سلامت و تندرستی

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، صبح امروز جلسه کنترل و نظارت کمیته ملی علمی کووید 19 با حضور دکتر قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، دکتر قشم جان بابایی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت برگزار شد. فرید نجفی. حمیدرضا جماعتی ، دبیر کمیته علمی ملی کرونا و سایر اعضای کمیته. بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک باید در دستور کار همه باشد

در ابتدای این جلسه ، دکتر جان بابایی از برگزاری جلسه کمیته ملی علمی کووید 19 با حضور اساتید پزشکی دولتی در این جلسه خبر داد و گفت: این جلسات که هر هفته برگزار می شود ، در مورد کمیته تخصصی بحث و بحث می شود. جلسات

وی ادامه داد: با توجه به ادامه روند خوب واکسیناسیون در کشور ، شاهد کاهش بستری ها ، تعداد بیماران وخیم و مرگ و میر بیماران هستیم که این نشانه خوبی است.

دکتر جان بابایی ، در بحث بیماران سرپایی و سرپایی ، به دستورالعمل های ملی درمان کرونا اشاره کرد: آنچه باید در موارد سرپایی مورد تاکید قرار گیرد ، نباید مورد تأکید قرار گیرد. این بدان معناست که برخی از افراد ممکن است از ترس کارهای تشخیصی را انجام دهند که لازم نیست.

برای موارد سرپایی کرونا ویروس نیازی به دارو نیست

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در موارد سرپایی نیازی به دارو نیست؛ مردم عزیز بدانید که نظر اساتید این است که مراحل سرپایی نیازی به سی تی اسکن و آزمایش های معمول ندارند و کافی است دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید.

Ramedsaver یک داروی بیمارستانی است

وی درباره نحوه بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: به طور معمول طبق دستورالعمل ، در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بستری ، دوره درمان دقیقاً مشخص شده است. هنگام درمان بیماران بستری ، باید به آن توجه شود استفاده از داروهایی که به عنوان داروهای ضد کرونا ویروس شناخته می شوند ، مانند داروها ، محدود است و در برخی موارد جایی در خانه ندارد. این دارو یک داروی بیمارستانی است و به ندرت و در ابتدای بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان به مدت محدود تجویز شوند

جان بابایی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد ، گفت: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و به مدت محدود تجویز شوند. در برخی موارد مشاهده شده است استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها عامل عفونت های قارچی کشنده است ، بنابراین افراد باید مراقب باشند که چنین داروهایی را خودسرانه مصرف نکنند و نیازی به تجویز پزشک ندارند.

اهمیت استفاده مناسب از اکسیژن در بیماران بستری

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که یک بیمار بستری باید انجام دهد استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین نکته حمایت تنفسی است که پرستاران به بیماران ارائه می دهند. اکسیژن مناسب می تواند م effectiveثرترین درمان باشد و مرگ و میر را به صفر برساند.

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

بر اساس بیانیه روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل روانی یکی از مواردی است که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد ، گفت: مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب باعث افزایش توانایی بیمار در طول درمان می شود. “

جان بابایی با اشاره به اینکه تمرکز ویژه بر مهار مصرف مواد ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات از جمله نکاتی است که توسط اعضای کمیته علمی برجسته شده است ، گفت: موثرترین درمان برای بیماری واکسن است. یک بیماری ویروسی

معاون وزیر بهداشت در پایان درباره کمبود داروهای کرونری در کشور توضیح داد: “خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کردند همه داروهایی را که در درمان بیماری عروق کرونا ویروس قلب م inثر بودند در تولید محلی تولید کنند. ما بدون اطلاعات قبلی

دکمه بازگشت به بالا