استان ها

چرخه بازگشت آب بهترین راه برای نجات آینده آبی کشور است

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز هزینه هایی که برای استحصال آب، انتقال آب و سدسازی صرف می کنیم به حوزه مصرف پساب برود قطعا به نفع کشور و منابع آبی کشور خواهد بود.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت وگو با خبرنگار تیتر اول، با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و صحبت از راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت برای برون رفت از بحران خشکسالی، اظهار کرد: در کوتاه مدت چاره ای جز بهینه سازی نداریم. استفاده از منابع آب زیرزمینی و صرفه جویی مصرفی نداریم، اما در درازمدت باید برای بهینه سازی مصرف در بخش های مختلف برنامه ریزی داشته باشیم و بار صرفه جویی در مصرف آب را فقط بر دوش مردم نیندازیم.

ما باید از فاضلاب استفاده بهینه کنیم

وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که باید برای صرفه جویی در مصرف آب برنامه ریزی شود، بخش کشاورزی است. آن را برگردانید و دوباره از آن استفاده کنید. اگر امروز هزینه‌هایی را که برای استحصال آب، انتقال آب و سدسازی صرف می‌کنیم به سمت بهره‌برداری از پساب‌ها سوق دهیم، قطعاً به نفع کشور خواهد بود. ما می توانیم در بسیاری از کارخانه های بزرگ و کوچک از فاضلاب استفاده کنیم.

عدم استفاده صحیح از منابع ما را به بحران آب کشانده است

نماینده مردم سروستان در شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر روش آبیاری غرقابی که امروز در زیر سدها اجرا می شود، بخش قابل توجهی از آب را هدر می دهد، بنابراین استفاده صحیح از منابع آبی موجود بسیار حائز اهمیت است. .

این عضو کمیسیون انرژی صائمه گفت: منابع آبی کم نداریم اما از آن به درستی استفاده نمی کنیم و همین امر ما را مجبور کرده است که با وضعیت بحرانی فعلی آب مواجه شویم.

رحیمی مظفری در خاتمه گردش آب در صنعت ملی و استفاده از پساب در این بخش را یکی از بهترین گزینه ها برای بهینه سازی مصرف آب عنوان کرد و تاکید کرد: بهینه سازی مصرف آب باید مربوط به صنعت و کشاورزی باشد. در بخش و نه همه فشار پس انداز را بر دوش مردم قرار دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا