عمومی

کارگران و کارمندان مشکل معیشتی دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین علی بابایی شاهکار وی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر برای افزایش حقوق بازنشستگان، کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی، گفت: در واقع امروز وضعیت معیشتی و رفاهی کارگران، مستمری بگیران و کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی است. متناسب با تورم نیست.» و بسیاری از آنها به سختی می توانند زندگی خود را اداره کنند.

وی با اشاره به اقدام بسیار ارزشمند دولت سیزدهم و مجلس یازدهم شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق و دستمزد در سال جدید و تناسب آن افزود: دغدغه ویژه رئیس جمهور، دولت و نمایندگان مجلس است. شورای اسلامی در بحث معیشت و رفاه کارگران، مستمری بگیران کشوری و لشکری، کارکنان دولت و نهادهای اجرایی یکی از مهمترین اولویت های کشور بود که برای رسیدگی و کاهش این مشکلات، موضوع تناسب دستمزد و حقوق است. مورد بررسی و تصویب شورای اسلامی قرار گرفت و جهت اجرا به دولت محترم ابلاغ شد.

رئیس کارگروه شورای اسلامی با اشاره به برنامه خرده پا دولت و مجلس با کاهش سرعت و کنترل تورم فزاینده در سال های اخیر تصریح کردند: متاسفانه مشکلات زیادی وجود دارد. آه تو در حوزه اقتصاد معیشت و تورم در سال های گذشته و در دولت قبل ایجاد شد و آثار مخرب آن هنوز در جامعه نیازمند برنامه به وضوح نمایان است. خرده پادقت بیشتر و تصمیمات مهم مسئولان اقتصادی به ویژه بانک مرکزی که باید کاهش و حل شود.

علی بابئی شاهکار وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت تثبیت قیمت کالاهای ضروری و غیر ضروری در بازار اظهار داشت: لزوم ورود جدی تر نهادهای نظارتی و مسئولان و ناظران تنظیم بازار امری اجتناب ناپذیر است. این شرایط و مشکلات ملی باید توسط همه حل شود و مسائل اقتصادی تلاش شود تا قدرت خرید مردم تضعیف جدی نشود و وضعیت بازار عادی شود و شاهد رونق کسب و کار در کشور باشیم.

دکمه بازگشت به بالا