بهترین های کسب و کارعمومی

13 جواب به سوال چرا یخچال سرد نمیکنه؟

علت سرد نشدن یخچال

در این مقاله به و اینکه چرا یخچال شما خنک نمیکند میپردازیم ، یادتان باشد با خواندن مقاله های آی.پی امداد دیگر نیازی به تعمیرکار برای خود ندارید ، یخچال در فصول مختلف سال باید در دمای مشخصی کار کند تا محصولات و مواد غذایی ما را به خوبی نگهداری کند . سرد شدن بیش از اندازه یخچال باعث یخ زدن و سرما زدگی مواد غذایی می شود و گرم شدن و یا خنک نکردن آن باعث از بین رفتن آنها می شود. کمتر سراغ داریم کسی از خود شکایتی داشته باشد و عمدتا اگر هم این مسئله دیده شود به دلیل عدم می باشد. هر چند عوامل فنی هم در این خرابی یخچال دخیل هستند که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

برای تعمیر یخچال در اکباتان کلیک کنید.اما یکی از مشکلات شایع یخچال ها عدم خنک کنندگی کافی و یا است. این مشکل هم می تواند به دلایل فنی باشد و هم اینکه برخی از موارد اصولی استفاده از یخچال مد نظر قرار نگرفته باشد. در این مقاله به دلایل فنی و غیر فنی که باعث می باشند می پردازیم و امیدواریم شما هم اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید با مطالعه این متن به عیب یابی یخچال خود واقف شوید. هر چند یخچال در شرایط نرمال باید کار خود را به خوبی انجام دهد اما گاهی عدم رعایت برخی از موارد در هنگام استفاده از یخچال یاعث می شود تا یخچال به خوبی سرد نکند.

 3 دلیل خنک نکردن یخچال به دلیل اشتباه شما

در ابتدا به 3 دلیل ساده که چک کردن آن برای خانه دارها ساده باشد را توضیح داده ایم.

1: عدم تنظیم درست درجه دما؛ باعث میشود:

2: مواد غذایی بیش از حد داخل یخچال یکی از است:

3: وجود مانع گردش هوا دلیل دیگر است:

10 دلیل فنی سرد نکردن یخچال

عواملی هم وجود دارند که ممکن است به دلیل کارکرد زیاد یخچال ، فرسودگی و یا خراب شدن به هر علتی اجازه خنک کنندگی به یخچال را ندهند. این عوامل زیاد هستند و تقریبا می توان گفت به دلیل اینکه وظیفه یخچال خنک کردن است و همه قطعات به کار برده شده در یخچال بصورت همپوشانی کار می کنند، خرابی هر قطعه حتی ناچیز در یخچال می تواند در عملیات کاری و کم شدن خنک کنندگی یخچال تاثیر گذار باشد اما مهم ترین عوامل گرم شدن دمای یخچال را می توان عوامل زیر دانست:

 1 – خرابی لاستیک یا لولای درب یکی از دلایل خنک نکردن یخچال است

خرابی لاستیک درب یکی از است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:

2 – معیوب بودن کمپرسور و رله اورلود یکی از دلایل سرد نشدن یخچال است

خرابی کمپرسور یخچال و رله اورلود یکی از است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:

 3 – کمبود یا نشتی گاز یکی از علت های سرد نکردن یخچال فریزر است

کمبود گاز یکی از است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

4 – مشکل در لوله های کندانسور یکی از دلیل های خنک نکردن یخچال فریزر است

مشکل در لوله های کندانسور یکی از دلیل های عدم برودت یخچال فریزر است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:

 5 – خراب بودن فن کمپرسور یکی از مشکلات خنک نکردن یخچال است

خراب بودن فن کمپرسور یکی از مشکلات است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:

 6 – خراب بودن فن اواپراتور دلیل سرد نکردن یخچال است

خراب بودن فن اواپراتور است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:

 7 – خرابی دمپر هوای یخچال یکی از علت های سرد نشدن میباشد

 8 – خرابی ترموستات یا سنسور محیطی علت سرد نکردن یخچال فریزر میباشد

در یخچال های قدیمی تنظیم درجه دما درون یخچال و با ترموستات انجام میشود. اما تنظیم دما با سنسور محیطی در یخچال های مدرن و هوشمند بصورت لمسی بر روی نمایشگر یخچال انجام میشود.

 علت سرد نشدن یخچال های الکترونیکی

به شرح زیر میباشد:

 علت یخ نکردن فریزر

یخ شدن فریزر در نگه داری مواد غذایی که نیاز به دمای خیلی پایین دارند موثر است و برخی از مواد برای مانگاری بیشتر حتما باید در چنین دمایی نگهداری شوند، اما چیست؟

چرا موتور یخچال کار میکند ولی سرما ندارد؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند، این است که ، که در ادامه در این شرایط را بررسی می کنیم:

 علت اینکه یخچال روشن است اما سرما ندارد چیست؟

در برخی مواقع مصرف کنندگان یخچال فریزرهای مختلف با این مشکل مواجه می شوند که ، که این مشکل می توان به دلیل بروز مشکلات مختلفی رخ داده باشد:

چرا یخچال خنک نمیکند ولی فریزر سرد است؟

یکی از مشکلات که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به بررسی علت بروز این مشکل خواهیم پرداخت:

 دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابه جایی چیست؟

بعد از جا به جایی:

چرا یخچال خنک نمیکند؟ نظر تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل سرد نکردن یخچال فریزر

تعمیرکار آی پی امداد برای رفاه حال شما کاربران عزیز، به یک جمع بندی کامل برای در ادامه مقاله پرداخته است. قبل از اینکه بدانید ، باید ابتدا مدل دستگاه را مشخص نمایید. در ادامه به شما توضیح میدهیم که چرا یخچال تک، فریزر تک، یخچال فریزر و ساید بای ساید سرد نمیکند.

علت سرد نکردن یخچال تک چیست؟

اگر میخواهید بدانید که ، به بررسی موارد زیر بپردازید:

دلیل خنک نکردن فریزر تک چیست؟

توجه داشته باشید که دو مدل فریزر در خانه شما مصرف کنندگان وجود دارد. یک فریزر با برفک و دیگری بدون برفک است.

چرا یخچال فریزر سرد نمیکنه؟

اگر محصولی که از آن استفاده میکنید، دارای دو درب است که بخشی از آن فریزر و دیگری یخچال است را یخچال فریزر میگویند. حالا سوال اینجا است که

 چرا یخچال ساید بای ساید سرد نمیشه؟

توجه داشته باشید که سیستم ساید بای ساید در دو مدل میباشد. بعضی ها دارای برد الکترونیکی و در مدل دیگر برد تعبیه نشده است. اگر ساید بای ساید شما برد الکترونیکی ندارد و یخچال سرد نمیکنه، در ابتدا باید تایمر بررسی شود. سپس باید چک نمایید تا ترموستات، فن، ترمودیسک، ترموفیوز، المنت مشکلی نداشته باشد و در صورت خرابی هر کدام اقدام به تعویض نمایید.

حالا اگر سیستم ساید بای ساید شما الکترونیکی است، در ابتدا باید سیستم دیفراست (سنسور دیفراست، ترمودیسک، المنت، فن) بررسی شود. سپس چک نمایید تا قسمت فاضلاب یا همان درین گرفتگی نداشته باشد و در آخر برد الکترونیکی، نشتی گاز، خرابی موتور و رله اورلود بررسی شود. در ساید بای ساید ها الکترونیکی، در قسمت یخچال دمپر تعبیه شده است که اگر خراب شود، باعث عدم ورود سرما به یخچال میشود. توجه داشته باشید که وظیفه دمپر انتقال برودت به کابین یخچال میباشد. اگر ساید بای ساید شما دو اواپراتور میباشد، برای ؛ باید قسمت اواپراتور یخچال، فاضلاب یخچال، فن بررسی شوذ

دکمه بازگشت به بالا