سلامت و تندرستی

خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای یبوست + طریقه استفاده صحیح

آفتاب‌‌نیوز :

یبوست نوعی بیماری است که گا‌ها درد شدیدی را در ناحیه شکم به وجود می‌آورد که در موارد کمی این درد در کار‌های روزمره ما اختلال ایجاد می‌کند. این درد شدید پس از مواجه با مُلَیِّن (مسهل) قدرتمندی به نام آلوئه ورا از بین می‌رود و به سرعت تسکین می‌یابد. پس اگر شما هم این درد را بار‌ها تجربه کرده اید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای یبوست و طریقه استفاده صحیح از آن آشنا شوید.

درمان یبوست با آلوئه ورا

خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای یبوست + طریقه استفاده صحیح

این بار آلوئه ورا تبدیل به نقطه پایانی برای درد‌های گاه و بی گاه یبوست شده است و خبر به پایان رسیدن این درد مزمن را به بدن می‌دهد، اما چطور درمان یبوست تنها با استفاده از آلوئه ورا امکان‌پذیر است؟ گیاه شگفت انگیز آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی، موجب افزایش انقباض روده و سهولت دفع مدفوع می‌شود. پس اگر از درد‌های مکرر یبوست به ستوه آمده‌اید، نوشیدنی‌های آلوئه ورا گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آیند و بهترین برند نوشیدنی‌های حاوی آلوئه ورا، فوراور می‌باشد که برای تهیه انواع این نوشیدنی‌ها می‌توانید به سایت فوراور ایران مراجعه کنید.

عوامل اصلی ایجاد یبوست در بدن

یبوست که نشانگر حرکت آرام مدفوع در طول دستگاه گوارش می‌باشد، ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که از جمله آن‌ها می‌توان نوشیدن کم مایعات، نرسیدن فیبر کافی به بدن و ورزش نکردن یا بی تحرکی را نام برد که تاثیر هر یک را در ادامه بررسی می‌کنیم.

نخوردن فیبر کافی

شاید این بار بهتر باشد برای حل مشکل یبوست، قبل از درمان‌های پر هزینه، ماده‌ای غیرقابل هضم و نامحلول در غذا به نام فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانیم تا به دفع منظم مدفوع کمک کند، اما این ماده مغذی در چه غذا‌هایی یافت می‌شود؟ فیبر در اکثر غذا‌ها از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات، آجیل و دانه‌ها یافت می‌شود. پس اگر درد یبوست برایتان آزار دهنده شده است، کافیست از سبزیجات فراوان در برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنید.

کم تحرکی

اکثر ما در طول روز بنابر شرایط کاری، ناچار هستیم ساعت‌های زیادی را روی صندلی بنشینیم غافل از اینکه این نشستن زیادی ممکن است برای سلامت سیستم گوارش بسیار خطرناک باشد، اما این مشکل فقط گریبان گیر کارمندان نیست؛ بلکه بعضی از افرد به دلیل مشکلات جسمی یا عمل‌های سنگین قادر نیستند فعالیت بدنی انجام دهند؛ در نتیجه ممکن است علائمی مانند درد شکم یا حالت تهوع داشته باشند که در چنین شرایطی باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

نوشیدن آب و مایعات

وقتی می‌خواهیم کاری ساده را انجام دهیم، برایمان مثل آب خوردن به نظر می‌رسد، اما چرا همین آب خوردن تا این حد سخت شده است به طوری که بسیاری از ما در طول روز فراموش می‌کنیم از آب کافی استفاده کنیم و بدنمان را از این ماده حیاتی دریغ می‌کنیم؛ این اتفاق به دلیل این است که هنوز برایمان ضرورت آب برای بدن به درستی مشخص نشده.

در این خصوص باید به شما بگوییم نقش آب در بدن به حدی ضروری است که می‌تواند از به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند، در نتیجه سهل انگاری در نوشیدن آب موجب درگیر شدن بدن با مشکلاتی نظیر یبوست می‌شود. پس بهتر است تا جای ممکن در طول روز برای جلوگیری از بیماری‌ها آب کافی بنوشید.

علائم بیماری یبوست

خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای یبوست + طریقه استفاده صحیح

  • حس عدم تخلیه روده
  • درد زیاد در ناحیه شکم و نفخ
  • تلاش زیاد هنگام تخلیه مدفوع
  • سردرد شدید
  • کم شدن تعداد دفعات تخلیه مدفوع

خوراکی‌های تشدید کننده یبوست

همان طور که گفته شد یبوست علائمی دارد و شروع آن معمولا با این موارد همراه است. اگر علائمی مانند آنچه ذکر شد را مشاهده کردید لازم است از خوردن خوراکی‌های زیر اجتناب کنید.

تخم مرغ

با اینکه تخم مرغ پروتئین زیادی دارد و جزء لاینفک برنامه تغذیه ما محسوب می‌شود، به دلیل داشتن فیبر کم در ساختار خود ممکن است باعث ایجاد یبوست شود. پس بهتر است اگر یبوست شدید دارید از آن کمتر استفاده کنید یا غذا‌هایی را که فیبر زیادی دارند، در کنار تخم مرغ مصرف کنید.

لبنیات

لبنیات در گروه خوراکی‌هایی قرار می‌گیرند که موجب تشدید یبوست می‌شوند و برای جلوگیری از تشدید این بیماری لازم است در طی درمان از لبنیات کمتری استفاده کنید.

کافئین

در برخی موارد کافئین از حفظ آب بدن جلوگیری می‌کند و در زمان استفاده از آن، باید آب زیادی مصرف شود تا اثرات منفی کافئین را بر سیستم گوارش خنثی کند.

درمان یبوست

بهتر است برای درمان یبوست در کنار استفاده از ملین شگفت انگیز آلوئه ورا، نگاه ویژه‌ای به خوراکی‌هایی نظیر عسل، عرقیات گیاهی و دمنوش داشته باشید؛ چرا که همه این خوراکی‌ها می‌توانند به روند درمان یبوست کمک کنند و آن را بهبود ببخشند. در نتیجه اگر به تازگی دچار درد‌های ناشی از یبوست شده اید، از مصرف این خوراکی‌ها غافل نشوید.

طریقه استفاده صحیح از آلوئه ورا برای یبوست‌

می‌توانید از نوشیدنی خنک آلوئه ورا هر روز صبح ناشتا یا آخر شب پیش از خواب استفاده کنید. در غیراین صورت آن را با آبمیوه مخلوط کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد آلوئه ورا ممکن است خطرناک باشد پس از مصرف زیاد آن بپرهیزید.

کلام آخر

گیاه همه کاره آلوئه ورا باز هم خاصیت جدیدی را برای درمان بیماری‌ها رو می‌کند و به سراغ درمان بیماری یبوست می‌رود. هر چند آلوئه ورا به عنوان یک ملین شگفت‌انگیز برای درمان یبوست به کار می‌رود، اما در استفاده از آلوئه ورا باید حتما احتیاط کنید؛ چرا که استفاده بی‌رویه از این ماده می‌تواند خطراتی را برای سلامتیتان به دنبال داشته باشد. همچنین با نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید به شناخت کافی از روش‌های درمان یبوست و علائم آن برسید.

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا