سلامت و تندرستی

واکسیناسیون عامل اصلی بستری در موج هفتم کرونا

واکسیناسیون عامل اصلی بستری در موج هفتم کرونا

واکسیناسیون عامل اصلی بستری در موج هفتم کرونا است. به گفته و گزارش دکتر نیوز، بررسی های انجام شده در مورد موج هفتم و بستری ها نشان می دهد که 97 درصد از بیماران بستری یا فاقد سابقه واکسیناسیون بوده و یا واکسیناسیون ناقص بوده اند.

دکتر سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا معاونت بهداشتی با اشاره به نقش واکسن در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: نظرسنجی انجام شده در مورد موارد ابتلا و بستری شدن موج هفتم نشان داد که 97 درصد از بیماران بستری شده یا سابقه واکسیناسیون نداشته اند یا واکسیناسیون ناقص داشته اند.

محبی افزود: میانگین سنی بستری شدگان در موج هفتم 40 سال بوده که نسبت به موج های قبلی بیماری رده سنی پایین تری را نشان می دهد که به دلیل پوشش بالای واکسیناسیون گروه های سنی بالاتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه در معاینه بیماران بستری در یک ماه گذشته مشخص شد که هیچ یک از کودکان زیر 10 سال بستری شده در بیمارستان سابقه واکسیناسیون نداشته اند. بیان کرد: این موضوع نشان دهنده تأثیر ایمنی ایجاد شده توسط واکسیناسیون کرونا در کل جامعه و به ویژه گروه کودکان و نوجوانان است که ثابت می کند با توجه به بازگشایی مدارس، والدین و مدیران مدارس باید به موضوع واکسیناسیون دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند.

محبی درباره میزان بستری شدن در گروه سنی 10 تا 19 سال نیز گفت: با توجه به پوشش 75 درصدی واکسیناسیون برای این گروه سنی، آمار نشان می دهد که تنها 3 درصد از این گروه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده اند که این امر بر نقش جهانی تاکید دارد. واکسیناسیون در پیشگیری از عفونت و شدت بیماری.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به آمار موج هفتم مرگ و میرها افزود: همانطور که از قبل برای همشهریان عزیز مشخص شده است، 93 درصد از متوفیان موج اخیر فاقد سابقه واکسیناسیون یا واکسیناسیون بوده اند. تکمیل تاریخچه واکسیناسیون که آمار فوق را تایید و تفسیر میکند.

دکمه بازگشت به بالا