جامعه

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: کمپین “تهران زنده می شود” واکسیناسیون افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند ، انجام می دهد.

به گزارش تیتر اول و به نقل از شهر ، زینب نصیری ، رئیس اداره سلامت عمومی تهران ، در مورد کمپین تولد دوباره تهران گفت: “متاسفانه در تهران افرادی هستند که در برنامه ریزی مشارکت نداشته اند. این کمپین افراد آسیب پذیر را واکسینه می کند ، مهاجران غیرقانونی ، افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند ، افرادی که در شهرک های غیررسمی شهری زندگی می کنند.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون ملی افزود: واکسیناسیون جهانی در صورتی م allثر است که همه افراد جامعه فارغ از موقعیت اجتماعی خود واکسینه شوند. تحت این کمپین و با این رویکرد ، واکسیناسیون برای افراد مسن و افراد دارای معلولیت که به دلیل شدت ناتوانی یا نداشتن خانه قادر به دریافت واکسن بوده اند ، به راحتی واکسینه می شود.

وی با اشاره به مراحل واکسیناسیون این افراد گفت: اداره بهداشت شهرداری تهران از هفته گذشته اطلاعات افرادی را که از طریق مراکز معلولین و سالمندان ثبت نام کرده اند جمع آوری می کند و پس از بررسی وضعیت در صورت عدم واکسیناسیون ، آنها معرفی مراکز واکسیناسیون سیار

رئیس اداره بهداشت شهرداری تهران در مورد افرادی که با واکسیناسیون مخالف هستند گفت: یکی دیگر از فعالیتهای اداره بهداشت شهرداری تهران در این کمپین متقاعد کردن افراد دارای معلولیت است که قصد واکسیناسیون ندارند ، به این معنی که همکاران ما در مرکز بهداشت و معلولیت دلایل آنها را شنیده اید. مشاوره و اطلاعات مناسب را در مورد مزایای واکسیناسیون به آنها ارائه دهید.

نصیری با اشاره به نحوه اطلاع رسانی کمپین “تهران دوباره زنده می شود” افزود: انجمن معلولان شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید با سیستم “همسایگی من” یا با شماره تلفن 137 و شماره گیری کد 6 وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند تا نیروهای متحرک برای تزریق واکسن در محل اقامت خود حاضر شوند.

رئیس اداره بهداشت و درمان شهرداری تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: طبق آخرین اطلاعات سازمان بهزیستی حدود 120 هزار معلول با درجات مختلف معلولیت در سال 95 در تهران وجود داشت اما به دلیل مراحل ثبت نام در کشور به سازمان بهزیستی و صدور کارت معلولیت بستگی دارد متأسفانه این آمار هنوز دقیق نیست و نمی تواند به عنوان منبع مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا