استان ها

۳۰۳پروژه توزیع برق در قزوین به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین؛ مسعود خواجه‌وند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین روز یکشنبه در نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با خبرنگاران اظهارکرد: طبق آمارهای بررسی شده قبل از انقلاب تنها ۷۲روستا در سطح استان برق داشتند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۱۰خانوار در استان از نعمت برق برخوردارند.

او افزود: پیش از انقلاب اسلامی گستره شبکه توزیع در استان قزوین ۲هزارو ۵۳۰کیلومتر بود که اکنون به رقم ۱۳هزار و ۳۰۰کیلومتر رسیده است.

خواجه‌وند گفت: تعداد پست‌ها و ترانس‌های برق پیش از انقلاب اسلامی ۶۸۰دستگاه در استان قزوین بود که در حال حاضر این رقم به ۱۲هزار و ۲۰۰دستگاه افزایش یافته است.

این مسئول در خصوص حوزه انرژی در سطح استان، توضیح داد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۵۴۰مگاوات حوزه انرژی و ظرفیت برق‌رسانی در سطح استان قزوین وجود داشت که اکنون این رقم بالغ‌بر ۲هزار و ۳۳۰مگاوات است که نشان از رشد، شکوفایی و بالندگی در صنعت برق کشور دارد.

او افزود: در ایام دهه فجر امسال ۳۰۳پروژه شرکت توزیع برق استان با اعتباری بالغ‌بر ۱۱۱میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که از این تعداد ۷۷مورد در حوزه روستایی و ۹۵مورد نیز در بخش اصلاح، بهسازی و بهینه سازی شبکه توزیع حوزه روستایی بود.

خواجه‌وند گفت: تمام تلاش ما در بخش دستگاه‌های خدمات‌رسان بر همین موضوع استوار است که بتوانیم روزبه‌روز ظرفیت حوزه خود را بالا برده و افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین اظهارکرد: اتفاق‌های خوبی در بخش انرژی‌های نو در سطح استان در حال شکل‌گیری است، به طوری که در حال حاضر ۱۶۴مگاوات انرژی بادی از قزوین به شبکه سراسری تزریق می‌شود و در ۷۸۰هکتار از اراضی بویین‌زهرا شهرک انرژی خورشیدی شروع به کار کرده است.

در این نشست داراب بیرنوندی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق و مدیرعامل آبفا، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، موتابها مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی، اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، صباغیان مدیرعامل شرکت مادر تولید نیروی برق شهیدرجایی حضور داشتند و ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

46

دکمه بازگشت به بالا