سلامت و تندرستی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

سروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون بیماران مبتلا به امیکرون گفت: در حال حاضر هر بیماری که برای سرماخوردگی مراجعه می کند اولین نفری است که به بیماری عروق بیماری کرونا قلب مبتلا می شود و باید دوره قرنطینه را در منزل سپری کند.

وی گفت: افرادی که سرماخورده هستند نیازی به آزمایش کرونا ندارند. همه سرماخوردگی ها باید omicron در نظر گرفته شوند و قرنطینه شوند.

شکوهی با اشاره به اینکه ست های اومیکرون با دلتا تفاوتی ندارند، افزود: تست کرونا در بیماران مبتلا به omicron با سایر سویه های کرونا تفاوتی ندارد و با همان تست کرونا مشخص می شود، بنابراین اشتباه است که بگوییم omicron نیاز به یک تست دارد. تست ویژه.”

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان لوگمان حکیم گفت: افزایش روزانه تعداد بیماران در آمریکا و اروپا نشان می‌دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالا است، بنابراین لازم است محدودیت‌هایی برای محافظت مجدد اعمال شود. سلامت عمومی.” و اگر شرایط عادی تلقی شود هر روز با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و این ساده سازی ها تعداد بیماران را در یک روز از 3000 نفر به 9000 نفر افزایش داده است.

شهید بهشتی، مدرس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه واکسیناسیون تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: در درازمدت شاهد عواقب افزایش تعداد بیماران هستیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron به طور جداگانه بافته نمی شود و باید مانند گونه های قبلی کرونا بافته شود و کمتر کشنده است.

مدت زمان قرنطینه در بیماران مبتلا به امیکرون

وی درباره روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه روزانه بیش از یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد روزهای قرنطینه مورد نیاز اعلام شد که برای علائم خفیف 5 روز و برای علائم شدید 10 روز است. می توانند با کار کنار بیایند، اما نمی توانیم روزهای کافی را در قرنطینه در ایران داشته باشیم، بنابراین مردم مانند گذشته باید برای جلوگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال، تا بهبودی کامل در خانه های خود بمانند.

این متخصص عفونت گفت: ممکن است درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی امیکرون نداشته باشند، اما برای گسستن این زنجیره توصیه می کنیم همه کسانی که کوچکترین نشانه سرماخوردگی دارند قرنطینه کنند و نیازی به انجام آزمایش نیست. نیستند.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب قطعا بارها گزارش شده است، زیرا این آمار فقط مربوط به افرادی است که تست کرامت مثبت دارند و با توجه به خطای 50 درصدی آزمایش می توان گفت که آمار بسیار بالاتر از این.”

شکوهی تاکید کرد: طی یکی دو هفته آینده با افزایش شدید بستری ها مواجه خواهیم شد و از پایان بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

“تعداد مرگ و میر در منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران مبتلا به دلتا چندین برابر بیشتر خواهد شد که منجر به افزایش وحشتناک تعداد بیماران و بستری شدن در بیمارستان می شود.”

لزوم بازگرداندن محدودیت ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین این اشتباه است که بگوییم دانش آموزان باید حضوری به مدرسه بروند. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بسیار بهتر از آموزش مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: والدین به دلیل آسیب پذیری بیشتر از سایرین نسبت به واکسیناسیون کودکان تشویق می شوند.

مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه کسی در آمریکا یا اروپا واکسینه شود! آنها هم واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران امیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید با اقدامات، پیشگیری و محدودیت های لازم به این آینده دست پیدا کنیم تا سیستم بهداشت و درمان آسیب نبیند. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان شیب را کاهش داد.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از حضور در پیک همه این موارد را گفتیم و صحبت های علمی لازم با پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی بگیرند. زودتر چون در غیر این صورت با ساده سازی ماه های بدی را پیش رو خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا