جامعه

کاهش ۲۶ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی با اسموتی سبز

تیتر اول / خراسان رضوی سبزیجات نه تنها برای عضلات مفید هستند و اندازه دور کمر را کاهش می دهند ، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن سبزیجات به سلامت قلب مربوط است. محققان استرالیایی دریافته اند که سبزیجات ، سبزیجات برگ دار و سبزیجات ریشه ای که سرشار از نیترات هستند ، فشار خون را کاهش می دهند و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

ادیت کووان از دانشگاه استرالیا گفت: “خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات خام می تواند خطر بیماری قلبی را 26 درصد کاهش دهد.” غذاهای غنی از نیترات شامل اسفناج ، کلم بروکلی ، کاهو ، کلم و کلم است.

محققان سوابق بیش از 50،000 نفر در دانمارک را که در تحقیقات رژیم غذایی ، سرطان و سلامت دانمارک شرکت داشتند ، بررسی کردند. این مطالعه سلامت و تغذیه هر شرکت کننده را به مدت 23 سال پیگیری کرده است.

نتایج نشان داد افرادی که بیشترین سبزیجات غنی از نیترات را مصرف می کنند 2.5 میلی متر جیوه فشار خون سیستولیک را کاهش می دهند. این رقم بالاترین سطح فشار خون است که به دیواره شریان آسیب می رساند. علاوه بر این ، محققان دریافتند افرادی که بیشترین برگ سبز را مصرف می کنند ، 12 تا 26 درصد کمتر در معرض بیماری های قلبی عروقی هستند.

دکتر کاترین بوندونو می گوید: “تحقیقات ما نشان داده است افرادی که روزانه یک لیوان سبزیجات فرآوری نشده با مقدار زیادی نیترات (یا نصف فنجان سبزیجات پخته شده) می خورند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.”

“بیشترین کاهش خطر مربوط به بیماری شریانی محیطی (26 درصد) است ، نوعی بیماری قلبی که با تنگی عروق خونی در پاها مشخص می شود. ما همچنین افرادی را در معرض خطر حملات قلبی ، سکته های مغزی و نارسایی قلبی یافتیم.”

بدون اضافات مورد نیاز است

در حالی که بازار مواد افزودنی می تواند تجارت بزرگی در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده باشد ، محققان می گویند شما با سبزیجات برگ دار به آن نیازی ندارید.

نتایج این مطالعه نشان داد که یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات مقدار ایده آل سبزیجات برای مصرف روزانه است. محققان هیچ مزیت اضافی مصرف بیش از حد برای سلامت قلب پیدا نکردند.

دکتر بوندونو توضیح می دهد: “مردم برای افزایش سطح نیترات نیازی به مصرف مکمل ندارند زیرا این مطالعه نشان داد که روزانه یک فنجان سبزیجات برگ سبز برای بهبود بیماری های قلبی کافی است.” “ما مزایای بیشتری برای افرادی که سبزیجات غنی از نیترات مصرف می کنند بیشتر نمی دیدیم.”

کوکتل سبز

اگر دوست ندارید از سبزیجات خام استفاده کنید ، روش های دیگری برای دریافت این مواد مغذی وجود دارد. محققان توصیه می کنند یک فنجان سبزیجات مانند اسفناج را در یک اسموتی میوه قرار دهید.

وی گفت: سبزیجات با برگ سبز خوب هستند ، اما بدن آنها را کم آب نکنید زیرا گوشت و فیبر خود را از دست می دهند.

این یافته ها آخرین مطالعه دانشگاه ادیث کووان است که فواید سبزیجات برگ سبز را برجسته می کند. محققان دانشگاه قبلاً در مورد فواید اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار برای سلامتی گزارش داده بودند. این مطالعه نشان داد که نیترات یک ماده مغذی اصلی است که عملکرد عضلات را بهبود می بخشد ، به ویژه در زنان مسن.

این مطالعه در مجله اروپایی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا