فرهنگ و هنر

کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان برگزار می‌شود

تیتر اول/زنجان یکی از مسئولان کانون بسیج داستان نویسی، تشکل هنرمندان استان زنگبار از برگزاری کارگاه آموزشی خلاقیت نویسی در این شهرستان خبر داد.

فاطمه شکوری در گفت وگو با تیتر اول، اظهار کرد: کارگاه نویسندگی زیر نظر سازمان بسیج هنرمندان و با مشارکت و همکاری دستگاه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع شهرداری زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق ارتقای سطح کیفی نویسندگان استان است، گفت: این کارگاه می تواند باعث ارتقای روند رشد علاقه مندان به نویسندگی و ارتقای استعداد نویسندگی آنان و همچنین ارائه فنی لازم اطلاعات به صورت مکتوب کارگاه های آموزشی و باعث افزایش اعتماد به نفس و کسب تجربه نویسندگان می شود.

یکی از مسئولان انجمن داستان نویسی سازمان هنرمندان استان زنگجان با اشاره به زمان و مکان برگزاری این کارگاه گفت: کارگاه نویسندگی خلاق چهارشنبه 9 شهریورماه سال جاری از ساعت 16 الی 20 در تالار یادگار برگزار می شود. فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان.

وی خاطرنشان کرد: حضور در کارگاه نویسندگی خلاق برای عموم آزاد و برای علاقه مندان آزاد است و حضور در این دوره رایگان است.

به گزارش تیتر اول، احمد شکری (زاده ۱۳۵۳ در تهران) نویسنده و منتقد ادبی ایرانی و سردبیر فعلی مجله قلم است. او یکی از منتقدان جدی ادبیات داستانی است که آن را ادبیات سکولار می نامد و می خواهد به چیزی به نام ادبیات دینی برسد. او به طور جدی جریان های مختلف ادبی در ایران را رصد و نقد می کند.

او علاوه بر سردبیری مجله قلم، به تدریس دوره های داستان نویسی نیز می پردازد. احمد شکری در چندین جشنواره مختلف داوری کرده است. وی از سال 1988 تا 1992 به عنوان عضو هیئت علمی یا داور جایزه جلال جایگزین شد. او سپس یکی از مخالفان جایزه ادبی جلال آل احمد، جایزه تهران و حوزه هنری شد و آنها را مرتبط با شبه روشنفکری خواند. احمد شاکری عضو هیئت تحریریه ماهنامه ادبیات داستانی، عضویت در هیئت مدیره انجمن قلم ایران و عضویت در گروه ادبیات و اندیشه پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی فرهنگ اسلامی است. و یک اتاق فکر

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا