سلامت و تندرستی

۲ عامل شایع ابتلا به کبدچرب غیرالکلی

افراد مبتلا به دیابت و اضافه وزن در معرض خطر بیماری کبد چرب غیرالکلی هستند.

به گزارش تیتر اول ، وزارت بهداشت هند گفت: “افرادی که دارای اضافه وزن هستند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند ، زیرا شیوع این بیماری در حدود 9 تا 32٪ از جمعیت مشاهده می شود.

محققان دریافتند که بیماری کبد چرب غیرالکلی در 40 تا 80 درصد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و 30 تا 90 درصد افراد چاق مشاهده شده است. مطالعات همچنین نشان می دهد که افراد مبتلا به این بیماری بیشتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی به دلایلی غیر از مصرف زیاد الکل ، تجمع غیر طبیعی چربی در کبد است که می تواند منجر به استئو هپاتیت غیر الکلی ، سیروز و حتی سرطان کبد شود. آمارها نشان می دهد که در دو دهه گذشته بار جهانی استئاتو هپاتیت غیر الکلی بیش از دو برابر شده است.

به نقل از هندوستان تایمز ، وزیر بهداشت هند گفت: “هند در حال تبدیل شدن به اولین کشور در جهان است که ضرورت اقدام فوری علیه بیماری کبد چرب غیر الکلی را تشخیص می دهد.”

دولت دریافته است که استراتژی های موجود برنامه بیماری های غیرواگیر می توانند برای دستیابی به اهداف پیشگیری و کنترل ، تغییر رفتار و سبک زندگی ، تشخیص و مدیریت به موقع بیماری کبد چرب غیر الکلی و افزایش ظرفیت در سطوح مختلف مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند. برای جلوگیری از ، تشخیص و درمان موثر این بیماری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا