استان ها

۸۰ درصد معابر شهری سیدآباد خاکی است/برای تامین قیر مورد نیاز با مشکلات جدی مواجهیم

تیتر اول/ خراسان رضوی شهردار سید آباد چناران از خاکی بودن 80 درصد معابر و 100 درصد مناطق جنوبی این شهر خبر داد.

احسان ترمه در گفت وگو با تیتر اول، خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری سید آباد در تامین زیرساخت ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه آسفالت خیابان سید آباد به مساحت 11 هزار مترمربع تا چند روز آینده اجرا می شود، گفت: پروژه آسفالت شهر سید آباد باید از چند روز پیش اجرا می شد اما به دلیل بد نامی کارخانه آسفالت چناران این فعالیت عمرانی به زودی تکمیل خواهد شد.

شهردار سید آباد تصریح کرد: از زمانی که توسعه شهر سیدآباد در ضلع جنوبی صورت گرفت، در سال های اخیر ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی در این نقطه از شهر صورت گرفته است.

وی گفت: وجود بافت تجاری متراکم 35 درصدی شهر در ضلع جنوبی و احداث 20 خیابان و تقاطع عملاً در فصل زمستان به دلیل تجمع آب های سطحی مشکلات جدی را برای ساکنان ایجاد کرده است. و تصویب شد و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ترمه با بیان اینکه طرح جمع آوری آب های سطحی به طول 2 کیلومتر از شرق به غرب و معرفی جداول و کانال ها با چهار میلیارد تومان اعتبار به زودی اجرا می شود، گفت: پیش بینی می شود این پروژه تا آینده به بهره برداری برسد. هفته دولت

وی بیان کرد: به دلیل نبود پارک در شهر سیدآباد با وام 500 میلیون تومانی سوله ای به نام خانه کودک به مساحت 170 متر مربع ساخته شد تا از منابع داخلی تجهیز شود. شهرداری و در سال جاری به بهره برداری رسید.

شهردار سید آباد گفت: پنج پروژه همزمان با هفته دولت امسال اجرا شد.

وی بیان کرد: به منظور تامین بخشی از نیازهای جوانان این شهرستان، خانه فرهنگ و هنر برای مسائل فرهنگی، مذهبی، برگزاری کلاس های مختلف و … به مساحت 120 متر مربع و با اعتبار احداث می شود. 600 میلیون تومان است و در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد. در حال حاضر این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ترمه گفت: همچنین به زودی پارک محله ای در زمینی به مساحت 2000 متر مربع اهدایی یکی از خیرین در حاشیه جاده سنتو احداث می شود. این پروژه تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی از اجرای طرح پژوهشی رباط شاه عباسی در سیدآباد در زمینی به مساحت 7 هزار متر خبر داد و گفت: تلاش می شود در این زمین پارک زائر و اسکان زائران و مسافران احداث شود.

شهردار سید آباد گفت: به منظور ارتقای ایمنی راه اصلی شهر، روشنایی این محور با وام 2 میلیارد تومانی در دستور کار است که از طریق وزارت راه ابلاغ می شود. و شهرسازی بزودی و پس از اجرای پیمانکار با مشارکت شهرداری روشنایی 2 کیلومتری منطقه خدماتی شهر سید آباد.

وی افزود: باند جاده آسیایی نیاز به اصلاح و روکش کامل آسفالت دارد.

ترمه گفت: با این سهمیه قیر اندک که به سید آباد داده شده قطعا مشکلات ما حل نمی شود. برای آسفالت تمام راه ها باید قیر بیشتری اختصاص داده شود.

وی افزود: تنها 92 تن قیر رایگان در سال گذشته به شهر تازه تاسیس هفت هزار نفری سید آباد داده شد و امسال به 115 تن رسیده است. برای تحقق 92 تن قیر که می توان از آن 1800 تن آسفالت ساخت، 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیریت شهری سید آباد اعلام کرد: با توجه به اینکه هر تن قیر 11 میلیون تومان در بورس عرضه می شود، شهرداری سیدآباد برای تامین قیر مورد نیاز مشکلات جدی دارد. از این رو لازم است مسئولان استانی در اعطای اعتبار بیشتر به این شهرستان تازه تاسیس توجه بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آسفالت سطح شهر آزاردهنده شده است تلاش می شود تا عملیات آسفالت ریزی در اسرع وقت اجرایی شود. البته با 11 هزار متر مربعی که آسفالت می شود تنها بخشی از مشکل شهر حل می شود.

سید آباد چناران 7200 نفر جمعیت دارد و در 60 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

این شهرستان از توابع شهرستان چناران خراسان رضوی است که در ۱۴۰۰ شهریور ماه از روستا به شهرستان ارتقاء یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا