سلامت و تندرستی

علائم شایع کرونا، ‌ آنفلوآنزا و سرماخوردگی

این متخصص عفونت با تشریح علائم بیماری های عروق کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی گفت: بیماری های تنفسی مانند کووید، سرماخوردگی و آنفولانزا تفاوت چندانی با علائم بالینی ندارند. بنابراین افراد باید به محض شروع علائم به پزشک مراجعه کنند و اقدامات تشخیصی و درمانی را طبق دستور پزشک آغاز کنند.

به گزارش تیتر اول، دکتر محمد علیزاده گفت: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، سرماخوردگی و آلرژی باید به علائم این بیماری ها توجه کرد. علائم اصلی بیماری کووید تب، بدن درد، سرفه و تنگی نفس است، در حالی که علائم اصلی آنفولانزا تب و بدن درد است، اما معمولاً در افراد مبتلا به آنفولانزا تنگی نفس نمی‌بینیم، مگر در موارد خاصی که تنگی ممکن است رخ دهد.

وی افزود: به طور کلی علائم این بیماری مشابه یکدیگر است. آنفولانزا، سرماخوردگی و آلرژی باعث تنگی نفس نمی شود و علائم تنگی نفس در افراد مبتلا به کووید ممکن است حدود یک هفته پس از شروع علائمی مانند تب شروع شود. با این حال، علائم این بیماری ها ممکن است یکسان نباشد. علائمی مانند خارش چشم، آبریزش بینی و عطسه نیز ممکن است در سرماخوردگی و آلرژی شایع تر باشد و این علائم در آنفولانزا و کوویدیم رایج نیست.

علیزاده تاکید کرد: علامت تنگی نفس از علائم رایج سرماخوردگی، آلرژی و آنفولانزا نیست. البته افرادی که این علائم را دارند باید به پزشک مراجعه کنند. اگر پزشک خانواده در دسترس است، با پزشک خانواده مشورت کنید و اگر پزشک عفونی یا داخلی دارد، با توجه به علائم بالینی آنها، در مورد درمان اولیه و اقدامات تشخیصی با او مشورت کنید.

به گزارش کانال تلگرامی وزارت بهداشت، وی همچنین گفت: افرادی که علائم تنفسی مانند تنگی نفس، گلودرد، سرفه و عطسه و آبریزش بینی یا بدن دردهای معمولی دارند سریعا به پزشک مراجعه کنند. از آنجایی که بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و آنفولانزا تفاوت زیادی با علائم بالینی ندارند، افراد باید به محض بروز علائم به پزشک مراجعه کنند و تشخیص و درمان مانند درخواست توموگرافی کامپیوتری یا آزمایش های تشخیصی را به آنها بسپارند. پزشک بر اساس معاینه و شرح حال بیمار شروع به درمان و اقدامات تشخیصی می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا