سلامت و تندرستی

جولان کرونا در سایه بی‌توجهی‌ها/ نگرانی از افزایش اشغال تخت‌های «آی‌سی‌یو»

اخبار آفتاب:

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا در کشور ، دکتر علوی گفت: سلامت این بیماری رو به زوال است ، متأسفانه با عود بیماری رو به رو هستیم و روند رو به رشدی در بیماران مشاهده می شود.

وی گفت: “ما هنوز به دنبال افرادی با بیماری های شدید هستیم.” بیماران هنوز به ICU احتیاج دارند ، بنابراین هر روز یک بخش تقریباً جدید از ICU اضافه می کنیم و هر روز مجدداً نگران می شویم که شبیه به روشی هستیم که تعداد بسیار زیادی تخت به بیماران می دهیم.

سایه ای از جولان قد جهالت / نگرانی در مورد افزایش بار روی تخت های ایسلندی

وی با اشاره به اینکه coronavirus از طریق قطرات راه هوایی منتقل می شود ، ادامه داد: حتی قطره های کوچکتر از 3 تا 5 میکرون نیز اگر با صدای بلند صحبت کنید ، جیغ می کشید ، بیمار از ICU و غیره می تواند در هوا معلق شود. آنچه عامل اصلی انتقال بیماری در جامعه است قطرات بزرگتر راه هوایی است که با پوشیدن ماسک و مشاهده فاصله اجتماعی می توان از آن جلوگیری کرد. علاوه بر این که می توان از ماسک های سه لایه برای محافظت در برابر این قطرات بزرگ راه هوایی استفاده کرد ، می توانیم از ماسک های پارچه ای نیز برای محافظت در برابر این قطره ها استفاده کنیم.

دکتر علوی در پاسخ به این سؤال كه آیا كرونا ویروس ضعیف تر از گذشته شده است ، گفت: “به طور كلی هیچ تغییری در وضعیت بالینی بیماران ایجاد نشده است و بیماری دوره كلاسیك خود را با تب و لرز ، درد بدن ، سردرد ، تهوع ، استفراغ ، علائم گوارشی و غیره ادامه می دهد. با این حال ، در برخی موارد ، علائم دستگاه گوارش ممکن است برجسته تر باشد. مسئله ای که هنوز در کشور مانند روزهای اول بیماری شایع است این است که ما هنوز هم بیماران بدی را می بینیم که باید در CVD بستری شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین چیز در کنترل زنجیره انتقال Quaid 19 پیشگیری از بیماری است ، اظهار داشت: در حالی که ما تمام تلاش خود را برای بیمارانی انجام می دهیم که تحت مراقبت ویژه و مرفه هستند ، اما اثربخشی درمان آنها چندان عالی نیست. زیاد نیست و متأسفانه شاهد مرگ هستیم.

وی گفت: “خوشبختانه درصد قابل توجهی از مردم Quaid 19 را به صورت شدید ندارند.” “این افراد با استراحت در خانه ، نوشیدن مایعات و گذراندن وقت ، بهتر می شوند.”

دکمه بازگشت به بالا