جامعه

آثار محدودیت‌های کرونایی بر کاهش مرگ و میر بر اثر تصادفات/ احتمال برقراری مجدد محدودیت‌ها

نماینده ستاد ملی کرونا در تشریح آخرین مصوبات ستاد ، وجود واکسن کرونا ، طرح محله شهیدا سلیمانی و روند بیماری در کشور را توضیح داد.

به گزارش تیتر اول ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: نتیجه ای که امروز شاهد آن هستیم نتیجه تلاش مردم و مسئولان است. در این چند هفته ، مردم بسیار خوب عمل کردند ، با رعایت پروتکل ها به بیش از 85٪ ، و امیدوار کننده بود که ما می توانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم. اما این محدودیت ها هم قابل تغییر و تقویت هستند و هم می توانند کاهش یابند. پیروی از پروتکل ها عملکرد ما را بهبود می بخشد. مصوبات اخیر ستاد ملی مارونا اهمیت کامل تاییدیه ها و محدودیت های هوشمند است. به عنوان مثال ، تهران اکنون در یک وضعیت نارنجی قرار دارد ، اما اگر آمارها هر هفته به ما نشان دهند ، اوضاع قرمز شده و محدودیت ها برمی گردد. این برای همه شهرهای نارنجی و زرد صدق می کند.

وی افزود: با اجرای دقیق پروتکل ها ، طی دو هفته شاهد کاهش مراجعه به مراکز درمانی و در 5 هفته مرگ و میر را کاهش خواهیم داد. محدودیت های ما از 26 نوامبر آغاز شد و 43 شهر در آن تاریخ محدودیت داشتند و 46 شهر نیز در 5 نوامبر محدودیت داشتند. بازرسی ها بیشتر و سختگیری ما بیشتر شد.

رییسی با مرور وضعیت جهان به صورت تاج ، گفت: “موج جدیدی در ایالات متحده 2800 مرگ روزانه وجود دارد. افزایش جدیدی در انگلیس و مرگ و میر وجود دارد. یک سایت معتبر مرگ و میر عروق کرونا ویروس را در کشورها پیش بینی کرده است و آنها پیش بینی کردند که در اواسط ماه دسامبر مرگ و میر بیش از 1000 نفر در روز است ، اما با کمک انسان ، این پیش بینی شکسته شده است ، و این پیش بینی برای کشورهای دیگر صحیح است.

5 استان با روند افزایشی بیماری

وی افزود: ما در کشور سه موج بیماری را تجربه کرده ایم و با توجه به پروتکل ها و محدودیت ها ، موج سوم در حال کاهش است. مداخلات انجام شده مطابق با تصمیمات ستاد تاج ملی در 5 آبانا ، 14 مورد در آبانا و 1 مورد در آزارا انجام شد ، همه منجر به توقف افزایش طولانی مدت بیماری شد. در استان های اردبیل ، قزوین ، گلستان ، گیلان ، مازندران یک بیماری صعودی یا صعودی وجود دارد.
از 160 شهر سرخ 64 شهر اکنون قرمز ، 279 نارنجی و 105 زرد است.

وی درباره روند صعودی تاج ها در استانهای شمالی کشور توضیح داد: دلیل این روند صعودی 4 هفته پیش و سفرهایی است که انجام شده است. 11 شهر در استان فارس ، 9 شهر در استان گلستان ، 6 شهر در مازندران ، 5 شهر در قزوین ، 4 شهر در گیلان و اصفهان ؛ ما در استان های آذربایجان غربی ، خراسان رضوی و شمالی ، اردبیل ، کرمان و ایلام 3 شهر سرخ داریم. این نشان می دهد که برای کنترل بیماری باید به شهرهای سرخ این استان ها مراجعه کنیم.

وی افزود: “ما سه سناریوی بیماری را پیش بینی کرده بودیم.” در سناریوی سوم ، روند صعودی ادامه داشت ، در سناریوی دوم ما به راحتی مرزها را پوشانده و دنبال کردیم و در سناریوی اول در بالای بیماری متوقف شدیم. اگر به سناریوی اول پایبند باشیم ، 30،000 بیمار دیگر در بیمارستان بستری می شوند و 4600 نفر دیگر می میرند ، و این تأثیر پروتکل ها را نشان می دهد.

وی همچنین تأکید کرد: ما هنوز 7 شهر داریم که باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشیم و روند صعودی بیماری داشته باشند. در اردبیل و پارس آباد در آذربایجان غربی ، نطنز اصفهان ، خلیل آباد ، خراسان رضوی ، راورا در کرمان ، بندر در ترکمن گلستان و رودبار گیلانا ، حتی روند بیکاری متوقف نشده و همچنان رو به افزایش است. در 11 شهر ، بیماری متوقف شده است اما کاهش نیافته است. این نسخه شامل شهرهای ساری ، آمل ، بهشهر ، آق قلا ، فاروج ، سنقر ، هورسین ، نائین گورکان ، رشت ، فارسان است. پروتکل ها در این شهرها کم بود یا دوره های خانوادگی وجود داشت.

ویروس کرون از بین نرفته است

رییسی گفت: “ویروس از بین نرفته است و مردم باید آن را به خاطر بسپارند.” اگر محدودیت ها برداشته شوند و پروتکل ها رعایت نشوند ، همه رنگ ها از بین می روند. امروز در ستاد ملی تصمیم خوبی گرفتیم که محدودیت ترافیک باید از ساعت 9 شب تا 4 صبح در شهرهای نارنجی ایجاد شود ، به استثنای شهرهای قرمز ، که با توجه به مهمانی های شب آینده و شب های یلدا اتفاق خوبی خواهد بود.

تأثیر محدودیت های تاج در کاهش تصادف

وی در مورد آخرین آمار تخلفات عروق کرونا ویروس در شهرهای قرمز گفت: در ورودی های شهرها با دوربین 30 هزار خودرو جریمه شد اما با دست – 14000 ماشین. ترافیک درون شهری در شهرهای سرخ پس از ساعت ها حدود 8،400 ترافیک درون شهری در شهرهای سرخ محدود بودیم. خوشبختانه در این 14 روز ، این حادثه باعث 45 درصد مرگ و تصادف باعث کاهش 50 درصدی تلفات شد.

مجازات متخلفین در قرنطینه چیست؟

وی در مورد ردیابی بیمار با کد کشور گفت: طبق آخرین آمار 31 میلیون درخواست برای افراد مثبت از پایگاه داده ما گرفته شده است و ما به 4637 فرد آلوده که می خواستند سوار وسایل نقلیه مانند هواپیما و غیره شوند اجازه ندادیم. دادن. این متخلفان خدمتی دریافت نمی کنند و 200000 گوجه فرنگی جریمه می شوند و به قرنطینه منتقل می شوند. تا به امروز ، تقریباً 25000 پیام کوتاه برای افرادی که قرنطینه را نقض کرده اند ارسال شده است. نقشه محله در برابر تاج بسیار موثر خواهد بود.

سفر ادامه داد: کشور ما بیش از 40 سال سابقه در زمینه بهداشت و درمان دارد. این پروژه در زمینه مراقبت ، نظارت و پشتیبانی در جغرافیای محله کار می کند. محدود کردن زنجیره ویروسی راه حل اصلی نیست ، بلکه توانایی بیمار در انزوا ، حمایت و پشتیبانی است.

تلاش های اخیر برای تولید واکسن کرونا ویروس

وی در یک برنامه تلویزیونی درباره زمان واکسن کرونا به ما گفت: “ما به دو روش تلاش می کنیم ، دو شرکت دانش بنیان را امتحان می کنیم و از طریق یکدیگر 16 میلیون و 800 هزار دوز در صندوق کک شرکت می کنیم. بعید است که هیچ چیزی از ایالات متحده وجود داشته باشد ، اما کوک قول داده است که واکسن رزرو شده را به ما تحویل دهد ، اما ما در حال کار روی تولید و واردات هستیم. البته ، حتی کشورهایی که واکسیناسیون را شروع کرده اند نیز نباید از توصیه های بهداشتی چشم پوشی کنند.

وی درباره واکسن آنفلوانزا نیز گفت: ما این واکسن را دریافت کرده ایم و به دلیل فصل سرما هنوز هم می توان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا