جامعه

تحقق روند پرشتاب واکسیناسیون در استان تهران ظرف هفته گذشته

فرمانده عملیات ستاد کرونا در استان تهران هفته گذشته از تسریع روند واکسیناسیون در استان تهران خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، علیرضا زالی در جلسه ستاد کرونا در استان تهران اظهار داشت: هفته گذشته شاهد روند سریع واکسیناسیون بودیم که با مداخله حاصل شد ، از جمله این که 19 مرکز در تهران به صورت 24 ساعته واکسینه شدند. مداخله دیگر مشارکت مراکز بهداشتی جامع بود که همه آنها اساس بستر واکسیناسیون را تشکیل دادند. در واقع زیرساختی در این زمینه ایجاد شده است که باید همین روند را ادامه دهد.

وی افزود: وقتی صحبت از افزایش پذیرش عمومی واکسیناسیون در سراسر جهان می شود ، بخشی از مردم به واکسیناسیون مراجعه نکرده اند که 15 تا 25 درصد است که باید در کشور ما الگو باشد ؛ بنابراین ، اقداماتی مانند دسترسی ، تنوع جغرافیایی و تنوع در سبد واکسیناسیون ، میزان مصرف ممکن است افزایش یابد.

زالی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک واکسن های محلی با کیفیت و کارایی خوب به این سبد اضافه شود و نقش موثری در استقبال عمومی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ستاد ملی موضوع کرونا را مطرح کرد که با مدیریت صحیح ، محدودیت ها برداشته شود تا از کارت واکسیناسیون برای ارائه خدمات اجتماعی استفاده شود.

فرمانده عملیات ستاد کرونا در استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن فخراس گفت: بستر این واکسن شبیه واکسن های برکت و سینوفرم است. بنابراین ، ما باید به دوستان خود کمک کنیم تا مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن را در اسرع وقت به پایان برسانند. در این راستا ، ما توصیه می کنیم که دانشگاه شهید بهشتی مجوز ارائه آزمایشات بالینی این واکسن را دریافت کند.

زالی تاکید کرد: دیروز با وجود اینکه طی چهار هفته گذشته شاهد روند نزولی در آمار بودیم ، اما دیروز تغییری در آمارها داشتیم که افزایش یافت. این افزایش در شاخص های سرپایی و بستری مشاهده شد ، که می تواند به عنوان یک اضطراب عمل کند. بنابراین ، دستیاران پزشکی در دانشگاه های پزشکی باید آمارها را به دقت زیر نظر داشته باشند تا از موقت یا پایدار بودن این افزایش اطمینان حاصل کنند. بدون شک ، برای افزایش اثربخشی واکسیناسیون و جلوگیری از رسیدن آن به قله های بعدی ، باید از فرصت تشخیص فعلی به خوبی استفاده کنیم. البته نیاز به بودجه نیز دارد. بخش مهمی از طرح محله شهید سلیمانی قطعاً در طول دوره تشخیص مورد توجه و اجرا قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا