جامعه

گول نخورید؛ سرماخوردگی یعنی کرونا

دکتر محمدمهدی زرگران عصر امروز (یکشنبه 18 مرداد) در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، تعداد بستری‌های بیمارستانی در گلستان افزایش یافته و به 344 نفر رسیده است که از این تعداد 48 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. و 24 نفر در بیمارستان های گلستان بستری شدند و دستگاه های تنفس مصنوعی وصل شدند، تعداد شهرهای قرمز نیز نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است و در حال حاضر 10 شهر استان گلستان در وضعیت کرونا قرمز قرار دارند.

وی از تشکیل جلسه اضطراری ستاد مرکزی کرونا استان گلستان در روز گذشته خبر داد و افزود: در این جلسه جزئیات برگزاری مراسم عزاداری حسینی در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی اعلام شد که بر این اساس عزاداری برگزار شد. مراسم حضرت سید برگزار شد. الشهدا(ع) در شهرهای سرخ اعلام شد 30 درصد ظرفیت در شهرهای نارنجی با 50 درصد ظرفیت و شهرهای زرد با 70 درصد ظرفیت حفظ می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا حداکثر زمان تشییع حسینی 60 دقیقه است، گفت: به عزاداران حسینی توصیه می کنم هنگام حضور در مراسم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. از آن استفاده کنید. ماسک

زرگران خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، نهادهای مذهبی و مساجد بیشترین حمایت و همکاری را با کادر درمانی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه افراد باید هرگونه علائم سرماخوردگی را نشانه ابتلا به کرونا بدانند، یادآور شد: فصل سردی نیست که سرماخوردگی های پاییزی و تابستانی را تجربه کنیم، خوشبختانه درگیری ریه در نوع جدید کرونا کمتر است و اکثریت آن ها هستند. . زمان این شامل سیستم تنفسی فوقانی است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افرادی که 6 ماه از آخرین نوبت واکسن سپری شده است خواست دوز تقویتی دریافت کنند و تاکید کرد: نوع جدید کرونا می تواند به صورت علائم سرماخوردگی ظاهر شود و با گوارشی همراه باشد. علائم. اما در حال حاضر بروز هرگونه علائم سرماخوردگی در این بیماری همه گیر به معنای ابتلا به ویروس کرونا است.

زرگران کرونا را نوعی ویروس فرار از سیستم ایمنی دانست و تصریح کرد: از آنجایی که تزریق واکسن کرونا مصونیت دائمی ایجاد نمی کند، بر دوز تقویت کننده هر 6 ماه تاکید می کنم. پس از آلوده شدن به ویروس کرونا ایمنی را تعیین کرد.

من باید بگویم؛ در حال حاضر شهرستان های آق قلا، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، گالیکش، گرگان، گمیشان و مینودشت در استان سرخ کرونا قرار دارند و شهرستان های آزادشهر، گنبدکاووس و مراوه تپه در استان سرخ قرار دارند. ایالت کورونا نارنجی و رامیان در موقعیت تاج زرد قرار دارد.

4747

دکمه بازگشت به بالا