استان ها

کاهش تصادفات منجر به فوت در یزد با نصب دوربین‌های نظارتی

به گزارش خبرگزاری یزد تیتر اول، سرهنگ زارع گفت: دوربین های مداربسته در سال 1394 در استان نصب شد و یزد در 10 سال گذشته کمترین مرگ و میر تصادفات را به ثبت رسانده است.

وی افزود: ثبت 75 فوتی به دلیل فرسودگی دوربین، رکورد سابقه تردد استان را 108 نفر در 99 سال ثبت کرد.

وی یادآور شد: تجهیزات الکترونیکی استان متعلق به سال 1394 است و دوربین های نسل جدید باید با دوربین های قدیمی جایگزین شوند تا کیفیت و کارایی این تجهیزات افزایش یابد.

سرهنگ زارع گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه استفاده از دوربین ها کار می کند و نصب و راه اندازی بر عهده شهرداری است و باید تعویض دوربین ها را در اولویت قرار دهد اما به دلیل گرانی تجهیزات الکترونیکی در تامین هزینه ها مشکل دارند. هست.

وی افزود: برخی از دوربین های سطح شهر به دلیل آسیب دیدگی غیرقابل دسترسی هستند، بنابراین تعمیر و بهسازی سیستم نظارتی و تجهیزات الکترونیکی باعث می شود آمار دقیق دوربین های سطح شهر در دسترس نباشد و شهرداری نیازمند به روز رسانی آمار شهر است. . تجهیزات الکترونیکی شهری هر روز

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: کرونا در سال‌های 1400 و 1401 باعث کاهش 30 درصدی تصادفات در استان شد که ربطی به دوربین‌ها ندارد.

وی در خاتمه تصریح کرد: در صورت خرابی دوربین های مدار بسته در سطح شهر، اهالی می توانند جهت جمع آوری آنها به پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع دهند.

48

دکمه بازگشت به بالا