سلامت و تندرستی

سودجویان طب سنتی در بحران کرونا / آخرین خبرها از داروهای کمک کننده به درمان کووید

مدیرکل دفاتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه طب ایرانی یک رشته علمی و دانشگاهی است ، گفت: بنابراین فقط پزشکان عمومی و متخصصان سایر رشته ها که دوره های لازم را گذرانده اند می توانند در زمینه طب سنتی فعالیت کنند.

مصاحبه با تیتر اول دکتر نفیسه حسینی یکتا وی در مورد اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با طب سنتی در زمان بحران کرونا گفت: به دلیل تقاضای عمومی برای مشاوره پزشکی ایران در زمینه پیشگیری و درمان کوئید 19 ، مطالبات زیادی در فضای مجازی مطرح شد. بسیاری از افراد نیز از این فرصت برای منافع و منافع شخصی خود استفاده كرده اند و هیچ كدام از آنها بدون تحقیقات علمی قابل دفاع و تعمیم به جامعه نیستند و هر الزامی باید یك اصل هدایت كننده برای لزوم مداخله در معالجه باشد تا بتواند وارد تحقیق شود.

وی افزود: بهترین اقدام سودجویان بالا بردن سطح آگاهی عمومی و ارائه منابع معتبر مشاوره پزشکی ایرانی است تا مردم به سود جویان و خواسته های گاه اغراق آمیز آنها برای تأمین نیازهای خود در این زمینه روی نیاورند.

وی افزود: بر همین اساس ، دفتر ایران و طب مکمل از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور ، راهنمای استفاده عمومی را منتشر و در وب سایت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار داد. با توجه به آمار نحوه برخورد با مجرمان ، رفتار با مجرمان در زمینه درمان به عهده معاونت نظارت پزشکی به عنوان معاون وزیر بهداشت و واحدهای متناظر با آن در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.

وی در پاسخ به این سال که آیا مقوله ای به نام طب اسلامی وجود دارد ، گفت: اسلام توصیه های سلامت محور دارد که می تواند به طور متداول در سیستم بهداشت مورد استفاده قرار گیرد ، اما ما می توانیم براساس این توصیه ها و برخی از روایات پزشکی که در مورد آنها صحبت شده است ، تعیین کنیم یک دانشکده پزشکی جداگانه به عنوان طب اسلامی هم از نظر متخصصان علوم قرآن و حدیث و هم از نظر متخصصان پزشکی قابل قبول نیست.

مدیرکل دفتر پزشکی ایران وزارت بهداشت برای محصولات دارویی و درمان ویژه معصومین (ع) و استفاده از آنها در درمان بیماران تأکید کرد: هرگونه ادعای درمانی و هر داروی جدید بهداشتی بدون تحقیقات علمی می تواند باشد برای ورود به این مسیر اگر شرایط اولیه لازم برای مداخله در درمان را داشته باشد ، می تواند وارد یک آزمایش بالینی شود. این فرایند همچنین باید برای ادعاهای پیشگیرانه و درمانی منتسب به معصومین (علیهم السلام) دنبال شود و استفاده از ترکیبات گیاهی یا روش شناختی صرفاً براساس روایت منسوب به معصومین (علیهم السلام) امکان پذیر نیست ، که ابتدا باید توسط علم مرد تأیید شود. وی از درمان برای عموم مردم استفاده کرد.

حسینی یکتا تأکید کرد: طبق قانون ، فقط پزشکان می توانند در معالجه مداخله کنند و طب ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.؛ بنابراین در رشته طب ایرانی که به صورت دوره های دکتری تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی ارائه می شود ، مانند سایر رشته های تخصصی پزشکی ، فقط پزشکان مجاز به شرکت در کنکور و تحصیل در آن سطح در صورت قبولی هستند.

وی در مورد تعداد فعالان در زمینه طب سنتی مورد تأیید وزارت بهداشت ، تصریح کرد: طبق آمار موجود ، در حال حاضر 350 فارغ التحصیل پزشکی ایرانی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور داریم که بسته به شرایط در مراکز دولتی یا خصوصی کار می کنند. علاوه بر متخصصان ، پزشکان عمومی و متخصصان سایر رشته ها پس از گذراندن دوره های مورد تأیید وزارت بهداشت ، به عنوان پزشک آموزش دیده در زمینه طب ایرانی شناخته می شوند و می توانند در چارچوب فعالیت های مشخص شده در آیین نامه خدمات ارائه دهند.

نفیسی یکتا تأکید کرد: الف.خدمات در زمینه طب ایرانی به صورت کلینیک و کلینیک ویژه دانشگاهی و همچنین مراکزی با نام خاص “سلامتکده” ارائه می شوند که به دو روش دولتی و وابسته به دانشگاه های پزشکی یا خصوصی و زیر نظر متخصصان پزشکی فعالیت می کنند. ما همیشه توصیه می کنیم افراد از مراکز و افراد معتبر خدمات تایید شده در زمینه طب ایرانی را دریافت کنند.

حسینی یکتا درباره برنامه های وزارت بهداشت برای افزایش آموزش متخصصان طب سنتی گفت: دانشگاه های مختلف پزشکی از معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش مجوز گروه پزشکی و دانشکده ایران را درخواست کرده اند که در صورت تصویب ، شوراهای تخصصی مربوطه می توانند دانشجویان طب سنتی و داروسازی را جذب کنند.

وی افزود: در حال حاضر 8 دانشکده فعال و در مجموع 20 گروه پزشکی ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد که متخصصان طب ایرانی را تربیت می کنند و حدود 370 دانشجو در این رشته تحصیل می کنند که تا پایان ترم اول امسال تعداد دقیق دانشجویان تعیین می شود. پذیرایی

حسینی یکتا درباره آخرین اخبار مربوط به طب سنتی که به درمان عروق ویروس کرونا کمک می کند ، گفت: در حال حاضر 96 آزمایش بالینی در مرکز آزمایشات بالینی ایران (IRCT) ثبت شده است و گزارش نهایی این آزمایشات به طور منظم توسط دفتر داروها و مکمل های ایران برگزار می شود. می شود.

وی افزود: از این تعداد ، 45 مرحله آزمایش بالینی به پایان رسیده است. گزارشی از هشت پروژه اولیه به معاون درمان ارسال شده و نتایج سه پروژه در جلسه کمیته علمی کارکنان کرونا ارائه شده است. متخصصان تحقیقات کمیته می توانند به سیستم بهداشت کمک کنند تا از Covid 19 جلوگیری کند و به درمان بیماران کرون کمک کند و از نظر پزشک معالج می تواند همراه با درمان عمومی تجویز شود.

به گفته مدیرکل دفتر پزشکی ایران وزارت بهداشت ، سازمان غذا و دارو به طور کلی مسئول صدور مجوز برای تولید داروهای جدید است ، در حالی که درخواست مجوز برای تولید داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و محصولات طبیعی و مکمل در اداره کل محصولات طبیعی است. ، م componentsلفه های سنتی و مکمل این سازمان مورد بررسی قرار می گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا