشاره کرد و افزود: فردی که واکسن ویروس کرونا دریافت کرده باید بعد از 21 روز واکسینه شود تا ایمنی بدن کاملا بهبود یابد.

یک متخصص ریه ، آسم و آلرژی در استان کردستان خاطرنشان کرد: استرس تأثیر بسیار منفی بر سیستم ایمنی بدن دارد و باعث شده فرد به بیماری های مختلف مبتلا شود.

حسنی به افراد بالای 18 سال توصیه کرد 150 ساعت در هفته ورزش کنند و کودکان برای داشتن سیستم قوی به 60 دقیقه ورزش در روز نیاز دارند.

وی گفت: افراد مبتلا به عروق ویروس کرونا نباید ورزش کنند اما می توانند به صورت خصوصی راه بروند.

حسنی همچنین به چای های گیاهی اشاره کرد و یادآور شد: چای ها می توانند در درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب بسیار موثر باشند.

یک متخصص ریه ها ، آسم و آلرژی در استان کردستان از مردم استان خواست با استفاده از ماسک زنجیره ویروس کرونا را برش دهند ، زیرا برای رعایت حقوق افراد باید این موضوع در اولویت باشد. همچنین ، رعایت فاصله اجتماعی و دور شدن از مونتاژ می تواند به طور قابل توجهی بر بیماری عروق ویروس کرونا قلب تأثیر بگذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا