جامعه

۴ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر داغدار شدند

چهار خانواده دیگر کهگیلویه و بویراحمدی گم شدند
عکس اخبار بایگانی است

تیتر اول / کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی جاسوج از افزایش تعداد قربانیان بیماری عروق ویروس کرونا قلب در استان به 244 نفر خبر داد و گفت: متأسفانه در روز گذشته 4 هموطن در استان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز جزدان پناه افزود: در حال حاضر 423 بیمار مشکوک و شناسایی شده ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 174 بیمار ویروس کرونا شناسایی شده و 27 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهار داشت که از کل بیماران ویروسی کرونا در کهگیلوج و بویراحمد ، 12665 ​​بیمار بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: از 448 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ، 60٪ مثبت بوده و اکثر موارد بویراحمد (50٪) ، گچساران (25٪) ، کهگیلویه (8٪) ، باشت () 6٪) ، در حالی که بقیه در سایر شهرهای استان واقع شده اند.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: یک روش مهم در انتشار ویروس کرونا در فصول سرد از طریق سرفه یا عطسه ذرات مجاری تنفسی است. این ذرات در فصل سرما پایدارتر هستند و به دلیل آرامش هوا بیشتر در فضای باز و حتی بسته می مانند ، بنابراین باید انتظار فعالیت بیشتر این ذرات در پاییز و زمستان را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: پوشاندن مناسب ، بهداشت فردی ، فاصله جسمی و تهویه مناسب می تواند در کاهش انتقال بیماری نقش مهمی داشته باشد.
جاسوج ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در شرایط فعلی ، وقتی اجتماعات عمومی کاهش می یابد و محدودیت ها به خوبی اعمال می شود ، اجتماعات خانوادگی می تواند وسیله اصلی انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده و مردم باشد.
به گزارش تیتر اول ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوجی؛ یزدان پناه تأکید کرد: لازم است مظنونانی که تحت غربالگری قرار می گیرند در قرنطینه باقی بمانند تا نتیجه آنها مشخص شود و در صورت داشتن علائم بالینی بیماری عروق ویروس کرونا قلب حداقل دو هفته در قرنطینه بمانند و مراقب باشند بیماری به اعضای خانواده خود سرایت نکند. بودن. به همین ترتیب ، بیمارانی که به دلیل مشکلات تنفسی ، تب و سایر علائم وخیم شدن قرنطینه شده اند ، باید به مراکز 16 ساعته استان یا بیمارستان های ویروس کرونا مراجعه کنند تا در زمان مناسب بستری شوند. درمان مورد نیاز خود را انجام دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا