سلامت و تندرستی

بستری‌های کرونا همچنان بالاست / مرزها کنترل نشود، “لامبدا” وارد می‌شود

سرپرست شهادت در بیمارستان یپ آباد با اشاره به اینکه به نظر می رسد از قله قله پنجم تهران عبور کرده ایم ، گفت: آمار کمی کاهش می یابد ، اما باید منتظر بمانیم تا روند بستری شدن سال آینده یکی دو هفته کاهش یابد. ”

دکتر جلال نژادجواد در گفت وگو با تیتر اول وی گفت: خوشبختانه بر اساس آمارهای گزارش شده توسط استانها ، مراجعات و بستری شدن در بیمارستان اندکی کاهش یافته است ؛ البته موارد سرپایی و بستری هنوز در بیمارستان ما قابل توجه است ؛ اما حدود 10 تا 15 درصد مواد اولیه کاهش یافته است ، اما بستری شدن هنوز بالا هستند

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد از قله پنجمین قله تهران عبور کرده ایم ، گفت: ما کمی افت می کنیم ، اما باید منتظر بمانیم تا روند بستری شدن در هفته های آینده کاهش یابد.

وی افزود: با افزایش میزان واکسیناسیون ، البته تعداد بیماران وخیم و بستری در بیمارستان ، به ویژه افراد مسن که واکسیناسیون آنها تقریباً کامل شده است ، کاهش می یابد. از سوی دیگر ، رعایت پروتکل های بهداشتی بهبود یافته است ، که بر روند کار تأثیر می گذارد و آمار را کاهش می دهد.

نژادیاد ادامه داد: حدود 300 تا 350 بیمار کرونری بستری در بیمارستان شهدای یپ آباد داریم که 7.5 درصد از آنها بستری هستند.

وی در مورد احتمال قله تاج ششم گفت: آثار و شواهد جهش لامبدا در سایر کشورها مشاهده شده است. اگر مرزبانان و ورودی ها کافی نباشند و بیماران لامبدا وارد کشور شوند ، ما معمولاً درگیر خواهیم شد و از آنجا که اطلاعات مربوط به جهش جدید در ویروس چندان دقیق نیست ، نمی دانیم چقدر می تواند مضر باشد.

رئیس بیمارستان شهدای جفت آباد درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: برای بازگشایی مدارس باید شرایط بهداشتی فراهم شود تا این گونه پیش بیاید که مدارس به صورت پاره وقت و به صورت نیمه مجازی یا از راه های دیگر افتتاح شود. البته در حال حاضر واکسن به افراد زیر 18 سال داده نمی شود و نگرانی هایی وجود دارد که چه واکسنی می تواند به دانش آموزان داده شود.

در حرکت آربن ، او گفت: “مهم است که چقدر و چند دور بپیچد.” معمولاً همه افراد واکسینه نمی شوند و شاید تعداد محدودی از افرادی که واکسینه شده اند می توانند ترک کنند ، اما هنوز باید منتظر تصمیم دقیق باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا