سلامت و تندرستی

مبارزه با کرونا با انجام واکسیناسیون پس از ابتلا به کووید-۱۹

به گزارش شفاف، بیماری ننگین کرونری قلب همچنان در سراسر جهان در حال گسترش است و تاکنون افراد زیادی به آن مبتلا شده اند. یکی از دلایل شیوع این ویروس این است که پروتئین های ناخن مانند به گونه ای رشد می کنند که به ویروس کمک می کند راحت تر وارد سلول میزبان شود. در نهایت، یک سویه جدید ظاهر می شود که باعث می شود عفونت به سرعت گسترش یابد و از فردی به فرد دیگر سرایت کند.

آنتی بادی های ضد کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 که توسط سیستم ایمنی بدن ما تولید می شود، می تواند به جلوگیری از شکل گیری گونه های جدید این بیماری کمک کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس در یک مطالعه اخیر گفتند که ترکیب این دو (بیماری عروق ویروس کرونا قلب و واکسیناسیون) می تواند محافظت قوی تری در برابر سویه های جدید ایجاد کند.

محققان در ایالات متحده دریافتند افرادی که هم کووید-19 و هم واکسن دریافت می‌کنند دارای آنتی‌بادی‌های باکیفیتی هستند که می‌تواند از آنها در برابر جهش‌های پروتئینی شبیه ناخن محافظت کند.

دکتر ایمونولوژیست و محقق ارشد دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس گفت: نتایج این مطالعه نشان می دهد که نه تنها مقدار، بلکه کیفیت آنتی بادی ها نیز ممکن است در طول زمان بهبود یابد. اتو یانگ.

پروتئین ناخن دارای ناحیه ای به نام «دامنه اتصال گیرنده» (RBD) است که به ویروس اجازه می دهد تا به سلول میزبان حمله کند. این منطقه همچنین یک هدف مهم برای آنتی بادی ها است، اما جهش های تصادفی در “دامنه اتصال گیرنده” به این معنی است که این هدف همیشه در حال تغییر است.

در یک مطالعه جدید، یانگ و همکاران، آنتی بادی ها را با “دامنه اتصال گیرنده” خون شرکت کنندگان با توانایی آنتی بادی ها برای خنثی کردن ویروس مقایسه کردند. آنها دریافتند افرادی که هم کووید-19 و هم واکسن را داشتند نسبت به افرادی که فقط به این بیماری مبتلا بودند یا فقط واکسینه شده بودند، آنتی بادی های بهتری داشتند.

مطالعات قبلی نشان داده است افرادی که قبل از می 2020 و در طول موج اول اپیدمی از کووید-19 جان سالم به در برده اند، به نظر می رسد ظرفیت آنتی بادی در برابر سویه های جدیدتر ویروس کاهش یافته است. همین امر در مورد افرادی که آلوده نیستند اما واکسن کووید-19 را از سویه هایی مانند بتا یا گاما دریافت کرده اند نیز صدق می کند. در همین حال، محققان آنتی‌بادی‌هایی را کشف کرده‌اند که در بدن افرادی که پس از بهبودی واکسن دریافت کرده‌اند، در برابر سویه‌های جدید قوی‌تر بودند.

دکمه بازگشت به بالا