سلامت و تندرستی

۱۲ اقدام برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل

آفتاب‌‌نیوز:

وی به نقل از Easy Health Options نوشت: “زوال عقل به یک عامل ارتباط ندارد و می تواند تا حدی دشواری در پیشگیری و درمان این بیماری را توضیح دهد.” دمانس به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، رژیم غذایی ، فعالیت بدنی و عفونت ها رخ می دهد. این عوامل و بسیاری از عوامل دیگر خطر ابتلا به این بیماری ویرانگر را افزایش می دهد.

خوشبختانه ، مطالعه جدیدی که توسط The Lancet منتشر شده است ، علل زوال عقل را تجزیه می کند.

این مطالعه نشان داد که صدمات سر میانسال با 3٪ موارد زوال عقل مرتبط است. سو abuse مصرف الکل در سنین میانسالی با حدود 1٪ از کل موارد و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با حدود 2٪ از موارد با زوال عقل همراه بود ، اگرچه به نظر می رسد زنان بیشتر تحت تأثیر آلودگی هوا قرار دارند.

کاهش شنوایی در میانسالی یک عامل خطر برای بیشتر (8٪) موارد زوال عقل در سراسر جهان است. تحصیلات کمتر در ابتدای زندگی با اختلاف کمی (7٪) عامل خطر بعدی است. سومین عامل خطر ادامه سیگار کشیدن است که با 5٪ موارد زوال عقل همراه است.

محققان اکنون درک بهتری از عوامل خطر افزایش دهنده سطح زوال عقل در جهان دارند و لیستی از اقدامات را ارائه می دهند که می تواند این سطح را کاهش دهد.

در این گزارش که توسط 28 نفر از بهترین متخصصان زوال عقل تهیه شده است ، 12 مرحله مهمی که می توانید برای جلوگیری از این بیماری بردارید ، ذکر شده است. کارشناسان تخمین می زنند که با انجام این اقدامات در اسرع وقت ، می توانیم میزان ابتلا به بیماری آلزایمر را به میزان قابل توجهی 40 درصد کاهش دهیم.

این 12 اقدام شامل موارد زیر است:

فشار خون سیستولیک را در میانسالی (تقریباً 40 سال) در 130 میلی متر جیوه یا کمتر حفظ کنید

– از گوش خود در برابر سر و صدای زیاد محافظت کنید و در صورت کم شنوایی از سمعک استفاده کنید

– کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و دود دخانیات دست دوم

– تا آنجا که ممکن است از سر خود در برابر آسیب محافظت کنید

– ترک الکل

– سیگار کشیدن را ترک کن

– فراهم آوردن فرصت های تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای کودکان

در میانسالی و بعد از آن از یک سبک زندگی فعال پیروی کنید

– تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چاقی انجام دهید (تغذیه سالم و فعالیت بدنی بهترین گزینه در این زمینه است)

– تمام تلاش خود را برای پیشگیری از دیابت انجام دهید (تغذیه سالم و فعالیت بدنی بهترین گزینه در این زمینه است)

تمام تلاش خود را برای پیشگیری از افسردگی انجام دهید (بهترین گزینه ها تغذیه سالم ، ورزش ، ورزش های کمک به خود مانند مراقبه و کمک گرفتن از یک متخصص بهداشت روان است)

– ارتباطات اجتماعی را افزایش دهید

بیشتر پیشنهادهای این لیست اصول زندگی سالم است و به راحتی قابل اجرا است. در این میان ، ممکن است نکاتی را دنبال کنید ، اما ممکن است بخواهید برای محافظت از سلامت مغز خود ، چند تغییر دیگر را نیز در نظر بگیرید.

وقتی نوبت به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل می رسد ، می توان کمتر به محافظت از شنوایی توجه کرد ، زیرا بسیاری از افراد از ارتباط نزدیک بین کم شنوایی و زوال عقل بی اطلاع هستند.

مطالعات نشان داده است که کاهش شنوایی با 24٪ خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. دانشمندان بر این باورند که این ممکن است به این دلیل باشد که افراد کم شنوا باید بیشتر تلاش کنند تا دیگران را بفهمند ، به این معنی که منابع مغزی کمتری برای عملکردهای شناختی دیگر دارند یا افرادی که دارای کم شنوایی هستند از نظر اجتماعی منزوی هستند. آنها به این دلیل هستند که از این وضعیت شرمنده اند. انزوای اجتماعی یکی از مواردی است که می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

در هر صورت ، اگر متوجه کاهش کیفیت شنوایی خود شدید ، به پزشک گوش خود مراجعه کنید تا وضعیت خود را بررسی کند و اینکه آیا شما نیاز به استفاده از سمعک دارید. این می تواند تفاوت بین مغز سالم با پیری یا مغز ناسالم باشد.

دکمه بازگشت به بالا