حوادث

ضرورت ایجاد مرکزی برای مدیریت و رصد حوادث در کشور

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث کشور ایجاد شود.

علی نصیری در گفت‌وگو با تیتر اول، درباره ایجاد مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث کشور گفت: طبق قانون مدیریت بحران کشور دستگاه‌های مختلف در حوزه مدیریت بحران دارای مسئولیت هستند که در این میان یکسری از دستگاه‌ها نقش مهم‌تری دارند که وظایف این دستگاه‌ها نیز به طور مشخص در این قانون آمده است. به عنوان مثال موضوع سلامت برعهده وزارت بهداشت، آموزش همگانی و امداد و نجات برعهده جمعیت هلال احمر، تامین آب و برق اضطراری بر عهده وزارت نیرو … است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه دستگاه‌ها طبق قانون مدیریت بحران کشور وظایف مشخصی دارند، در همین راستا نیز باید هرکدام یک مرکز رصد و کنترل و هدایت عملیات که اصطلاحا به آن E.O.C گفته می‌شود نیز داشته باشند. هر دستگاه در این مراکز امور مربوط به خود را انجام داده و هشدارها و اطلاعیه‌های مربوط به خود را دریافت و اجرا می‌کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: اما در نهایت محوریت کار با سازمان مدیریت بحران کشور است و این سازمان باید این دستگاه‌ها را هماهنگ کند، حالا در شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در دیگر شهرها نیز فرمانداری‌ها یا استانداری‌ها این مسئولیت را برعهده دارند که تمام این‌ها با سازمان مدیریت بحران کشور در ارتباطند. 

نصیری ادامه داد: به همین دلیل نیز لازم است که یک مرکز مانیتورینگ و رصد قوی برای ایجاد هماهنگی میان این دستگاه‌ها در کشور وجود داشته باشد. من امیدوارم که مرکز ملی کنترل و هماهنگی عملیات یا مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث طبیعی کشور شکل بگیرد و همه دستگاه‌ها نیز در آن حاضر باشد. این مرکز می‌تواند در هنگام وقوع حوادث همه دستگاه‌ها را هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه جای چنین مرکزی در مدیریت بحران خالی است، گفت: امیدوارم که هرچه سریع‌تر چنین مرکزی ایجاد و راه‌اندازی شود و تمام دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند.

انتهای پیام

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا