بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

کره بادام زمینی در سرماخوردگی

داشتن تغذیه‌ی مناسب هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد. مواد غذایی مختلف به دلیل ترکیباتی که دارند، به درمان فوری سرماخوردگی کمک می‌کنند. این در حالی است که خوردن خوراکی‌هایی مثل بعضی از انواع ماهی‌ها که معمولا سالم تلقی می‌شوند، در زمانی که به آنفولانزا و سرماخوردگی مبتلا شده‌اید، مناسب نیست و باعث بدتر شدن علائمتان می‌شود. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ به معرفی ۳۲ ماده‌ی غذایی می‌پردازیم که در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا باید از آن‌ها پرهیز کنید. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

۱. آبنبات

همه‌ی ما خیلی خوب می‌دانیم که آبنبات‌ها سرشار از قند هستند و برای حفظ سلامتی خود، باید مقدار کمی از آن‌ها را مصرف کنیم. اهمیت این موضوع زمانی که مریض هستید، بیشتر می‌شود. قند موجود در بعضی از مواد غذایی مثل آبنبات منجر به التهاب می‌شود.

این مسأله از طریق کم کردن گلبول‌های سفید خون، باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود. هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا از خوردن بیش از حد مواد غذایی شیرین پرهیز کنید تا سلول‌های مبارزه‌کننده با بیماری‌ها بتوانند در بدنتان به خوبی کار کنند‌‌.

۲. توت‌فرنگی

توت‌فرنگی باعث آزاد شدن هیستامین در بدن می‌شود، که این موضوع می‌تواند باعث احتقان شود.

در مقاله‌های مختلف اشاره کرده‌ایم که توت‌فرنگی سرشار از ویتامین C است‌. شاید فکر کنید که توت‌فرنگی یک سوپرفود است و برای مواقعی که مریض هستید، گزینه‌ی خوبی است. توت‌فرنگی باعث آزاد شدن هیستامین در بدن می‌شود، که این موضوع می‌تواند باعث احتقان شود. این مسأله، گرفتگی بینی و سینوس‌ها را به دنبال دارد. بنابراین هنگام سرماخوردگی، به دنبال خوردن سایر میوه‌ها باشید.

۳. شیر

شیر یکی دیگر از مواد غذایی است که باید زمان ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا از خوردن آن پرهیز کنید. محصولات لبنی می‌توانند به طور موقت مخاط را غلیظ کنند که این مسأله باعث می‌شود آلرژن‌های مضر به مدت بیشتری در بدنتان بمانند. نشان داده شده که شیر غنی شده به طور مشخص، تولید مخاط را تحریک می‌کند، که این موضوع در مواقعی که مریض هستید، خوب نیست.

۴. پنیر

معمولا ما ایرانی‌ها از پنیر در وعده‌ی صبحانه استفاده می‌کنیم. اما خوردن محصولات لبنی پرچرب هنگام مریضی برای سیستم ایمنی‌ا‌تان خوب نیست. از خوردن مواد غذایی التهاب‌زا خودداری کنید، چون می‌توانند واکنش سیستم ایمنی بدن به بیماری را کاهش دهند. محصولات لبنی پرچرب مثل بعضی از انواع پنیرها و ماست‌ها باعث می‌شوند دچار التهاب شوید.

۵. بستنی

خوردن بستنی باعث می‌شود دوره‌ی مریضی‌اتان طولانی‌تر شود. بیشتر بستنی‌ها از محصولات لبنی پرچرب تهیه شده‌اند؛ این یعنی مقدار زیادی چربی اشباع شده دارند که محرک التهاب محسوب می‌شوند. علاوه بر این، خوراکی‌های شیرین حاوی مقدار زیادی قند هستند که التهاب را افزایش می‌دهند. برای اینکه سیستم ایمنی‌ بدنتان به درستی کار کند، هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی از خوردن این ماده‌ی غذایی پرهیز کنید.

۶. ماست

محصولات لبنی ممکن است در بعضی افراد باعث غلیظ‌تر شدن خلط یا بیشتر شدن تولید آن شوند.

ماست یکی دیگر از مواد غذایی مضر هنگام مریضی است. بسیاری از افراد ماست را با میوه‌های مختلف مثل بلوبری مخلوط می‌کنند و در وعده‌ی صبحانه می‌خورند. اما زمانی که مریض هستید، نباید این کار را انجام دهید.

محصولات لبنی ممکن است در بعضی افراد باعث غلیظ‌تر شدن خلط یا بیشتر شدن تولید آن شوند. خلط ماده‌ی چسبنده‌ای است که بافت‌ها را می‌پوشاند و به‌عنوان یک سد دفاعی عمل می‌کند. با این حال هنگام مریضی، تولید مخاط بدن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین نباید مواد غذایی را بخورید که مخاط را غلیظ‌تر می‌کنند.

۷. قهوه

قهوه نوشیدنی‌ است که بسیاری از افراد عاشق آن هستند و بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند. نوشیدن یک (یا چند) فنجان قهوه در روز، تبدیل به روتین خیلی از افراد شده است. معمولا برای افزایش انرژی، قهوه می‌نوشیم. هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی، که بدنتان بی‌حال است، شاید فکر کنید قهوه بهترین گزینه است.

اما اگر به فکر درمان فوری سرماخوردگی هستید، از نوشیدن قهوه دوری کنید. قهوه بدن را کم‌آب (دهیدراته) می‌کند و می‌تواند درد عضلانی را بدتر کند. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که سیستم ایمنی زمانی که بدن هیدراته است، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

به این نکته‌ هم توجه داشته باشید که کافئین موجود در قهوه ادرارآور است. مصرف کافئین در زمانی که دچار حالت تهوع و استفراغ هستید، باعث می‌شود بدنتان کم‌آب‌تر شود. پس دست‌کم تا زمانی که مریضی‌تان بهتر شود، قهوه ننوشید.

۸. نان

افرادی که حتی حساسیت کمی به گلوتن دارند، بعد از خوردن مواد غذایی حاوی گندم، التهاب را تجربه می‌کنند.

اگر حتی به میزان کمی به گلوتن حساسیت دارید، زمانی که سرماخورده‌اید یا آنفولانزا گرفته‌اید، نان نخورید. افرادی که حتی حساسیت کمی به گلوتن دارند، بعد از خوردن مواد غذایی حاوی گندم، التهاب را تجربه می‌کنند. التهاب معمولا می‌تواند باعث افزایش تولید مخاط شود؛ بنابراین بهترین کار این است که تا زمانی که خوب نشده‌اید، خوراکی‌های گلوتن‌دار نخورید.

۹. فلفل تند

زمانی که مریض هستید، نباید خوراکی‌های تند بخورید. اگر آبریزش بینی یکی از علائم آنفولانزا و سرماخوردگی شما است، مواد غذایی تند مثل فلفل تند را مصرف نکنید. کپسایسین موجود در فلفل تند، در مجاری بینی مثل یک محرک عمل می‌کند و باعث تولید بیشتر مخاط می‌شود.

۱۰. پاپایا

پاپایا هم جزء میوه‌هایی است که معمولا سالم و مفید تلقی می‌شود. اما این میوه‌ی استوایی توانایی آزاد کردن هیستامین را دارد. هیستامین می‌تواند باعث التهاب مجاری بینی شما شده و از این طریق، باعث شود در بینی‌تان احساس گرفتگی و احتقان کنید. تا زمانی که حالتان بهتر نشده، پاپایا نخورید.

۱۱. موز

حتما به گوش شما هم زیاد خورده که موز یک میوه‌ی بسیار سالم است و خواص متعددی برای سلامتی دارد. اما بهتر است موز را زمانی که حالتان خوب نیست، نخورید. این میوه‌ می‌تواند آزاد شدن هیستامین را تحریک کند، که این موضوع هنگام مریضی خوب نیست.

علاوه بر این، موز حاوی مقدار زیادی قند است که می‌تواند باعث التهاب شود و توانایی  سیستم ایمنی بدن برای واکنش به بیماری را کاهش دهد. زمانی که مریضی‌اتان بهبود پیدا کرد، می‌توانید دوباره موز بخورید.

۱۲. گوشت قرمز

زمانی که مریض هستید و علائمی مثل حالت تهوع و گرفتگی بینی را دارید، مواد غذایی پرچرب مثل گوشت قرمز را نخورید. گوشت قرمز در مقایسه با سایر مواد غذایی حاوی پروتئین، چربی بیشتری دارد. بنابراین باید از خوردن این ماده‌ی غذایی هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی پرهیز کنید.

۱۳. پیتزا

گوجه‌فرنگی هم آزادکننده‌ی هیستامین است، این یعنی سس گوجه‌فرنگی که معمولا با پیتزا می‌خوریم، می‌تواند گرفتگی و احتقان را بدتر کند.

پیتزا فست‌فود محبوب بسیاری از ما است. ترکیبات موجود در پیتزا این توانایی را دارند که علائم سرماخوردگی‌ را بدتر کنند. چربی اشباع شده‌ی موجود در پنیر پیتزا می‌تواند التهاب را تحریک کند. گوجه‌فرنگی هم آزادکننده‌ی هیستامین است، این یعنی سس گوجه‌فرنگی که معمولا با پیتزا می‌خوریم، می‌تواند گرفتگی و احتقان را بدتر کند.

۱۴. ماهی تن

ماهی‌ معمولا جزء مواد غذایی‌ سالم و مفید به شمار می‌رود. اما خوردن ماهی هنگامی که مریض هستید، می‌تواند باعث افزایش التهاب و گرفتگی سینوس‌ها شود. برای اینکه هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی بتوانید به‌راحتی نفس بکشید، ماهی تن نخورید.

۱۵. بادام‌زمینی

بادام‌زمینی یکی از رایج‌ترین مواد غذایی آلرژی‌زا است و این توانایی را دارد که در بدن، هیستامین آزاد کند. زمانی که دچار آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شوید، بادام زمینی نخورید، چون ممکن است باعث افزایش التهاب و گرفتگی بینی شود.

۱۶. پاستا

پاستا غذایی است که در میان کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام مریضی، از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات تصفیه شده مثل پاستا خودداری کنید. کربوهیدرات ساده مثل قند، این توانایی را دارد که التهاب را افزایش دهد و واکنش سیستم ایمنی بدن به بیماری را ضعیف کند.

۱۷. شکلات

بیشتر شکلات‌ها حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده هستند، که نشان داده شده التهاب را افزایش می‌دهند و باعث بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند.

مواد غذایی‌ مثل شکلات که قند تصفیه شده‌ی زیادی دارند، می‌توانند تولید مخمر در بدن را افزایش دهند، که این موضوع منجر به تولید بیش از حد باکتری‌ می‌شود. علاوه بر این، بیشتر شکلات‌ها حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده هستند، که نشان داده شده التهاب را افزایش می‌دهند و باعث بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند.

۱۸. بیسکوییت

خوردن بیسکوییت هنگام مریضی، بدتر شدن علائم بیماری‌ را به دنبال دارد. بیسکوییت‌ها سرشار از قند هستند، که این موضوع منجر به التهاب می‌شود و شما را بیشتر مستعد مریض شدن می‌کند. اگر در رژیم غذایی‌تان قند زیادی مصرف می‌کنید، احتمال اینکه بیشتر مریض شوید، بالا می‌رود.

۱۹. هات‌داگ

نباید هنگام مریضی هات‌داگ بخورید. این موضوع چند علت دارد. هات‌داگ سدیم زیادی دارد و باعث کم‌ آب شدن بدن و در نتیجه بدتر شدن علائم سرماخوردگی می‌شود.

علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که «نیتریت»، ترکیبی که در هات‌داگ موجود است، این توانایی را دارد که منجر به سردرد شود. به طور کلی توصیه می‌شود حتی زمانی که مریض نیستید هم از خوردن گوشت فرآوری شده خودداری کنید، وگرنه سلامتی‌اتان به خطر میفتد.

۲۰. میگو

میگو از آن دسته از غذاهای دریایی مفید است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. اگر می‌خواهید هنگام مریض سینوس‌هایتان تحریک نشوند، از خوردن میگو خودداری کنید. میگو حاوی ترکیباتی است که ترشح هیستامین را تحریک می‌کنند، که این مسأله باعث بدتر شدن گرفتگی و احتقان می‌شود.

۲۱. سوسیس

به‌تازگی زیاد می‌شنویم که سوسیس مضرات زیادی برای سلامتی بدن دارد‌. متخصصان توصیه می‌کنند که تا جایی که می‌توانیم، مصرف سوسیس را به حداقل برسانیم. اهمیت این موضوع زمانی که دچار بیماری هستید، بیشتر هم می‌شود.

ترکیب سدیم و چربی اشباع شده در سوسیس باعث می‌شود دچار التهاب شوید. علاوه بر این، سوسیس هم مانند هات‌داگ حاوی نیتریت است، که باعث سردرد می‌شود. تجربه‌ی سردرد، زمانی که مریض هستید، اتفاق خیلی بدی است.

۲۲. نوشیدنی‌های‌ انرژی‌زا

زمانی که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوید، باید استراحت کنید؛ نه اینکه نوشیدنی‌های انرژی‌زا بخورید. این نوشیدنی‌ها کافئین دارند. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کافئین باعث کم‌آب شدن بدن می‌شود.

این در حالی است که هنگام سرماخوردگی باید مایعات زیادی مصرف کنید. مصرف مایعات باعث آبرسانی به بدن و بهبود سیستم ایمنی می‌شود. بسیاری از نوشیدنی‌های انرژ‌ی‌زا مقدار زیادی قند دارند، که این مسأله برای سیستم ایمنی اصلا خوب نیستند.

۲۳. چیپس سیب‌زمینی

چیپس سیب‌زمینی سدیم زیادی دارد، که این مسأله می‌تواند باعث کم‌آب شدن بدن و بدتر شدن علائم سرماخوردگی شود.

چیپس سیب‌زمینی خوراکی ای است که در حالت عادی هم نباید زیاد آن را مصرف کنید. اما زمانی که مریض هستید، باید محتاط‌تر باشید. چیپس سیب‌زمینی ترد است و خوردن آن زمانی که گلودرد دارید، توصیه نمی‌شود. این خوراکی سدیم زیادی هم دارد، که این مسأله می‌تواند باعث کم‌آب شدن بدن و بدتر شدن علائم سرماخوردگی شود.

۲۴. گرانولا

گرانولا هم یک ماده‌ی غذایی دیگر است که هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا باید از خوردن آن پرهیز کنید‌؛ به ویژه اگر گلو درد دارید. بسیاری از انواع گرانولا قند زیادی دارند که این موضوع می‌تواند باعث التهاب و ناراحتی سینوس‌ها شود.

۲۵. گردو

گردو معمولا یک خوراکی سالم و مقوی به حساب می‌آید. اما خوردن آن زمانی که بیمار هستید، توصیه نمی‌شود. مغزهای ترد مثل گردو نه تنها گلودرد را تحریک می‌کنند، بلکه این توانایی را دارند که باعث آزاد شدن هیستامین هم شوند. برای اینکه مجاری بینی تحریک نشوند، هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی گردو نخورید.

۲۶. سرکه

سرکه باعث آزاد شدن هیستامین می‌شود؛ بنابراین نباید هنگام مریضی آن را مصرف کنید. هیستامین این توانایی را دارد که مجاری تنفسی شما را ملتهب کرده و گرفتگی و احتقان را بدتر کند.

۲۷. سیب‌زمینی سرخ‌کرده

به چند علت نباید زمانی که سرماخورده‌اید یا دچار آنفولانزا شده‌اید، سیب‌زمینی سرخ‌کرده بخورید. این خوراکی، که به نظر خیلی از افراد خوشمزه‌ترین خوراکی دنیا است، می‌تواند باعث التهاب شود. علاوه بر این اگر ناراحتی معده دارید، باید از مصرف مواد غذایی چرب پرهیز کنید. هضم غذاهایی که چربی زیادی دارند، بیشتر طول می‌کشد.

بنابراین معده‌ی شما باید بیشتر کار کند. این موضوع می‌تواند باعث رفلاکس اسید معده و استفراغ شود. بنابراین زمانی که مریض می‌شوید، دور سیب‌زمینی سرخ‌کرده را خط بکشید.

۲۸. نوشابه

نوشابه یکی از بدترین نوشیدنی‌ها هنگام آنفولانزا و سرماخوردگی است، چون قند زیادی دارد و باعث التهاب می‌شود.

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که درباره‌ی مضرات نوشابه برای سلامتی بدن اطلاعی نداشته باشد. شاید فکر کنید که نوشابه برای تسکین معده گزینه‌ی خوبی باشد، اما نوشیدن آن باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌شود. در واقع نوشابه یکی از بدترین نوشیدنی‌ها هنگام آنفولانزا و سرماخوردگی است، چون قند زیادی دارد و باعث التهاب می‌شود.

این مسأله باعث کاهش گلبول‌های سفید خون می‌شود. گلبول‌های سفید با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند. به همین دلیل است که باید از خوردن خوراکی‌هایی که منجر به کاهش آن‌ها می‌شوند، خودداری کنید.

۲۹. زردآلوی خشک شده

اگر زمانی که مریض هستید، هوس زردآلو کردید، آن را به صورت تازه (و نه خشک شده) مصرف کنید. میوه‌ی خشک شده باعث آزادسازی بیشتر هیستامین می‌شود، که این مسأله مجاری بینی شما را تحریک کرده و به طور بالقوه باعث سردرد می‌شود. میوه‌های تازه نسبت به میوه‌های خشک شده آب بیشتری دارند. بنابراین سعی کنید زمانی که سرماخورده‌اید، میوه‌ی تازه بخورید.

۳۰. آناناس

آناناس یک میوه‌ی استوایی دیگر است که نباید در دوران مریضی مصرف شود. این میوه باعث آزاد شدن هیستامین در بدن می‌شود، که بعضی از علائم سرماخوردگی را بدتر می‌کند. علاوه بر این، آناناس حاوی اسید آسکوربیک هم است، که ممکن است باعث تحریک و خارش گلو شود.

۳۱. ماهی ساردین

ماهی ساردین هم جزء مواد غذایی است که منجر به آزاد شدن هیستامین می‌شود. بنابراین زمانی که دچار گرفتگی سینوس‌ها و آبریزش بینی شدید، باید از خوردن آن پرهیز کنید.

۳۲. بادمجان

بادمجان هم یکی دیگر از مواد غذایی پرطرفدار است. اما این خوراکی محبوب باعث آزاد شدن هیستامین شده و منجر به ملتهب شدن مجاری بینی و بدتر شدن گرفتگی و احتقان می‌شود. بنابراین مصرف آن هنگام ابتلا به سرماخوردگی مناسب نیست.

کلام پایانی

سرماخوردگی و آنفولانزا جزء بیماری‌های رایج هستند. در زمان ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا برای اینکه سریع‌تر بهبود پیدا کنید، باید یک سری خوراکی‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه و از خوردن بعضی مواد غذایی پرهیز کنید. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ مواد غذایی‌ را به شما معرفی کردیم که باعث بدتر شدن آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شوند. تا زمانی که بیماری‌اتان خوب نشده است، این خوکره بادام زمینی یک کره خوشمزه و پرخاصیت است. این کره به خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد در رژیم غذایی بسیاری از افرادی که به سالم خوری توجه بیشتری دارند؛ قرار گرفته است. کره بادام زمینی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این نوع کره بدون مواد افزودنی و نگهدارنده و تنها از بادام زمینی بو داده تهیه می شود. البته به استثنای کره بادام زمینی هایی که در کارخانه ها تولید می شوند. بنابراین مصرف کرده بادام زمینی ارگانیک و طبیعی می تواند نقش بسزایی در بهبود سلامت و درمان بسیاری از بیماری ها داشته باشد.

امروز در آلامتو برای تیروئید کم کار، فشار خون بالا، کبد چرب، سرماخوردگی و گلو درد و بسیاری از بیماری های دیگر را بررسی نموده ایم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:

کره بادام زمینی برای لاغری و کاهش وزن به عنوان یک خوراکی ارزشمند مورد توجه قرار می گیرد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر، ویتامین های گروه B، ویتامین E، چربی های سالم غیر اشباع، فولیک اسید، پروتئین های گیاهی و مواد مغذی دیگر است. از همین رو بسیاری از متخصصین تغذیه مصرف منظم کره بادام زمینی را به افرادی که تصمیم به لاغری و کاهش وزن دارند؛ توصیه می کنند. زیرا مصرف یک قاشق از آن انرژی لازم را به فرد می دهد و از ضعف و بی حالی جلوگیری می نماید. علاوه بر آن مواد معدنی ضروری برای بدن را تامین می نماید. خاصیت سیر کنندگی بسیاری دارد و از ریزه خواری جلوگیری می نماید. همچنین فیبر موجود در آن دستگاه گوارش را پاکسازی می نماید. به این ترتیب می توان گفت کره بادام زمینی برای لاغزی بسیار موثر خواهد بود.

خواص کره بادام زمینی برای پوست

یکی از خواص دیگر کره بادام زمینی برای پوست است. چرا که کره بادام زمینی دارای منیزیم، ویتامین E و ویتامین B است که در کلاژن سازی و افزایش خاصیت کشسانی پوست بسیار موثر می باشد. استفاده موضعی از کره بادام زمینی بر روی پوست نیز می تواند سطح پوست را پاکسازی و نرم نماید. کره بادام زمینی با پاکسازی پوست از بروز آکنه جلوگیری می نماید. کره بادام زمینی پوست را نرم و شفاف می کند و وجود وجود ماده ای به نام پینات در آن موجب بازسازی سلول های آسیب دیده پوست می گردد.

همچنین بخوانید:

خواص کره بادام زمینی برای کبد چرب

ارتباط کبد چرب با کره بادام زمینی به دلیل خاصیت سیر کنندگی این خوراکی پرخاصیت است. بادام زمینی از اشتهای کاذب در افراد جلوگیری می کند و این امر موجب پاکسازی کبد و پیشگیری از کبد چرب می گردد. مصرف منظم بادام زمینی سموم را از بدن خارج می کند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد. به این ترتیب درمان کبئ چرب با کره بادام زمینی میسر می گردد.

خواص کره بادام زمینی برای تیروئید کم کار

تیروئید کم کار یک نوع بیماری است که به دلیل کمبود ید در بدن به وجود می آید. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید بایستی دقت بیشتری به تغذیه خود داشته باشند. برخی از مواد خوراکی دارای ید هستند و برای تیروئید کم کار مفید هستند. ولیکن مواد غذایی دیگری وجود دارند که اگر چه دارای خواص زیادی هستند ولی مانع جذب ید در بدن می شوند. بادام زمینی و محصولات حاصل از آن جز موادی هستند که مانع جذب ید در بدن می شوند. لذا این افراد از مصرف کره بادام زمینی خودداری نمایند یا حداقل مصرف آن را به حداقل برسانند.

خواص کره بادام زمینی در بارداری

کره بادام زمینی در بارداری تمام مواد مواد مورد نیاز بدن مادر و جنین را تامین می کند. با رسیدن مواد مغذی و چربی های سالم به بدن مادر ویار و تهوع بارداری از بین خواهد رفت. در دوران بارداری برخی زنان بد غذا و برخی دیگر دارای اشتهای کاذب هستند. مصرف منظم کره بادام زمینی در بهبود هر دو حالت بسیار موثر می باشد. خصوصا در سه ماهه اول بارداری که با ویار شدید همراه است و از طرفی اندام های مهم و اصلی جنین شکل می گیرد؛ قرار دادن کره بادام زمینی در رژیم غذایی زنان باردار بیشتر از هر دوره دیگری مفید می باشد. ولیکن به دلیل حساسیت تغذیه در دوران بارداری بهتر است پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت نمایید.

همچنین بخوانید:

خواص کره بادام زمینی در شیردهی

خواص کره بادام زمینی در شیردهی مانند دوران بارداری بهتر است با مشورت پزشک متخصص صورت گیرد. ولیکن از آنجا که مادران شیرده به کالری و انرژی بیشتری برای تغذیه نوزاد احتیاج دارند. مصرف روزانه کره بادام زمینی با یک برش نان سبوس دار گزینه مناسبی به نظر می رسد.

خواص کره بادام زمینی برای چاقی صورت

کره بادام زمینی به دلیل مواد مغذی و چربی های سالمی که در خود دارد؛ موجب چاقی صورت می گردد. قرار دادن مقدار کمی کره بادام زمینی در رژیم غذایی روزانه می تواند در زیبایی چهره و پر شدن صورت بسیار موثر باشد. زیرا چربی های سالم موجود در کره بادام زمینی ارتباط مستقیمی با چاقی صورت دارند.

خواص کره بادام زمینی برای فشار خون بالا

کره بادام زمینی برای کاهش فشار خون بسیار مفید است. زیرا کره بادام زمینی علاوه بر مواد مغذی دیگر سرشار از پتاسیم می باشد. پتاسیم موجود در آن برای کاهش فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری بسیار مفید می باشد. علاوه بر آن کره بادام زمینی کاهنده کلسترول بد است و کلسترول بالا یکی از دلایل فشار خون بالا می باشد.

همچنین بخوانید:

خواص کره بادام زمینی برای سرماخوردگی و گلو درد

درمان سرماخوردگی و غذاهایی که بایستی در دوران سرما خوردگی میل شود؛ ارتباط نزدیکی با هم دارند. سوپ مرغ و مایعات داغ از غذاهای بهبود دهنده سرما خوردگی هستند. ولیکن خوراکی هایی هستند که التهاب بدن را افزایش می دهند و برای درمان سرماخوردگی گزینه مناسبی نیستند. کره بادام زمینی یکی از خوراکی های بسیار مغذی اما آلرژیک است که خوردن آن در دوران سرماخوردگی توصیه نمی گردد.

خواص کره بادام زمینی در بدنسازی

ورزشکاران رشته بدنسازی نگاه ویزه ای به کره بادام زمینی دارند. زیرا این خوراکی خوشمزه به تامین انرژی روزانه آنها می پردازد و از کم خونی، ضعف عضلانی و خستگی جلوگیری می کند. منیزیم موجود در کره بادام زمینی اسپاسم‌های عضلانی را بهبود می بخشد و پتاسیم موجود در آن ضربان قلب را تنظیم می نماید. همچنین کره بادام زمینی منبع غنی از ویتامین E است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و سلامت سلول هل در برابر اکسیداتیو را تضمین می نماید.

ورزشکاران به خصوص بدنسازان مصرف کره بادام زمینی پس از تمرین را در برنامه غذایی خود قرار می دهند. زیرا این کار باعث ریکاوری بدن پس از تمرین می شود و عضله سازی را تسریع می بخشد. مربیان بدنسازی خوردن دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی پس از تمرین را برای تسریع در ریکاوری بدن و عضله سازی بهتر پیشنهاد می دهند.

همچنین بخوانید:

خواص کره بادام زمینی برای مردان

کره بادام زمینی خوراکی خوشمزه و دارای ارزش غذایی است که برای زنان و مردان مفید می باشد. ولیکن اگر بخواهیم به صورت ویژه به فوائد کره بادام زمینی برای مردان بپردازیم. باید به تقویت قوای جنسی مردان اشاره داشته باشیم. زیرا کره بادام زمینی جریان خون را افزایش می دهد و این امر موجب رفع اختلالات نعوذ و بهبود عملکرد جنسی مردان می گردد. همچنین ویتامین ها و منابع ارزشمند کره بادام زمینی از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می نماید.

خواص کره بادام زمینی برای زنان

طبق آنچه که در بالا گفته شد؛ خواص کره بادام زمینی برای زنان و مردان به اثبات رسیده است. کره بادام زمینی برای زنان در دوران بارداری، شیردهی، پریودی و همچنین پس از تمرینات ورزشی توصیه می گردد. عللاوه بر آن این خوراکی خوشمزه و مغذی انرژی زا است و می توان آن را در وعده صبحانه گنجاند و انرژی روزانه را تامین نمود.

خواص کره بادام زمینی برای کودکان

کره بادام زمینی برای رشد کودکان نیز بسیار ضروری است. متخصصان مصرف بادام زمینی برای کودکان بالای 3 سال را توصیه می نمایند. زیرا در سنین پایین موجب است باعث آلرزی در کودکان شود. ولیکن مصرف آن برای کودکان بالای 3 سال موجب رشد بهتر، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش قدرت حافظه و هوش، بهبود رشد عضلات و … شود.

کره بادوم زمینی تات نات یکی از برترین کره های موجود در فرشگاه اینترنتی تات نات است که 100% از بادام زمینی ساخته شده است و به دلیل طعم خوشمزه و خواص متنوعش، در تهیه انواع غذاها و تنقلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص کره تات نات عبارتند از: منبع انرژی: این محصول حاوی مقدار زیادی کالری و چربی سالم است.

هر آنچه که نیاز دارید با بهترین قیمت از digikala.com بخرید

منبع: یوتیوب

دکمه بازگشت به بالا